Paljon maksoi teidän Kontio?

Hirsimuija

Ajattelin rakennuttaa kontio mökin(aalto tai aamunkajo malleista jompikumpi).. 1½ kerroksisen.. Paljon teidän vastaavat maksaneet. Tontti on, mutta työn joudun ostamaan täysin ulkopuolelta...

14

15563

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meitsi

      Paketti n.20.000 (vuonna 2000) (sis rautakauppa toim.) sekä pohja, sähk.työt,takka (tiileri) ja kaikki muu sisävarustus n.toisen mokoman lisää. Hinnan saa varmasti alemmaksikin jos ei panosta laatuun. Että yhteensä n,40.000. Pystytys ja kaiken muun työn tein itse paitsi sähk. ja pohjatyön.

      • STAl

        Korpela v 2006 16300€ Muut ehkä 12000€


      • Meitsi
        STAl kirjoitti:

        Korpela v 2006 16300€ Muut ehkä 12000€

        Joo mä tarkastin tuon omani ostohinnan ja se oli 108000 mk vuonna 2000. Meni mun muistelot hiukan ylä kanttiin.


    • pölliheebo

      eli onko kellään tietoa tämän malli:kauniston n:115m2 1½ kerrosta,kokonais kuluista iliman tonttia.

      • MAKSOI

        190000€ ite ei paljon tehty, ja talo tuli varsinais-suomeen. tyytyväisiä ollaan oltu!


    • kantola2

      Kantola 1 1/2 kerrosta 135 mm presslog hirrestä 70 mm lisäeristys. Rakennettu pitkälti omana työnä 2004-2005 kakkosasunnoksi. Hintaa noin 130 tuhatta, kaiken muilla teettäen tullee maksamaan 40 tuhatta euroa enemmän. Alle sadantuhannen on turha kuvitellakaan saavansa ympärivuotiseen käyttöön soveltuvaa kakkoskotia muunmuassa vesivessoineen ja laatoitettuine pesuhuoneineen asianmukaisilla jätevesienkäsittely järjestelmillä höystettynä. Faktaa.

      • rahat menny ?

        Itse rakensin Kantola C.puoltoista kerroksisen hirsien paksuus 180mm. Säältä suojaan asennuksen tekivät Kontion asentajat.Hinnaksi tuli porakaivoineen vessoineen säältäsuojaan asennuksineen ja kaikine mukavuuksineen enintään 115000€.Tyytyväinen olen hirsihuvilaani.


      • kantola2
        rahat menny ? kirjoitti:

        Itse rakensin Kantola C.puoltoista kerroksisen hirsien paksuus 180mm. Säältä suojaan asennuksen tekivät Kontion asentajat.Hinnaksi tuli porakaivoineen vessoineen säältäsuojaan asennuksineen ja kaikine mukavuuksineen enintään 115000€.Tyytyväinen olen hirsihuvilaani.

        No ei nyt ihan kaljoihin, mutta esimerkiksi pohjien tekoon ja täyttöihin upposi apaut 30 000 euroa, sähköurakka 8000 euroa, sähköliittymä 7000 euroa, kaakelitakka 6000 euroa (ei ihan TAVALLINEN) jne,jne.... Kyllä sitä vaan hintaa kertyy, valitettavasti.


      • no niin
        kantola2 kirjoitti:

        No ei nyt ihan kaljoihin, mutta esimerkiksi pohjien tekoon ja täyttöihin upposi apaut 30 000 euroa, sähköurakka 8000 euroa, sähköliittymä 7000 euroa, kaakelitakka 6000 euroa (ei ihan TAVALLINEN) jne,jne.... Kyllä sitä vaan hintaa kertyy, valitettavasti.

        selvis mulle,että sulla on menny rahaa rutkasti perustukseen ja sähköliittymään.Mulla oli vastaavat summat s.liittymä 3000.Perustus viemäri umpisäiliö n,15000.takka (helmi)5000


      • Jaska54

        Vai ei ole mahdollista. Mitä sitten sanot siihen, että talon rakennustarpeet maksavat alle 60 000 €? Itse olen laskenut, että Kontio Kaunisto tulee maksamaan alle 100 000 €. Ain itse tehdä niin paljon kuin aika antaa myöden.


    • Kokemusta on

      Karkeasti mukavuuksilla varustettu hirsimökki 1000 €/m2, jos teet kaiken sallitun itse. Jos avaimet käteen, niin varaudu n. 1500 €/m2. Luxus liittymät tontti ym. eivät sisälly em. kustannuksiin

    • VilleKalle

      Kontio saa maksaa paljonkin kun on oikein konneella tehty ja kun sieltä tilaa kaikki muutkin.

      • Paavo Herrasmies

        Koneilla ne tekevät muutkin valmistajat. Tilasin kehikon hirsivalmistajalta, panelit höyläämöstä, eristeet suoraan puhaltajalta. Perustukset teimme itse,
        sähkötarvikkeet LVIS-tarvikkeet haimme Virosta. Kytkennät tekivät ammattilaiset

        Rahaa ei paljonkaan mennyt ja saimme mittojen mukaisen hirsikodon. Ni-
        meä sillä ei ole, mutta koko 9,8 x 13 m 2,3 terassi.
        Jokainen osto harkittiin ja rahaa säästyi paljon. Näin sitä rahaa jää muuhunkin.
        Emme olleet nimien perään!


    • Anonyymi

      pate on boss. järki mukana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe