EDGE-verkko

_Tietämätön_

Niin miten tuon Edge-verkon saa pois päältä? Mulla on Samsung SGH-E340E.

8

12418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.5G asiantuntija

Et varmasti saa EDGEä mitenkään pois päältä jos puhelimesi tuota tukee.((Sitä en tiedä tukeeko Samsung Edgeä??))

Pää kysymykseni on, miksi ihmeessä haluaisit tuon pois edes kytkeä ?

EDGE on vain GPRS:n jatke, joka siirtää dataa vähäsen nopeammin koodaustavasta ja kehittyneen siirtotien vuoksi.

• juuri

Samsung E340E:n... jos näytöllä on kirjain E tarkoittaa se ohjekirjan mukaan että puhelin on yhteydessä EDGE-verkkoon.

Mutta, mitäs se sitten tahtoo tarkoittaa jos näytöllä on kirjain G ?? GPRS-verkkoako?

Ja siis eihän siitä vielä mene mitään maksua jos puhelin on yhteydessä ko. verkkoihin? Jos tämäkin jo maksaa niin mitenkä verkot saa pois päältä?

• Aarohh

niin mutta maksaako se?

• en tiedä

Ite sain sen pois laittamalla puhelimen offline tilaa ja sen jälkee taas perustilaa, mut mikä toi edge on? jos se on päällä niin maksaako se, en löydä mistään mitää tieota siitä? :O

• SGH-J700

Mulla on Samsung SGH-J700 ja näytöllä on KOKO ajan joko sininen E (Edge-verkko) tai sininen G (GPRS-verkko)... olisi ihan kiva tietää ovatko nämä verkot maksullisia ja mitä ne ylipäänsä ovat.

Mulla oli edellisessä laskussa 9€ GPRS-maksuja, vaikken koskaan käytä nettiä. Tämä 9€ oli kertynyt siitä, että olin 9 kertaa avannut vahingossa nettiselaimen.. (aukeaa keskimmäisestä näppäimestä, Nokian puhelimessa siitä aukesi valikko niin oli aluksi pientä sekaannusta).

Saako asetuksia vaihdettua siten, ettei netti enää menisi OLLENKAAN päälle? Ja että ei olisi koko ajan joku verkko päällä.

• Hakki65
        SGH-J700 kirjoitti:

Mulla on Samsung SGH-J700 ja näytöllä on KOKO ajan joko sininen E (Edge-verkko) tai sininen G (GPRS-verkko)... olisi ihan kiva tietää ovatko nämä verkot maksullisia ja mitä ne ylipäänsä ovat.

Mulla oli edellisessä laskussa 9€ GPRS-maksuja, vaikken koskaan käytä nettiä. Tämä 9€ oli kertynyt siitä, että olin 9 kertaa avannut vahingossa nettiselaimen.. (aukeaa keskimmäisestä näppäimestä, Nokian puhelimessa siitä aukesi valikko niin oli aluksi pientä sekaannusta).

Saako asetuksia vaihdettua siten, ettei netti enää menisi OLLENKAAN päälle? Ja että ei olisi koko ajan joku verkko päällä.

Ostin juuri itselleni U600:en ja hieman totuttelua vaatii sen käyttö kuten tuon "navinäppäimen" käyttö, ettei yhdistäisi nettin.

Ainoa keino tällähetkellä tuon vahingossa avaamiseen on, että tuon netin yhteysasetukset muuttaa joko epäkelpoisiksi tai yrittää poistaa kokonaan. Tutkiskelen itse paraikaa vaihtoehtoja tuon i-napin muokkaamiseksi. Mutta mikäli keksin jotain, niin ilmoittelen. Näin alkuasetelmissa näyttää, ettei mitään ihmeitä pysty tekemään.

• myöhäinen

Jos verkon kirjain (E, Gtms) on sinisellä, niin silloin ei pitäisi mennä maksua, mutta jos kirjain on punaisella, niin sitten saattaa mennä

• Raivoissaan

Läppäriin tunkee koko ajan EDGE 3G:n tai HSPAn tilalle ja yhteys katkeaa, mitä tehdä?? Turhauttavaa kaiken aikaa sulkea, ottaa mokkula pois ja taas yhdistää, hetken päästä taas sama juttu :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      151
      4489
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      198
      3959
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2689
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2462
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      34
      2209
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      5
      1790
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1558
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1444
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1321
    10. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1305
    Aihe