Kultakaupat+sormukset+hinnat

kyselijä

Onko kultakauppojen sormushinnoissa eroa? Oletteko ostaneet sormukset heti ensimmäisestä liikkeestä vai kierrelleet muissakin? Onko kaikissa liikkeissä hyvät valikoimat-millaisia kokemuksia?

17

18722

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tammi06

Eilen oltiin katselemassa sormuksia ja kierreltiin useampia liikkeitä. Eroja on kyllä liikkeiden välillä hinnoissakin jonkin verran, mutta enemmän eroa on palvelussa ja valikoimassa sekä toimitusajoissa. Hintaan vaikuttavat nähtävästi eniten karaatti ja tietenkin sormuksen koko ja leveys sekä valmistusmaa. Sopivat löytyikin vasta useamman liikkeen kiertelyn jälkeen.. =)

• enkuli-1988

...meni kiertelyksi kun ei haluttu niitä perinteisiä puolipyöreitä. Mutta kun oikea malli löytyi jäimme hetkeksi miettimään saaka sen edullisemmin. Varasimme sormukset. Menimme seuraavana päivänä oman kylämme kultaliikkeeseeen ja siellä oli samat sormukset, mutta kaksikertaa kalliimmat! Onneksi varasimme kihlat. Eivät menneet. ^^ Haimme ne sitten sieltä.

Eli kannattaa vertailla ja kun se oikea osuu kohdalle ni osta pois!

ps. vihkisormus ostettu samalla intuitiolla ja nätti on

• kyselijä

Onnea teille:)!
        Osaatteko mainita mitään liikkeitä mihin ei todellakaan kannata mennä? Tampereella asutaan. Ainakin Suokko on kuulemma kallis. Entäs nää tavalliset liikkeet kuten timanttiset, mikä kultavehmas lie..., ja mitä niitä nyt on..! Niin mites nuo? Ehkä joku 50-100 euron sormus(kpl), joka ei olisi tavallinen keltakultainen vaan saisi olla esimerkiksi valkokultainen raita/pieni timantti...

Paras kauppa olisi sellainen joka on edullinen ja laaja valikoima:)!

Paljos teidän sormukset maksoi?

• miettikää
        kyselijä kirjoitti:

Osaatteko mainita mitään liikkeitä mihin ei todellakaan kannata mennä? Tampereella asutaan. Ainakin Suokko on kuulemma kallis. Entäs nää tavalliset liikkeet kuten timanttiset, mikä kultavehmas lie..., ja mitä niitä nyt on..! Niin mites nuo? Ehkä joku 50-100 euron sormus(kpl), joka ei olisi tavallinen keltakultainen vaan saisi olla esimerkiksi valkokultainen raita/pieni timantti...

Kihlasormukseen ei kannata timanttia änkeä. Mitä sitten tulee vihkosormukseen? Miettikää kokonaisuutta.

Valkokulta on muuten hieman kalliimpaa kuin keltakulta. Mutta kauniimpaa. ;)

• Miettijä
        miettikää kirjoitti:

Kihlasormukseen ei kannata timanttia änkeä. Mitä sitten tulee vihkosormukseen? Miettikää kokonaisuutta.

Makuasioita. Mun mielestä pieni tai pienet timantit kihlasormuksessa on ok. Mutta joku voi tykätä isoistakin.

• ---
        miettikää kirjoitti:

Toiset haluaa timantin kihlasormukseen ja vihkisormuksen ilman timanttia. Ei ole yhtä oikeaa tapaa toimia.

Ja toisten mielestä keltakulta on kauniimpaa kuin valkokulta. Makuasioita.

• jenkin vaimo
        miettikää kirjoitti:

On se kulttuurinenkin kysymys. Mieheni on amerikkalainen, joten voitte arvata, että hän kosi hyvin "amerikkalaistyylisellä" kihlasormuksella. Toki hän tiesi, etten ole mikään kermakakkumorsiantyyppi, ja valitsi sormusta sillä silmällä, mutta heidän kulttuurissaan on tapana ostaa tytölle timanttisormus, ja kosia sen kanssa. Tyttö ei siellä perinteisesti itse valitse kihlasormustaan. Ja miehellehän ei tullut kihlasormusta ollenkaan, vasta vihkisormus. Onhan se vähän erilaista kuin tämä meidän suomalainen tapa, mutta en mie valita. Nätti on kihlasormus, yksi iso timantti ja valkokultaa. Ja nätti on vihkisormuskin, hyvin sopivat yhteen. Ei se siitä timantista kiinni ole. Mutta varmasti löytyy jokaiselle sellaista, mistä tykkää.

• virpi
        kyselijä kirjoitti:

...valkokulta on arvokkaampaa, kuin keltakulta...50-100e et saa timantilla olevaa sormusta mistään..valkokulta on 20% kalliinpaa... jos haluat 4mm-6mm saat maksaa 150-250e/kpl...timantilla 250e riippuu mallista..
        kannattaa kävästä hämeenlinnassa ..hinta eroja on...mutta tarjonta on hyvää ja laadukasta..onnea metsästykselle...

• huono kokemus

Itsellä oli tosi huono kokemus törkeästä palvelusta, jota ei palveluksi voi nimittää. Ihan törkeä vanha nainen ja vanha mies kyselivät ja utelivat asioita, jotka heille ei edes kuulu. Muutenkin olivat tylyjä. Olisin kyllä mennyt eri liikkeeseen ja maksanut enemmän hyvästä palvelusta, mikäli en olisi jo ehtinyt tuotteita ottaa.

Lisäksi kaiversivat tuotteet käsin. Tuli tosi rumia harakanvarpaita, mistä ei saa oikein selvää, jos ei ennalta tiedä, mitä siinä lukee. Kannattaa siis olla huolissaan, jos ne kehuu monen vuosikymmenen ammattitaitoa ja kuin hyviä on kaivertaan käsin jne. Lopputulos oli kamala. En jaksanut enää alkaa korjauttaa. Oli sen verran typerää kohtelua, etten enää koskaan moisessa liikkeessä asioi. Onneksi on muitakin. Jäi niin paha mieli, että kaikille tutuille varoitan liikkeestä ja kerron, miten siellä kohdeltiin, ja näytän, miten surkeaa kaiverrusta on.

Kannattaa kierrellä eri liikkeissä ja kysellä hintoja ja katsoa, millaista palvelua saatte. Ei kannata ostaa heti ensimmäisestä liikkeestä. Lisäksi kysy tuttavilta kokemuksia, katsele, millaisia kaiverruksia ja lisäksi kysy, miten heitä on missäkin palveltu. Näin saat kokonaisnäkemyksen alueenne liikkeistä. Myyjät kaunistelevat usein asioita, mutta asiakkaan palaute on sitä todellista palautetta, asiakas on aina oikeassa.

• morsian.

Me kävimme ensin vähän tunnetummassa liikkeessä, jossa oli pääasiassa uusimpaa uutta olevia sormuksia, kuten myyjäkin esitteli; "nämä ovat nyt tosi trendikkäitä". Ehkä jotkut mutta minä en todellakaan ajatellut ostaa sormusta sen trendikkyyden perusteella! Senhän on kuitenkin tarkoitus olla sormessa loppuelämän ajan ja miellyttää omaa silmää. Eli eipä löytynyt sieltä kivoja sormuksia edes miehelle. Sitten menimme asuinalueemme pieneen kultasepän liikkeeseemme ja sieltä löysimme molemmat ihanat kihlasormukset.

• jokuvaa

Tietäiskö kukaan paljonko tulis maksamaan jos kapea kultasormus sulatetaan ja siitä tehtäis leveämpi sormus? alkuperäinen ja tehty sormus olis keltakultaa ja sileitä..

• yli 15 vuotta

Itse olen kierrellyt kultakaupat jo yli 15 vuoden ajan kaukaa.

Ei kait kukaan nykyään ole niin hölmö, että parastaennen päiväyksen sormeensa laittais vai onko?

• teettäjä

minä kun kosin poikakaveriani (joo, luit oikein:)) Sain itse suunnitella sormukset, sen jälkeen marssittiin kultasepänliikkeeseen, ja jutusteltiin mahdollisuuksista. Valmiit sormukset olivat juuri sellaisia, jotka piirsin paperille. Tietenkin on makuasia millaisen haluaa, itse en halua olla mitään massajoukkoa. Meillä oli tavoitteena, että saadaan sellaiset sormukset, joita muilla ei välttämättä ole. Ja sellaiset nyt on. Hinta tietty on kalliimpi, mutta erinomaisesta palvelusta ja loistavasta käsityöstä on aina mukava maksaa. Saa mitä tilaa. Itselläni on sormuksessa kaksi pientä timanttia, yksi pyöreä rubiini ja yksi kyyneleenmuotoinen sinisafiiri. Ja vihkisormus teetetään samassa liikkeessä tähän kihlasormuksen keskelle...sekavaa..tämä sormus ei siis ole umpinainen rinkula vaan keskeltä menee lomittain.
      Hinnoissa on eroa kultaliikkeissä paljon. Me silloin niitä kierreltiin. Kannattaa harkita sormusten osto tarkasti, niin että molemmat olette tyytyväisiä. Kannat sitä sormusta kuitenkin hyvin monta vuotta. Onnea kihlaukselle!!!

• kyselijä

nin kiitti vain vaikka ei ihan vcielä kihloissa ollakaan. Kai sitä sitten kannattaa kierrellä liikkeitä(olisin varmaan ostanut ensimmäisestä jos en olis kysynyt miten te muut teette...)! Juu, mut viel onko jotain erityisesti TAMPEREEN liikkeistä? MIten se kultaropo ja tullintorin liike?? =)

• Tanju84

Kannattanee kysyä opiskelija-alennuksia.. Me saatiin, kun mie olin opiskelija ja kortti oli matkassa.

• vaikuttavat

Huomasin myös sen, että mielellään sellaisissa liikkeissä kävi useammin katsomassa (kun aina unohti mikä sormus missäkin oli)joissa oli ollut normaali myyjä, joka kohteli minua kuin ihmistä. osa myyjistä taisi katsoa, ettei tuolla ole varaa tai jotain.. kuitenkin budjettini oli max 600 euroa. laskin, että se on aika paljon markoissa, en tajua euroja. Jännä miten toiset myyjät arvuuttavat ihmiset jonkun ulkonäön tai ominaisuuden tai minkälie perusteella!

no, eipä se minusta ole kiinni vaan heistä sitten. havaitsin vain tämän enkä antanut sen häiritä. itse asiassa ostin sormuksen liikeestä joss minua ei ensin palveltu (otettiin toinen asiakas joka tuli jälkeeni) ja läksin sitten pois kun kyllästyin odottelemaan. myyjät kyllä huomasivat asian. ajattelin, että ei sitten, on niitä muitekin liikkeitä. sitten tuli jonkun ajan kuluttua sellainen hetki, että voisin käydä kuitenkin katsomassa tuossa liikkeessä, kun siellä ei ollut yhtään asiakasta. sitten kyllä tuli ihan normaalia palvelua kuitenkin. ja yllättävästi löytyi sopiva sormus.

Jos ei tunnu hyvältä ostotilanteessa pakene paikalta! sano vain ei kiitos ja pois. yksikin yritti tyrkyttää sormusta varaukseen ja sitten oli niin pettynyt kun ei saanut minulle "myydyksi". hyvänen aika! kuitenkin tuollainen sormus on kantajalleen tärkeä ja sitä pitää saada rauhassa ajan kanssa (ainakin minun) valita.

oma kaiverrukseni on tehty käsin, vähän se on mennyt vinoon mutta voinpa kuvitella että on vaikea sellainen näinkin pieneen sormukseen väsätä. Kirjaimista saa selvän.

sormus liikkeessä kannattaa kysyä kaiverruksen osalta tehdäänkö se käsin ja pyytää saada nähdä mallia. Ja kysyä fonteistä.
      aika jännä että kun olin valinnut sormuksen niin myyjä ei edes kysynyt sitten muuta kuin että mikä kaiverrus. minun piti erikseen käydä kysymässä mitä fontteja on saatavilla. ja sitten vasta kaivoi esille mallikirjaimia. muuten olisi vain laittanut sillä.. tosin myyjä totesi että käsin kun kaivertaa niin kyse on sitten kaivertajan käsialasta ja ne on erilaisia kaikilla. totesin että ok. olisinhan voinut sitten viedä jonnekin muualle jos koneellisesti niitä tehdään?

• kultaseppä

Juu kaiverrus on aika vaikeaa hommaa käsipelillä nysvätä pieneen sormukseen. Käytännössä ei montaa eri tyyliä ole kun tila ei ole riittävä kaivertimen vapaaseen käyttöön. Huomattavasti helpompaa on esimerkiksi kaivertaa levyyn.

Ärsyttävä seikka on muuten että ihmisillä yleensä ei ole hajuakaan mitä kihlasormus maksaa. Noin 100 saa käsityönä tehdyn sormuksen, MUTTA ET SAA 7 mm Leveää sormusta mikä painaa 10 g 120 eurolla. Pelkän kullan hinta minullekin on 13 e gramma (18K) valmiina tankona EU-maiden sisällä. Siihen työpalkka ja alvi 22% päälle.

Ulkomailta voi tilata sormuksia ties mistä uglibugli thaimaasta, mutta seosaineet ties mitä nikkeliä ja pitoisuudesta voi olla montaa mieltä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1400
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1289
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1086
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1068
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 65
      764
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      737
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      718
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      681
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      637
    Aihe