Sormuksen koko?

avuton

Hei!

Pitäisi ostaa tyttöystävälle sormus ja kosia, mutta mistä tiedän sormen koon? Ja uskaltaako sitä edes ostaa ilman että toinen pääsee sanomaan mielipiteensä? ja minkä verran köyhä opiskelijan pitää rahaa kiinni siihen laittaa ettei epäillä saidaksi?

40

27646

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kihlattu

Minun mieheni otti toisesta sormuksestani, jonka tiesi vasemman käden nimettömään käyvän, mallia. Olisiko naisellasi sellaista sormusta?

Kyllähän sormuksen kokoa voi vaikka vähän pienentää sitten jälkikäteen. Kysy asiasta kultasepältä, kun sormusta tilaat.

Ja se maku... hmm... Kosiessahan kyseessä on kohlasormus, joten naiselle tulee sitten vielä vihkisormus myöhemmin. Kihlasormus on yleensä yksinkertaisempi, koska näyttää hölmöltä jos samassa sormessa on kaksi iso ja kiiltävää timanttipökkylää...

Eli joku simppeli malli. Mutta millainen... Siinä sinun pitää pohtia, miten hyvin naisesi maun tunnet. Jos tuntuu siltä, että et todellakaan osaa, niin tee kosinta ilman sormusta. Menette sitten yhdessä katselemaan sopivia. Näinhän moni tekee nykyään. Mutta toisaalta, itse kyllä arvostin sitä, että mies yllätti ja vielä sormuksen kanssa. :)

Meidän kihlasormukset maksoivat 1300 euroa. Niitä saa sekä paljon halvemmalla että kalliimmalla. Meidän makumme oli sen verran tarkka, että mies oli sormukset teettänyt. Siitä tuli ehkä 10% hintaa lisää.

• Säästäväinen

1300 egeä sormuksista???!!! Miksi niin paljon?

Jestas, mitä tuhlausta pelkistä kihlasormuksista. Kuinkahan arvokkaan vihkisormuksen morsian haluaa? Vai tuleeko teille molemmille sormus?

Oma sileä kihlasormukseni maksoi n. 35 € nykyrahassa. Vihkisormus n. 150 €. Upean vihkipuvun vuokra n. 150 €. Hyvä, että häihin kokonaisuudessaan saimme sen 1000 egeä menemään. (80 vierasta, hääjuhla kotona, kahvitarjoilu voileipäkakkuineen ja salaatteineen)

• sinkku =)
        Säästäväinen kirjoitti:

Jestas, mitä tuhlausta pelkistä kihlasormuksista. Kuinkahan arvokkaan vihkisormuksen morsian haluaa? Vai tuleeko teille molemmille sormus?

Oma sileä kihlasormukseni maksoi n. 35 € nykyrahassa. Vihkisormus n. 150 €. Upean vihkipuvun vuokra n. 150 €. Hyvä, että häihin kokonaisuudessaan saimme sen 1000 egeä menemään. (80 vierasta, hääjuhla kotona, kahvitarjoilu voileipäkakkuineen ja salaatteineen)

Mun kaverin KIHLAsormus maksoi 2000 egee ja miehen 800 egee. Makunsa kullakin.. Saas nähdä millainen on vihkisormus.

• Kate
        Säästäväinen kirjoitti:

Pääasia, että on oman maun mukainen. Jospa mieluisaa ei löytynyt halvemmalla. Ei kai sen ole väliä, jos siihen on varaa ja miellyttää silmää.

Mutta kauniin sormuksen saa varmasti huomattavasti halvemmallakin, ettei kannata opiskelijan pelästyä!

• Insii
        Säästäväinen kirjoitti:

Itse ostin vuosi sitten vaimolleni vihkisormuksen joka maksoi n. 4000 Euroa, no kukin tekee asiat tavallaan

• mie vaan
        Säästäväinen kirjoitti:

itselleni sain mieheni iso tädin kihlasormuksen. eli hän sai sen ilmaiseksi. ja mielestäni se on paljon kauniinpi ja arvokkaampi mitä mikään sormus missään kaupassa. vaikka on aivan normaali koristelematon malli. edellisen kerran sitä oli käytetty kihlaukseen vuonna 1949. saman tädin vihkisormus odottaa tulevia häitämme, siihen ajattelimme istuttaa pienen timantin huimalla 50 euron hinnalla.
        kierrätys toimii mielestäni tässäkin

• timanttimies
        sinkku =) kirjoitti:

Mun kaverin KIHLAsormus maksoi 2000 egee ja miehen 800 egee. Makunsa kullakin.. Saas nähdä millainen on vihkisormus.

velkaa,kallis on pimppa

• Kihlattu
        Säästäväinen kirjoitti:

Saahan toki halpojakin, sehän on selvä. Mutta esimerkiksi isäni sormusta (kiero, kulunut ja melkein katki...) kun katsoo, niin tulee mieleen, että kannattaa panostaa erityisesti miehen somuksen kokoon kunnolla.

Meidän sormukset teetettiin. Mitään timantteja ei ole, mutta miehen sormus on melkoisen kookas. Minulla on pienempi, koska viereen tulee sitten toinenkin. (Eli vain minulle. Samanlainen kuin kihlasormus on suunnitteilla, mutta muutamalla nätillä kivellä. Mies suunnitteli nämä sormuksen, ja samoin vihkisormuksen.)

Materiaalina on valkokulta. Mummoni sanoi sormuksiamme putken pätkiksi, koska mitään pyöristyksiä ei ole... heh. Makunsa kullakin.

Halvemmalla samanlaisia ei olisi saanut, ja tällaisessa asiassa ei tehnyt mieli tinkiä omasta mausta. Tarkoitus on kuitenkin katsella sormuksia loppu elämä... :) Eikä nämä nyt mielestäni mitkään ökykalliit ollut.

P.S. Halvalla olet saanut hääpuvun vuokralle. Ennen omia häitämme on mieheni bestmanina, ja miehelleni vuokrattava asu maksaa 220 euroa. Morsiamen puku maksoi huomattavasti enemmän. Itse teetän omaksi, mutta en teetä puhtaasti valkoista, jotta puvulle tulee käyttöä myöhemminkin. Vieraita häihimme tulee vain muutama. Pidämme pienestä ja intiimistä. :)Mutta rahaa menee pelkästään pukuihin enemmän kuin teillä!

• epäs
        timanttimies kirjoitti:

velkaa,kallis on pimppa

usko että kukaan menee naimisiin pimpan kanssa

• ........

Siskoa kosittiin jouluna, sormus oli valmiina. Poikaystävä oli ottanut oikean käden nimettömään sopivasta sormuksesta mallia, mutta sopinut, että saa vaihtaa, jos koko on väärä. Yritä siis jotenkin arvioida ja sovi kauppiaan kanssa, että voit vaihtaa, jos tarvis on. Tällöin et tietenkään voi ottaa kaiverruksia etukäteen, mutta se onnistuu sittenkin kun koko on todettu oikeaksi. Mahsollisesti voit myös sopia, että jos mallin valinta menee mönkään ihan täysin, saa sitäkin muuttaa?

Rahasta: itse en odottaisi että sormus on kallis, ajatus on tärkein. Älä satsaa enempää kuin sinulla on varaa. Minusta ihanan sormuksen saa 100 eurolla ja varmasti halvemmallakin saa. Yleensä kihlasormus on simppeli, vihkisormus voi sitten olla hienompi ja kalliimpi, jos niin halutaan.

• Rimpula

Kannattaa koon lisäksi yrittää ottaa selvää myös muista jutuista. Pitäisikö tyttösi enemmän keltakultaisesta tai valkokultaisesta sormuksesta? Tämän saa ehkä parhaiten selville tarkkailemalla, käyttääkö hän yleensä hopean- vai kullanvärisiä koruja. Lisäksi monet ovat allergisia eri metalleille, itselläni on kirurginteräksinen sormus, ettei tule oireita.

• sait

kirurgin teräksestä valmistetun sormuksen? Itse haluaisin kovasti korvikset, mutta tulee aina ihan hirveen näköiseksi korvat. Sormukset minulla on kultaisia eikä tule mitään oireita, mutta heti kun on lävistys tulee..

• Hopeasormus

- Onko sillä väliä (kunhan on sopiva), mikä se kihlasormus on. Osta joku 5 - 10 euron hopeasormus ja sano että se on Rakkauden Valkokultaa, että sitten kun valmistut ja rikastut, vihkisormus tulee olemaan (jos vielä olette yhdessä) trupiinia ja timankia ja kaikkea loisteliasta.

• on ruma

kun tummuu.Ja pehmeä metalli.Vähän kun puristuu johonkun,niin on soikea ja naarmuilla.

• hei
        on ruma kirjoitti:

kun tummuu.Ja pehmeä metalli.Vähän kun puristuu johonkun,niin on soikea ja naarmuilla.

Kaikki metallit hapettuvat ajan myötä. Kulta on huomattavasti hopeaa pehmeämpää.

• kihlautunut

Älä osta jos tuntuu liian vaikeelta.Mua kosittiin juuri äskettäin ja sormuksia ei ollut valmiina, kun mies halusi valita minun kanssa, että tulisi varmasti oikean kokoinen ja mieluinen.En harmistunut yhtään vaan olin tyytyväinen ja itseasiassa somuksia valitessa oli tosi kivaa!Saatiin kokeilla eri malleja ja myyjä otti mitat kummaltakin.Hieno tunne oli valita sormuksia ja sen jälkeen onnesta soikeena mentin drinksuille:) ei siis turhaa stressiä!!

• Kate

Sormuksen voi yleensä vaihtaa, jos et ole sentään valmiiksi kaiverruttanut. Joululahjasormukseni oli liian iso ja se vaihdettiin pienempään. Jos tyttöystävälläsi on muita sormuksia niin niistä voisi ottaa vinkkiä (tietysti jos hän pitää niitä jatkuvasti sormessaan ei pääse mittailemaan...)

Ei sormuksen hinnalla ole väliä, ostan sellaisen mihin kykenet ja mikä näyttää sinusta kivalta ja luulet tyttöystäväsikin pitävän siitä. Kihlasormus on usein ilman timantteja ja yksinkertainen. Vihkisormukseen sijoitetaan enemmän. Itse kyllä haluaisin yhdessä valita, mutta en nyrpistäisi nenääni vaikka mies olisi sormuksen jo valmiiksi ostanut.

• Johanna

On hieno ele että mies kosii, tärkeintä lienee sopiva hetki ja hetken täydellisyys, ei niinkään sormus.

Kihlasormus voi olla vaatimatokin, hienon sormuksen saa edullisestikin, kultainen ehdottomasti jos saan sanoa, yksinkertainen ja siro.
      Välttämättä ei tarvita sormuksia ollenkaan, niin kuin joku jo sanoikin. Samoin mikäli tyttöystäväsi ei juurikaan käytä sormuksia et saa mitattua, on melkein helpompi, ja järkevämpää tehdä reissu kosinnan jälkeen yhdessä.

Jollekin tosin on tärkeää kosia vanhanaikaisesti sormuksen kera, tämän saat itse valita sydämesi mukaan.

((Tärkeimmät ovat kuitenkin lopulliset sormukset.
      Sen ei tarvitse maksaa maltaita, mutta siro ja kaunis sen olla pitää. 1300 euroista joku puhui, höps, mitä tuhlausta. Katsele rauhassa valikoimaa, sydän kyllä tietää juuri tyttöystävällesi sopivan.))

Ja miehen kanssahan sitä naimisiin mennään ei sormuksen/jalokiven, vaikka sitä myöhemmin onkin kiva ihailla, paljon mukavampaa on ihailla vuosien päästä vielä onnellista naista ja tietysti miestä.

• vanhapari

kannattais varmaan kysäistä siltä tyttöystävältä haluaako hän edes kihloihin. yli 20 vuotta sitten päätettiin yhdessä ko. asiasta ja sormukset ostimme näin: mies minulle ja minä miehelleni. Miehelle ei uutta vihkisormusta sitten ostettu vaan hänellä on kaksi kaiverrusta kihlasormuksessa. Silloin ennen meidän kultasormukset maksoivat euroiksi muutettuna 55 euroa yhteensä.

• Tyylikäs rouva

Naiselle naisen mukaan. Sirous ei aina ole kaunista. Itse ainakin halusin selkeälinjaisen sormuksen, ja riittävän vahvan. Pyöristely ja kaunistelu ei sovi muutoin moderniin tyyliini. Ja kun vielä lisäksi käteni ei ole se tyttömäisin ja pienin, niin joku ohut, kultainen, pyöristetty siro tinkula näyttäisi todella halvalta...

Älä valitse siis sormuksen tyyliä (aloittaja) täällä saamiesi neuvojen mukaan, vaan oman kumppanisi tyyliin sopivaksi.

Ja hintakysymys riippuu ostajasta. Jollekulle se 1300 ei ole tuhlausta, toiselle on. Osta kukkarosi mukaan. Meillä kihlasormukset maksoivat muistaakseni reilun tonnin, mun vihkisormus kustansi 700 euroa. Ei menty konkurssiin, eikä mitään lainoja (josta joku höpisi) tarvinnut ottaa. Töissä käyvälle ja taloutensa hyvin hoitavalle tällainen ei ole liian suuri summa, mutta jos kerran olet opiskelija, niin osta sormus sen mukaan. Ei halpaa hintaa tarvitse hävetä, ja 20 vuotis päivän kunniaksi voit sitten vaikka ostaa uuden. :)

• Hipe
        vanhapari kirjoitti:

kannattais varmaan kysäistä siltä tyttöystävältä haluaako hän edes kihloihin. yli 20 vuotta sitten päätettiin yhdessä ko. asiasta ja sormukset ostimme näin: mies minulle ja minä miehelleni. Miehelle ei uutta vihkisormusta sitten ostettu vaan hänellä on kaksi kaiverrusta kihlasormuksessa. Silloin ennen meidän kultasormukset maksoivat euroiksi muutettuna 55 euroa yhteensä.

Ööö eikös hänen ole tarkoitus kysyäkin = kosia?Nainenhan voi kieltäytyä jos ei ole valmis. Ja jos on ja suostuu kosintaan niin sitten kihlautuvat.

• enkuli-1988
        Tyylikäs rouva kirjoitti:

Naiselle naisen mukaan. Sirous ei aina ole kaunista. Itse ainakin halusin selkeälinjaisen sormuksen, ja riittävän vahvan. Pyöristely ja kaunistelu ei sovi muutoin moderniin tyyliini. Ja kun vielä lisäksi käteni ei ole se tyttömäisin ja pienin, niin joku ohut, kultainen, pyöristetty siro tinkula näyttäisi todella halvalta...

Älä valitse siis sormuksen tyyliä (aloittaja) täällä saamiesi neuvojen mukaan, vaan oman kumppanisi tyyliin sopivaksi.

Ja hintakysymys riippuu ostajasta. Jollekulle se 1300 ei ole tuhlausta, toiselle on. Osta kukkarosi mukaan. Meillä kihlasormukset maksoivat muistaakseni reilun tonnin, mun vihkisormus kustansi 700 euroa. Ei menty konkurssiin, eikä mitään lainoja (josta joku höpisi) tarvinnut ottaa. Töissä käyvälle ja taloutensa hyvin hoitavalle tällainen ei ole liian suuri summa, mutta jos kerran olet opiskelija, niin osta sormus sen mukaan. Ei halpaa hintaa tarvitse hävetä, ja 20 vuotis päivän kunniaksi voit sitten vaikka ostaa uuden. :)

1300 sormuksesta on mielestäni tuhlausta. Jotenkin tuntuu että niillä joilla on varaa tuhlaavat rahojaan aika turhamaisiin juttuihin...

Meillä olisi ollut varaa ostaa kalliimmatkin kihla sormukset, mutta halvempi malli oli mieluisampi. (48€/kpl, eikä ole ohut kimpuralimpura vaan kauniisti rihlattu keltekulta sormus, eikä kyllä ollut hlvinkaan malli)

Vihkisormuksestani mieheni ilmoitti maksavansa mitä vaan. Tajouduin maksamaan puolet, mutta hän kieltäytyi. Valkkasin mieleiseni sormuksen hitalappua vilkaisematta. Kappas. 69€. Ja nätti kuin mikä! Mihinkään en vaihtaisi!

Toki toisilla on kalliimpi maku kuin toisilla, sitä ei auta kieltmäinen. Olen vain miettinyt että tykkäävätkö jotkut kalliimmista koruista vain sen takia että voivat pröystäillä niiden hinnoilla? Harvoin kukaan halpaa korua esittelee, kallista kyllä esitellään kyllästymiseen saakka.

• Tyylikäs nainen
        enkuli-1988 kirjoitti:

1300 sormuksesta on mielestäni tuhlausta. Jotenkin tuntuu että niillä joilla on varaa tuhlaavat rahojaan aika turhamaisiin juttuihin...

Meillä olisi ollut varaa ostaa kalliimmatkin kihla sormukset, mutta halvempi malli oli mieluisampi. (48€/kpl, eikä ole ohut kimpuralimpura vaan kauniisti rihlattu keltekulta sormus, eikä kyllä ollut hlvinkaan malli)

Vihkisormuksestani mieheni ilmoitti maksavansa mitä vaan. Tajouduin maksamaan puolet, mutta hän kieltäytyi. Valkkasin mieleiseni sormuksen hitalappua vilkaisematta. Kappas. 69€. Ja nätti kuin mikä! Mihinkään en vaihtaisi!

Toki toisilla on kalliimpi maku kuin toisilla, sitä ei auta kieltmäinen. Olen vain miettinyt että tykkäävätkö jotkut kalliimmista koruista vain sen takia että voivat pröystäillä niiden hinnoilla? Harvoin kukaan halpaa korua esittelee, kallista kyllä esitellään kyllästymiseen saakka.

Me suunnittelimme täydellisiä sormuksia mielessämme jo paljon ennen kihlaustakin. Ei meillä ollut käsitystä hinnasta. Tiesimme tarkkaan mitä halusimme. Se oli vahva haave, ja näkemys. Samalla tyylillä on tehty asuntokin. Meille visuaalisuus on tärkeää.

No, kun sitten kysyimme, että saisiko sellaiset sormukset, niin hinnaksi muodostui suunnilleen se tonni. Asia oli sillä selvä. Emme me tällaisessa asiassa halunneet pihistellä, kun ei kerran ollut pakko! Jos hinta olisi ollut vaikka 100 euroa, niin olisihan sekin ollut tietysti ok. Eipä meidän sormustemme hintaa kukaan tiedä, joten mistään prameilemisesta ei todellakaan ole kyse. Moni on kysynyt jopa, että onko sormuksemme hopeiset, eli ne näyttävät monen silmissä ehkä hyvinkin halvoilta. Sormukset ovat valkokultaa.

En usko, että tavalliset hyvin toimeentulevat ihmiset leveillä useinkaan haluavat. Kyllä se ihmisryhmä on vähemmistöä. Ja minun mielestäni haaveiden toteuttaminen ei ole tuhlausta, jos kerran siihen on varaa.

• Makustelija
        enkuli-1988 kirjoitti:

Joillakin on oikeasti kalliimpi maku. Kun sattuu ottamaan käteensä jonkun korun, joka itsestä olisi juuri hieno ja tyylikäs, mistä pitää todella, ja katsoo tämän jälkeen vasta hintalappuun niin voi sanoa huh huh. Tätä käy todella usein.
        Omaan makuuni sopiva olisi leveä ja sileä valkokulta sormus.

• Kihlattu
        Makustelija kirjoitti:

Joillakin on oikeasti kalliimpi maku. Kun sattuu ottamaan käteensä jonkun korun, joka itsestä olisi juuri hieno ja tyylikäs, mistä pitää todella, ja katsoo tämän jälkeen vasta hintalappuun niin voi sanoa huh huh. Tätä käy todella usein.
        Omaan makuuni sopiva olisi leveä ja sileä valkokulta sormus.

Sileää, siis ei pyöristettyä valkokultaista sormusta ei saa kuin teettämällä. Me emme ainakaan mistään löytäneet. Teettäminen tuo hintaa lisää ehkä noin 10%. Jos ajatuksesi on sama, eli naiselle tulee 5mm leveä, ja miehelle massiivinen, eli paksumpi ja 10mm leveä, niin hintaa tulee vajaat 1300e. Kultaseppä sanoi, että moni nuoripari haaveilee, mutta moni ei raaski toteuttaa. Me ollaan oltu kovasti tyytyväisiä. Suosittelen. Vaikkakin jotkut sitten sanoisivatkin näitä putken pätkiksi. =)

• yhdessä

ostamaan sormukset, jos et tiedä kokoa... Voihan sitä käyttää tytön kavereita apuna, jos osaavat olla pilaamatta yllätystä =) Ja siitä hinnasta ei kannate huolta kantaa, vaikka jonkun mielestä se saattaa olla oleellista. Nyt ainakin näkyi pari kultasepän mainosta tulleen, joissa mainostettiin ihan perus sileitä kulta kihloja alkaen 29€. Miksi tuhlata miljoonia sormukseen, jos samanlaisen saa nyt halvemmalla. Mutta se koko ja mallihan tässä olikin se pää ongelma... Onko tyttöystäväsi koskaan vihjaillut tai kommentoinut sormuksia sinulle mainoksissa tai muissa nähtyään? Jos ei niin kosi ilman sormusta, romanttista sekin on! Onnea!

• on sama onko sormus

kultaa vai tinaa,jos kumpiki rakastaa t:timantti

• timanttimies

perään,siis rosvot

• The Cell

aivan,jos tyttöystävälläsi on joku toinen sormus,ota mallia siitä.kyllä liikkeessäkin tietävät suurinpiirtein koon.ja jos opiskelijoita ootte niin halvallakin saa hienon sormuksen,ja tuskinpa naisesi ajattelee sormuksen hintaa vaan se on rakkaudella annettu,ei väliä vaikka olisi hieman vaatimatonkin.siis tavallinen . 50e hintainen kkorkeintaan.onnea!

• Sandra

Kun kosinnat oli suoritettu niin.kävimme silloin katselemassa vihkisormuksia,molemmat saivat valita mieluisensa,tosin meillä oli hääpäivä kahden kk kuluttua ei vuoden...vihkisormuksista tuli tosi leveät joten oli hyvä ratkaisu ostaa ihan tavalliset kapeat kihlat.hinnaksi tuli molempiin kihloihin 61e.Vihkisrmuksissa emme kumpikaan nirsoilleet,sormus on sormessa lopun iän ja satsasimme niihin.ne maksoivat yht 520e.
      kun kerran et tiedä tyttösi kokoa etkä makua niin kosi vaikka kukkasilla ja ihanalla illallisella.Ostakaa sormukset yhdessä :)))
      asuimme ja yhdessä ja yhteistaloudessa joten yhteisistä varoista kaikki maksettiin

• tarjah

Hei,
      Kannattaa kysyä ensin ilman sormusta vaikka punaisen tummanpunaisen ruusun (vain yksi ruusu) kera. Koska makuja on monenlaisia kannattaa sormukset ostaa yhdessä.

• kosit

niin unohda pimppa sit heti,seksi vähenee,pyöräytät muksun niin seksi lopahtaa siihen,tietty voihan sitä tussua ostaakkin mut mun neuvo on ÄLÄ MENE NAIMISIIN fakta on=>avioliitto muksu tappaa seksin

• Mies35

Meillä ainakin avioliitto ja lapset ovat vaan parantaneet seksielämää, ja tietysti muutenkin yhteenkuuluvuuden tunnetta. Onnea kihlaukselle!

• itse se

Sä et ole sitä tainnut koskaan saadakkaan... Todella hölmö kommentti.

• Mimma65

Voi sinä nuori rakastunut inana mies =)
      Kultasepän liikkeet lähettävät kuvastojaan, jolloin voit sydämesi valitulta tiedustella salamitten, että millaisesta sormuksesta hän mahdollisesti pitää?
      Kuvastoissa myös ns.kuponkeja, joilla saa ostettua kihlat hyvinkin halpaan hintaan.
      (Meidän kihlat aikoinaan ostettiin alle 200mk ja vihkisormukseni oli halvimmasta päästä 500mk ja silti kaunis...nyt tosin olemme jo eronneet, mutta) ONNEA RAKASTUNEILLE!!!

• enkuli-1988

mies kosi ilman mitää krumeluureja sohvan nurkassa istuskellessa. Sormukset käytiin ostamassa yhdessä. Hintaa oli 48€/kpl.(ei perinteinen puolipyöreä)

Varsinainen rengastus päivä olikin sitten toista luokkaa. Kävimme kirkossa, jonka pihassa mies polvistui ja kosi(siinä kirkossa menemme ensikesänä naimisiin) Sen jälkeen kävimme syömässä ja kävelyllä.

Vihkisormuskin on ostettu. Hintaa 69€. sisältää 5pientä timanttia. Sormus oli juuri sellainen kuin halusinkin.

Eli valkkailkaa rauhassa yhdessä ja halvallakin saa sitä mitä haluaa kunhan jaksaa vain kierrellä ja katsella rauhassa. Ja sormuksen hinnalla ei ole mitään väliä. Kunhan se on mieleinen.
      Tärkeintähän siinä on se lupaus avioliitosta ja yhteisestä elämästä

• Kosintoja kaksi

Onko siinä nyt mitään mieltä, että mies kosi sinua kaksi kertaa? Halusiko hän ensin varmistaa, että haluatko, ennen kuin jaksaa nähdä vaivaa hienon päivän järkkäämiseen? Vai halusiko sitten jälkimmäisellä kerralla varmistaa, että yhäkö vielä haluat? Tosi outoa.

• enkuli-1988
        Kosintoja kaksi kirjoitti:

Onko siinä nyt mitään mieltä, että mies kosi sinua kaksi kertaa? Halusiko hän ensin varmistaa, että haluatko, ennen kuin jaksaa nähdä vaivaa hienon päivän järkkäämiseen? Vai halusiko sitten jälkimmäisellä kerralla varmistaa, että yhäkö vielä haluat? Tosi outoa.

kuinka tuon käsitit. Lähinnä siinä sohvan nurkassa hän kysäisi että aikaistetaanko kihloja. Ja varsinaiset kihlajaiset sitten vietettiin kaksistaan. Kihloissa(siis lakipykälien mukaan) oltiin oltu jo muutama kuukausi ennen tuota kysymystä saati kihlajaisia, kun oltiin päätetty jonain päivänä naimisiin mennä ^^

• avuton

Iso kiitos kaikille vinkkinsä ja mielipiteensä kertoneille. Mutta fakta tiedoksenne vielä, ollaan seurusteltu kohta 8 vuotta ja tiedän saavani myönteisen vastauksen kosintaan, joten se ei ole ongelma. ;)

Päädyin seuraavaan:
      Ostan leikkisormuksen, teen rakkaalleni kynttilä-illallisen ja kosin sillä. Seuraavana päivänä vien hänet valitsemaan itse oikean, saapahan mieleisensä :)

Vielä valtava kiitos asiallisista kommenteista! Olette olleet todella avuksi!!

• ostaa

tälle naiselle olisi ollut!

Ostaisin jonkin "pääsiäismuna sormuksen" (tyttöjen prinsessa sormuksia saa varmaan tiimarista tai kaupojen ovella olevista pienistä krääsä automaateisa) ja kosisin sillä! sormus on symbooli! sitten voitte yhdessä käydä liikkeissä.

Itselläni meni monta liikettä ja vertailua ja paljon aikaa ennen kuin tiesin mitä haluan.

ja päädyin yhteen sormukseen.
      Halusin siis kihla- ja vihkisormuksen olevan sama.
      En osaa käyttää sormuksia ja pesen käsiä usein. Vaikka olisin tykännyt ulkonäöllisesti ehkä paksummasta niin valitsin aika ohuen käytännön syistä.
      kuitenkin vesi jää sinne sormuksen alle muhimaan ja mitä leveämpi sormus sen isompi muhinta sormen ihossa!
      Ohut sormus tuntui muutenkin paremmalta, koska halusin sellaisen, joka istuu hyvin ja joka ei tunnu kädessä kovin paljon.
      Eli tämä sormukseni kapenee hiukan alta on puolipyöreä. sormihan ei ole pyöreä vaan vähän litteä..!
      päällä on timantteja rivissä. se on minulle sopiva. sopivasti näyttävä, mutta käytännöllinen arkikäytössä. maksoi yli 500 euroa. täytyy sanoa, että alle n.450 euron ohuet sormukset olivat minusta liian vaatimattoman näköisiä täyttääkseen molemmat kihla- ja vihkisormuksen tehtävän!

ehkä naisesi haluaa vain yhden sormuksen? tai ei ollenkaan sormusta? Kait sitä yleensä ostetaan naisella kaksi sormusta, tavan takia? tai siksikin ettei olla ihan varmoja mennäänkö naimisiin vaikka kyse onkin lupauksesta siitä. itse ajattelin että tämä on molempia kun menemme naimisiin jokatapauksessa vaikka päivää ei olekaan vielä päätetty. pitää haudutella sitä ajatusta ja millaiset häät haluaisimme molemmat..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe