Miten on tottuuko nopeasti 50,70,90,110 jaotuksella olevaan nopeusmittariin ? Minusta vanhempien mallien perinteinen 60,80,100 oli selkeämpi ja mistä muutos johtuu ? Eri maiden erilaisista nopeusrajoituksistako ?
Uudempien 406:sien nopeusmittari
6
998
Vastaukset
- Topias
tottuu nopeammin toinen hitaammin.
Minä en oikein pidä parittomille kymmenille numeroidusta mittaristosta.
Toisaalta sillä ei ole suurta merkitystäkään, koska en paljon aja mittarilukeman mukaan; ajelen yleensä samaa nopeutta kuin muutkin, niin ei tarvitse paljon mittariin vilkuilla ;-)- Sami L.
Itse pidän koko numerosysteemistä !
eipä olla sitten tientukkona kun ajelee vaikka 100 alueella 110 km/h lasis. Eikä ihan tule sakkoja :), kerran lähtivät perään mutta eivät pysäyttäneet, toinen kerta olikin eri asia kun oli tutkassa lukema 139km/h :(( kiistätkö kysy jeppe kun ei meinannut vectralla peräs pysyä. "Olin 10 km jo kerennyt ajella... ihmettelin että mitä se vectra sil vilkuttaa pitkiä... ja tarkempi vilkaisu näytti että sillähän vilkkuu punasta ja sinistä maskissa :)) - Valeo
Sami L. kirjoitti:
Itse pidän koko numerosysteemistä !
eipä olla sitten tientukkona kun ajelee vaikka 100 alueella 110 km/h lasis. Eikä ihan tule sakkoja :), kerran lähtivät perään mutta eivät pysäyttäneet, toinen kerta olikin eri asia kun oli tutkassa lukema 139km/h :(( kiistätkö kysy jeppe kun ei meinannut vectralla peräs pysyä. "Olin 10 km jo kerennyt ajella... ihmettelin että mitä se vectra sil vilkuttaa pitkiä... ja tarkempi vilkaisu näytti että sillähän vilkkuu punasta ja sinistä maskissa :))Renkaistahan se tietysti riippuu mutta paljonko vakiorenkailla on 406 todellinen nopeus kun mittari näyttää esim. 110 km/h ? Omassa 405 mallissa 110 km/h lasissa vastasi TVL:n näytön mukaan 107 km/h. Eli aika tarkka verrattuna edelliseen kulkimeeni eli lyhytikäiseksi meillä jääneeseen Opel Vectraan (v. -90) jossa heittoa oli n. 9 km/h.
- Pugfan
Valeo kirjoitti:
Renkaistahan se tietysti riippuu mutta paljonko vakiorenkailla on 406 todellinen nopeus kun mittari näyttää esim. 110 km/h ? Omassa 405 mallissa 110 km/h lasissa vastasi TVL:n näytön mukaan 107 km/h. Eli aika tarkka verrattuna edelliseen kulkimeeni eli lyhytikäiseksi meillä jääneeseen Opel Vectraan (v. -90) jossa heittoa oli n. 9 km/h.
405:ssa mittarin näyttäessä 80 km/h Tielaitoksen mittari näyttää 80 km/h.
306:ssa mittari on melkoisen optimistinen, 100 km/h mittarinopeus on n. 95 km/h.
405:ssä tarkimmillaan ollut 175/70 R 14 kokoisilla kesärenkailla. 306:ssa en ole vertaillut eri kokoja.
- MP
taitaa saada alkunsa ranskalaisista nopeusrajoituksista, jotka on esim 90, 110... Vaikka eihan siella kukaan aja rajoitusten mukaan :-)
- Pugfan
Saabiin taisi tulla kuitenkin ensimmäisenä vuonna 1993-1994. Silloinkin se herätti melkoista kommentointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su19012734- 856204
- 1155691
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495522Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene234422Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434312- 924300
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla424231Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko334168Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?483727