kotistudioon taustoja

harrastelua

Kiinnostaisi tietää mistä löytäisi taustakankaita, mielellään edullisesti. Goolelle kun en vissiin osannut tarjota oikeita hakusanoja. Henkilökuvaukseen lähinnä miettinyt, niin kokoa saisi kuitenkin olla ihan kohtuullisesti.

Joku muistaakseni täällä taannoin kertoi itse ostaneen jotain kangasta ja maalanneensa. Mitenkähän lie moisen helppous oikeasti.

14

4275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HooKoo

      tosin ei kovin edullisesti:
      http://www.maisunilmaisu.fi/

      Koulukuvauksissa olen käyttänyt Lastoliten taustoja ja joskus itsevärjättyä lakanakangasta tai sopivan väristä rullaverhoa.

      Itse olen tunkenut 3mx7m lakanakangasta pesukoneeseen pesukonevärin kanssa ja hyvä on tullut.

      muitakin vaihtoehtoja on...

      • harrastelua

        Lakana varmaan turhan heppoista, että se on sitten rutussa ehkei niin toivotulla tavalla. Mutta rullaverho kuulostaa tosi hyvältä. Viime muuton jäljiltä jäi useampikin rullaverho käyttämättä, ja väritykseltäänkin vielä aika loistavia tähän tarkoitukseen. Yksi niistä aika isokin. Sillä kiinnitysmekanismilla niitä olisi jopa helppo vaihdellakin, kun kiinnikkeet paikallaan (kunhan on samanlevyisiä). Pitää vielä palauttaa mieliin kauppareissulla, mitä ne maksaa, jos tulisi hommailtua parit.


      • HooKoo
        harrastelua kirjoitti:

        Lakana varmaan turhan heppoista, että se on sitten rutussa ehkei niin toivotulla tavalla. Mutta rullaverho kuulostaa tosi hyvältä. Viime muuton jäljiltä jäi useampikin rullaverho käyttämättä, ja väritykseltäänkin vielä aika loistavia tähän tarkoitukseen. Yksi niistä aika isokin. Sillä kiinnitysmekanismilla niitä olisi jopa helppo vaihdellakin, kun kiinnikkeet paikallaan (kunhan on samanlevyisiä). Pitää vielä palauttaa mieliin kauppareissulla, mitä ne maksaa, jos tulisi hommailtua parit.

        myös. Ruttuja voi siloitella, ja pitää mallin suhteellisen kaukana taustasta niin rutut pehmenee terävyysalueen ulkopuolella...

        Nykyään ei vissiinkään enää tota 3m lakanakangasta saa kovin helposti, myyntipaikat vähissä.


      • harrastelua
        HooKoo kirjoitti:

        myös. Ruttuja voi siloitella, ja pitää mallin suhteellisen kaukana taustasta niin rutut pehmenee terävyysalueen ulkopuolella...

        Nykyään ei vissiinkään enää tota 3m lakanakangasta saa kovin helposti, myyntipaikat vähissä.

        Voisi jossain kangaskaupassakin käydä pyörähtämässä, kun sattuu ohi kulkemaan. Jos sattuisi jostain leveämpää löytymään.. mitä lie 2m paikkeilla nuo normaalit parisänkylakanat on. Tuo 7m varmaan pituudessa olisi aika riittoisa.

        Vielä jos saisi vähän eloa siihen kankaaseen, ettei olisi vain yksivärinen. Aluslakanat kun taitaa järjestään olla yhtä väriä. Mistä muuten pesukonevärejä löytyy? Ja onko ne ihan tuolla nimellä, siis jos jostain lähtee kyselemään?


      • HooKoo
        harrastelua kirjoitti:

        Voisi jossain kangaskaupassakin käydä pyörähtämässä, kun sattuu ohi kulkemaan. Jos sattuisi jostain leveämpää löytymään.. mitä lie 2m paikkeilla nuo normaalit parisänkylakanat on. Tuo 7m varmaan pituudessa olisi aika riittoisa.

        Vielä jos saisi vähän eloa siihen kankaaseen, ettei olisi vain yksivärinen. Aluslakanat kun taitaa järjestään olla yhtä väriä. Mistä muuten pesukonevärejä löytyy? Ja onko ne ihan tuolla nimellä, siis jos jostain lähtee kyselemään?

        taitaa niiden nimi olla kangasväri, mutta pesukoneella niitä värjätään.Kangaskaupasta löytyy. Pitää vissiin olla puuvillalakanaa toi kangas. Kun lakanan esikastelee ja tunkee pari numeroa liian pieneen pesukoneeseen, niin värjäyksen eloisuus on taattu, voi varautua useampaan värjäyskertaan että saa tarpeeksi tasaista, vaikkapa vähän eri väreillä.

        Joku on maalaillut spray- tai muillakin maaleilla, valokuvauksessa luovuus ja kokeellisuus on eduksi! Maalin pitäis olla himmeää, mattaa, jos ei halua nimenomaan kiiltelevää taustaa...


      • harrastelua
        HooKoo kirjoitti:

        taitaa niiden nimi olla kangasväri, mutta pesukoneella niitä värjätään.Kangaskaupasta löytyy. Pitää vissiin olla puuvillalakanaa toi kangas. Kun lakanan esikastelee ja tunkee pari numeroa liian pieneen pesukoneeseen, niin värjäyksen eloisuus on taattu, voi varautua useampaan värjäyskertaan että saa tarpeeksi tasaista, vaikkapa vähän eri väreillä.

        Joku on maalaillut spray- tai muillakin maaleilla, valokuvauksessa luovuus ja kokeellisuus on eduksi! Maalin pitäis olla himmeää, mattaa, jos ei halua nimenomaan kiiltelevää taustaa...

        Juu ei ole tullut kokeiltua värjäilyä, niin en tiedä miten se elää. Eipähän loputtoman kallista kokeilua, vaikkei ihan heti onnistukaan. Ja vaimolla taitaa olla tietotaitoa kyllä ihan riittämiin, pitää kysellä. Pesukonetta ei saa kyllä pienemmäksi ;) Mutta jospa sieltä jotain muuta kuin ihan tasaisen väristä tulisi. Toki voi tulla ei-toivottua helposti, mutta katsotaan..

        Muistan jonkun ruttailleen jotain jäykempää kangasta ja spreijjailleen sitä sitten, niin kuulemma ainakin komeaa jälkeä tullut. Kesällä vähän paremmat maalausmahdollisuudet, niin ehkä sitäkin tulee itse koiteltua.

        Kiinnittelyä tuossa just mietin, ja taitaisi olla näppärä laittaa purjerenkaat kahteen kulmaan ja sitten isot taulukoukut naputtaa seinälle. Ei tarvi kiinnitys porailuita, ja silti tukeva ja helposti vaihdeltavissa (ja poistettavissa) oleva viritelmä. Jos vaan käytännössä toimii yhtä hyvin kuin ajatuksissani..


      • HooKoo
        harrastelua kirjoitti:

        Juu ei ole tullut kokeiltua värjäilyä, niin en tiedä miten se elää. Eipähän loputtoman kallista kokeilua, vaikkei ihan heti onnistukaan. Ja vaimolla taitaa olla tietotaitoa kyllä ihan riittämiin, pitää kysellä. Pesukonetta ei saa kyllä pienemmäksi ;) Mutta jospa sieltä jotain muuta kuin ihan tasaisen väristä tulisi. Toki voi tulla ei-toivottua helposti, mutta katsotaan..

        Muistan jonkun ruttailleen jotain jäykempää kangasta ja spreijjailleen sitä sitten, niin kuulemma ainakin komeaa jälkeä tullut. Kesällä vähän paremmat maalausmahdollisuudet, niin ehkä sitäkin tulee itse koiteltua.

        Kiinnittelyä tuossa just mietin, ja taitaisi olla näppärä laittaa purjerenkaat kahteen kulmaan ja sitten isot taulukoukut naputtaa seinälle. Ei tarvi kiinnitys porailuita, ja silti tukeva ja helposti vaihdeltavissa (ja poistettavissa) oleva viritelmä. Jos vaan käytännössä toimii yhtä hyvin kuin ajatuksissani..

        3x7 m kankaan tavalliseen koneeseen, niin se on helposti 2 numeroa liian pieni....;)


      • Kerberos78

        Maisun ilmaisusta saa omanlaisen kankaan ja on hyvä, käsin maalattuja kuvaaiheita!! Suosittelen, tosin esim 2x4m kangas maksaa 650€


    • Make

      ongelma itsemaalatuissa taustoissa saattaa olla käytettyjen materiaalien ominaisuudet. Väri ei välttämättä valaistuna ja kuvattuna näytä samalta ja heijastukset saattavat joskus olla melkoinen yllätys.

      • harrastelua

        Saman varmaan muutkin huomanneet ihan vaatekankaissakin, että saattaa ihan mystisiä heijasteita ja kuvioita tulla, jos vähän muotoja vaatteen alla, kuten vaikka rintojen kohdalla..

        Ei ole tarkemmin tullut katsottua mistä ongelmalliset vaatetukset koostuneet, mutta luulisi puhtaan puuvillan olevan ainakin suhteellisen heijastelematonta.


      • HooKoo

        se on muidenkin maalaamina....testikuvathan jokatapauksessa pitää ottaa.

        Mulla on käytössä Stilfondon tausta (maksoi 5500 mk) js sekin on aivan eri näköinen kuvissa miltä se muuten näyttää.

        Lisäksi siinä on roppakaupalla ongelmia mitä itsemaalatusta lakanakankaasta ei löydy...mutta hyvä se silti on.


    • zxczxc

      Olikos se nyt batiikki tekniikka, saa semmoista hippitaustaa, teet kankaaseen solmuja upottelet eri väreihin, muistaakseni myytiin batiikki värejäkin, tulee kiva epätasainen tausta.

      • harrastelua

        Juu jotain näitä solmujuttuja itsekin mietin, kun muistan aikanaan villityksenä olleen värjätä paitoja niin. Ensimmäinen värjäys meni vähän niin ja näin, kun nyt aamulla katsoo lopputulosta. Kangasta oli 2,5kg ja värin piti riittää tuommoiseen tummuuteen vain noin 1kg kankaalle. Olisin odottanut, ja kaivannutkin vaaleampaa. Mutta pitää jatkaa 'työstöä' :) Ei tuo mahdoton kuitenkaan nytkään ole.


      • khkhkkljhkljhkljhkjh
        harrastelua kirjoitti:

        Juu jotain näitä solmujuttuja itsekin mietin, kun muistan aikanaan villityksenä olleen värjätä paitoja niin. Ensimmäinen värjäys meni vähän niin ja näin, kun nyt aamulla katsoo lopputulosta. Kangasta oli 2,5kg ja värin piti riittää tuommoiseen tummuuteen vain noin 1kg kankaalle. Olisin odottanut, ja kaivannutkin vaaleampaa. Mutta pitää jatkaa 'työstöä' :) Ei tuo mahdoton kuitenkaan nytkään ole.

        AIKAnaan, jumakauta, 60 luvuta tota tekniikaa on tehty, mutta, muistaakseni oli silleen että kangas solmuun, väri, vapauta, uusi solmu, väri, jne...

        kunhan väri valkaa ja on iso kangas, niin hyvää jälkeä, ammatti hörhöt tienaa säästönä isot rahat, mutta taustana tommoinen oli muotia 80-90 luvun vaihteessa.

        nyt mulla ei ole hajua mikä on muotia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe