Neliveto Ocu

rupusakkilainen

Neliveto farkkulle olis ilmennyt tarvetta. Oliskohan täällä jollakin jo kokemuksia 4x4 Ocusta?

22

11606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koeajolta

      Ei ole toistaiseksi kuin koeajon verran tästä uudesta Ocu II 4x4. Positiivinen yllätys oli etenkin sopivan jämäkkä alusta, korotettua maavaraa ei huomannut mitenkään miinuksena ajettavuudessa vaikka kurvaili kuivalla asfaltilla tarkoituksella reippaamminkin. Alustahan on paitsi korotettu niin myös jäykempi. Talviominaisuudet jäivät siis testaamatta, mutta eiköhän ne selviä kun auto saadaan, vaikka se tilattiinkin isäukolle. ;-)

    • ajon

      verran talvi kelillä ajonvakautus järjestelmän kanssa mahtava hallittava.. ja kun ottaa ajonvakautuksen pois päältä on hyvä ottaa hallittuja pitkiä kahvoja.. :) kokemuksena ihan hyvä hieman iso äänisempi kuin etuveto..

      • lehden

        testissä neliveto ocu pesi subarun, joten kai se ihan ok on. Eipä siinä testissä ollu kuin ocu, subaru ja suzuki, mut kuiteski kovasti ocua kehuttiin.


    • maasturimasa

      Skodan mallistosa ei ole oikeaa nelivetoautoa. Löytyy vain etuvetoautoja, joissa auttava neliveto. Eli aidot jatkuvat nelivedot löytyvät Audilta, Subarulta, Mitsulta ja Mersulta. Ja tietenkin oikeat maasturit. Muut ovat leikisti nelivetoja.

      • rupusakkilainen

        Mitä tuo "auttava neliveto" käytännösä tarkoittaa?
        Kai siitä jotain hyötyä on joss se kerran jotain auttaa.
        Toisaalta olipa se "aito neliveto" tai "auttava neliveto" niin kaiketi se lopputulos on se joka ratkaisee.
        Oma tarpeeni tulee siitä että ajattelin jatkaa mökkeilykautta vähän pitempään syksyä ja aloittaa sen taas kevättalvella. Eli ainakin sellaisesta yhden yön lumisateesta olis selvittävä mäkisellä mökkitiellä. Pääteillä kyllä pärjäilen etu- tai vaikkapa takavetoisellakin.
        Maasturia, tai mitä suveja ne nyt onkaan, vierastan jo muotoilunkin vuoksi. (Mielestäni tuollainen maasturin työkalumaisuus ei oikein istu kantakaupunkiin.)


      • ajelen 4x4 ocu kakkosella

        eli skoda ocu II neliveto on semmonen että takapyörät tulee mukaan kun etupyörät alkaa luistamaan. sitten siinä on esp vakauttamassa menoa. minusta ihan ok auto ja samalla rahalla ei oikein saa kummoisia nelivetoja. audienkin hinnat alkaa ihan pilvistä...mitsulla ei ole kuin 55tuhannen egen mitsu lancer. mersun hinnat tiedetään jne. eli järkevällä rahasummalla octavia 2 4x4 on ihan ok auto. ei se maastoauto ole millään tavalla mutta etenemistä ja liikkeellelähtöä nelikko auttaa ja paljon! ja kyllä sivuteillä kaahatessa nelikolla pääsee aika paljon kovempaa kuin millään etuvetoisella autolla näillä keleillä. naurattaa ihan nuo helsingin pellet kun taas eilen oli koko kehäkolmosen sisäpuoli paniikkijumissa kun oli pikkusen liukasta eli voi päätellä että esp neliveto maasturi on just hesalaisille suunniteltu eikä maaseudun syrjäteille.... vähän provoa...


      • asiaan
        ajelen 4x4 ocu kakkosella kirjoitti:

        eli skoda ocu II neliveto on semmonen että takapyörät tulee mukaan kun etupyörät alkaa luistamaan. sitten siinä on esp vakauttamassa menoa. minusta ihan ok auto ja samalla rahalla ei oikein saa kummoisia nelivetoja. audienkin hinnat alkaa ihan pilvistä...mitsulla ei ole kuin 55tuhannen egen mitsu lancer. mersun hinnat tiedetään jne. eli järkevällä rahasummalla octavia 2 4x4 on ihan ok auto. ei se maastoauto ole millään tavalla mutta etenemistä ja liikkeellelähtöä nelikko auttaa ja paljon! ja kyllä sivuteillä kaahatessa nelikolla pääsee aika paljon kovempaa kuin millään etuvetoisella autolla näillä keleillä. naurattaa ihan nuo helsingin pellet kun taas eilen oli koko kehäkolmosen sisäpuoli paniikkijumissa kun oli pikkusen liukasta eli voi päätellä että esp neliveto maasturi on just hesalaisille suunniteltu eikä maaseudun syrjäteille.... vähän provoa...

        " eli skoda ocu II neliveto on semmonen että takapyörät tulee mukaan kun etupyörät alkaa luistamaan."

        Takapyörille tulee koko ajan vähintään 10% tehosta, näin Haldexin versiossa 2. Muuten sitten mittaa mille pyörille voimaa tulee siirtä käyttäen siihen ASR:ää ja EDS:ää.

        Itsellä 4x4:ssa 1500 km mittarissa ja on mainio peli. Mökillä, jonne ei kaksivetoisella ole asiaa talvella, on tullut käytyä jo pari kertaa. Ja eilen Helsingin ruuhkassa 2-vetoiset sutivat paikallaan ja välillä ylämäessä poikittain, sain vain oikein yrittämällä pyörät sutimaan ylämäessä.

        Loistava hinta-laatusuhde!


      • ???
        asiaan kirjoitti:

        " eli skoda ocu II neliveto on semmonen että takapyörät tulee mukaan kun etupyörät alkaa luistamaan."

        Takapyörille tulee koko ajan vähintään 10% tehosta, näin Haldexin versiossa 2. Muuten sitten mittaa mille pyörille voimaa tulee siirtä käyttäen siihen ASR:ää ja EDS:ää.

        Itsellä 4x4:ssa 1500 km mittarissa ja on mainio peli. Mökillä, jonne ei kaksivetoisella ole asiaa talvella, on tullut käytyä jo pari kertaa. Ja eilen Helsingin ruuhkassa 2-vetoiset sutivat paikallaan ja välillä ylämäessä poikittain, sain vain oikein yrittämällä pyörät sutimaan ylämäessä.

        Loistava hinta-laatusuhde!

        Katsopa vaikka Subaru Outbackin hintaa, jotain 39 te. Siinä on oikea neliveto ja onhan se autona muutenkin paljon parempi. Siinä on auto jonka hinta-laatusuhde on kohdallaan.


      • faktoja vaan...
        ??? kirjoitti:

        Katsopa vaikka Subaru Outbackin hintaa, jotain 39 te. Siinä on oikea neliveto ja onhan se autona muutenkin paljon parempi. Siinä on auto jonka hinta-laatusuhde on kohdallaan.

        ei noissa tosiaan ole hinta eroa kuin joku 6000 euroa. mutta ajappa molemmilla satatonnia ja maksa huollot siltä ajalta plus polttoaineet ja sitten vie autosi vaihtoon. katsotaan kummasta autosta on euromääräisesti tippunut hinta enemmän. no subarusta ihan varmasti. Sen pitää muistaa että melko varmasti euromääräisesti hinta tippuu enemmän mitä kalliimmalla autolla ajelet. jos on varaa niin siitä vaan. ja tilantarvekkin ratkaisee ainakin minulla. skoda on riittävä tämänhetkiseen elämään. Loppujen lopuksi lompakolla valitsen autot. Kipuraja tällä hetkellä on noin 35 tonnia mitä edes voisin kuvitella maksavani uudesta autosta. eli subaru menee reilusti yli. älä hermostu vaikka onhan subaru aika marginaali merkki. sen nelivedon hyvyyttä en kiistä.


      • kommentoit minua
        asiaan kirjoitti:

        " eli skoda ocu II neliveto on semmonen että takapyörät tulee mukaan kun etupyörät alkaa luistamaan."

        Takapyörille tulee koko ajan vähintään 10% tehosta, näin Haldexin versiossa 2. Muuten sitten mittaa mille pyörille voimaa tulee siirtä käyttäen siihen ASR:ää ja EDS:ää.

        Itsellä 4x4:ssa 1500 km mittarissa ja on mainio peli. Mökillä, jonne ei kaksivetoisella ole asiaa talvella, on tullut käytyä jo pari kertaa. Ja eilen Helsingin ruuhkassa 2-vetoiset sutivat paikallaan ja välillä ylämäessä poikittain, sain vain oikein yrittämällä pyörät sutimaan ylämäessä.

        Loistava hinta-laatusuhde!

        jeps. eli mulla on siis myös 4x4 ocu 2. koneena 2.0FSI. kokeileppa huviksesi liukkaalla tiellä että paikaltaan lähtiessä laitat reilusti kierroksia ja nostat kytkimen nopeasti. eipä ne takapyörät paljon sudi. pitäisi olla kytkin jossa olisi eikseen esp ja sutimisenesto. nyt jos haluaa hyvän kiihdytyspidon ja sen esp:n pois hauskan pitoa varten mutkatiellä. kyllä toi auto hyvä on mutta ei kannata henkseleitään liikaa paukutella... se on tosiaan vaan autettu etuveto. jotenkin mutkaan kovaa ajaessa ilman espiä tuntuu että perä ei ole omissa käsissä johtuen haldexista. silloin pitäisi olla jatkuva neliveto ettei mitään yllättävää tapahtuisi. kohta joku kirjoittaa että ei autoa pidä ajaa ilman espiä mutta se kun vie kaiken ilon ajamisesta. se on kehitetty kuitenkin vaan kaupunkijulleja varten. eli just sinua hesalaista joka käy mökillä kaksi kertaa talvessa ja sitten täällä keskustelupalstalla kehuu kuinka hieno neliveto mulla on. olen sitä mieltä että auton tekniset helpotusvälineet tuudittavat autoilijoita liialliseen turvallisuudentunteeseen. pitää ajela välillä ilman niitä ja kokeilla miten auto käyttäytt.


      • isompi kuin
        faktoja vaan... kirjoitti:

        ei noissa tosiaan ole hinta eroa kuin joku 6000 euroa. mutta ajappa molemmilla satatonnia ja maksa huollot siltä ajalta plus polttoaineet ja sitten vie autosi vaihtoon. katsotaan kummasta autosta on euromääräisesti tippunut hinta enemmän. no subarusta ihan varmasti. Sen pitää muistaa että melko varmasti euromääräisesti hinta tippuu enemmän mitä kalliimmalla autolla ajelet. jos on varaa niin siitä vaan. ja tilantarvekkin ratkaisee ainakin minulla. skoda on riittävä tämänhetkiseen elämään. Loppujen lopuksi lompakolla valitsen autot. Kipuraja tällä hetkellä on noin 35 tonnia mitä edes voisin kuvitella maksavani uudesta autosta. eli subaru menee reilusti yli. älä hermostu vaikka onhan subaru aika marginaali merkki. sen nelivedon hyvyyttä en kiistä.

        Skoda jos tilaa tarvitsee. Ja normaali Legacy ei ole juuri Skodaa kalliimpi.


      • tarvitsee ja haluaa
        isompi kuin kirjoitti:

        Skoda jos tilaa tarvitsee. Ja normaali Legacy ei ole juuri Skodaa kalliimpi.

        autonsa TDI koneella, jota Subarulla ei ole edes tarjolla. Vaunua vetäessä bensakoneella kulutus tuplautuu ja nousee 15-16 l paikkeille, kun taas diiselillä mennään vielä 10 l kantturoissa.


      • opettele ymmärtämään
        kommentoit minua kirjoitti:

        jeps. eli mulla on siis myös 4x4 ocu 2. koneena 2.0FSI. kokeileppa huviksesi liukkaalla tiellä että paikaltaan lähtiessä laitat reilusti kierroksia ja nostat kytkimen nopeasti. eipä ne takapyörät paljon sudi. pitäisi olla kytkin jossa olisi eikseen esp ja sutimisenesto. nyt jos haluaa hyvän kiihdytyspidon ja sen esp:n pois hauskan pitoa varten mutkatiellä. kyllä toi auto hyvä on mutta ei kannata henkseleitään liikaa paukutella... se on tosiaan vaan autettu etuveto. jotenkin mutkaan kovaa ajaessa ilman espiä tuntuu että perä ei ole omissa käsissä johtuen haldexista. silloin pitäisi olla jatkuva neliveto ettei mitään yllättävää tapahtuisi. kohta joku kirjoittaa että ei autoa pidä ajaa ilman espiä mutta se kun vie kaiken ilon ajamisesta. se on kehitetty kuitenkin vaan kaupunkijulleja varten. eli just sinua hesalaista joka käy mökillä kaksi kertaa talvessa ja sitten täällä keskustelupalstalla kehuu kuinka hieno neliveto mulla on. olen sitä mieltä että auton tekniset helpotusvälineet tuudittavat autoilijoita liialliseen turvallisuudentunteeseen. pitää ajela välillä ilman niitä ja kokeilla miten auto käyttäytt.

        lukemasi, äläkä arvaile asioita joita et tiedä.

        Kuten kirjoitin olen käynyt kahdesti mökilläni tänä talvena TÄHÄN MENNESSÄ.

        Jos kirjoitan olleeni Helsingin ruuhkassa, sehän tekee minusta automaattisesti Hesalaisen?

        Missä kohtaa tapahtuu henkseleiden paukutteleminen tai hienon nelivedon kehuminen, jos toteaa hinta-laatusuhteen olevan loistavan? Kerroppas missä nelivetoisessa alle 35000 maksavassa TDI:ssä hintalaatusuhde on parempi.


      • pellepellepellepelle
        opettele ymmärtämään kirjoitti:

        lukemasi, äläkä arvaile asioita joita et tiedä.

        Kuten kirjoitin olen käynyt kahdesti mökilläni tänä talvena TÄHÄN MENNESSÄ.

        Jos kirjoitan olleeni Helsingin ruuhkassa, sehän tekee minusta automaattisesti Hesalaisen?

        Missä kohtaa tapahtuu henkseleiden paukutteleminen tai hienon nelivedon kehuminen, jos toteaa hinta-laatusuhteen olevan loistavan? Kerroppas missä nelivetoisessa alle 35000 maksavassa TDI:ssä hintalaatusuhde on parempi.

        juuh. laatua voi ymmärtää monella tavalla. minusta skoda ei ole laadukas auto vaikka itse sellaisen nelivetoisen omistankin. kun ajaa oikeasti laadukkaalla sen kyllä huomaa. hinta on kyllä kohdillaan. minä vain siedän pikkuviat autossani. se ei ole ns. jatke minulle. ei myöskään elämä ole autossani vaan ihan muualla. kuljen sillä paikasta a paikkaan b. tällä reilulla 20tkm matkalla minkä olen ajanut vikoja on ollut aivan liikaa, mikä lie sunnuntai kappale...

        mene vaan useammin mökillesi kun sulla semmonen on. vaikka kolmaskin kerta.äläkä jää jumiin. skoda ei ole maastoauto. etenemiskykyä enemmän kuin henkilöautoilla muta maavaraa vain muutama sentti enemmän, eli pohjasta ottaa kiinni ennemminkuin etenemiskyky loppuu muuten.

        ei sinänsä hesalaisissa mitään mutta saa huvittuneena lukea huonoilla keleillä kuinka about 70 peltikolaria taas kolisi. joukossa tyhmyys tiivistyy sanotaan. ja vakuutusmaksut nousee koko maassa. no onhan niitä autojakin enemmän ja liikennettä ylipäätään. mutta kun ajelee sielläpäin ymmärtää miksi kolisee niin usein liukkailla... OK.et ole hesalainen. kävit vain revittelemässä nelivetoautolla siellä. selvä.

        henkselit. hinta on halpa kun alle 35. mutta se laatu on sen mukainen. siedän sen itse kyllä ja tiedän mistä puhun. ja luulen että 4x4 on helppo myydä käytettynä kun niitä ei ole liikaa liikenteessä. tyytyväinen nyt? nautitaan nyt on on huonompaa keliä ja kiroillaan koko loppuvuosi suurempaa polttoaineen kulutusta ja kolisevaa alustaa.


      • Taitaa kolinat
        pellepellepellepelle kirjoitti:

        juuh. laatua voi ymmärtää monella tavalla. minusta skoda ei ole laadukas auto vaikka itse sellaisen nelivetoisen omistankin. kun ajaa oikeasti laadukkaalla sen kyllä huomaa. hinta on kyllä kohdillaan. minä vain siedän pikkuviat autossani. se ei ole ns. jatke minulle. ei myöskään elämä ole autossani vaan ihan muualla. kuljen sillä paikasta a paikkaan b. tällä reilulla 20tkm matkalla minkä olen ajanut vikoja on ollut aivan liikaa, mikä lie sunnuntai kappale...

        mene vaan useammin mökillesi kun sulla semmonen on. vaikka kolmaskin kerta.äläkä jää jumiin. skoda ei ole maastoauto. etenemiskykyä enemmän kuin henkilöautoilla muta maavaraa vain muutama sentti enemmän, eli pohjasta ottaa kiinni ennemminkuin etenemiskyky loppuu muuten.

        ei sinänsä hesalaisissa mitään mutta saa huvittuneena lukea huonoilla keleillä kuinka about 70 peltikolaria taas kolisi. joukossa tyhmyys tiivistyy sanotaan. ja vakuutusmaksut nousee koko maassa. no onhan niitä autojakin enemmän ja liikennettä ylipäätään. mutta kun ajelee sielläpäin ymmärtää miksi kolisee niin usein liukkailla... OK.et ole hesalainen. kävit vain revittelemässä nelivetoautolla siellä. selvä.

        henkselit. hinta on halpa kun alle 35. mutta se laatu on sen mukainen. siedän sen itse kyllä ja tiedän mistä puhun. ja luulen että 4x4 on helppo myydä käytettynä kun niitä ei ole liikaa liikenteessä. tyytyväinen nyt? nautitaan nyt on on huonompaa keliä ja kiroillaan koko loppuvuosi suurempaa polttoaineen kulutusta ja kolisevaa alustaa.

        tulla päästäs, eikä alustasta. Juu, kuva on TDI:ssä EU keskilutus, 5,9 l sataselle. Saatan jaksaa tuon ostaa vielä pahasti kiroilematta.


      • pellepeloton2
        Taitaa kolinat kirjoitti:

        tulla päästäs, eikä alustasta. Juu, kuva on TDI:ssä EU keskilutus, 5,9 l sataselle. Saatan jaksaa tuon ostaa vielä pahasti kiroilematta.

        ei kyllä ihan alustasta tulee kolina. korotetusta suojatiestä kun laskettelee alas niin toisinaan kolahtelee aika rajusti. luulisin että vanha konsti laittaa puutarhaletkua kierrejousen päälle päihin voisi auttaa. tdi on säästömiesten kone harmi vaan kun konserni kieltää laittamasta 2.0tdi konetta keulalle. vähän nuhainen on 1.9 kone. saahan siitä lastulla jonkun verran lisää kuitenkin eli riittävästi suurimmalle osalle. päädyin itse bensakoneeseen dieselin kylmyyden vuoksi . eberin tai webaston melkeen tarvisi kovilla pakkasilla diesel. bensalla pärjää aina


      • päästä...
        pellepeloton2 kirjoitti:

        ei kyllä ihan alustasta tulee kolina. korotetusta suojatiestä kun laskettelee alas niin toisinaan kolahtelee aika rajusti. luulisin että vanha konsti laittaa puutarhaletkua kierrejousen päälle päihin voisi auttaa. tdi on säästömiesten kone harmi vaan kun konserni kieltää laittamasta 2.0tdi konetta keulalle. vähän nuhainen on 1.9 kone. saahan siitä lastulla jonkun verran lisää kuitenkin eli riittävästi suurimmalle osalle. päädyin itse bensakoneeseen dieselin kylmyyden vuoksi . eberin tai webaston melkeen tarvisi kovilla pakkasilla diesel. bensalla pärjää aina

        Kolinaa en ole havainnut. Dieselin suurempi paino ottaa löysät pois jousituksesta valmiiksi? TDI:tä käytetään trailerin vetoon ja kulutus on alle 10 l sataselle. Bensakoneella 15-16 l. Nuhainen tai ei, veturina parempi kuin 2.0 FSI kun vetäessä käytetään suurempia vääntöjä.

        En pitänyt kylmänä kun ajelin perjantaina tuolta Hesasta parinsadan kilometrin päähän, jossa pakkasta 27. Lämmityslaite alle 20. Myönnetään että kaupunkiajossa noilla pakkasilla moottorin lämmöt nousevat hitaasti, mutta PTC-vastus puskee lämmintä sisälle.


      • tarpeet
        kommentoit minua kirjoitti:

        jeps. eli mulla on siis myös 4x4 ocu 2. koneena 2.0FSI. kokeileppa huviksesi liukkaalla tiellä että paikaltaan lähtiessä laitat reilusti kierroksia ja nostat kytkimen nopeasti. eipä ne takapyörät paljon sudi. pitäisi olla kytkin jossa olisi eikseen esp ja sutimisenesto. nyt jos haluaa hyvän kiihdytyspidon ja sen esp:n pois hauskan pitoa varten mutkatiellä. kyllä toi auto hyvä on mutta ei kannata henkseleitään liikaa paukutella... se on tosiaan vaan autettu etuveto. jotenkin mutkaan kovaa ajaessa ilman espiä tuntuu että perä ei ole omissa käsissä johtuen haldexista. silloin pitäisi olla jatkuva neliveto ettei mitään yllättävää tapahtuisi. kohta joku kirjoittaa että ei autoa pidä ajaa ilman espiä mutta se kun vie kaiken ilon ajamisesta. se on kehitetty kuitenkin vaan kaupunkijulleja varten. eli just sinua hesalaista joka käy mökillä kaksi kertaa talvessa ja sitten täällä keskustelupalstalla kehuu kuinka hieno neliveto mulla on. olen sitä mieltä että auton tekniset helpotusvälineet tuudittavat autoilijoita liialliseen turvallisuudentunteeseen. pitää ajela välillä ilman niitä ja kokeilla miten auto käyttäytt.

        ratkaisee.

        Mulle ei kelpaa kuin sellainen laite jossa neliveto kytketään mekaanisesti kepakosta. Kaikki muut on kaupunkilaisten leikkikaluja, sellaisten ihmisten jotka ei oikeasti ikinä tarvitse MAASTOAUTOA.
        Mulla pitää löytyä se 21 senttiä maavaraa alennusvaihteisto. Enkä mie oo mikkään offroadtyyppi, ammattissani vaan on hyväksi olla kunnon peli alla. Nimimerkillä: näitä leluja useammankin kurakosta/hangesta pois vedellyt.


      • 1wd ?
        rupusakkilainen kirjoitti:

        Mitä tuo "auttava neliveto" käytännösä tarkoittaa?
        Kai siitä jotain hyötyä on joss se kerran jotain auttaa.
        Toisaalta olipa se "aito neliveto" tai "auttava neliveto" niin kaiketi se lopputulos on se joka ratkaisee.
        Oma tarpeeni tulee siitä että ajattelin jatkaa mökkeilykautta vähän pitempään syksyä ja aloittaa sen taas kevättalvella. Eli ainakin sellaisesta yhden yön lumisateesta olis selvittävä mäkisellä mökkitiellä. Pääteillä kyllä pärjäilen etu- tai vaikkapa takavetoisellakin.
        Maasturia, tai mitä suveja ne nyt onkaan, vierastan jo muotoilunkin vuoksi. (Mielestäni tuollainen maasturin työkalumaisuus ei oikein istu kantakaupunkiin.)

        Auttava neliveto on vähän sama kuin sähköavusteinen polkupyörä.


    • Maalais kirkolta

      Kummallista kun aina tulee näitä asiattomia lääkitys ja pelle kommentteja, oli aihen kuin aihe. Mikä suomalaisiin on mennyt?
      Luin tämän siksi kun eräs Skodalla ajava ystäväni kertoi tästä erikoisesta nelivedosta.

      Onko tuo etu/taka vedon jakaja ihan oikeasti Haltex? Kysyn, kun sellaista käyttää muun muassa poikittaismoottoriset Audi mallit, ja niissä on ihan jatkuva neliveto. Itselläni on Audi a4 siinä on Thorsen jakaja ja jatkuva neliveto. Lähdössä ei huomaa liukkautta, mutta jarruttaessa kyllä. Voi tulla yllätyksiä, ellei huomioi tätä puolta.

      • En mää vaan tiiä

        Haltex seiniin ja kattoonkin, Haldex taitaa olla autoissa.


    • Idiootti ja

      kirvesmies samassa Subarussa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe