Mikä sen tehtävä on? Ja kertooko jostain jos
nakuttaa joskus tyhjäkäynnillä. Huollossa sanoi
joskus että "...niinhän se näissä nakuttaa. On ihan normaalia..." Mutta sen varsinainen tarkoitus on mulle hämärän peitossa.
Autohan on ng900 iliman puhallinta
Mikä on magneettiventtiili?
7
3711
Vastaukset
- masa
Magneettiventiili on sähkötoiminen ventiili joka on polttoainelinjassa...mm avaimesta sammuvien dieseleiden käynnin loppuminen perustuu venttiilin sulkeutumiseen sähköttömänä.
Vastaavia palikoita on mm pyykkikoneessa veden sisäänotossa- niinpä
En tajua miksi venttiili nakuttaisi...jos sen kelaalle tulee sähköä,se on toisessa asennossa (auki tai kiinni,riippuu toiminnasta),ja sähköttömänä toisessa.
Jos nakuttaa tai pätkii niin joko venttiilissä on mekaanista vikaa,tai sitten sähkö pätkii,jolloin venttiili toimii saamansa "käskyn" mukaan.
Onkohan vaan sanottu jotain kun ei ole itse ymmärretty mitään ja ajateltu että näin saadaan kyselijä niin hämilleen että ei utele enempää - 900SE -95
niinpä kirjoitti:
En tajua miksi venttiili nakuttaisi...jos sen kelaalle tulee sähköä,se on toisessa asennossa (auki tai kiinni,riippuu toiminnasta),ja sähköttömänä toisessa.
Jos nakuttaa tai pätkii niin joko venttiilissä on mekaanista vikaa,tai sitten sähkö pätkii,jolloin venttiili toimii saamansa "käskyn" mukaan.
Onkohan vaan sanottu jotain kun ei ole itse ymmärretty mitään ja ajateltu että näin saadaan kyselijä niin hämilleen että ei utele enempääsiis ko. vena on polttoainelinjassa. Kyseinen
huoltohemmo sanoi nääs että "...siksihän näissä on näin pitkästi tätä letkua että nakutus ei kuuluis kovin äänekkäästi sisälle..." Tarkottiko lie sitten polttoaineletkua. Tuo ajoittainen nakutus ei tunnu kyllä haittaavan tyhjäkäyntiä, koska auto käy tasaiseen kun kissan pieru. Tiheä nakutus ei siis näytä vaikuttavan bensan saantiin. Visko tuo nakutus ja pätkintä sitten olla juuri tyhjäkäynnin säätämistä varten...?? - just niin
900SE -95 kirjoitti:
siis ko. vena on polttoainelinjassa. Kyseinen
huoltohemmo sanoi nääs että "...siksihän näissä on näin pitkästi tätä letkua että nakutus ei kuuluis kovin äänekkäästi sisälle..." Tarkottiko lie sitten polttoaineletkua. Tuo ajoittainen nakutus ei tunnu kyllä haittaavan tyhjäkäyntiä, koska auto käy tasaiseen kun kissan pieru. Tiheä nakutus ei siis näytä vaikuttavan bensan saantiin. Visko tuo nakutus ja pätkintä sitten olla juuri tyhjäkäynnin säätämistä varten...??olisipa tosi kummallinen tapa säätää tyhjäkäyntiä......venäläinen suorastaan
ainoa mikä voisi "naksuttaa" voisi olla sähköinen polttoainepumppu mutta käsittääkseni nykyautoissa se osataan tehdä jo äänettömäksikin - 9-5T
900SE -95 kirjoitti:
siis ko. vena on polttoainelinjassa. Kyseinen
huoltohemmo sanoi nääs että "...siksihän näissä on näin pitkästi tätä letkua että nakutus ei kuuluis kovin äänekkäästi sisälle..." Tarkottiko lie sitten polttoaineletkua. Tuo ajoittainen nakutus ei tunnu kyllä haittaavan tyhjäkäyntiä, koska auto käy tasaiseen kun kissan pieru. Tiheä nakutus ei siis näytä vaikuttavan bensan saantiin. Visko tuo nakutus ja pätkintä sitten olla juuri tyhjäkäynnin säätämistä varten...??turboissahan mang.vent yleensä tarkoittaa ahtopaineen säätöä mutta GM900 alkuaikoina joku muu mang.vent napsui kuuluvasti ohjaamoon ja siihen muistaakseni vaihdettiin pehmeämpi alipaineletku että ääni hiljeni
- Mike
9-5T kirjoitti:
turboissahan mang.vent yleensä tarkoittaa ahtopaineen säätöä mutta GM900 alkuaikoina joku muu mang.vent napsui kuuluvasti ohjaamoon ja siihen muistaakseni vaihdettiin pehmeämpi alipaineletku että ääni hiljeni
Niin tuo napsetta pitävä vena alkupään NG satkuissa oli muistaakseni kampikammion huohtusjärjestelmään liittyvä osa. Eli minkään ei välttämättä tarvi olla vialla jos kuuluu napsetta.
- Arsin
Eipäs sekoiteta tähän bensaa eikä pesukoneita,
seuraava lainaus nimim. "Pevi":n tekstistä
tuolta vähän ajan takaa:
Magnettiventtiili saa pulssitettua tasajännitettä trionic:lta ÄLÄ VAAN KYTKE SUORAAN 12V
Magneettiventtiilille tulee kolme letkua: C suoraan painepuolelta, W menee hukkaporttia säätävälle painekellolle ja R:n kautta päästetään paineet takaisin puhaltimen imupuolelle. Jos irroitat painepuolelta tulevan letkun C ja tukit tämän, voit kokeilla antaako turbo painetta. Nyt hukkaporttia ei käytetä lainkaan ja kaasun kanssa saa olla varovainen. Näin ei kannata kuin kokeilla omalla vastuulla kerran nouseeko paineet. Luultavasti ahdot tempaisee 'tappiin' ja painekytkin katkaisee bensansyötön, eli puhallin on hengissä.
Jos tällöin nousee paineet on muut osat kunnossa. Jos taas paineventtiilin ollessa kytkettynä paineet ei nouse, niin vika on todnäk paineventtiilissä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757