siskoni kertoi, että hänellä on hiivasienitulehdus. tarttuuko se millään muotoa muihin perheenjäseniin?
pienessä pelossa vain odottelen, millonka se miullakin on :P
vaikka eikös se tule esim. kun antibioottikuurilla on? en ole ollut pitkiin aikoihin.. mutta voiko siihen saada tartunnan?
hiivasieni, tarttuuko?
4
826
Vastaukset
- siksi yleishygienia
on oltava kohdallaan. "Hiivasienitartunnan voi saada melkein mistä vaan, esimerkiksi käsistä, pyyhkeestä tai vaatteista. Tartunnan ehkäisemiseksi on huolehdittava hyvästä henkilökohtaisesta hygieniasta ja pidettävä pesuvälineet ja pyyhkeet vain omassa käytössä. Mies saa hiivatartunnan yleensä naiselta. Miehellä hiiva esiintyy punoittavana alueena terskassa tai siittimen varressa. Hiiva saattaa aiheuttaa myös kutinaa."
http://www.yliopistonapteekki.fi/displayArticle.do?articleId=2256
lue tuosta lisää.- todellako?
Kaverillani on ollut varmaan kymmenisen hiivatulehdusta seurustelunsa/avoliittonsa aikana, eikä hänen miehensä ole sitä koskaan saanut...
- No-Face
todellako? kirjoitti:
Kaverillani on ollut varmaan kymmenisen hiivatulehdusta seurustelunsa/avoliittonsa aikana, eikä hänen miehensä ole sitä koskaan saanut...
harvinaista että mies voisi hiivatulehdusta saada, koska hänen paikkansa ovat niin erilaiset. mutta on siinä mahdollisuus.
siksi "mies VOI saada", ei että "mies SAA".
hiivasieni on hassu kun se tulee antibiooteilla ja menee antibiooteilla :D tai siis voi tulla antibiooteista.
eihän se kauaa kestä kun ne lääkkeensä napsii :P menee sitten pois.
tartuntaa tuskin saa jos pesee paikkansa joka päivä (ei saippualla vaan pelkällä vedellä) - diudanz_
No-Face kirjoitti:
harvinaista että mies voisi hiivatulehdusta saada, koska hänen paikkansa ovat niin erilaiset. mutta on siinä mahdollisuus.
siksi "mies VOI saada", ei että "mies SAA".
hiivasieni on hassu kun se tulee antibiooteilla ja menee antibiooteilla :D tai siis voi tulla antibiooteista.
eihän se kauaa kestä kun ne lääkkeensä napsii :P menee sitten pois.
tartuntaa tuskin saa jos pesee paikkansa joka päivä (ei saippualla vaan pelkällä vedellä)Minun tietääkseni hiivasienen hoitoon käytetään vain emätinpuikkoja ? Vai miten on asian laita ... tuskinpa tuo lähtee sillä, millä on tullut?^^
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381456
- 1101203
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261033Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644