Klaustrofobia

Black-Cat83

Otin aiheeksi klaustrofobian eli hissikammon/ ahtaanpaikankammo...

Onko muita henkilöitä jotka kärsii samasta pelosta kuin minä.. noloa myöntää mutta mulla on tämä pelko..ollut koko elinikäni..

Ajattelin jos samoja henkilöitä jotka kärsii samasta niin vois vaihtaa kokemuksia eli pelkoja jne...

8

3205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieleeni

Että jos kärsii hissi/ahtaanpaikan kammosta niin eikö silloin voi kärsiä myös pimeässä kävelystä(siis ei ollenkaan katuvaloja), silloinhan ei näe kovin pitkälle eli tila voi tuntua samalta kuin olisi "pienessä" tilassa? Tuon vain halusin mainita, koska itse en kärsi klaustrofobiasta vain ylijännittämisestä(paniikki voi iskeä).

• Black-Cat83

juu puhuit että voi pelkätä myös pimeää.. mä ehkä jokseeekin pelkään esim jos on pimee hissi esim lappu sammunu en vaan voi mennä... enimmäkseen mulla liittyy hisseihin tää pelko... ärsyttää välillä kyl mä uskallan men jos joku on kanssani... tuntuu s niin nololta, mutta minkäs teet mut pelko on ja pysyy hoitoja kyl löytyy mutta viel en koe että tarvetta... mut jos pahenee niin sit...

• DaVinci.Sophie
        Black-Cat83 kirjoitti:

juu puhuit että voi pelkätä myös pimeää.. mä ehkä jokseeekin pelkään esim jos on pimee hissi esim lappu sammunu en vaan voi mennä... enimmäkseen mulla liittyy hisseihin tää pelko... ärsyttää välillä kyl mä uskallan men jos joku on kanssani... tuntuu s niin nololta, mutta minkäs teet mut pelko on ja pysyy hoitoja kyl löytyy mutta viel en koe että tarvetta... mut jos pahenee niin sit...

mua alkaa ahistaa hissis ja ahtaissa vessoissa ynnä muis sellasis paikoissa. mut nolointa on, et paniikki iskee, jos sovitan kaupas jotai paitaa ja se jumittuu niin että pää ei me siinä aukosta..:) Siellä kopissa sitten riuhdon ja ähkin ja yritän sitä paitaa tunkee pois.. myyjätki vähän ihmettelee, et mitä se siel oikeen tekee.;) onko kellään sellaista oiretta kun sormet alkaa niinku yhtäkkii menee kylmäks ja tuloo niinku hermostunu olo.. rupee vapiseen ja sillai. onko se paniikkikohtaus?

• miulla

Mua jännittää kauhiasti hissillä meno. Pelkään et se jää matkalle ja mua alkaa ahistaan ja sit ois pakko päästä heti pois sieltä tai paniikki tulee. Kauheinta on pienet hissit johon mahtuu vain muutama henkilö. Lähes aina käytän portaita, ainakin jos olen yksin liikkeellä. Lisäks en tykkää käydä vieraissa vessoissa, joissa lukko on sellanen et se saattaa jumittaa. Sama tilanne ku hisseissäkin... Onhan se noloo, mut pystyn nauraan itelleni tän vaivan kanssa :) joten eipä se haittaa mun elämää juurikaan...

• Pikku pikku Lauri

Mulla oli joskus samanlaista hommaa... Se jotenkin käänty ajan kanssa niin kun sitä ei ajatellut, vain toimi, että joskus tekee jopa hyvää nuo ahtaat paikat.

• pete vantaa

mu kummi setä nimi on muute klaus. se o sellanen iso kalju kosrto et sillai...

t. pete vantaa

• minä vaan..

moips kaikki, mullakin on jonkun verran ollu tota ahtaanpaikankammoa(virallisesti klaustrofobiaa):) Tuli 12 weenä TOSI ahtaista portaista, tuntui et ne ei lopu ikinä.. en häpee tota kammoa olleskaan, olihan davincikoodin päähenkilölläki se.. mahtava leffa muuten. siinä oli semmonen kikka jolla pelkoa voi hillitä, varsinki autossa. se oli jotenkin että hieroo päätä, en muista enää :) mut hei vastailkaa ja tsemppiä kaikille muille klaustrofobeille..!!!

• Anonyymi

Ei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      63
      3903
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3030
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2961
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      384
      2055
    5. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1163
    6. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1156
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      28
      983
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      50
      951
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      110
      944
    Aihe