Kuten tuolla toisessa ketjussa jo kirjoitinkin, niin Queen II'lla ollut The March Of The Black Queen enteilee minusta selvästi Bohemian Rhapsodya. Molemmat ovat monimutkaisia ja monikulkuisia ja Black Queenin loppupuolella oleva piano-osa muistuttaa jotenkin Bohemian Rhapsodyn loppua.
Sanoisinko, että The March Of The Black Queen oli ykkössuosikkini Queenin kappaleista (enää en Queenia juurikaan kuuntele mutta en koskaan kiellä heidän musiikillista nerouttaan ja mielelläni kyllä keskustelen heistä noin muuten vain).
Olisi hauska kuulla teidän muidenkin mielipiteitä kyseisestä biisistä ja keskustella siitä lisää.
The March Of The Black Queen
15
1328
Vastaukset
- Soul Brother
Black Queen on tosiaan loistobiisi (kuten lähes jokainen biisi II levyllä) ja selvästikin eräänlainen Bohemian Rhapsodyn kantamuoto. Kaikki elementit (tempo- & tunnelmavaihdot, komeat kuorot jne.) on jo tällä biisillä, Bo Rhapissa särmät vaan on hiottu salonkikelpoiseksi mestariteokseksi. Black Queen on jotenkin rönsyilevämpi (mikä tekee siitä mun mielestä vaan vieläkin paremman biisin:). Oikeastaan jonkinlainen "kehityskulku" Mercuryn sävellyksissä voidaan nähdä biiseissä My Fairy King - March of The Black Queen - In The Lap of The Gods - Bohemian Rhapsody. Vai mitä mieltä ootte??
- Sammy who was low
>Oikeastaan jonkinlainen "kehityskulku" Mercuryn sävellyksissä voidaan nähdä biiseissä My Fairy King - March of The Black Queen - In The Lap of The Gods - Bohemian Rhapsody. Vai mitä mieltä ootte??
Tarkoitatko In The Lap of The Godsia itseään vai sitä tunnetumpaa (ja paljon hienompaa) biisiä In The Lap of The Gods... revisited? - Soul Brother
Sammy who was low kirjoitti:
>Oikeastaan jonkinlainen "kehityskulku" Mercuryn sävellyksissä voidaan nähdä biiseissä My Fairy King - March of The Black Queen - In The Lap of The Gods - Bohemian Rhapsody. Vai mitä mieltä ootte??
Tarkoitatko In The Lap of The Godsia itseään vai sitä tunnetumpaa (ja paljon hienompaa) biisiä In The Lap of The Gods... revisited?>Oikeastaan jonkinlainen "kehityskulku" Mercuryn sävellyksissä voidaan nähdä biiseissä My Fairy King - March of The Black Queen - In The Lap of The Gods - Bohemian Rhapsody. Vai mitä mieltä ootte??
>Tarkoitatko In The Lap of The Godsia itseään vai sitä tunnetumpaa (ja paljon hienompaa) biisiä In The Lap of The Gods... revisited?
Tarkoitan "perusversiota". Siinähän on myös selvästi kolme eri osiota: "ooppera"/balladi/pop (jos ne nyt täytyy jotenkin nimetä). Biisi on paljon monipolvisempi kuin miltä se aluksi kuulostaa.
hmmm... enpä lähde sanomaan kumpi Lap of The Godseita on parempi. Ennen pidin revisitedistä enemmän, mutta nykyään olisin ehkä valmis kääntymään perusversion puoleen. Siinä tapahtuu niin paljon. Ja Rogerin ylärekisteri pääsee tässä todella oikeuksiinsa. Siihen ei voi kyllästyä:) Molemmat biisit on kyllä pirun hyviä. - Sammy who was low
Soul Brother kirjoitti:
>Oikeastaan jonkinlainen "kehityskulku" Mercuryn sävellyksissä voidaan nähdä biiseissä My Fairy King - March of The Black Queen - In The Lap of The Gods - Bohemian Rhapsody. Vai mitä mieltä ootte??
>Tarkoitatko In The Lap of The Godsia itseään vai sitä tunnetumpaa (ja paljon hienompaa) biisiä In The Lap of The Gods... revisited?
Tarkoitan "perusversiota". Siinähän on myös selvästi kolme eri osiota: "ooppera"/balladi/pop (jos ne nyt täytyy jotenkin nimetä). Biisi on paljon monipolvisempi kuin miltä se aluksi kuulostaa.
hmmm... enpä lähde sanomaan kumpi Lap of The Godseita on parempi. Ennen pidin revisitedistä enemmän, mutta nykyään olisin ehkä valmis kääntymään perusversion puoleen. Siinä tapahtuu niin paljon. Ja Rogerin ylärekisteri pääsee tässä todella oikeuksiinsa. Siihen ei voi kyllästyä:) Molemmat biisit on kyllä pirun hyviä.Minusta Liar on myös aika hyvä taidonnäyte Freddieltä. Vaikka se onkin paljon rankempi mitä nuo neljä mainitsemaasi kappaletta, on sen kulku myös hieman vastaavanalainen.
Rogerin ääni on kuin luoto noita Liar-huutoja varten kappaleen alkuosassa ( BBC-versiossa huudot huutaa Brian ja hänen äänensä puolestaan on aivan liian kiltin kuuloinen niihin :P ) - Sammy who was low
Sammy who was low kirjoitti:
Minusta Liar on myös aika hyvä taidonnäyte Freddieltä. Vaikka se onkin paljon rankempi mitä nuo neljä mainitsemaasi kappaletta, on sen kulku myös hieman vastaavanalainen.
Rogerin ääni on kuin luoto noita Liar-huutoja varten kappaleen alkuosassa ( BBC-versiossa huudot huutaa Brian ja hänen äänensä puolestaan on aivan liian kiltin kuuloinen niihin :P )>Rogerin ääni on kuin luoto noita Liar-huutoja varten kappaleen alkuosassa
Siis luotu, ei luoto
>BBC-versiossa huudot huutaa Brian ja hänen äänensä puolestaan on aivan liian kiltin kuuloinen niihin
Voi olla että ne huutaa myös Freddie itse. En ole ihan varma. Mutta kuiteski - Soul Brother
Sammy who was low kirjoitti:
>Rogerin ääni on kuin luoto noita Liar-huutoja varten kappaleen alkuosassa
Siis luotu, ei luoto
>BBC-versiossa huudot huutaa Brian ja hänen äänensä puolestaan on aivan liian kiltin kuuloinen niihin
Voi olla että ne huutaa myös Freddie itse. En ole ihan varma. Mutta kuiteskiJoo kyllähän Liarin voisi myös tuohon listaan lisätä, vaikka se selvästi heavympaa onkin.
Ja noista Liar-huudoista: Virallisella versiolla Roger karjuu kyllä aika miesmäisesti ja ääni on helppo erottaa muista äänistä. Demolla ja BBC-versioilla Roger ja Freddie (mahd. myös Brian?) vetävät kohdan paljon pehmeämmin -ja ihan tarkoituksella.
Rogerin "pehmeä" laulusoundi olikin noina alkuaikoina aika erilainen kuin myöhemmin. Mun on ainakin joissain kuoro-osuuksissa tosi vaikea erottaa äijien ääniä toisistaan silloin kun Roger ei laula falsettona tai raspisoundillaan. - Jazz
Soul Brother kirjoitti:
Joo kyllähän Liarin voisi myös tuohon listaan lisätä, vaikka se selvästi heavympaa onkin.
Ja noista Liar-huudoista: Virallisella versiolla Roger karjuu kyllä aika miesmäisesti ja ääni on helppo erottaa muista äänistä. Demolla ja BBC-versioilla Roger ja Freddie (mahd. myös Brian?) vetävät kohdan paljon pehmeämmin -ja ihan tarkoituksella.
Rogerin "pehmeä" laulusoundi olikin noina alkuaikoina aika erilainen kuin myöhemmin. Mun on ainakin joissain kuoro-osuuksissa tosi vaikea erottaa äijien ääniä toisistaan silloin kun Roger ei laula falsettona tai raspisoundillaan.Oletteko muuten huomioineet "basso-soolon" Liar kappaleessa ? Sehän oli varsinkin "Live at the Hammersmith Odeon ´75" ja "Live at the Rainbow ´74" videoilla Johnin ainoa hetki lavan edustalla "parrasvaloissa". Hyvä ja harvinainen basso-soolo. Enpä muista muilta bändeiltä vastaavaa. Entä te ?
- Sammy who was low
Jazz kirjoitti:
Oletteko muuten huomioineet "basso-soolon" Liar kappaleessa ? Sehän oli varsinkin "Live at the Hammersmith Odeon ´75" ja "Live at the Rainbow ´74" videoilla Johnin ainoa hetki lavan edustalla "parrasvaloissa". Hyvä ja harvinainen basso-soolo. Enpä muista muilta bändeiltä vastaavaa. Entä te ?
Missä kohtaa biisiä (minuutit:sekunnit) se suunnilleen on?
- jupiter68
Sammy who was low kirjoitti:
Missä kohtaa biisiä (minuutit:sekunnit) se suunnilleen on?
My fairy King, Jesus, Great king rat, Father to son, In the lap pf the gods, Let us cling together, White man, The prothers song, Mustapha, Who wanst to live forever, Innuendo, All gods people, Las balabras de amor, One vision, Is this the world..?
- Sammy who was low
jupiter68 kirjoitti:
My fairy King, Jesus, Great king rat, Father to son, In the lap pf the gods, Let us cling together, White man, The prothers song, Mustapha, Who wanst to live forever, Innuendo, All gods people, Las balabras de amor, One vision, Is this the world..?
Minusta termi kaunis sopii kuvaamaan seuraavia kappaleita:
My fairy king, Father to son, In the lap pf the gods, Let us cling together, Who wanst to live forever, Las balabras de amor, Is this the world..?
Loppuja sopii kuvaamaan termi komea! ;) - Jazz
Sammy who was low kirjoitti:
Missä kohtaa biisiä (minuutit:sekunnit) se suunnilleen on?
"Missä kohtaa biisiä (minuutit:sekunnit) se suunnilleen on?"
Studioversiossa noin 5´10-5´30 välillä.
Noissa mainitsemissani liveversioissa soolo on parempi ja erottuvampi. Myös Liar videossa voit todeta "soolon". - jupiter68
Jazz kirjoitti:
"Missä kohtaa biisiä (minuutit:sekunnit) se suunnilleen on?"
Studioversiossa noin 5´10-5´30 välillä.
Noissa mainitsemissani liveversioissa soolo on parempi ja erottuvampi. Myös Liar videossa voit todeta "soolon".Minusta on myös mahtava kappale Flashilta on The hero. Samantyyppistä soundia kuin esim.Hammer to fall, Was it all worth it?, Its late, Dead on time, Gimme the prize. Kahdessa viimeisessä hienot loppuräjähdykset. Tietysti The hero elokuvamusiikkia, jossa paljon studio-juttuja. Princes of the universe on paljon enemmän instrumentaalisempi. Myös Back to humans tietylla tavalla futuristinen ja scifi-henkinen. May ja Taylorhan olivat tosi scifi-faneja..
- Jazz
jupiter68 kirjoitti:
Minusta on myös mahtava kappale Flashilta on The hero. Samantyyppistä soundia kuin esim.Hammer to fall, Was it all worth it?, Its late, Dead on time, Gimme the prize. Kahdessa viimeisessä hienot loppuräjähdykset. Tietysti The hero elokuvamusiikkia, jossa paljon studio-juttuja. Princes of the universe on paljon enemmän instrumentaalisempi. Myös Back to humans tietylla tavalla futuristinen ja scifi-henkinen. May ja Taylorhan olivat tosi scifi-faneja..
"Minusta on myös mahtava kappale Flashilta on The hero. Samantyyppistä soundia kuin esim.Hammer to fall, Was it all worth it?, Its late, Dead on time, Gimme the prize. Kahdessa viimeisessä hienot loppuräjähdykset."
The Hero on hyvä kappale ja livenä "Queen On Fire" DVD/CD:llä avausbiisinä tosi "rock" !!
Imutin queenpicturehall.com:sta "end credits versionin" The Herosta" ja mielestäni se oli vielä parempi kuin mikä löytyy Flash Gordon soundrackiltä.
"May ja Taylorhan olivat tosi scifi-faneja.."
Kyllä, Fun In Space ja Starfleet ovat levyjen niminä vinkkejä tuohon suuntaan. - Maggie Mae
Tuo "Haltiakuninkaan" eka säkeistö alkaa muuten samalla lailla kuin Teddykarhujen huviretki :D
- jupiter68
Maggie Mae kirjoitti:
Tuo "Haltiakuninkaan" eka säkeistö alkaa muuten samalla lailla kuin Teddykarhujen huviretki :D
..Jesus, the Prothers song, All gods people, In the lap of the gods jne.
Freddiehän oli zoroasterilainen - zarathustralainen, tai ainakin vanhemmat on. Siksi lähettivät Bombayhin, koska siellä eniten sen uskonnon harjoittajia. Muistokonsertissahan Bob Geldof esitti kappaleen jonka oli tehdyt Freddien kanssa - Too late, too late god.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude25715241Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy12510156Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089381Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump237119Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1826557Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1766238Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri335622Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole474816Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys261838IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti1511707