Mikä sen tehtävä on? Ja kertooko jostain jos
nakuttaa joskus tyhjäkäynnillä. Huollossa sanoi
joskus että "...niinhän se näissä nakuttaa. On ihan normaalia..." Mutta sen varsinainen tarkoitus on mulle hämärän peitossa.
Autohan on ng900 iliman puhallinta
Mikä on magneettiventtiili?
7
3763
Vastaukset
- masa
Magneettiventiili on sähkötoiminen ventiili joka on polttoainelinjassa...mm avaimesta sammuvien dieseleiden käynnin loppuminen perustuu venttiilin sulkeutumiseen sähköttömänä.
Vastaavia palikoita on mm pyykkikoneessa veden sisäänotossa- niinpä
En tajua miksi venttiili nakuttaisi...jos sen kelaalle tulee sähköä,se on toisessa asennossa (auki tai kiinni,riippuu toiminnasta),ja sähköttömänä toisessa.
Jos nakuttaa tai pätkii niin joko venttiilissä on mekaanista vikaa,tai sitten sähkö pätkii,jolloin venttiili toimii saamansa "käskyn" mukaan.
Onkohan vaan sanottu jotain kun ei ole itse ymmärretty mitään ja ajateltu että näin saadaan kyselijä niin hämilleen että ei utele enempää - 900SE -95
niinpä kirjoitti:
En tajua miksi venttiili nakuttaisi...jos sen kelaalle tulee sähköä,se on toisessa asennossa (auki tai kiinni,riippuu toiminnasta),ja sähköttömänä toisessa.
Jos nakuttaa tai pätkii niin joko venttiilissä on mekaanista vikaa,tai sitten sähkö pätkii,jolloin venttiili toimii saamansa "käskyn" mukaan.
Onkohan vaan sanottu jotain kun ei ole itse ymmärretty mitään ja ajateltu että näin saadaan kyselijä niin hämilleen että ei utele enempääsiis ko. vena on polttoainelinjassa. Kyseinen
huoltohemmo sanoi nääs että "...siksihän näissä on näin pitkästi tätä letkua että nakutus ei kuuluis kovin äänekkäästi sisälle..." Tarkottiko lie sitten polttoaineletkua. Tuo ajoittainen nakutus ei tunnu kyllä haittaavan tyhjäkäyntiä, koska auto käy tasaiseen kun kissan pieru. Tiheä nakutus ei siis näytä vaikuttavan bensan saantiin. Visko tuo nakutus ja pätkintä sitten olla juuri tyhjäkäynnin säätämistä varten...?? - just niin
900SE -95 kirjoitti:
siis ko. vena on polttoainelinjassa. Kyseinen
huoltohemmo sanoi nääs että "...siksihän näissä on näin pitkästi tätä letkua että nakutus ei kuuluis kovin äänekkäästi sisälle..." Tarkottiko lie sitten polttoaineletkua. Tuo ajoittainen nakutus ei tunnu kyllä haittaavan tyhjäkäyntiä, koska auto käy tasaiseen kun kissan pieru. Tiheä nakutus ei siis näytä vaikuttavan bensan saantiin. Visko tuo nakutus ja pätkintä sitten olla juuri tyhjäkäynnin säätämistä varten...??olisipa tosi kummallinen tapa säätää tyhjäkäyntiä......venäläinen suorastaan
ainoa mikä voisi "naksuttaa" voisi olla sähköinen polttoainepumppu mutta käsittääkseni nykyautoissa se osataan tehdä jo äänettömäksikin - 9-5T
900SE -95 kirjoitti:
siis ko. vena on polttoainelinjassa. Kyseinen
huoltohemmo sanoi nääs että "...siksihän näissä on näin pitkästi tätä letkua että nakutus ei kuuluis kovin äänekkäästi sisälle..." Tarkottiko lie sitten polttoaineletkua. Tuo ajoittainen nakutus ei tunnu kyllä haittaavan tyhjäkäyntiä, koska auto käy tasaiseen kun kissan pieru. Tiheä nakutus ei siis näytä vaikuttavan bensan saantiin. Visko tuo nakutus ja pätkintä sitten olla juuri tyhjäkäynnin säätämistä varten...??turboissahan mang.vent yleensä tarkoittaa ahtopaineen säätöä mutta GM900 alkuaikoina joku muu mang.vent napsui kuuluvasti ohjaamoon ja siihen muistaakseni vaihdettiin pehmeämpi alipaineletku että ääni hiljeni
- Mike
9-5T kirjoitti:
turboissahan mang.vent yleensä tarkoittaa ahtopaineen säätöä mutta GM900 alkuaikoina joku muu mang.vent napsui kuuluvasti ohjaamoon ja siihen muistaakseni vaihdettiin pehmeämpi alipaineletku että ääni hiljeni
Niin tuo napsetta pitävä vena alkupään NG satkuissa oli muistaakseni kampikammion huohtusjärjestelmään liittyvä osa. Eli minkään ei välttämättä tarvi olla vialla jos kuuluu napsetta.
- Arsin
Eipäs sekoiteta tähän bensaa eikä pesukoneita,
seuraava lainaus nimim. "Pevi":n tekstistä
tuolta vähän ajan takaa:
Magnettiventtiili saa pulssitettua tasajännitettä trionic:lta ÄLÄ VAAN KYTKE SUORAAN 12V
Magneettiventtiilille tulee kolme letkua: C suoraan painepuolelta, W menee hukkaporttia säätävälle painekellolle ja R:n kautta päästetään paineet takaisin puhaltimen imupuolelle. Jos irroitat painepuolelta tulevan letkun C ja tukit tämän, voit kokeilla antaako turbo painetta. Nyt hukkaporttia ei käytetä lainkaan ja kaasun kanssa saa olla varovainen. Näin ei kannata kuin kokeilla omalla vastuulla kerran nouseeko paineet. Luultavasti ahdot tempaisee 'tappiin' ja painekytkin katkaisee bensansyötön, eli puhallin on hengissä.
Jos tällöin nousee paineet on muut osat kunnossa. Jos taas paineventtiilin ollessa kytkettynä paineet ei nouse, niin vika on todnäk paineventtiilissä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651413Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia105845YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä45678Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39677- 53673
- 54672
Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025635Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66633Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69621Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.40616