Onko täällä paljon vaeltajia?

Vaeltamaan?

Onko täällä paljon vaeltajia?
En mitään seuraa etsi kunhan kyselen mielenkiintoni vuoksi.
Olen aika aloittelija viime ja toissakesänä kävin vaeltamassa. Ensin karhun kierros (turisti rysä) Ekana päivänä vastaan tulee hajuvesille tuoksuvia korkokenkä kansaa :)
Ja unohtumaton vaellus viime syksynä lapissa. Ja ensivuona lähden uudelleen. Sama paikka kun viimeksi ellei parempaa löydy.
tv. m 19

5

3638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko vaan

Mun vaellusinnostuksen sytytti kebnekaise ja käsivarsi, niissä kun hyttyset ei ole koskaan ollut kiusaksi asti.No kebnekaisella ei ollut yhtään kun olen siellä käynyt kolmesti heinäkuun lopulla. Mutta toi puuton tunturialue on jotakin joka vetää puoleensa. Raikkaat juomavedet, ei tarvi vettä kanniskella , joka on suuri apu. Ensikesänä olis tarkotus tehdä vaihteeksi pieniä vaelluksia autolta , about parin päivän.Ainakin aion käydä peltsalla, autolla pääsee aika lähelle Norjan puolelle. Ja tietysti kebnekaisella toi Tarfala ja jokin uusi nousureitti on mielessä.

• Mike Beuf

Huomen illalla lähden seuraavalle 4 vrk:n retkelle. Aika pehmeä taitaa tulla kelistä.
        Yleensä vaellan keski-suomessa. Meikä ei juurikaan lappiin asti jaksa lähteä. Riittää kun metsään pääsee tai mielellään suolle. Siellä on hienoa. Eikä ole tungosta!

• Karhut

Karhunkierros ainakin voi olla millainen tahansa vastaatulijoitten osalta ainakin, kun mitä siellä Oulangalla käy vuosittain useampi kymmenentuhatta ihmistä. Ja toinen on siellä se että sitä kun monissa lähteissä suositellaan sopivaksi ensi vaellukseksi. Noh, ehkäpä se karkoitta ne korkokenkävaeltaja kun ainakin henkilökohtaisessa vaelluskokemusten listassa se on jotakuinkin rankin.

• kontiotar

Rakastan vaeltamista. En tiedä missä muualla voisin kokea olevani yhtä vapaa kuin yksinvaelluksella erämaassa. Ja mitä tulee karhunkierrokseen, onhan se paikoin jo aikamoinen turistirysä, mutta koko kierroksen varrelle mahtuu kyllä monenmoista kulkijaa ja kun kuljet yksin ja hiljaa, voit törmätä sielläkin villin luonnon kasvatteihin...

• toivontytär

vaeltajaksi olen vasta-alkaja ,no muutaman kerran olen käynyt kompuroimassa, kipinä on kuitenkin saatu ja syyskuussa odottaa saariselän maisemat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      139
      2783
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      270
      2402
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      26
      1456
    4. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      116
      1144
    5. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      99
      1099
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1033
    7. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      982
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      58
      886
    9. Mistä juttelit viimeisen kerran

Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      62
      854
    10. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      291
      847
    Aihe