Heippa!
Olen joskus aiemmin käyttänyt Basiron AC Washia mutta onko tosta Basironista siis olemassa joku geelikin? Onko sekin puhdistukseen vai jokin kasvovoiteen tyyppinen...eli annetaanko vaikuttaa hetken ja huuhdellaan vai jätetäänkö naamaan esim. yöksi?
Ja sitten kysymys niille jotka ovat syöneet antibiootteja akneen, esim. oricyclin. Onko ollut millaisia vaikutuksia? Kuinka pysyviä tuloksia? Jokaisella vaikutukset tietenkin yksilöllisiä, mutta haluaisin kuulla joitain kokemuksia. Kuivattaako paljonkin silmiä? Eli onko kuurin aikana mahdollista käyttää piilareita?
Olen harkinnut meneväni lääkäriin, mutta kysyisin, että voiko kunnalisella puolella varata suoraan ajan ihotautilääkärille vai pääseekö sinne vain esim. oman lääkärin lähetteellä?
Kiitos jo etukäteen niille jotka vaivautuvat vastaamaan. :)
Aknen hoito
4
6927
Vastaukset
- infoa
Basironista löytyy myös geeli, jota laitetaan puhdistetulle iholle (hoidettaville ihoalueille) 1-2 kertaa päivässä eli esim. aamulla ja illalla. Geeli jätetään vaikuttamaan iholle. Aluksi kannattaa laittaa vaan kerran päivässä muutaman tunnin ajaksi, jotta iho ehtii tottua aineeseen. Saattaa kuivattaa ja ärsyttää ihoa, varsinkin usein tapahtuvassa käytössä.
Apocyclinistä on 3kk kokemus (sama vaikuttava aine kuin Oricyclinissä). Finnit vähenivät kuurin aikana, mutta akne palasi takaisin kuurin loputtua. Antibiooteilla on vaikea saada pysyviä tuloksia aknen hoidossa. Haittavaikutukset ovat antibiooteille tyypillisiä eli lähinnä ruoansulatuskanavan oireita (pahoinvointi, ylävatsakivut, ripuli, emättimen hiivatulehdus). Tetrasykliiniantibiootit saattavat myös herkistää valolle. En ole koskaan kuullut antibioottien kuivattavan silmiä, joten piilolasien käyttäminen kuurin aikana on mahdollista. (Aknen hoitoon käytetty isotretinoiini-valmiste Roaccutan sen sijaan kuivattaa silmiä, eikä piilareita suositella kyseisen kuurin aikana).
Julkisen terveydenhuollon kautta on ensin varattava aika terveyskeskuslääkärille, joka sitten tarvittaessa kirjoittaa lähetteen ihotautilääkärille (käytännössä aknen täytyy varmasti olla todella paha ennen kuin näin tapahtuu). Terveyskeskuslääkärit voivat kyllä määrätä aknen hoitoon antibiootteja, voiteita sekä liuoksia. Vaikean aknen hoitoon käytettävää Roaccutania voivat määrätä ainoastaan ihotautilääkärit. Mikäli haluat ihotautilääkärille niin suosittelen ajan varaamista yksityiselle. Ihotautilääkäreitä löytyy varmasti lähes jokaiselta yksityiseltä lääkäriasemalta ja Kela-korvaa osan lääkärinpalkkiosta. - oireeton
Katsopa Keskustelun aihe Mitä sinkkitabuja, ikknis ja sieltä: nimim. siloposki.
- kertaa 3
minulla on ollut kolme kuuria oricycliniä ja se on vaan pahentanut ihoani. ennen minulla oli vain pieniä finnejä nyt ne on ihan järkyttävän isoja ja kipeitä.. ihmiset katsoo minua kun olen ulkona,josta johtuen olen alkanut lihoamaan kun en kehtaa mennä ulos.. mutta kuten sanoit kaikilla lääkkeet vaikuttvat erilailla. hain kk sitten uuden lääkekuurin ja sain taas oricycliniä ja tällä kertaa myös e-pillerit jos vaikka nyt siiten auttaa lääkäri totesi.. mielipiteeni oricyclinistä on että se ei todellakaan auta!
- P3rtti
HAin yksityiseltä roacutania se autto tosi nopeesti ja piti vuoden ainakin pois ei tullu uusia ollenkaan. Nyt en ole pitkää aikaa käyttäny ja nyt näyttää vähän tulevan takaisin. Yllätyin kuinka paljon iho tuli sileemmäksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802