On se kumma kun 306:ssa ei pysy öljyt sisällä. Kuukausi sitten tuli -7 asteen pakkasessa litra öljyä mittatikun aukosta koneen päälle. Huohotin tukossa - putsattiin, tarkistettiin sähkövastuksen toiminta - OK.
Nyt pakkasta -23 astetta, huohotin ei ole tukossa, eikä jäässä (on tarkistettu!) - tuloksena puolen litran roiskaus koneen päälle. Tuli heti käynnistyksen jälkeen. Mikä mättää?
Jos kastelu ei lopu, vaihdaan Saabiin. On oletettavasti pohjolan oloihin suunniteltu?
306 kasteli jälleen!
6
1322
Vastaukset
- vaihda pois vaan
.
- Jaska
Tätä Pösö-palstaa seuratessani olen ensimmäistä kertaa elämässäni saanut lukea, että autosta roiskuu öljyt pihalle. Autoillut olen erilaisilla autoilla nyt 20 vuotta, kesää talvea.
Olen lähtenyt matkaan kovillakin pakkasilla ja aina on pärjätty. Öljyinä olen viimeaikoina käyttänyt synteettisiä. Mutta mitähän mahtoi olla 80-luvun alun 10W-30 marketöljy, mitä lorotin 127:aan ja hyvin toimi!!
Keski-Euroopan autoilua nyt hetken seuranneena taitaa olla sittenkin niin, että ei nämä Keski- ja Etelä-Euroopan auton valmistajat ihan oikeasti taida sittenkään jaksaa ajatella jotain Suomen kylmiä olosuhteita. Katsoo vähän myyntimääriä. On meinaan Peugeotillakin aina marginaalinen tämä Suomen osuus markkinoista.
Jos jollain on tutkittua tietoa asiasta, kirjoitahan tietosi kaikkien näkyville.
Tämmöistä tänään.- Pugfan
Huohotinputken tukkeutuminen ruikauttaa öljyt pihalle myös muissa merkeissä. Tänä talvena tietooni on tullut tapauksia mm. Renaultista, Fiatista ja Opelista.
Merkittävä syy huohotinputken tukkeutumiseen on myös nopea lämpötilanvaihtelu. Ongelmia on tulossa varsinkin jos autoa pitää lämpimässä tallissa tai parkkihallissa ja vie tällä säällä "ulkoilemaan".
Eurooppalaiset autotehtaat eivät testaa autojaan yli 30-asteen pakkasessa... se jätetään suosiolla pohjoismaisten autonomistajien tehtäväksi. Suomalaiset maahantuojat yrittävät parhaimpansa mukaan virittää autoa arktisiin olosuhteisiin mm. lämpövastuksia, latureita ja akkuja parantamalla.
- Sami Laaksoharju
Näissä 1,8:ssa 8v moottoreissa on tämmönen ikävä piirre. Tehtaan asentama lämmitin on liian alhaalla ja "jääpato" syntyy ylös venttiilikopan lähelle. Toimivin ratkaisu on asentaa puikkovastus ja pienet lisäeristeet huohotinletkuun.
- Wanha GTI
Juu saman teki 205 GTI perjantaina. Wanha 205 XS ei tehnyt kertaakaan vaikka oli talliauto. Käytin siinä Mobilin synteettisiä ja tänään vaihtuu shellin helixi mobiliin.
Merkkiliike sanoi samaa, että mobilin öljyjen kanssa ei ole tätä ongelmaa.
Kerron vaihdon vaikutukset myöhemmin.
- jep
Naapurilla oli 309 ja ajelee nyt onnellisena Saab 9000:lla. Toisaalta, työkaveri vaihtoi oman ysitonnisensa 9-5:een ja takuukorjauksia on piisannut. Aina ei vaihto uuteen ole hyvä ratkaisu. Etelä-Euroopan kulkupelit taitavat kuitenkin olla vähän kesyjä pohjolan pakkasiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su19012734- 856204
- 1155691
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495522Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234422Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434312- 924300
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla424231Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko334168Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?483727