Myydäänkö ko. yrttiä enää missään liikkeessä? Mistä sitä saisi?
Salvia
12
3291
Vastaukset
- simenestä
On nopeakasvuinen :)http://www.puutarhaliikehelle.fi/shop/products.php?g1=ecef3e&n=19
- yrtti...
Välimeren maissa on suosittua teenä. Jos siis matkaat esim. Turkin turistirannoille, osta ada cay-nimistä kuivattua yrttiä. Kannattaa kokeilla myös, josko etnisistä kaupoista löytyisi Suomessa.
- viimekeväänä
Ostin ainakin itse salvian taimenia plantagen liikkeestä. Teki hienon sadon. Saas nähdä onko säilynyt talven yli, nyt on hirvee pakkanen ja aika vähän lunta suojana.
- Eija S Haagasta
kiitos tiedosta mistä salviaa saa ostaa taimina.Turkista löysin salviateetä ja olen yrittänyt löytää sitä Helsingistäkin,mutta vielä ei ole onnistunut.Pitää siis kasvattaa itse ensi kesänä.T.Eija
- Nalle Puh
Eija S Haagasta kirjoitti:
kiitos tiedosta mistä salviaa saa ostaa taimina.Turkista löysin salviateetä ja olen yrittänyt löytää sitä Helsingistäkin,mutta vielä ei ole onnistunut.Pitää siis kasvattaa itse ensi kesänä.T.Eija
Jos oma siemenviljely epäonnistuu, salvian taimia saa keväällä ostaa lähes kaikista puutarhaliikkeistä ja toreilta. Olen onnistunut talvettamaan salviapensaita puutarhassa jo usean vuoden. Varmuuden vuoksi kannattaa suojata havuilla. Talvehtinut salvia kukkii loistavan sinisin kukin, aivan kuin sukulaisensa loistosalviakin!
- Yrttimies
Salvia divinorum taitaa olla kielletty yrtti Suomessa. Sillä kun saa kivasti päänsä sekaisin polttamalla sen kuivattuja lehtiä piipussa... :D
- faarao12523
Taitaa mennä salviat piipun täytteeks :D no ei se mitään kyllä mäkin.
- nurin
Myös nakertamalla lehtiä.
- SuviRauma
nurin kirjoitti:
Myös nakertamalla lehtiä.
Suvi jeesaa jos salviaa etsitään :D
Napatkaa mut [email protected] - Mylelia
SuviRauma kirjoitti:
Suvi jeesaa jos salviaa etsitään :D
Napatkaa mut [email protected]Kreikassa teenä ja ruokayrttinä käytetty salvia on Salvia fruticosa. Kreetalla sitä on käytetty jo minoalaisen kulttuurin aikoihin. Itse käytän sitä teenä, lisäksi possunlihapatoihin yms. lisään lehden tai pari katkaisemaan rasvan makua.
On muuten uskomattoman tehokas yrttijuoma flunssan hoitoon! - laillista
on se laillista sitä ei vaan saa tuoda mistään ilman asianmukaista reseptiä
- löytyy
Löytyyhän tuota näköjään ihan suomalaistakin salviaa myynnistä: http://www.nettiukko.fi/hyvanolonkauppa/yrtit.html Kohdasta luonnonyrtit löytyypi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822138
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1641856Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I451824- 1231533
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1721361Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia631357Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771181- 711001
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P30995- 15949