Tällä hetkellä flunssaa, korvakipua, poskionteloissa painetta, limaneritystä...lääkäri ei löytäny muuta vikaa kuin "nielu hieman punottaa". Leposyke jo kolme päivää noin 100. Onkohan näillä asioikka yhteyttä?
Leposyke 100
7
8401
Vastaukset
- että näin
Kuume nostaa ainakin sykettä. Onko sinulla lämpöä tai kuumetta? Myöskin itse infektio voi luultavasti olla elimistölle sellainen stressitila, että syke nousee. Milloin olet mitannut sykkeesi? Iltapäivästä se on korkein, yöllä pitäisi olla alhaisin. Nukkuessasi se tuskin tuota 100 on...
- eräs vaan
Kuulostaa tutulta menneisyydestäni. Mulla oli syy selässä. Varmaan kroonistunut stressitila tai jotain sellaista. Vähän piikkiä selkälihaksiin ja jopas jotakin, nykyään alle 60 leposyke.
- mami46
hieman matalammaksi saada,mutta jos seuraat sitä koko ajan siin sydän sressaantuu oikeesti;)
mee viä lääkäriin ja kerro asiasta niin saat ehkä beetasalpaajaa se on hyvin avuksi, - oire vaan
Syke on vaihteleva eri ihmisillä. Oletko seurannut sykettäsi aiemmin? Mikä on maksimisykkeesi ja kuntosi? En osaa kertoa sen vakavuudesta, mutta taustatietona kerron omat havaintoni.
Olen 46 v. ja terve: ei lääkityksiä tai pysyviä vikoja. Ostin sykemittarin kuntoilua varten. Maksimipulssi 197. Se on ok. Henkilökohtainen ominaisuus niin kuin tukanväri. Toki alenee, kun kunto nousee ja ikää tulee. Olen kokenut, että pulssi voi nousta 100:n pelkästä nuhasta, joka ei vielä haittaa työntekoa. Ainakin oma pulssini nousee nopeasti ja herkästi niin juostessa kuin stressistäkin. Alhaisin mittaamani lepopulssi on 50 juoksun jälkeen illalla tai aamulla. Juoksuennätys 14 km. Omalla kohdallani, en olisi korkeasta leposykkeestä huolissani. Se on oire flunssasta. Flunssa paranee levolla ja mustaviinimarjamehulla. Korkea lepopulssi kertoo, että sairaus on aina elimistölle stressitila. Kannattaa nostaa yleiskuntoa ja opetella rentoutumaan. Rentona sydän pääsee helpommalla. Pulssista sen huomaa. Pikaista paranemista.- paprika
minullakin tuntuu syke olevan päälle 90 useasti, lääkäri sanoi, ettei se vielä epänormaalia. Ei kai sitten!
- heh, heh
paprika kirjoitti:
minullakin tuntuu syke olevan päälle 90 useasti, lääkäri sanoi, ettei se vielä epänormaalia. Ei kai sitten!
Lääkärikirjan mukaan leposyke vaihtelee 60-90 välillä, eikä korkeammatkaan arvot johdu välttämättä sairaudesta. Tietyt aineet, kuten tupakka ja nuuska, sekä kuume ja kilpirauhasen liikatoiminta voi nostaa sykettä. Jälkimmäisessä lienee selviä muitakin vakavia oireita.
Korkea leposyke on hyvä peruste aloittaa kestävyysliikunta. Se yleensä alentaa leposykettä, heh, heh. Tervetuloa kuntoilijaksi!
- pilleri
minulla oli 90 luvun alussa 80-90 lepopulssi 4tuntia työpäivän jälkeen niin otin Disperiinin,puolessa tunnissa pulssi putosi 60 vaan primaspan 50mg yksi päivässä on suojattu pilleri ei ärsytä vatsaa niin. minulle tehty pallolaajennus v2000 ja 2001 vähän helpotti vai ei jaksanut enää töissä, ei voi paljon lenkkeillä kipuilee sitten yöllä ei anna nukkua,kylläse siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1745623Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä442643- 1562232
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161759- 821384
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne301376Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1621327Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241301Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321233Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.108988