Myydäänkö ko. yrttiä enää missään liikkeessä? Mistä sitä saisi?
Salvia
12
3265
Vastaukset
- simenestä
On nopeakasvuinen :)http://www.puutarhaliikehelle.fi/shop/products.php?g1=ecef3e&n=19
- yrtti...
Välimeren maissa on suosittua teenä. Jos siis matkaat esim. Turkin turistirannoille, osta ada cay-nimistä kuivattua yrttiä. Kannattaa kokeilla myös, josko etnisistä kaupoista löytyisi Suomessa.
- viimekeväänä
Ostin ainakin itse salvian taimenia plantagen liikkeestä. Teki hienon sadon. Saas nähdä onko säilynyt talven yli, nyt on hirvee pakkanen ja aika vähän lunta suojana.
- Eija S Haagasta
kiitos tiedosta mistä salviaa saa ostaa taimina.Turkista löysin salviateetä ja olen yrittänyt löytää sitä Helsingistäkin,mutta vielä ei ole onnistunut.Pitää siis kasvattaa itse ensi kesänä.T.Eija
- Nalle Puh
Eija S Haagasta kirjoitti:
kiitos tiedosta mistä salviaa saa ostaa taimina.Turkista löysin salviateetä ja olen yrittänyt löytää sitä Helsingistäkin,mutta vielä ei ole onnistunut.Pitää siis kasvattaa itse ensi kesänä.T.Eija
Jos oma siemenviljely epäonnistuu, salvian taimia saa keväällä ostaa lähes kaikista puutarhaliikkeistä ja toreilta. Olen onnistunut talvettamaan salviapensaita puutarhassa jo usean vuoden. Varmuuden vuoksi kannattaa suojata havuilla. Talvehtinut salvia kukkii loistavan sinisin kukin, aivan kuin sukulaisensa loistosalviakin!
- Yrttimies
Salvia divinorum taitaa olla kielletty yrtti Suomessa. Sillä kun saa kivasti päänsä sekaisin polttamalla sen kuivattuja lehtiä piipussa... :D
- faarao12523
Taitaa mennä salviat piipun täytteeks :D no ei se mitään kyllä mäkin.
- nurin
Myös nakertamalla lehtiä.
- SuviRauma
nurin kirjoitti:
Myös nakertamalla lehtiä.
Suvi jeesaa jos salviaa etsitään :D
Napatkaa mut [email protected] - Mylelia
SuviRauma kirjoitti:
Suvi jeesaa jos salviaa etsitään :D
Napatkaa mut [email protected]Kreikassa teenä ja ruokayrttinä käytetty salvia on Salvia fruticosa. Kreetalla sitä on käytetty jo minoalaisen kulttuurin aikoihin. Itse käytän sitä teenä, lisäksi possunlihapatoihin yms. lisään lehden tai pari katkaisemaan rasvan makua.
On muuten uskomattoman tehokas yrttijuoma flunssan hoitoon! - laillista
on se laillista sitä ei vaan saa tuoda mistään ilman asianmukaista reseptiä
- löytyy
Löytyyhän tuota näköjään ihan suomalaistakin salviaa myynnistä: http://www.nettiukko.fi/hyvanolonkauppa/yrtit.html Kohdasta luonnonyrtit löytyypi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367549Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361833Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251830- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791515Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104958- 49890
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28800- 31749
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja21709