kuivapuvuista

Noki-Elmeri

Non ni. Nyt se taas taitaa tulla. Yllättävän aikaisin tänä vuonna. Ei vielä ole edes talven selkä taittunut. Siis tulevan kesän melontakuumeen ensioireet.
Nyt haluaisin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä kuivapuvuista.
Melon kajakilla pääasiassa Saimaalla ja Kuolimolla iltalenkkejä, muutaman kerran viikossa ja kerran pari kesässä pitempiä yöpymisretkijä.
Kovasti haluaisin pidentää melontakautta alusta ja lopusta, mutta kylmä vesi on kylmä vesi. Kuivapukuko siis on hyvä vaihtoehto? Olen melonut jo kymmenkunta vuotta, joten on jokin ymmärrys turvallisuuteen liittyvistä asioista.Tosin melontakausi on sijoittunut keskikesille. Kovasti tekee mieli jäitä särkemään, ilman extremeilyä.
Kiitos etukäteen kaikenlaisista vinkeistä

9

2562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R_R_R
    • lutrjaajatar

      Jos viel hengaat linjoil ni lisävinkkejä:
      Goolettele Welhonpesän tai Bear&Waterin sivuille.
      Löytyy kamaa,jos jonkinmoista melojan riemuksi.
      Ja posti kuljettaa,vaikket pääkaupunkiseudulla asuisikaan.Ainakin molemmilla on ollut melojalle käypiä kuivapukuja.Myös surffausliikeillä on joskus ollut kuivapukuja märkä-sellaisten lisäksi.

    • lähempänäkin

      Koska kaikesta päätellen asut jossakinpäin kaakkois-suomea niin helpoin tapa hommata ko. asuste on mennä Haminassa seppälän venetarvikkeessen ja sovittaa niitä kamoja siellä...ne myy ainakin ursuitin pukuja

      • Noki-Elmeri

        Pitää paikkansa. Haminaan om matkaa noin 70 km. Saatanpa vaikka piipahtaa mainitsemassasi liikkeessä. Senverran olen ollut jo nyt itse aktiivinen, että Joutsenossa on urheiluliike, joka myy melontakamaa ja muistaakseni kuivapukuakin, jonka nimeä en nyt saa mieleen, ei kuitenkaan Ursuit. Mutta kun kuuntelee ja seuraa kuivapukukeskusteluja, nimenomaan melojien vinkkelistä, niin Ursuit kuuluu olevan monen huulilla. Täytynee tehdä piipahdus sekä Joutsenoon, että Haminaan ja vertailla.
        Kiitti vinkeistä ja hyvää kevään odotusta kaikille melonnan ystäville!


      • R_R_R
        Noki-Elmeri kirjoitti:

        Pitää paikkansa. Haminaan om matkaa noin 70 km. Saatanpa vaikka piipahtaa mainitsemassasi liikkeessä. Senverran olen ollut jo nyt itse aktiivinen, että Joutsenossa on urheiluliike, joka myy melontakamaa ja muistaakseni kuivapukuakin, jonka nimeä en nyt saa mieleen, ei kuitenkaan Ursuit. Mutta kun kuuntelee ja seuraa kuivapukukeskusteluja, nimenomaan melojien vinkkelistä, niin Ursuit kuuluu olevan monen huulilla. Täytynee tehdä piipahdus sekä Joutsenoon, että Haminaan ja vertailla.
        Kiitti vinkeistä ja hyvää kevään odotusta kaikille melonnan ystäville!

        Joutsenon liikkeestä ja Etsi "käsiisi" omistaja Pekka Mutikainen, on meloja itsekkin ja asiantuntemusta löytyy, ihan oikeasti eikä pelkästään mutu tuntumalta.
        Taitaapi myydä nykyisin ursuittiakin, en vaan tiedä onko mitä hyllyssä.


    • köyhä meloja :)

      Miten vörkkis melonnassa tuollainen `ns´ halpahallin kellunta/kuivapuku
      esim. Nordic Sea-kelluntapuku soveltuu erinomaisesti veneily ja kalastus käyt. 100% vesitiivis ja tuulenpitävä.Kiristettävät lahkeen ja hihansuut `hidastavat´?? vedenpääsyn puvun sisään.1 vuoden takuu ym ym....hintaa noin 60 euroa.Tällästähän on varm turha verrata esim ursuitiin mikä maksaa 500 euron pintaan.eli aika vähällä rassulla saisi puvun ja pääsisi heti keväällä melomaan.kun ei malttas ootella millään vesien lämpenemistä!

      • kelluntapuvussa

        Jos sulla on pieniaukkoinen kajakki nii saattaa olla ettet sovi sisään oikeen väljässä asussa...ne laatu- ja kalliimmat puvut on melko istuvia...vaikka kuuma tulee niissäkin. Nii paitsi melojan pitää aina pukeutua veden, ei ilman lämpötilan mukaan...


      • lutraajatar

        Juu kokeilin joskus kelluntapukua,kun sain lainaan.Joutu lainaamaan kaverin kajakkiakin,koska puvun kanssa en omaani mahtunut.Olo oli kankea,ahdistunut ja HIKINEN.Eli ei toimi kajakkihommissa,inkkarilla paremmin.
        Juu ursuitit on kalliita,noi melontaliikkeiden kuivapuvut olis edullisempia,veikkaan että tuossa 100-300€,pukuja löytyy myös kaksiosaisina.
        Edellämainittujen liikkeiden lisäksi tuli mieleen myös Kajak-Sport.


      • Nimetön
        lutraajatar kirjoitti:

        Juu kokeilin joskus kelluntapukua,kun sain lainaan.Joutu lainaamaan kaverin kajakkiakin,koska puvun kanssa en omaani mahtunut.Olo oli kankea,ahdistunut ja HIKINEN.Eli ei toimi kajakkihommissa,inkkarilla paremmin.
        Juu ursuitit on kalliita,noi melontaliikkeiden kuivapuvut olis edullisempia,veikkaan että tuossa 100-300€,pukuja löytyy myös kaksiosaisina.
        Edellämainittujen liikkeiden lisäksi tuli mieleen myös Kajak-Sport.

        http://www.tietokoneita.net/cms/index.php?XFMILE=32f0c5cf088892fe1650455a99202c24&pidx=61


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe