Minulla on edessä olkapään tähystysleikkaus. N. 0,5 repeämä korjataan. Jännittää ihan kauheasti. Ei niinkään se jälkihoito mutta se itse leikkaus. Kertokaa te, jotka olette em. kokeneet, millaista kipua yms. on odotettavissa. Olen todella arka ihminen tällaisissa asioissa. Kauanko leikkaus suunnilleen kestää?
Kiitos jo etukäteen vastauksista.
Olkapääleikkaus
19
33659
Vastaukset
- avoleikkaus
nukuttaahan siinä joutuu varmaankin kuin ei voi niin ylhäälle puuduttaa,avoleikkauksessa ainakin joutuu uneen.jälkihoitohan se työläin on jos liinassa kättä joutuu pitään viikkoja,5vk minulla oli käsi liinassa. minulla oli ihan kunnolla olkapään paikaltaan putoaminen et on ankkureilla kiinni.kovin tuntuu pienieltä sinun leikkaus kivutta ei varmasti mene jälkihoito,ihme jos menisi 600 burana on myös olemassa.eihän leikkauksessa kipua tunnu mitä piikit tietysti pikkasen tuntuu,aluks kuin nukutetaan, tai puudutetaan. tuollaisen leikkauksen kestollakaan ole merkitystä kestääkö se 1-5h koska silloin ei tunne kipua, nukku tai ei.nämä minun kokemuksia faktaa, toisten leikkauksista en tietysti osaa sanoa.
- hoetaja
No kyllähän sitä voi puuduttaa niin ylhäälle?! Miksei voisi? Nyt nyt...
Aksilla-puudutus laitetaan tuohon solisluun lähelle.. Avoleikkaus voidaan myös aivan hyvin suorittaa puudutuksessa. Jos potilas HALUAA mielummin nukutuksen, hän yleensä saa sen. (jos ei halua kuulla ääniä ym.)
Liinan pitäminen on yleensä välttämätöntä 4-8vk. (riippuen leikkauksesta). Terveyskeskusksesta saa tuen, jossa kättä voi pitää suihkussa käydessä. Joskus haava-alueelle voidaan laittaa ns. kipupumppu, joka annostelee puudutusainetta leikkausalueelle esim. vuorokauden, jonka jälkeen se tyhjenee itsestään ja voidaan poistaa. (yleisimmin avoleikkauksissa).
Jännitys on aivan luonnollinen asia! Kerrothan siitä hoitavalle henkilökunnalle, jolloin sinua hoidetaan omien tuntemustesi mukaan. Faktojen selvittäminen ennnen leikkausta auttaa myös (esim. jälkihoito ja kesto).
Fysioterapiaa saat varmaan oman harkinnan mukaan ottaa leikkauksen jälkeen. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti ottamaan muutamassa erässä edes, jos haluaa hyvän, toimivan olkapään jatkossakin :)
Onnea matkaan! - avovoleikkaus
hoetaja kirjoitti:
Aksilla-puudutus laitetaan tuohon solisluun lähelle.. Avoleikkaus voidaan myös aivan hyvin suorittaa puudutuksessa. Jos potilas HALUAA mielummin nukutuksen, hän yleensä saa sen. (jos ei halua kuulla ääniä ym.)
Liinan pitäminen on yleensä välttämätöntä 4-8vk. (riippuen leikkauksesta). Terveyskeskusksesta saa tuen, jossa kättä voi pitää suihkussa käydessä. Joskus haava-alueelle voidaan laittaa ns. kipupumppu, joka annostelee puudutusainetta leikkausalueelle esim. vuorokauden, jonka jälkeen se tyhjenee itsestään ja voidaan poistaa. (yleisimmin avoleikkauksissa).
Jännitys on aivan luonnollinen asia! Kerrothan siitä hoitavalle henkilökunnalle, jolloin sinua hoidetaan omien tuntemustesi mukaan. Faktojen selvittäminen ennnen leikkausta auttaa myös (esim. jälkihoito ja kesto).
Fysioterapiaa saat varmaan oman harkinnan mukaan ottaa leikkauksen jälkeen. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti ottamaan muutamassa erässä edes, jos haluaa hyvän, toimivan olkapään jatkossakin :)
Onnea matkaan!minähän en ole lääkäri eikä tuosta asiasta sen kummemppaa vaihtoehtoa edes esitetty,sanottiin vaan se ettei saa puudutuksessa tehtyä sitä, tapauskophtainen tietysti.
- Medisiinari.
hoetaja kirjoitti:
Onnea matkaan!Mä olisin halunnut mun leikkauksen puudutuksessa, mutta en nyt muista miksi se ei sopinut :)
- Helsky
Hei vaan Minni-Hiiri ja muutkin lukijat!
Jos et ole lukenut tätä mun juttuani aikaisemmilta sivuilta, niin tässä vähän mun kokemuksiani kyseisestä asiasta.
Olin olkapään tähystyksessä 26.10. (Ilmeisesti samoihin aikoihin kuin nimim. - anest.sh- kirjoitellut tällä palstalla lokakuun lopulla). Siis tällä hetkellä operaatiosta on aikaa vajaa
3 kuukautta.
Vammani syntyi kaatumisen yhteydessä 1½ viikkoa ennen operointia.
Olen liikuntaa harrastava 56 vuotias naishenkilö.
Leikkauksesta en kyllä tiennyt etukäteen oikeastaan paljoakaan, sillä keskustelin lääkärin kanssa ainoastaan puhelimessa ja operaatio päätettiin tehdä mahdollisimman pian.
Miehelleni tehtiin polvitähystys ja jotenkin tuudittauduin siihen uskoon, että tämä on melkein samaa luokkaa, mutta eihän se niin ole.
Minulta kiinnitetiin vaurioitunut labrum ja lisäksi siitä poistettiin jonkin verran vaurioitunutta kudosta sekä labrum että hauisjänne ankkuroitiin luuhun kiinni.
Leikkaus suoritettiin yksityisellä puolella päiväkirurgiassa ja tietääkseni kaikki meni aivan hyvin.
Nukutuksessa olin n 3 tuntia.
Kotiutusohjeet olivat mielestäni kyllä vähän
puutteelliset ja ne annettiin minulle kun olin vielä osittain "unenpöpperöinen".
Siksi tässä vähän haluaisinkin muiden vastaavan leikkauksen läpikäyneiden kokemuksia ja kommentteja.
Minulle laitettiin kantoside käteen lähtiessäni
polilta ja sanottiin, että sen voi ottaa yöksi pois.
Muistaakseni enismmäisen yön nukuin kuitenkin
kantositeessä(vartalosidettä en oikeastaan ole
käyttänyt, sitä ei mitenkään erityisesti opastettu, mutta ilmeisesti olisi pitänyt käyttää.
Öisin kuitenkin olen käyttänyt erilaisia tyynyjä
tukemaan leikattua kättäni- nukkuen selälläni tai vasemmalla kyljelläni- ylävartalon lievä kohoasento tuntui helpottavalta.
Kantosidettä olen käyttänyt päivisin pääsääntöisesti reilun 5 viikkoa.
Lääkityksen vähensin muutaman päivän kuluttua operaatiosta. Asiasta soittelin kyllä leikanneelle lääkärille ja hän oli myöskin sitä mieltä, että ei tarvitse ottaa lääkkeitä, jos ei ole särkyjä.
Öisin tietysti jouduin ottamaan lääkettä pidempään.
Joinakin öinä olen joutunut nousemaan ylös ja vähän jumppauttanut kättä niin kivut ovat vähentyneet ja kun olen mennyt uudestaan nukkumaan niin olen saanut nukuttua ilman lääkkeitä.
En mielelläni haluaisi syödä niitä turhaan, luulempa että niitä vielä joutuu elämässään kuitenkin syömään pahempiinkin kipuihin.
Fysioterapeutin ohjauksessa olen käynyt 16.12 alkaen kerran viikossa. Kotona jumppautan itse
kättäni pikkuhiljaa liikeiden määrää lisäten
annettujen ohjeiden mukaan. Alussa kaikki tehtiin vain alatasolla, jonkin verran kipeän käden omia voimiakin hyväksi käyttäen.
Tällä hetkellä käsi toimii aika hyvinkin, jos ajatellaan normaalia liikkeitä, sivuttais- ja taaksepäin liikkeet ovat vielä rajotteisia.
Samoin myöskin raskaampia juttuja esim lumenluontia ym en vielä ole tehnyt.
Hiihtämisen aloitin Tapaninpäivänä, siis 2 kk leikkauksen jälkeen- tosin tietysti varovasti tunnustellen ja alussa leikattu käsi oli vain tasapainottamassa luisteluhiihtoa, ja muutaman lenkin jälkeen aloitin varovaisen työntelyn leikatulla kädellä hyvin tuntui kestävän.
Vesijumpassa omaan tahtiin olen käynyt pari kertaa ja ensi viikolla aloitan normaalin uimisen.
Samoin myöskin kevyet käsipainot aion ottaa mukaan harjoitusohjelmaan pikkuhiljaa.
Nyt vain varotaan, ettei tulisi lokkaantumisia esim. kaatumisessa tai muissa vahinkotilanteissa.
Jostain netistä lueskelin että kyseinen leikkaus
on tehty myöskin huipputason voimistelijalle ja jos hän kerran pystyy jatkaan huippu- voimistelijan uraansa niin miksi kyseinen operaatio ei muka onnistuisi meille "tavalliselle
aktiivikuntoilijoillekin" riittävän hyvin.
Netistä puheen ollen jossain näin varsin hyviä kuvia kyseisestä leikkauksesta ja kuntoutuksesta
ohjeita - vaan enpä laittanut sivua muistiin
ja nyt en sitä ole uudestaan löytänyt.
Jatketaan juttua ja kannustetaan toisia. Tämä on kuitenkin "pikkujuttu" isompien asioiden rinnalla.
Terv Helsky- Minni-hiiri
Kiitos kirjoituksestasi. Sain viime viikolla leikkauspäivän tietooni (huhtikuussa) ja jännittää niin pirusti. Tämä kun on hieman isompi leikkaus kuin tavallisesti eli korjataan repeämä ja jokin "läppä" on hölstynyt eli sekin pitää kiristää. Kipupumpusta kertoivat. Onko kellään kokemusta sellaisesta? Pelkään sitä nukutustakin ihan kauheasti. Miten te muut leikkauspotilaat olette siihen suhtautuneet?
- Helsky
Minni-hiiri kirjoitti:
Kiitos kirjoituksestasi. Sain viime viikolla leikkauspäivän tietooni (huhtikuussa) ja jännittää niin pirusti. Tämä kun on hieman isompi leikkaus kuin tavallisesti eli korjataan repeämä ja jokin "läppä" on hölstynyt eli sekin pitää kiristää. Kipupumpusta kertoivat. Onko kellään kokemusta sellaisesta? Pelkään sitä nukutustakin ihan kauheasti. Miten te muut leikkauspotilaat olette siihen suhtautuneet?
Heippa vaan!
Minulla oli aika laaja repeämä - labrum siis olkanivelen reunus oli irronnut ja se ankkuroitiin luuhun.
Olisi kiva tietää mikä siellä Sinun olkapäässäsi on revennyt ja miten se vamma tuli ja koska?
Menetkö yksityiselle vai kunnalliselle puolelle?
Millä paikkakunnalla?
Minkä ikäinen olet ?
Nukutusta ei todellakaan kannata pelätä.
Minut vain haettiin leikkaussaliin- olin odotellut sinne pääsyä n 3 tuntia päiväkirurgian vuoteella.
Leikkaussalissa tehtiin muutama tarkistus ja esim verenpaineen mittaus ja sitten lääkäri sanoi, että nyt laitan nukutuksen ja muutaman sekunnin kuluttua yläpuolella oleva valaisin "pyörähti" ja saman tien meni taju.
Muusta en sitten tiedä. Seuraavan kerran tajusin tästä maailmasta n 3 tunnin kuluttua samassa paikassa minua heräteltiin mistä olin lähtenyt leikkaussaliin.
Sen jälkeen vielä torkahtelin vähän. Sitten sainkin jo syötävää.(Syödähän ei saa ennen leikkausta.)Kello oli n 18.30 paikkeilla.
Ruoka maistui - oli jotain sämpylää ja muuta kevyttä. Söin melkein kaiken, tosin vähän kuulostellen ja varovasti.
(Joskus kauan kauan sitten kun olin umpparileikkauksessa yrjösin tosi kauan ja pitkään.) Sitä ei kannata nykyisin enää pelätä - nukutusaineet ovat niin hyviä.
Kotimatkalla autossa tuli kerran pahoinvointia, mutta se tuli tosi helposti ja olin saanut sairaalasta mukaan kaarimaljan , paperia ja muovipussin, joten ei ongelmia.
Mitä sitten lääkitykseen tulee sain Burana 800 ja Panacodia, siis pillereitä,jotka riittivät aivan hyvin. Panacodia jäi paljon käyttämättä. Muistaakseni 2 päivänä ja muutamana yönä käytin lääkkeitä.
Yksi tärkeä seikka !!!
Selvitä TARKKAAN ennen leikkausta- miten alat kuntouttamaan kättäsi ensimmäisinä päivinä.
Miten edetään?? - Milloin aloitat ohjatun jumpan? Kauanko käytät kantosidettä ja niin eespäin...
Minulla nämä asiat askarruttivat kun ei niitä ehditty selvittään ja en huomannut kyselläkään. Tuli välillä sellainen tunne että teenkö oikein.
Tällä kertaa ei enempää, kysele vaan vastailen kyllä, jos vaan voin olla jotenkin avuksi.
Älä ole huolissasi!
Nauti nyt jos voit tehdä sillä kädellä jotain- leikkauksen jälkeen joudut totuttelemaan yksikätiseksi- sen kestää kun tietää, että se paranee. Aikaa se ottaa ja kärsivällisyyttä.
Terv Helsky - Minni-hiiri
Helsky kirjoitti:
Heippa vaan!
Minulla oli aika laaja repeämä - labrum siis olkanivelen reunus oli irronnut ja se ankkuroitiin luuhun.
Olisi kiva tietää mikä siellä Sinun olkapäässäsi on revennyt ja miten se vamma tuli ja koska?
Millä paikkakunnalla?
Minkä ikäinen olet ?
Minut vain haettiin leikkaussaliin- olin odotellut sinne pääsyä n 3 tuntia päiväkirurgian vuoteella.
Leikkaussalissa tehtiin muutama tarkistus ja esim verenpaineen mittaus ja sitten lääkäri sanoi, että nyt laitan nukutuksen ja muutaman sekunnin kuluttua yläpuolella oleva valaisin "pyörähti" ja saman tien meni taju.
Muusta en sitten tiedä. Seuraavan kerran tajusin tästä maailmasta n 3 tunnin kuluttua samassa paikassa minua heräteltiin mistä olin lähtenyt leikkaussaliin.
Sen jälkeen vielä torkahtelin vähän. Sitten sainkin jo syötävää.(Syödähän ei saa ennen leikkausta.)Kello oli n 18.30 paikkeilla.
Ruoka maistui - oli jotain sämpylää ja muuta kevyttä. Söin melkein kaiken, tosin vähän kuulostellen ja varovasti.
(Joskus kauan kauan sitten kun olin umpparileikkauksessa yrjösin tosi kauan ja pitkään.) Sitä ei kannata nykyisin enää pelätä - nukutusaineet ovat niin hyviä.
Kotimatkalla autossa tuli kerran pahoinvointia, mutta se tuli tosi helposti ja olin saanut sairaalasta mukaan kaarimaljan , paperia ja muovipussin, joten ei ongelmia.
Mitä sitten lääkitykseen tulee sain Burana 800 ja Panacodia, siis pillereitä,jotka riittivät aivan hyvin. Panacodia jäi paljon käyttämättä. Muistaakseni 2 päivänä ja muutamana yönä käytin lääkkeitä.
Yksi tärkeä seikka !!!
Selvitä TARKKAAN ennen leikkausta- miten alat kuntouttamaan kättäsi ensimmäisinä päivinä.
Miten edetään?? - Milloin aloitat ohjatun jumpan? Kauanko käytät kantosidettä ja niin eespäin...
Minulla nämä asiat askarruttivat kun ei niitä ehditty selvittään ja en huomannut kyselläkään. Tuli välillä sellainen tunne että teenkö oikein.
Tällä kertaa ei enempää, kysele vaan vastailen kyllä, jos vaan voin olla jotenkin avuksi.
Älä ole huolissasi!
Nauti nyt jos voit tehdä sillä kädellä jotain- leikkauksen jälkeen joudut totuttelemaan yksikätiseksi- sen kestää kun tietää, että se paranee. Aikaa se ottaa ja kärsivällisyyttä.
Terv HelskyVaivani on jo n. vuoden takaa mutta, kun sitä yritettiin muilla konstein parantaa: turhaan.
Se tuli muutamasta raskaasta nostosta ja samasta paikkaa kuin sinun nähdäkseni tuo repeämä on. Olen 47 vuotias.
En niinkään pelkää kipua vaan juuri tuo, kun ei tiedä mitä tulee tapahtumaan, pelottaa. Leikkaussali on minulle paikka, jossa tunnen, että sekoan. Joudun lähes paniikkiin siellä. En pysty enää hallitsemaan itseäni :-(( - Helsky
Minni-hiiri kirjoitti:
Vaivani on jo n. vuoden takaa mutta, kun sitä yritettiin muilla konstein parantaa: turhaan.
Se tuli muutamasta raskaasta nostosta ja samasta paikkaa kuin sinun nähdäkseni tuo repeämä on. Olen 47 vuotias.
En niinkään pelkää kipua vaan juuri tuo, kun ei tiedä mitä tulee tapahtumaan, pelottaa. Leikkaussali on minulle paikka, jossa tunnen, että sekoan. Joudun lähes paniikkiin siellä. En pysty enää hallitsemaan itseäni :-((Heipsan vaan Minni-hiiri !!
Ota aivan rauhallisesti. Onko Sinua aikaisemmin nukutettu? Onko jäänyt huonoja kokemuksia?
Minulla todellakin oli kauhukokemukset sieltä vuosien takaa, mutta en kuitenkaan pelännyt lainkaan. Inhotti vaan se ajatus pahoinvoinnista.
Ajattele niin että joka päivä tehdään vastaavia toimenpiteitä lukemattomia pitkin maailmaa ja meillä on todellakin ammattitaitoista henkilökuntaa sairaaloissa, hienot laitteet, hyvät lääkkeet kaikkea mitä suinkin voi toivoa.
Ja niin kuin aikaisemmassa viestissä sanoin nämä on pikkuasioita.
Itselläni on mahdollisesti tulossa leikkaus jossa mennään tuonne pään alueelle ja hermojen kimppuun. Leikkaus tulee kestämään kai ehkä 8 tuntia- ja toipuminen se vasta onkin sitten toinen juttu. Lisäksi jälkiseurakset voivat olla vaikka kuinka rajuja, kenties loppuelämään vaikuttavia.
Puhumattakaan kaikista muista suurista leikkauksista esim sydän- keuhko- aivojen ym tärkeimpien alueiden suuret leikkaukset, jotka voivat kestää vaikka 10 tuntia, niin tämä on todella pikkujuttu.
Leikkaussalia ei tarvitse pelätä ja voi olla, että jotain rauhoittavaa on mahdollisuus saada ennen leikkausta, jos todella olet niin kauhuissasi, juttele asiasta hoitohenkilökunnan kanssa ennakkoon.
Enemmänkin panostaisin ajatuksiani kuntoutukseen leikkauksen jälkeen, jotta se onnistuisi ja
kädestä tulisi jälleen kunnolla toimiva.
terv Helsky - lanatar
Helsky kirjoitti:
Heippa vaan!
Millä paikkakunnalla?
Minkä ikäinen olet ?
Yksi tärkeä seikka !!!
Älä ole huolissasi!
Terv HelskyHei,
mulla myös labrum leikkaus edessä. Liukastuin maaliskuussa selälleni ja olkapää meni siinä. Juoksin 3 kk työterveyslääkärillä joka käski syödä vain särkylääkettä. Otettiin röntgenkuvat ja uä-kuvat, joissa ei näkynyt mitään. Liikerajoitus ja kipu vain paheni. Yksityiselle menin kun en enää pystynyt töissä suoriutumaan kaikista tehtävistä käden takia ja alitajuisesti "tiesin" että jotain on vialla (mieheltä leikattiin kiertäjäkalvosin reepeämä vuosi sitten). Magneettikuvissa sitten löytyi labrumin repeämä, korppilisäkkeen madaltuma ja rosoa olkalumpion päässä. Leikkausaika sovittuna 29.8. yksityiselle lääkäriasemalle Pulssiin.
Leikkaus pelottaa aivan tajuttomasti (ei leikkaus sinällään, mutta sen jälkeinen aika). Pahinta on se, että olen yliherkkä kaikille "vahvoille" särkylääkkeille (Panacod, Tramal, kaikki morfiinipitoiset) ja myös nukutusaineista tulee pitkäksi aikaa huono olo. Edellisessä leikkauksessa olin viime syksynä ja huonoa oloa jatkui koko päivän ja illan, samoin väsymystä vuorokauden. Inhoan pelkkää ajatusta nukutuksesta. Mahtaako sitä saada tehtyä paikallispuudutuksessa???
Kertokaa hyviä neuvoja siihen leikkauksen jälkeiseen kipuun. Kylmäpakkaukset ilmeisesti ja kunnon kipulääkitys (Para-Tabs ollut hyvä kivun lievittäjä Burana 800 mg ohella). Kannattaako aloittaa esim. tulehduskipulääkekuuri jo aiemmin? Entä mitä mieltä kipukynnystä nostavasta lääkityksestä (Triptyl käytössä tätä varten, olisko annostuksen nosto ehkä paikallaan jo ennen leikkausta?)?
Paljonko sairaslomaa odotettavissa? Kyseessä oikea käsi ja olen oikeakätinen (vasemmalla saan kyllä kaiken muun tehtyä, mutta en kirjoitettua).
- rane
oikkeeta olokapiätä leikattu 3 kerttoo puuduttivat kaulalta. oli kalvo revennä ja hauiksen jänne poikki. ja nyt 31.1.2006 operoitiin vasen olokapiä.
kipuja aivan riittävästi kuuluu asiaan jos luuta höylätään. oikea käsi 15 viikkoo kainalotyynyssä. ja nyt vasen 6 viikkoo laaja repeämä. okea käsi ennallaan paitsi kivut suunnilleen hävisivät. liikeraat vajjaat ja nosto sivulta ei onnistu.elä pelekkee anttaat osastolla diabamia (rauhoittaa).
on tehty monta muuta leikkausta enkä oo pelännä kerttookka . jännitys kuulluu asiaan. t rauno - Hapa
http://personal.inet.fi/tiede/kuorsaus.ja.olkapaaleikkaus/
Löytyy täältä. - Miisa
Mulla leikattiin jänteen repeäminen viikko sitten ja luuta viilattiin pois. Käsi kantositeessä 6 viikkoa ja sairaslomaa 3 kk toistaiseksi. Kivut olivat sietämättömiä alussa, nyt lievempiä, yöt vaikeita. Kannattaa olla sairaalassa pidempään kuin 1vrk, saat sieltä vahvoja kipulääkkeitä ja apua. Itse lähdin liian aikaisin. Olin yön yli ja kotiuduin vasta seuraavan päivän iltana, mutta oli virhe lähteä liian aikaisin kotiin. Kaikki menee hyvin, nukutusta pelkäsin itsekin tosi paljon, mutta siinä ei ollut mitään pelättävää. Olen 43v. nainen ja toivon, että pääsen takaisin töihin vielä tänä vuonna. Tosin sairaalan toiminnassa on hieman parantamisen varaa.
- Miisa
Sori, mun piti vielä mainita, että mulle tehtiin avoleikkaus, kun tähystys ei riittänytkään.
- Rane
http://personal.inet.fi/tiede/kuorsaus.ja.olkapaaleikkaus/paivakirja.htm
Löytyy kivusta olkapääleikkauksen jälkeen. - silmä tulehtunut ja to¨öihi...
Kävin juuri Orimattilan terveuskeksussapäivystyksessä ja maksoin laskun ja saniottiin edelläolevan 2 tai korkeitaan 3 ennen minua jonka jälkeen ymmärsin ,että sitten ehkä pääsen kivuista. katin kontit,väkeä rupes lappaan oikein toden teolla ja kaikki pääsiennen
minua! olin katkera sillä jos olisin sanonut syyksi työtapaturma niin uskon pääsevani paljon nopammin vastaanotolle. soitin päijät neuvontaan ja siellä sanottiin laitetaan kiireellisenä ja antoi ajan klo:17.30 ja kello oli jo puoli yhdeksän kun totesin ,että kymmenes meni jo ennen minua ja yhdella ainakin oli aika vasta minun jälkeen. tästä päättelin ,että ei eläkkeellä olevalla ole niin tärkeä se terveys kuin emme muka maksa tarpeeksi veroa.ja kait olemme joteenkin tarpeettomia.
sen sanon,että olis jollakin muillakin varmaan aihetta saada mieli sekaisin ja toistaa kauhavan stradekia ihan senkin takia että katkeruus voi kasvaa niin isoksi että. voi suunnitella mitä vain
Enkä minä ole ainakaan antamassa minkään laista myotä tuntoa ainakaan sairaala henkilökunnalle.
saivat rutkasti palkkaa lisää ja kohtelu ainakin vähäosaisille on aivan törkeätä. Tanään orimattilassa jäi ikuisiksi ajoisiksi polin henkilökunnasta eräs mieshoitaja muistiin mielen syövereihin,toivon ja rukoilen että lähipäivinä rauhoittuisin,niin etten tekisi mitään peruuttamatonta. koska en saanut palvelua ja rahat vain vietiin!(huomautan että tämä ei ole uhkaus kenelekkään, mutta toivon syntyvän kyseisessä henkilöissä nöyrää itsensä tutkimista! - Mmm
Kaaduin vuosi sitten työmatkalla ja satutin kaatuessani olkapääni. Minulla on yliliikkuvat nivelet ja lääkäri totesi silloin olkapääni olevan kunnossa kun se liikuu "normaalisti" vaikka kerroin yliliikkuvuudestani. Olin viikon sairaslomalla ja käsi oli kantositeessä. Viikon jälkeen menin uudelleen samalle yksityiselle asemalle ja lääkäri sanoi, että voi mennä jopa vuosi kun käteeni ei enää satu!
Olin töissä aivan normaalisti kivuista huolimatta ja reilun kuukauden jälkeen menin työterveyteen, jossa sanotiin, että päässäni on vikaa, kun kuvittelen kivun olkaani ja käteni liikkuu normaalisti.
Kolme kuukautta kaatumisen jälkeen menin toiselle työterveyslääkärille, joka laittoi minut vakuutustyhtiön kautta kuntoutukseen, mutta kuvia ei edelleenkään otettu.
Vuosi tapahtuman jälkeen kun minulla meni kipuiluun hermo menin taas uudelle työterveyslääkärille, joka marssitti minut röntgeniin, ultraan, olkapäihin erikoistuneelle kirurgille. Kirurgi laittoi magneettiin ja paljastui, nivelsiteet revenneet, olkaluun päässä on epätasaisuutta. Nyt odotan leikkauslupaa vakuutustyhtiön kautta yksityiselle.
Itselleni kerrottiin vain, että minulle laitetaan jotain ankkureita ja kiinnitetään repeämä tms. Mutta todella huonosti informaatio kulkenut tässä odotellessa. En sitten tiedä kuinka olkapääni palautuu normaaliksi kun tapahtumasta on kuitenkin jo reilu vuosi aikaa. En haluaisi menettää kuitenkaan käteni hallintaa alle 30-vuotiaana.
Millaista fysioterapiaa te muut olette saaneet? - tyytyväinen
ei kannata pelätä leikkausta, mulla korjattiin justiin olkapää tähystyksessä repeämiä ym..puudutuksessa tehtiin hyvin meni kipupumppu 2vrk 4vko kantositeessä yötä päivää.
- Kotkan keskussairaal
Minulle tehtiin tilaa olkapäähän. Päiväkirurgia, 3 tunnin kuluttua kaveri tuli hakemaan. Kipupumppu poistettiin oman perheen voimin seuraavana aamuna.
Ei mitään ongelmaa, edes nukutuksen jälkeistä pahoinvointia ollut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753607
- 622694
- 812647
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582418Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922363Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2622205- 451943
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151501EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491418