Korealaiset ja RUOSTE

2 x suolatalvi

Pieni kommentti tämän uuden automaan tuotteista:

Yksi syy miksi Korealaiset autot ovat edullisia on se, että niissä ei ole tehtaalla tehty ruostesuojauksen hyväksi juuri mitään. Katsokaapa kuvat:

http://putfile.com/pic.php?pic=1/800054620.jpg&s=x11

http://putfile.com/pic.php?pic=1/800071547.jpg&s=x11

Kuvat ovat yhdestä näistä Korelaisista automerkeistä, joka oli hetken aikaa hallinnassani. Merkin voi tunnistaa jos on "noheva".
Kyseessä on vuosimallin 2003 auto ja joka on ollut tämän järjettömän Suomalaisen tiesuolauksen kohteena (vain) KAKSI talvea!
Olisi vielä pitänyt ottaa yksi kuva konepellin alta, jossa eri saumauksiin oli myös ilmestynyt kaunista "rusketusta".
Eli ainakaan sinkin käytöstä ei ole tietoakaan.

Myös auton jousitus oli kuin jostain 70-luvun autosta; muka pehmeä, joustovara loppui kuitenkin heti alkuunsa, jopa ulosjoustossa ja lisäksi se "narina ja ryske", joka kuului takajousituksesta, kun mentiin ulkolämpötilassa pakkasen puolelle!
Lisäksi auton melutaso sisätiloissa lienee ollut noin 72-73 dB(A) paikkeilla 100 km:n nopeudessa.

Se siitä. Nyt ajelen patonkimaan autolla, ei ruostu, jousitus on nautinnollinen ja melutaso 66 db(A)!

11

4183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YoHannes

      Muutama fakta :

      1. Miten tämä liittyy Kia -merkkisiin autoihin muuten kuin saman kotimaan osalta?

      2. Kerro jokin toinen maassamme myytävä merkki kuin Kia, johon teetetään maahantuojan toimesta täydellinen ruosteenestokäsittely?
      Syytä ehkä olisi muillakin merkeillä alkuperämaasta riippumatta.

      3. Autoon kuin autoon voi tulla pieniä ruostepisteitä maalipintaan mm. nastojen tms. iskemistä, jolloin pienen pieni pala metallia voi jäädä kiinni maaliin/peltiin ja tämä ruostuessaan tekee tuollaisen pisteen.
      Lääke: Huolellinen pesu ja vahaus!

      4. Jousitukseen en ota kantaa sillä ainakaan omassa Ceratossani ei pakkasilla ole esiintynyt minkäänlaisia ongelmia.

      5. Jos huomaat autossasi ongelmia suolan takia niin huolehdi silloin sen säännöllisestä pesusta ja vahauksesta etenkin aikajaksolla, jolloin teille kylvetään paljon suolaa.
      Yksikään auto ei tarjoa parastaan suomalaisessa ilmastossa mikäli autosta ei lainkaan huolehdita.
      Auton hyvinvoinnista huolehtiminen on toki vähempiarvoisempaa kuin kanssaihmisistä huolehtiminen, mutta kun malttaa pitää autostaan merkistä riippumatta hyvää huolta se näkyy auton kestossa etenkin sen ehtoopuolella verrattuna kohtalotovereihin, joista ei ole huolehdittu lainkaan.

      6. Onnea ranskalaisen auton kanssa, on varmasti yhtä hyvä/huono kuin muutkin nykyaikaiset 2000 -luvun autot vahvuuksineen ja heikkouksineen.

      Yksi oikea syy miksi korealaiset ovat edullisempia on se, että työvoimakustannukset Koreassa ovat toistaiseksi olleet valmistuskustannuksiin suhteessa varsin kilpailukykyisiä.
      Toiseksi tehtaitten automaatioaste on melko korkealla tasolla -> vähentää ihmistyövoiman tarvetta.
      Lisäksi Kia ja Huyndai eivät ole tarjonneet malleihin välttämättä vielä sitä kaikkein moderneinta elektroniikkaa mikä taas näkyy luotettavuutena, jonka tähden autoille voidaan antaa mm. 5 vuoden takuu.
      Tekniikka siis otetaan käyttöön vasta, kun se on varmasti toimivaa.
      Kiassa ei välttämättä ole tarjolla yhtä paljon sisustuksen verhoiluvaihtoehtoja kuin kaikissa kilpailijoissa, joten kaikki tällaiset pienet tekijät vaikuttavat autojen hintaan.
      Jokainen voi sitten itse punnita ottaako mieluummin hieman vaatimattomamman verhoilun väreiltään vai säästääkö autossa mieluummin muutaman tuhat euroa, jolla saa kuitenkin ajettavuudeltaan ja ominaisuuksiltaan erittäin hyvän auton.
      Yksi syy on lisäksi vielä se, että tällä hetkellä volyymit ovat hyviä - korealaisia autoja myydään paljon ja menekki takaa myös sen, että hinnat voidaan pitää hieman alempana.
      Jos autot eivät menisi kaupaksi niin kovin kauaa niitä ei voisi myöskään myydä edullisemmin - nämä ovat markkinatalouden peruslakeja.

      Älkää siis viitsikö keksimällä keksiä näitä ruostetarinoita sillä kaikki autot ruostuvat, jollei niistä pidetä lainkaan huolta.

    • melutaso?

      Edellä kommentoitiin jo hyvin kirjoitustasi. Lisäisin vielä, että on naurettavaa höpöttää täällä jotain melutasosta, kun et todellisuudessa tiedä eri Kiojen melutasosta mitään. Itse ajan Magentiksella ja koeajoissa auton melusta on todettu seuraavaa seuraavaa:

      "Magentiksen alusta on hiljainen ja rengasmelu on ainakin kitkarenkailla olematonta. V6-koneesta ei juuri ääniä lähde."
      http://www.iltasanomat.fi/autot/Kia Magentis 2,5 V6 AUT./936192

      "Melutaso säilyy kovissakin nopeuksissa ylellisen alhaisena. Kiihdytyksissä kuutosen murinaa kuuntelee mielellään."
      (Tuulilasi) http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1137;50091;90784

      Sportage:
      "Isoksi ja kulmikkaaksi autoksi Sportage on varsin hiljainen. Koneen ääntä ei juuri havaitse kuin kiihdyttäessä, ja tuulen suhinatkin ovat yllättävän pieniä."
      http://www.iltasanomat.fi/autot/Kia Sportage/889417

      Pikkuauto Picanto:

      "Kia Picanto on jopa yllättävän hiljainen. Ihan oikeasti. Moneen kalliimpaan ja hienompaan autoon kuuluu viereisellä kaistalla ajavan nastamelu monin verroin kovempana kuin Kiaan."
      http://www.iltasanomat.fi/autot/Kia Picanto LX/953440

    • Arnie

      "Kuvat ovat yhdestä näistä Korelaisista automerkeistä, joka oli hetken aikaa hallinnassani."

      No kerro toki merkki.

      Kyllä ainakin Kia käyttää sinkitystä. Lisäksi maahantuoja tekee lisäsuojauksen. Ja ainakaan Suomesta ostettu Kiahan ei ole kyseessä, jos vuosimalli on 2003.

    • ...

      Kia Sportage 2.0 sisämelu
      50km/h_____61dB(A)
      100km/h____67dB(A)
      130km/h____70dB(A)
      Tuskin muutkaan Kia-mallit paljon huonompia voivat melultaan olla eli eipä melutaso paljon parantunut autonvaihdonmyötä.

    • höh

      Kuvissa on Daewoo Tacuma. Miten liittyy Kiaan?

      • Korea-Japani.

        Kumman maan autonmerkkien mallit ovat paremmin ruoste-suojattu?.


      • Kia ON hyvin ruostesuojattu...
        Korea-Japani. kirjoitti:

        Kumman maan autonmerkkien mallit ovat paremmin ruoste-suojattu?.

        Kyseiset kuvat ovat Daewoo (nyk.Chevrolet) Tacuma autosta,jolla ei ole
        mitään tekemistä Kian kanssa.
        Muutenkin uskoisin että kyseisessä autossa
        voi olla samantyylinen sinkityksessä tapahtunut virhe mikä oli muutamissa
        Audi A3 autoissa tietyissä erissä etuovissa.
        Joten vika on luultavimmin
        yksilössä.
        Koko Kia mallistossa on molemminpuolisesti sinkitty kori,kattopeltiä
        lukuunottamatta.
        Kun Kiat tulevat suomeen niin niille tehdään täydellinen
        Dinitrolin ruosteenestokäsittely (tietääkseni ainoana merkkinä
        Suomessa!),sisältäen (parhaan alustamassauksen),(kotelonsuoja-aineet) ja
        (lokarien kaaret paljaisiin kohtiin).
        Että näin.


      • Kia ON hyvin ruostesuojattu...
        Kia ON hyvin ruostesuojattu... kirjoitti:

        Kyseiset kuvat ovat Daewoo (nyk.Chevrolet) Tacuma autosta,jolla ei ole
        mitään tekemistä Kian kanssa.
        Muutenkin uskoisin että kyseisessä autossa
        voi olla samantyylinen sinkityksessä tapahtunut virhe mikä oli muutamissa
        Audi A3 autoissa tietyissä erissä etuovissa.
        Joten vika on luultavimmin
        yksilössä.
        Koko Kia mallistossa on molemminpuolisesti sinkitty kori,kattopeltiä
        lukuunottamatta.
        Kun Kiat tulevat suomeen niin niille tehdään täydellinen
        Dinitrolin ruosteenestokäsittely (tietääkseni ainoana merkkinä
        Suomessa!),sisältäen (parhaan alustamassauksen),(kotelonsuoja-aineet) ja
        (lokarien kaaret paljaisiin kohtiin).
        Että näin.

        eli tarkoitin Daewoota,mutta koskee myös Hyundaita ja Kiaa!.


      • Kolaria
        Kia ON hyvin ruostesuojattu... kirjoitti:

        Kyseiset kuvat ovat Daewoo (nyk.Chevrolet) Tacuma autosta,jolla ei ole
        mitään tekemistä Kian kanssa.
        Muutenkin uskoisin että kyseisessä autossa
        voi olla samantyylinen sinkityksessä tapahtunut virhe mikä oli muutamissa
        Audi A3 autoissa tietyissä erissä etuovissa.
        Joten vika on luultavimmin
        yksilössä.
        Koko Kia mallistossa on molemminpuolisesti sinkitty kori,kattopeltiä
        lukuunottamatta.
        Kun Kiat tulevat suomeen niin niille tehdään täydellinen
        Dinitrolin ruosteenestokäsittely (tietääkseni ainoana merkkinä
        Suomessa!),sisältäen (parhaan alustamassauksen),(kotelonsuoja-aineet) ja
        (lokarien kaaret paljaisiin kohtiin).
        Että näin.

        http://www.ajoneuvokeskus.net/myynti/tiedot.php?id=21952&tnr=c716d50d10369b3c10098d4ea3a8911

        Tossa näkyy tuon ruosteenestoaineen levineisyys.


    • peppuun

      Olen läheltä seurannut Pantonkimaan auton vikatilastoa, kun lähisukulaisen työsuhdeautona oli Rellu. Ei kuukautta jolloin koje olisi ollut pajalla. Jarrut, ajotietokone, jarrut, polttoainepumppu jne... Jarrut..

      No, rehellisyyden nimissä täytyy sanoe että ruostuiko tuo yksilö. Ei tainut ehtiä kun oli lämpimässä (huolto)hallissa suurimman osan aikaa..

      No, tarkoitus ei ollut haukkua Patonkiautoja, vaan tuoda ilmi se näkökanta ettei ne ranskalaisetkaan välttämättä autoja osaa tehdä. kaikkiin mahtuu huonoja yksilöitä...

      Vaan oli se edellinen autoni valmistettu ihan kanssa euroopassa ("LEPO", jos oot "noheva"), mutta ihan saman tyyppistä oksidoitumista siinä oli ja 4 vuodessa oli jo aika pehmeä..

      Enemmänkin syyttäisin tuota suolaa, en korealaisia..

      • jouset

        ..natisivat muuten ihan lämpimälläkin =))

        Ei ole kyseistä ilmiötä tullut omassa Sorennossani...

        Ikävä kuulla että sulla kävi kehnosti edellisen auton kanssa, mutta jäin ihmettelemään motiivejasi kirjoittaa ko. viesti. Oletko nyt jotenkin päässyt "laatuautoluokkaan" ja katselet Patongistasi nenääsi pitkin noita "riisikippoja"?

        Älä edes viitsi vastata tähän. En halua provosoida...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      165
      6617
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      32
      2372
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      187
      2129
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1403
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      114
      1375
    6. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      1097
    7. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      1057
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      29
      1019
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      44
      961
    10. Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.

      Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke
      Helsinki
      11
      904
    Aihe