tyttöystävät/kihlatut

onko tullut soittoa?

onko teitin kultanne jo soittanu tuolta armeijasta teille?mun kulta ei oo vielä soittanu ja eilen se sinne läksi..tahtois jo kovasti tietää miten siellä on mennyt..koskahan mahollisesti sieltä kerkeää/pystyy soittamaan?ymmärrän että eilen ei välttämättä pystynytkään soittamaan mutta entä tänään?

63

5263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tfn

      kaikki on ok.... siellä vaan alussa vähän kiire mutta muista että hän on hyvällä asialla ja ole ylpeä siitä.. kaikista siihen ei enää ole

    • marjaana

      Oma ukkoni läksi myös eilen armeijjan harmaisiin. Laittoi tekstiviestiä myöhään illalla, kun oli tullut hiljaisuus kasarmilla. Oli ollut kiirettä. Tänään voi soittaa, palvelusajan jälkeen? minne ukkosi läksi armeijjaan?

      • keskustelun aloittanut

        textasin eilen myöhään illalla kullalleni mutta ei vastannut..ei ilmeisesti huomannut tai oli jo nukkumassa :)..parolannummelle lähti kultani!eiköhän kohta soita..kauheeta odottelua vaa kokoajan...ja ikävä on kova :(


      • läx inttiin kans..

        ja tyttöjaveri jäi kotio..pitääpä alkaa käydä kylässä,nyt hyvä tilaisuus,saa olla ihan rauhassa ei jannu pääse yllättämään rysän päältä !!ollaan molemmat odoteltu tätä..tiiä kuinka moni käy hoitelemassa sillä aikaa,aikaahan nimittäin on..ainakin 6 kuukautta,nam..!!


    • ezzi

      No mun kultarakas lähti kans eilen inttiin... se soitti mulle illalla ruokalasta ja joku tuli sille sanoo et siel ei saa puhuu.. sit se soitti illalla röökiltä salaa ku ei tienny saako sielläkää puhuu..ja valojen sammumiseen asti kaikki hommat oli vielä kesken eikä siellä pimeessäkään saa puhuu, eikä varmasti kehtaakkaan uusien tuttavuuksien läsnäollessa.. ei se mun mieskään ois saanu eilen soittaa ellei olis sellanen ihana jääräpää=) kaikkee tsemppii muuten sulle, tää on ihan hirveetä!!!

      • nasuliinih

        Täällä myös yksi yksinäinen eilen leskeksi jäänyt, joka odottaa yhteydenottoa. Eilen soiteltiin muutaman kerran ja viestii aika usein. Kiirettä kuulemma, ja ihan hel*etinmoista jonotusta...


    • eiköhän se soita kun ehtii

      Jo on oltu 24h erossa ja ikävä on kauhia.

      Mietippäs sitä, että jatkosodan aikana isoisälläni oli lomaa eräänä jouluna ja seuraavan kerran lomaa oli vasta 13 kuukautta siitä eteenpäin. Siinä oli vaimo ja lapset yli vuoden näkemättä häntä. Niin että helppoa on nykyään.

    • keskustelun aloittanut

      tuntuu niin turhalta tää odotteleminen..aika menee ihan hukkaan ..jos syväjäädytys ois mahollista hakeutuisin siihen täksi ajaksi..ei vieläkään soittoa oo tullut..pelottaa niin kauheesti et se jotenki muuttuu siellä tai unohtaa mut kokonaan ja tajuaa et sen on parempi ilman mut..pelottaa sekin että masennun ihan täysin..joskus joutunu napsimaan masennuslääkkeitä, en haluis enää uudestaan sitä..mitä ihmettä mä keksin täksi ajaksi ettei tuntus näin turhalta ja etten ihan masentuisi..töissä käyn ja silleen että en kuitenkaan ihan kotona istu..kavereita näkee aika harvoin, enemmän viikonloppusin näkee niitäkin.onko muilla pelkoja että mies muuttuu?

      • nasuliinih

        Miulla ihan samanlaisia pelkoja ja toisaalta odotuksia kunhan ei muutu liikaa, sais vähän miehistyä :)
        Asutteko yhdessä? Siis ymmärtää sen että toinenki ikävöi mutta ei ne varmaan tajuu että niillä siellä on samanlaisia ukkoja ympärillä koko päivän mutta myö täällä ollaan yksin kaikki illat. ei mua se sureta että tän kaks viikkoo joutuu olemaan erossa, mutta kun se oiski jo siinä vaan ku vasta alkua, ja sitten se taas lähtee ja sitä jatkuu tuonne pitkälle kesään... Lomat voi olla aika tuskaisia kun ei ole EDES koulua :(


      • keskutelun aloittanut
        nasuliinih kirjoitti:

        Miulla ihan samanlaisia pelkoja ja toisaalta odotuksia kunhan ei muutu liikaa, sais vähän miehistyä :)
        Asutteko yhdessä? Siis ymmärtää sen että toinenki ikävöi mutta ei ne varmaan tajuu että niillä siellä on samanlaisia ukkoja ympärillä koko päivän mutta myö täällä ollaan yksin kaikki illat. ei mua se sureta että tän kaks viikkoo joutuu olemaan erossa, mutta kun se oiski jo siinä vaan ku vasta alkua, ja sitten se taas lähtee ja sitä jatkuu tuonne pitkälle kesään... Lomat voi olla aika tuskaisia kun ei ole EDES koulua :(

        jep yhessä asuttu jo vuoden verran..niin tietty toivon että jos miehistyis ja ottas enemmän vastuuta kotitöissä heh ;)..mutta pelottaa et se valittee baarit ja kaverit..vaikka ei se oo sellanen mutta jos se muuttuu..soittaispa nyt että rauhottuisin..pitää vaan kehittää jotain tekemistä mistä sais iloa ja olo ei tuntus näin turhalta..yksi hyvä puoli tässä on, voin vihdoin toteuttaa laihdutus-projektini, mihin ei muuten pysty koska kaapeista löytyy yleensä kaikkea herkkuja mitä ei tällä hetkellä ole ollenkaan hehe xD...nooo mut kivempi se ois kultsin kanssa kuitenkin...no nii nyt loppu valitus ja yritän ryhdistäytyy!!!!


      • ezzi
        keskutelun aloittanut kirjoitti:

        jep yhessä asuttu jo vuoden verran..niin tietty toivon että jos miehistyis ja ottas enemmän vastuuta kotitöissä heh ;)..mutta pelottaa et se valittee baarit ja kaverit..vaikka ei se oo sellanen mutta jos se muuttuu..soittaispa nyt että rauhottuisin..pitää vaan kehittää jotain tekemistä mistä sais iloa ja olo ei tuntus näin turhalta..yksi hyvä puoli tässä on, voin vihdoin toteuttaa laihdutus-projektini, mihin ei muuten pysty koska kaapeista löytyy yleensä kaikkea herkkuja mitä ei tällä hetkellä ole ollenkaan hehe xD...nooo mut kivempi se ois kultsin kanssa kuitenkin...no nii nyt loppu valitus ja yritän ryhdistäytyy!!!!

        heh toi laihdutusjuttu oli aika hassua luettavaa nimittäin mä ajattelin ihan samaa ja alotin toteuttaa sitä heti maanantaina. Herkut tosissaan kaapista puuttuu nyt =) .... mut sit hei viel kaikille tiedoks: mun laihdutusprojektista ei tuukkaa mitää:mun mies otti ja lähti.tulee tänään takasin intistä ku ei kestäny sitä meininkii..aika naurettavaa, mut iiihana saada se takasin kotiin!!!!!!


      • kesk. aloit.
        ezzi kirjoitti:

        heh toi laihdutusjuttu oli aika hassua luettavaa nimittäin mä ajattelin ihan samaa ja alotin toteuttaa sitä heti maanantaina. Herkut tosissaan kaapista puuttuu nyt =) .... mut sit hei viel kaikille tiedoks: mun laihdutusprojektista ei tuukkaa mitää:mun mies otti ja lähti.tulee tänään takasin intistä ku ei kestäny sitä meininkii..aika naurettavaa, mut iiihana saada se takasin kotiin!!!!!!

        no oishan se ihanaa jos se mun ukkokin sieltä tulisi heti mutta parempi että käy sen nyt että ei sit myöhemmin tarvi..joten pysyköö siell loppuun asti heh :P...soittikin äsken, kauhea kiire kokoajan ja kessut huutaa päin naamaa..aika rankkaa varmaan..mut kyllä se mun ukkeli sen verran kova jätkä on että ei se hevillä luovuta siellä hehe xD


    • Mamma 53

      Heippa sinulle "sotaleski".Mun poika meni eilen Öbikseen ja soitti illalla et kaikki vaikutti tosi ok:lta,kaverit yes, "herrat"alikersantit
      ihan rentoja ja yläpeti oli arvottu etukäteen-ei saanu valita.Tänään se oli läpäissyt jonkun käytösjudanssin ja pääsi tsillailee punkaan, josta soitti mulle himaan.Puhelu piti lopettaa kun ei oo lupaa soittaa, saavat illalla 21.00jälkeen soitella- näin käsitin. Sinne ei kannata paljon olla yhteydessä.Että näin hyvin ne siellä pärjää,älä oo huolissas.

      • keskutelun aloittanut

        hei kiitos sulle :) ja muillekkin :)..eiköhän tää tästä ku enempi aikaa kuluu, vastahan se sinne meni että ei ihme mun huoleni :)..no nyt meen vaikka tekeen sitä jotain järkevää heh xD


      • Mutsi2
        keskutelun aloittanut kirjoitti:

        hei kiitos sulle :) ja muillekkin :)..eiköhän tää tästä ku enempi aikaa kuluu, vastahan se sinne meni että ei ihme mun huoleni :)..no nyt meen vaikka tekeen sitä jotain järkevää heh xD

        Ne pojat on siellä paremmassa paikassa, kuin säätämässä yksin pitkin kyliä-silloin saisittekin olla huolekkaina...eikö?

        Nyt teillä on varmasti isompi merkitys heille kuin ennen, eiköhän hekin mietiskele, missä menette ja kenen kanssa...teillä on vapaus, heillä ei...

        Kyllä he ottavat yhteyttä kun siihen vapautuu aikaa.

        Itsekkin odottelin tippa linssissä pojaltani viestiä...vaan ei mitään ole kuulunut=(

        Kannattaa olla soittelematta sinne, odottaa mieluummin yhteydenottoa.Soitappa väärään aikaan, niin kaverisi voi saada nootia siitä hyvästä että unohti puhelimen päälle...


    • suski

      Minunkin kihlattu läks armeijaan maanataina... Hän meni kainuun prikaatiin.
      Hirveä ikävä jo nyt.. ;(
      Onneks nään sen sunnuntaina ku siellä on se omaistenpäivä.. Mutta viereen pääsen nukkumaan vasta ensi perjantaina..
      Minä en usko että se siellä mitenkään muuttuu, toivottavasti..
      Soitti se mulle nopeasti silloin maanantaina ja tekstas ku tuli hiljaisuus. Soitti eilenkin, silloin puhuttiin vähän pidempään, itkuhan siinä tuli kuulla oman kullan ääni.. Mutta itku loppu ja nukahdin onnellisena ku tekstailtiin vielä myöhemmällä ja hän sanoi rakastavansa minua ym. muuta ihanaa.. :) Enköhän minä jaksa, ainakin olen päättänyt niin.. Rakastan niin paljon! :)

      • nasuliinih

        Voi onnellista ku sulla on se omaistenpäivä jo nyt, ku meillä (kontioranta) on vasta 21 päivä :/ ja sitten KAI illalla pääsee lomille, mut tosin sit pitää olla vasta maanantaina 24 mennessä takasi


      • suski
        nasuliinih kirjoitti:

        Voi onnellista ku sulla on se omaistenpäivä jo nyt, ku meillä (kontioranta) on vasta 21 päivä :/ ja sitten KAI illalla pääsee lomille, mut tosin sit pitää olla vasta maanantaina 24 mennessä takasi

        Tuleeko sun kultas vasta ensi perjantaina?
        Eli joudut olemaan erossa 2 viikkoa..


      • Kertokaas kiltit
        nasuliinih kirjoitti:

        Voi onnellista ku sulla on se omaistenpäivä jo nyt, ku meillä (kontioranta) on vasta 21 päivä :/ ja sitten KAI illalla pääsee lomille, mut tosin sit pitää olla vasta maanantaina 24 mennessä takasi

        Tiedättekö milloin upinniemessä on omaistenpäivä? Mistä te olette tietonne saaneet?


      • nasuliinih
        suski kirjoitti:

        Tuleeko sun kultas vasta ensi perjantaina?
        Eli joudut olemaan erossa 2 viikkoa..

        Tuliski jo perjantaina mutta ku vasta lauantaina kuuden jälkeen illalla...


      • nasuliinih
        Kertokaas kiltit kirjoitti:

        Tiedättekö milloin upinniemessä on omaistenpäivä? Mistä te olette tietonne saaneet?

        www.mil.fi niin sieltä mie ainakin löysin kaikki valapäivät ja paikat ym ym...


      • nasuliinih
        Kertokaas kiltit kirjoitti:

        Tiedättekö milloin upinniemessä on omaistenpäivä? Mistä te olette tietonne saaneet?

        Se joukko-osasto... esim ku meillä on Pohjois-Karjalan prikaati niin mikä se upinniemi(tai vastaava) on


      • kesk. aloit.

        juu mäkin koitan kestää sen oon päättänyt vaikka onkin tosi rankkaa..mut kyl on jo ruvennu helpottaa..noi pari ekaa päivää oli rankimmat..mutta nyt keskityn vaan mun laihutus-projektiin heh xD..mäkin menen sunnuntaina katsomaan kultaani..sillon on sinä,minä ja puolustusvoimat-päivä, tarkotettu vaan tyttöystäville/kihlatuille tai kumppaneille..en sit tiä koska sen vanhemmat pääsee sinne katsomaan :(..no mut yritetään jaksaa vai mitä :P!!


      • suski
        kesk. aloit. kirjoitti:

        juu mäkin koitan kestää sen oon päättänyt vaikka onkin tosi rankkaa..mut kyl on jo ruvennu helpottaa..noi pari ekaa päivää oli rankimmat..mutta nyt keskityn vaan mun laihutus-projektiin heh xD..mäkin menen sunnuntaina katsomaan kultaani..sillon on sinä,minä ja puolustusvoimat-päivä, tarkotettu vaan tyttöystäville/kihlatuille tai kumppaneille..en sit tiä koska sen vanhemmat pääsee sinne katsomaan :(..no mut yritetään jaksaa vai mitä :P!!

        Onko sulla meseä?
        Olis kiva jutella.. Ja kertoa tuntemuksiaan..
        Jos kiinnostaa ja sulla on mese niin lisää listoille [email protected]


      • kesk.aloit.
        suski kirjoitti:

        Onko sulla meseä?
        Olis kiva jutella.. Ja kertoa tuntemuksiaan..
        Jos kiinnostaa ja sulla on mese niin lisää listoille [email protected]

        ei ole meseä ei..ei ole konettakaan omaa :P..hei sit ku teil on se omaistenvierailu, ketä kaikki siitä mainitsi tossa aikasemmin, niin saatteko pussata tai halata kultaanne??tuolla parolannummella on ni tiukat säännöt että ei saa ees halata toista eikä pussata ja kädestäkin saa pitää vain jossai tietyissä paikoissa esim.sotilaskodissa mutta muualla kai ei saa.kauheeta olla ainakin halaamatta toista :(..sitä oon oottanu että pääsee halimaan ja pusimaan kultaa ja nyt sekin riistettiin multa yhyyyy :,(...nooo mut pääsee se sit ens viikonloppuna ja sit kerkee korjaan asian monesti ;)


      • nasuliinih
        kesk.aloit. kirjoitti:

        ei ole meseä ei..ei ole konettakaan omaa :P..hei sit ku teil on se omaistenvierailu, ketä kaikki siitä mainitsi tossa aikasemmin, niin saatteko pussata tai halata kultaanne??tuolla parolannummella on ni tiukat säännöt että ei saa ees halata toista eikä pussata ja kädestäkin saa pitää vain jossai tietyissä paikoissa esim.sotilaskodissa mutta muualla kai ei saa.kauheeta olla ainakin halaamatta toista :(..sitä oon oottanu että pääsee halimaan ja pusimaan kultaa ja nyt sekin riistettiin multa yhyyyy :,(...nooo mut pääsee se sit ens viikonloppuna ja sit kerkee korjaan asian monesti ;)

        meilläkään ei saa olla missään "intiimiissä" kosketuksessa toiseen :/ ihan pelottaa... just puhelimessa ollaan, olivat rokotukset tänään saaneet. eilen illalla ollu joku juba sotkussa, bändi ym ym...


      • nasuliinih
        suski kirjoitti:

        Onko sulla meseä?
        Olis kiva jutella.. Ja kertoa tuntemuksiaan..
        Jos kiinnostaa ja sulla on mese niin lisää listoille [email protected]

        saanko mie liittää sut meseeni, olis vähän piristystä iltoihin


      • emäntä
        kesk.aloit. kirjoitti:

        ei ole meseä ei..ei ole konettakaan omaa :P..hei sit ku teil on se omaistenvierailu, ketä kaikki siitä mainitsi tossa aikasemmin, niin saatteko pussata tai halata kultaanne??tuolla parolannummella on ni tiukat säännöt että ei saa ees halata toista eikä pussata ja kädestäkin saa pitää vain jossai tietyissä paikoissa esim.sotilaskodissa mutta muualla kai ei saa.kauheeta olla ainakin halaamatta toista :(..sitä oon oottanu että pääsee halimaan ja pusimaan kultaa ja nyt sekin riistettiin multa yhyyyy :,(...nooo mut pääsee se sit ens viikonloppuna ja sit kerkee korjaan asian monesti ;)

        Ihan oli kirjoituksesi kuin minun ajatuksiani. Juuri se jotenkin vaan pelottaa että se muuttuu tai huomaa ettei enää tarvitsekaan minuu..

        Mutta siis eikö sielä tyttöystäväpäivässä saa ollenkaan halata tai pussata sitä omaa kultaa? Sitähän tässä viikko odotetaan. Sanotaanko se siellä sit ihan että "tämä tämä ja tämä asia on kielletty, että pitäkääs näppinne erossa" ?

        Oli tosi kiva lukee et muilla on vähän samanlaisia epävarmoja odotuksia.


      • suski
        nasuliinih kirjoitti:

        saanko mie liittää sut meseeni, olis vähän piristystä iltoihin

        Tottakai saat! Kivaa olisi minustakin.


      • nasuliinih
        emäntä kirjoitti:

        Ihan oli kirjoituksesi kuin minun ajatuksiani. Juuri se jotenkin vaan pelottaa että se muuttuu tai huomaa ettei enää tarvitsekaan minuu..

        Mutta siis eikö sielä tyttöystäväpäivässä saa ollenkaan halata tai pussata sitä omaa kultaa? Sitähän tässä viikko odotetaan. Sanotaanko se siellä sit ihan että "tämä tämä ja tämä asia on kielletty, että pitäkääs näppinne erossa" ?

        Oli tosi kiva lukee et muilla on vähän samanlaisia epävarmoja odotuksia.

        Pakkohan niiden on siinä jotenki alussa informoida että mitä saa ja mitä eisaa tehdä... jos ei mitään sanota niin minä ainaki isken kiinni heti ku vaan nään :D Mie en voi tajuta miten muut pääsee jo nyt ku ne on ollu viikon siellä ja mä vasta ku kaks viikko on ohi :'(*krokotiilin kyynel*


      • nasuliinih
        suski kirjoitti:

        Tottakai saat! Kivaa olisi minustakin.

        jotain kohtalotovereita...


      • suski
        kesk.aloit. kirjoitti:

        ei ole meseä ei..ei ole konettakaan omaa :P..hei sit ku teil on se omaistenvierailu, ketä kaikki siitä mainitsi tossa aikasemmin, niin saatteko pussata tai halata kultaanne??tuolla parolannummella on ni tiukat säännöt että ei saa ees halata toista eikä pussata ja kädestäkin saa pitää vain jossai tietyissä paikoissa esim.sotilaskodissa mutta muualla kai ei saa.kauheeta olla ainakin halaamatta toista :(..sitä oon oottanu että pääsee halimaan ja pusimaan kultaa ja nyt sekin riistettiin multa yhyyyy :,(...nooo mut pääsee se sit ens viikonloppuna ja sit kerkee korjaan asian monesti ;)

        En minä ainakaan ole kuullut että meillä olis!
        Toivottavasti ei niin ole!! Olis ihan hirveetä ku olen sitä odottanut koko viikon!! Jospa kajaanin prikaatissa ei olla niin tarkkoja...


      • ....
        emäntä kirjoitti:

        Ihan oli kirjoituksesi kuin minun ajatuksiani. Juuri se jotenkin vaan pelottaa että se muuttuu tai huomaa ettei enää tarvitsekaan minuu..

        Mutta siis eikö sielä tyttöystäväpäivässä saa ollenkaan halata tai pussata sitä omaa kultaa? Sitähän tässä viikko odotetaan. Sanotaanko se siellä sit ihan että "tämä tämä ja tämä asia on kielletty, että pitäkääs näppinne erossa" ?

        Oli tosi kiva lukee et muilla on vähän samanlaisia epävarmoja odotuksia.

        kyllä ne kai siinä alussa informoi siitä..kannattaa sit tosiaan noudattaa sitä meinaa muuten lähtee kultsilta ilmalomat ja se ois vielä kauheempaa..yhen pusun kai saa antaa ja sekin oli vaan luvan kanssa..ihan kauheeta mennä sinne ja olla sit ku ei saa koskee eikä mitää..kauheeta kidutusta tulee oleen toi päivä..tai no ei..ihanaa päästä näkemään kultaa ja katsomaan millasessa paikassa se joutuu viettää 12kk ja muutenkin juttelemaan asioista :)!!kerkee sitä sit viikonloppusin pussailemaan ja halimaan!! :)


    • nasuliinih

      Aivan niin... mieluummin on yhen hetken pussailematta kuin että ei ollenkaan pääsis sitte altalomille tjtn...

      • kesk.aloit.

        mä pääsin tänään kattomaan kultaani sotilaskotiin..voi että ku se oli sulonen siinä armeijapuvussa :) ja aikas seksykin ;)..ei siinä keretty kauheasti puhumaan mutta vähäsen kumminkin..puoli tuntia kerettii kattelee toisiamme..nopean pienen pusun pystyin antamaan ja hiukan halimaan mutta enempi se oli kädestä pitoa mut ei haittaa :)!!no nään sen taas sunnuntaina uudestaan ja sillon kokopäivän ollaan yhessä, ihanaa :)..ei tää intti nyt niin kamalaa ole loppujen lopuksi :)..lomia tulee ja menee mutta sitten kun se on ohi niin sit voi olla ihan rauhassa kahdestaan!!


      • nasuliinih
        kesk.aloit. kirjoitti:

        mä pääsin tänään kattomaan kultaani sotilaskotiin..voi että ku se oli sulonen siinä armeijapuvussa :) ja aikas seksykin ;)..ei siinä keretty kauheasti puhumaan mutta vähäsen kumminkin..puoli tuntia kerettii kattelee toisiamme..nopean pienen pusun pystyin antamaan ja hiukan halimaan mutta enempi se oli kädestä pitoa mut ei haittaa :)!!no nään sen taas sunnuntaina uudestaan ja sillon kokopäivän ollaan yhessä, ihanaa :)..ei tää intti nyt niin kamalaa ole loppujen lopuksi :)..lomia tulee ja menee mutta sitten kun se on ohi niin sit voi olla ihan rauhassa kahdestaan!!

        Voi sinnuu onnellista, nyt oon vähän kade kyllä :/ kyllä mieki onneks muutamia valokuvia oon saanu sieltä. miks hitossa mie pääsen vasta viikonpäästä *karmee vuodatus*...


      • kesk.aloit.
        nasuliinih kirjoitti:

        Voi sinnuu onnellista, nyt oon vähän kade kyllä :/ kyllä mieki onneks muutamia valokuvia oon saanu sieltä. miks hitossa mie pääsen vasta viikonpäästä *karmee vuodatus*...

        se on vähä erisäännöt eripaikoissa..harmi :(..mut äkkiä se aika menee jos ei sitä odota..mun aikani menee aika nopeata kun en kokoajan istu tietokoneella heh :D..luen ja kuuntelen musiikkia ja käyn ulkona kävelyllä ja siivoan ja teen ruokaa..siihen se aika menee melkeen kaikki :D..nukkunu oon tosi huonosti tän viikonajan..heräilen kokoajan enkä meinaa saada illalla untakaan vaikka väsyttää kauheesti..viimeyönäkin nukuin vaan 4 tuntia :(..se on ku on tottunu siihen et viekussa on aina oma kulti, ollu jo vuoden ni vaikeeta sitä yksin on nukkua :(..mut kai tähänki voi tottua että ei nää niin useesti!mut vaikeeta se on :(


      • suski
        kesk.aloit. kirjoitti:

        se on vähä erisäännöt eripaikoissa..harmi :(..mut äkkiä se aika menee jos ei sitä odota..mun aikani menee aika nopeata kun en kokoajan istu tietokoneella heh :D..luen ja kuuntelen musiikkia ja käyn ulkona kävelyllä ja siivoan ja teen ruokaa..siihen se aika menee melkeen kaikki :D..nukkunu oon tosi huonosti tän viikonajan..heräilen kokoajan enkä meinaa saada illalla untakaan vaikka väsyttää kauheesti..viimeyönäkin nukuin vaan 4 tuntia :(..se on ku on tottunu siihen et viekussa on aina oma kulti, ollu jo vuoden ni vaikeeta sitä yksin on nukkua :(..mut kai tähänki voi tottua että ei nää niin useesti!mut vaikeeta se on :(

        JEE!! Enää yks yö niin sitten minäkin nään oman kultani!! Se oli kuullut että saadaan kierrellä siellä alueella ihan kahdestaan ja tietenkin "vähän" pusutella..
        En ole paljon nukkunut minäkään.. :(
        Hirveä ikävä vaan koko ajan.. :(
        Mutta pitää yrittää ajatella jotenkin positiivisesti..


      • minde
        nasuliinih kirjoitti:

        Voi sinnuu onnellista, nyt oon vähän kade kyllä :/ kyllä mieki onneks muutamia valokuvia oon saanu sieltä. miks hitossa mie pääsen vasta viikonpäästä *karmee vuodatus*...

        nasuliinih: menikö siun poikaystävä nyt kontiorantaan?miun kulta on onttolassa..vtuttaa kun ei edes pääse iltalomille ja nytkin sillä on kinestä!enkä edes tiiä millon sinne pääsis kattomaan..:( kauhee ikävä!


      • nasuliinih
        minde kirjoitti:

        nasuliinih: menikö siun poikaystävä nyt kontiorantaan?miun kulta on onttolassa..vtuttaa kun ei edes pääse iltalomille ja nytkin sillä on kinestä!enkä edes tiiä millon sinne pääsis kattomaan..:( kauhee ikävä!

        Siellähän se majailee seuraavat 6kk (toivonmukaan ei yhtään enempää)... Onko Onttolassaki kotiväkipäivä ensi lauantaina vasta, tuntuu että monessa paikassa ollut jo tänään :'(


      • minde
        nasuliinih kirjoitti:

        Siellähän se majailee seuraavat 6kk (toivonmukaan ei yhtään enempää)... Onko Onttolassaki kotiväkipäivä ensi lauantaina vasta, tuntuu että monessa paikassa ollut jo tänään :'(

        oli onttolassakin kuulema eilen, olin vaan itse just niin kaukana etten sit ehtiny..:( kiduttavasti odotellaan vaan ens viikonloppua tai jos pääsis iltalomille aikasemmin..en sopeudu tähän varmaan ikinä, plääh.


      • nasuliinih
        minde kirjoitti:

        oli onttolassakin kuulema eilen, olin vaan itse just niin kaukana etten sit ehtiny..:( kiduttavasti odotellaan vaan ens viikonloppua tai jos pääsis iltalomille aikasemmin..en sopeudu tähän varmaan ikinä, plääh.

        Harmi :( Mikä ihme paikka toi kontioranta sitten on kun kiduttaavat meitä ettei nähdä kahteen viikkoon :/ Nooh kyllä tää tästä... toivottavasti!!! Mä ihme jostain kumman syystä oon jo alkanu tottuu tähän hiljaisuuteen mikä täällä vallitsee.


      • keliassu
        nasuliinih kirjoitti:

        Harmi :( Mikä ihme paikka toi kontioranta sitten on kun kiduttaavat meitä ettei nähdä kahteen viikkoon :/ Nooh kyllä tää tästä... toivottavasti!!! Mä ihme jostain kumman syystä oon jo alkanu tottuu tähän hiljaisuuteen mikä täällä vallitsee.

        Mikä ihmeen poru ja valitus täällä käy.Minä olin aikoinaan armeijassa kenttätykistössä,ja me pääsimme ensimmäiselle lomalle kolmen viikon päästä palvelukseen astumisesta.Kului taas kolme viikkoa kun pääsin toiselle viikonloppuvapaalle.

        Ei siellä itketty ja nau`uttu vaan oltiin kasarmilla.
        Nykyajan varusmiehet ovat kotona joka viikonloppu,ja väliin viikollakin.
        Tosin mekin olimme kahden viikon välein lomalla sitten kun lomat alkoivat rullata,vaikka joskus tuli pitempikin lomanväli esim. Rovajärven tykistöleirin vuoksi.
        Kaikista pahimpia ovatkin poikien paidanhelmassa roikkuvat tyttöystävät,jotka itkevät yhden viikon poissaoloa kuin se olisi maailmanloppu.
        "Annankin toiselle,jos et heti tule lomalle".

        Ja hössöttävät äidit.

        Sitäpaitsi nykyinen armeija ei ole niin kummoinen suorittaa,lyhimmillään puoli vuotta.
        Edes vartiopalvelus ei enää kuulu varusmiehistä muille kuin sotilaspoliiseille.Ei senkään takia tarvitse olla viikonloppua kasarmilla.


      • Mutsi2
        keliassu kirjoitti:

        Mikä ihmeen poru ja valitus täällä käy.Minä olin aikoinaan armeijassa kenttätykistössä,ja me pääsimme ensimmäiselle lomalle kolmen viikon päästä palvelukseen astumisesta.Kului taas kolme viikkoa kun pääsin toiselle viikonloppuvapaalle.

        Ei siellä itketty ja nau`uttu vaan oltiin kasarmilla.
        Nykyajan varusmiehet ovat kotona joka viikonloppu,ja väliin viikollakin.
        Tosin mekin olimme kahden viikon välein lomalla sitten kun lomat alkoivat rullata,vaikka joskus tuli pitempikin lomanväli esim. Rovajärven tykistöleirin vuoksi.
        Kaikista pahimpia ovatkin poikien paidanhelmassa roikkuvat tyttöystävät,jotka itkevät yhden viikon poissaoloa kuin se olisi maailmanloppu.
        "Annankin toiselle,jos et heti tule lomalle".

        Ja hössöttävät äidit.

        Sitäpaitsi nykyinen armeija ei ole niin kummoinen suorittaa,lyhimmillään puoli vuotta.
        Edes vartiopalvelus ei enää kuulu varusmiehistä muille kuin sotilaspoliiseille.Ei senkään takia tarvitse olla viikonloppua kasarmilla.

        Tuon puheesi itkua vääntävistä tyttöystävistä ymmärrän kyllä ja kaiken sen mitä se sisällään pitää...olen joskus ollut samassa tilanteessa, tosin en pahemmin itkeskellyt perään, sillä eipähän muutoinkaan nähty kuin viikonloppuisin, jos silloinkaan - riippui vähän tyypin työvuoroista ja muista menemisistä. Kuin omistanikin.

        Kaitpa se intti paskimmat kotiolot jopa voittaa? Ja turhahan siitä on numeroa kotiväen tehdä, tiedetäänhän missä kaverit ovat. Toista tosiaan olisi, jos kaveri hilluisi sielläsun täällä...

        Niin, millasia ne hössöttävät äidit on? Itse murehdin ja malttamattomana odottelin jotain tietoa oloista siellä intissä...ensimmäisen lyhytsanaisen viestin sain vasta viikon päästä. Kaitpa me äidit ollaan vähän ihmeissämme kun kuitenkin aika monta vuotta on poikaa/tyttöä "siipiemme" suojassa pidetty ja yhtäkkiä onkin pois paikalta, eikä edes kuulumisia tiedä.

        Eikä niin vanhaa lasta olekkaan, etteikö äidit huolehtisi-yleensä näin.


    • tiiu

      Siis olikos joku teistä eilen parolassa?
      Missä osastossa teidän miehenne ovat?

      • kesk.aloit.

        mä olin siellä sunnuntaina..kultini on viestissä.missä sun on?


    • sweetpearl

      Omani aloitti Riihimäellä viime heinäkuussa, on nyt kiertänyt tikkakosken ja haminan, ja palaa riksuun ups.kokelaaksi 26.päivä. Äkkiä on aika mennyt ja ei tuonne ensi kesään ole enää niin hirmuisen pitkää aikaa.

    • Tiina!

      Eikö se oo soittanu sulle? Kumma juttu, kyllä se mulle soitti! Ylimääräisen lomankin sai ja kävi täällä mun luona. Eikö se sulle kertonu?

    • janina 85

      poikaystävääni lauantaina joka on intissä.Pahinta oli että mies oli upseeri samasta varuskunnasta.Tavattiin Turun yössä.Kerronko?Nolottaa...

      • mimmu

        Tottakai kerrot. Miten sä voit tehdä tolleen. Mä en ikinä pystyis. Toivottavasti poikaystäväsi jättää sinut ja saa paremman tyttöystävän itselleen.


      • ja provot toimii.......
        mimmu kirjoitti:

        Tottakai kerrot. Miten sä voit tehdä tolleen. Mä en ikinä pystyis. Toivottavasti poikaystäväsi jättää sinut ja saa paremman tyttöystävän itselleen.

        Tuskinpa kukaan tänne tulisi kuuluttamaan jos aidan toisella puolen kävisi...taitaa olla lasten leikkikenttä tämäkin.

        Siksi toisekseen, eipä pidä ripustautua nuorella iällä liiaksi toiseen-eläkää ja olkaa nuoria, ilman liiallisia kahleita.Ja mahdolliset seukkailut lopetetaan, jos ei kiinnosta-ei pidetä ketään ns.hätävarana.

        Naurettavia teinikihlailuja ja muita epäonnistuneita kotileikkejä alkaa yhdellä jos toisella olla takana jo hyvin nuorella iällä...wannabe kuin muutkin...


      • inttileski

        Onko kukaan vihainen tai ärsyyntynyt poikaystävälleen inttiin menosta? En ymmärrä miksi, mutta mua on alkanut jo hieman ärsyttää miehen intissä olo. Siellä se hengaa kavereiden kanssa ja kertoo kuinka kivaa on eikä ole raskasta ja pääsee pakoon todellista arkielämää.
        Kiltti tyttöystävä sitten vain pitää huolta yhteisestä kodista, maksaa laskut, käy töissä miehenkin puolesta, että rahaa riittäis ja kaiken lisäksi muistaa aina tukea kultaansa iltaisin puhelimessa. Mä olen ihan masentunut tähän yksinäisyyteen. ja eniten siihen, kuinka kaikki säälivät miestäni ja tukevat häntä ja pitävät minun selvytymistä itsestäänselvänä. inhottaa nämä tunteet! mä olisin kyl mieluummin mennyt inttiin kuin jäänyt kotiin kohtaamaan todellisuuden.

        Eli jossain määrin ymmärrän pettämistä. Kun on oikein yksin ja paha olo, niin kyllä sitä tarvitsee toista henkilöä.

        kauheeta tilitystä, huh...


      • mimmu
        inttileski kirjoitti:

        Onko kukaan vihainen tai ärsyyntynyt poikaystävälleen inttiin menosta? En ymmärrä miksi, mutta mua on alkanut jo hieman ärsyttää miehen intissä olo. Siellä se hengaa kavereiden kanssa ja kertoo kuinka kivaa on eikä ole raskasta ja pääsee pakoon todellista arkielämää.
        Kiltti tyttöystävä sitten vain pitää huolta yhteisestä kodista, maksaa laskut, käy töissä miehenkin puolesta, että rahaa riittäis ja kaiken lisäksi muistaa aina tukea kultaansa iltaisin puhelimessa. Mä olen ihan masentunut tähän yksinäisyyteen. ja eniten siihen, kuinka kaikki säälivät miestäni ja tukevat häntä ja pitävät minun selvytymistä itsestäänselvänä. inhottaa nämä tunteet! mä olisin kyl mieluummin mennyt inttiin kuin jäänyt kotiin kohtaamaan todellisuuden.

        Eli jossain määrin ymmärrän pettämistä. Kun on oikein yksin ja paha olo, niin kyllä sitä tarvitsee toista henkilöä.

        kauheeta tilitystä, huh...

        Minua ei ärsytä. Paremminkin surettaa. Kauheeta asustaa yksinään, mutta ei voi aatella kun positiivisesti. Ei tarvitse siivota niin useasti, kun en täällä yksinään kauheasti sotkekaan, eikä tarvitse käydä kaupassakaan niin useesti ja ruokaa jos tekee sitä riittää koko viikoksi (ei vain yhdeksi päiväksi). Ja laihdutuskuurikin on onnistunut, kun en herkkuja ostele :). Mutta tottakai mä mieluummin kultani kanssa olisin.

        En joudu maksamaan kaikkea yksin. Armeija kustantaa osan. Eikö teilläpäin armeija kustanna osaa?

        Poikaystävääni ainakin ärsyttää koko touhu. Puhuu aina lomillaan että olisi kivempi olla kotona ja kun on niin paljon muutakin puuhaa. Kuulemma menee ihan turhuuteen tämä vuosi. No ammattinsa takia ymmärrän kyllä että olisi parempaakin tekemistä.

        Ehkä suhteessanne sitten on jotain vikaa jos poikaystäväsi tykkää olla mieluummin intissä kuin sinun kanssasi. Teidän kannattaa varmaankin puhua asiasta, eikä vain niin että sinä pohdit asiaa yksinäsi. Tsemppiä teille!


      • *S.rT.
        inttileski kirjoitti:

        Onko kukaan vihainen tai ärsyyntynyt poikaystävälleen inttiin menosta? En ymmärrä miksi, mutta mua on alkanut jo hieman ärsyttää miehen intissä olo. Siellä se hengaa kavereiden kanssa ja kertoo kuinka kivaa on eikä ole raskasta ja pääsee pakoon todellista arkielämää.
        Kiltti tyttöystävä sitten vain pitää huolta yhteisestä kodista, maksaa laskut, käy töissä miehenkin puolesta, että rahaa riittäis ja kaiken lisäksi muistaa aina tukea kultaansa iltaisin puhelimessa. Mä olen ihan masentunut tähän yksinäisyyteen. ja eniten siihen, kuinka kaikki säälivät miestäni ja tukevat häntä ja pitävät minun selvytymistä itsestäänselvänä. inhottaa nämä tunteet! mä olisin kyl mieluummin mennyt inttiin kuin jäänyt kotiin kohtaamaan todellisuuden.

        Eli jossain määrin ymmärrän pettämistä. Kun on oikein yksin ja paha olo, niin kyllä sitä tarvitsee toista henkilöä.

        kauheeta tilitystä, huh...

        "Eli jossain määrin ymmärrän pettämistä. Kun on oikein yksin ja paha olo, niin kyllä sitä tarvitsee toista henkilöä"

        Voihan sitä purkaa sydäntään jollekulle, mutta eihän sitä tarvitse pettämään mennä, silloin on vain osoitus ettei kuulu ko.suhteeseen.

        Te natisette ja valitatte kuin pikkupennut, perkele-ei niillä kundeilla siellä kovin autuasta ole, miettikää vähän! Ruhtinaalliset 2min.käydä esim.aamupesulla,vessassa...Jumalauta että te pikkulikat jotka vielä syvällä rintaäänellä puhutte miehistä=poikia vielä ja natisette ettei toinen ole kylkeä kyhnäämässä alati...aijai, sääli niitä kundeja joilla on tuollainen takiainen elämässään.Kasvakaahan tekin aikuiseksi, lunto kasvaa nimittäin usealla kundilla siellä intissä-saatatte itse jopa vaikuttaa lapsellisilta ininöinenne.


      • inttileski
        mimmu kirjoitti:

        Minua ei ärsytä. Paremminkin surettaa. Kauheeta asustaa yksinään, mutta ei voi aatella kun positiivisesti. Ei tarvitse siivota niin useasti, kun en täällä yksinään kauheasti sotkekaan, eikä tarvitse käydä kaupassakaan niin useesti ja ruokaa jos tekee sitä riittää koko viikoksi (ei vain yhdeksi päiväksi). Ja laihdutuskuurikin on onnistunut, kun en herkkuja ostele :). Mutta tottakai mä mieluummin kultani kanssa olisin.

        En joudu maksamaan kaikkea yksin. Armeija kustantaa osan. Eikö teilläpäin armeija kustanna osaa?

        Poikaystävääni ainakin ärsyttää koko touhu. Puhuu aina lomillaan että olisi kivempi olla kotona ja kun on niin paljon muutakin puuhaa. Kuulemma menee ihan turhuuteen tämä vuosi. No ammattinsa takia ymmärrän kyllä että olisi parempaakin tekemistä.

        Ehkä suhteessanne sitten on jotain vikaa jos poikaystäväsi tykkää olla mieluummin intissä kuin sinun kanssasi. Teidän kannattaa varmaankin puhua asiasta, eikä vain niin että sinä pohdit asiaa yksinäsi. Tsemppiä teille!

        Mimmu olet kyllä oikeassa, että ei tarvi siivota niin usein ja käydä kaupassa. Kyllä armeija maksaa puolet meidän vuokrasta mutta on muitakin laskuja. En tiedä, oli silloin ensimmäistä viestiä kirjoittaessa niin lohduton olo. Mulla on masennustausta ja pelkään, että synkkyys iskee taas. Ehkä pitäisi puhua poikaystävän kanssa enemmän näistä asioista. En vain ole viitsinyt, kun tiedän kuinka rankkaa hänelläkin on siellä enkä halua kuormittaa sitä enempää. Aina kun puhumme puhelimessa, hän on ihan pirteä ja tyytyväinen eikä valita siellä mistään. Tulee vähän surullinen olo. Esittääkö hän vain rohkeaa vai eikö vain ole ikävä? Emme ole enää 18-vuotiaita pikkusia vaan vanhempia...
        kiitti ku voin purkaa:)


      • mimmu
        inttileski kirjoitti:

        Mimmu olet kyllä oikeassa, että ei tarvi siivota niin usein ja käydä kaupassa. Kyllä armeija maksaa puolet meidän vuokrasta mutta on muitakin laskuja. En tiedä, oli silloin ensimmäistä viestiä kirjoittaessa niin lohduton olo. Mulla on masennustausta ja pelkään, että synkkyys iskee taas. Ehkä pitäisi puhua poikaystävän kanssa enemmän näistä asioista. En vain ole viitsinyt, kun tiedän kuinka rankkaa hänelläkin on siellä enkä halua kuormittaa sitä enempää. Aina kun puhumme puhelimessa, hän on ihan pirteä ja tyytyväinen eikä valita siellä mistään. Tulee vähän surullinen olo. Esittääkö hän vain rohkeaa vai eikö vain ole ikävä? Emme ole enää 18-vuotiaita pikkusia vaan vanhempia...
        kiitti ku voin purkaa:)

        Mullakin on masennusta ollut joskus nuorempana. Lääkityskin on ollut. Ehkä poikaystäväsi ei halua surettaa sua enempää. Voihan hän ajatella että voisit siitä enemmän masentua jos hän vain valittaisi ja surkuttelisi oloaan. Minun poikaystävä sanoi ainakin minulle että ei viitsi minua huolestuttaa. Mutta koitahan nyt jotenkin saada asiasi kuntoon poikaystäväsi kanssa :)


      • janina 85
        ja provot toimii....... kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan tänne tulisi kuuluttamaan jos aidan toisella puolen kävisi...taitaa olla lasten leikkikenttä tämäkin.

        Siksi toisekseen, eipä pidä ripustautua nuorella iällä liiaksi toiseen-eläkää ja olkaa nuoria, ilman liiallisia kahleita.Ja mahdolliset seukkailut lopetetaan, jos ei kiinnosta-ei pidetä ketään ns.hätävarana.

        Naurettavia teinikihlailuja ja muita epäonnistuneita kotileikkejä alkaa yhdellä jos toisella olla takana jo hyvin nuorella iällä...wannabe kuin muutkin...

        pyysin jeesiä kun ahdistaa....


      • kerro
        janina 85 kirjoitti:

        pyysin jeesiä kun ahdistaa....

        missään nimessä.Anna asian mennä omalla painollaan.Poikaystäväsi on muutenkin kireellä ja vielä jos saisi tietää esimiehensä sutaisseen sinua??Turvallisinta kaikille osapuolille:)


      • mimmu
        janina 85 kirjoitti:

        pyysin jeesiä kun ahdistaa....

        No kohta sua ahdistaa vielä enemmän jos et kerro. Aina kun poikaystäväsi tulee lähellesi ja halaa sua, sulle iskee semmonen ahdistus että et pysty oleen enää hänen lähellään. Kerro totuus. Ei tollasta asiaa voi olla kertomattakaan. Minkälaisen ihmisen se susta tekee, jos et kerro.


      • kerro
        kerro kirjoitti:

        missään nimessä.Anna asian mennä omalla painollaan.Poikaystäväsi on muutenkin kireellä ja vielä jos saisi tietää esimiehensä sutaisseen sinua??Turvallisinta kaikille osapuolille:)

        poikaystäväsi voi tehdä jotain harkitsematonta?Kerro sitten kun on jo siviilissä.Aika parantaa,miksi nyt heittäisit löylyä?Ihastuitko kenties siihen upseeriin?Oletko ollut yhteydessä häneen syrjähyppysi jälkeen?


      • janina 85
        kerro kirjoitti:

        poikaystäväsi voi tehdä jotain harkitsematonta?Kerro sitten kun on jo siviilissä.Aika parantaa,miksi nyt heittäisit löylyä?Ihastuitko kenties siihen upseeriin?Oletko ollut yhteydessä häneen syrjähyppysi jälkeen?

        ihastuin.Soitti yöllä kun tiesi poikaystäväni palanneen säkylään.Ehdotti tapaamista keskiviikoksi.Nyt olen kyllä tuuliajolla.


      • alokkaan ex..........
        janina 85 kirjoitti:

        ihastuin.Soitti yöllä kun tiesi poikaystäväni palanneen säkylään.Ehdotti tapaamista keskiviikoksi.Nyt olen kyllä tuuliajolla.

        Ja olet sitten varma ettei "poikaystävälläs" ole muita säätöjä? Jotenkin tuntuis provolta juttus, mutta näitähän tapahtuu alati-kaikille. Jospa jättäisit kundin rauhaan ja et roikkuis enää perässä, tosin paskaa tulla petetyksi/jätetyksi intissä-mutta toivotaan ettei kundi ota sitä raskaasti, vaan päinvastoin.


    • Anonyymi

      Herranjumala täällä on dramaattista porukkaa xDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      149
      6371
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3848
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1985
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1478
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe