Uudempien 406:sien nopeusmittari

Valeo

Miten on tottuuko nopeasti 50,70,90,110 jaotuksella olevaan nopeusmittariin ? Minusta vanhempien mallien perinteinen 60,80,100 oli selkeämpi ja mistä muutos johtuu ? Eri maiden erilaisista nopeusrajoituksistako ?

6

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Topias

      tottuu nopeammin toinen hitaammin.

      Minä en oikein pidä parittomille kymmenille numeroidusta mittaristosta.

      Toisaalta sillä ei ole suurta merkitystäkään, koska en paljon aja mittarilukeman mukaan; ajelen yleensä samaa nopeutta kuin muutkin, niin ei tarvitse paljon mittariin vilkuilla ;-)

      • Sami L.

        Itse pidän koko numerosysteemistä !
        eipä olla sitten tientukkona kun ajelee vaikka 100 alueella 110 km/h lasis. Eikä ihan tule sakkoja :), kerran lähtivät perään mutta eivät pysäyttäneet, toinen kerta olikin eri asia kun oli tutkassa lukema 139km/h :(( kiistätkö kysy jeppe kun ei meinannut vectralla peräs pysyä. "Olin 10 km jo kerennyt ajella... ihmettelin että mitä se vectra sil vilkuttaa pitkiä... ja tarkempi vilkaisu näytti että sillähän vilkkuu punasta ja sinistä maskissa :))


      • Valeo
        Sami L. kirjoitti:

        Itse pidän koko numerosysteemistä !
        eipä olla sitten tientukkona kun ajelee vaikka 100 alueella 110 km/h lasis. Eikä ihan tule sakkoja :), kerran lähtivät perään mutta eivät pysäyttäneet, toinen kerta olikin eri asia kun oli tutkassa lukema 139km/h :(( kiistätkö kysy jeppe kun ei meinannut vectralla peräs pysyä. "Olin 10 km jo kerennyt ajella... ihmettelin että mitä se vectra sil vilkuttaa pitkiä... ja tarkempi vilkaisu näytti että sillähän vilkkuu punasta ja sinistä maskissa :))

        Renkaistahan se tietysti riippuu mutta paljonko vakiorenkailla on 406 todellinen nopeus kun mittari näyttää esim. 110 km/h ? Omassa 405 mallissa 110 km/h lasissa vastasi TVL:n näytön mukaan 107 km/h. Eli aika tarkka verrattuna edelliseen kulkimeeni eli lyhytikäiseksi meillä jääneeseen Opel Vectraan (v. -90) jossa heittoa oli n. 9 km/h.


      • Pugfan
        Valeo kirjoitti:

        Renkaistahan se tietysti riippuu mutta paljonko vakiorenkailla on 406 todellinen nopeus kun mittari näyttää esim. 110 km/h ? Omassa 405 mallissa 110 km/h lasissa vastasi TVL:n näytön mukaan 107 km/h. Eli aika tarkka verrattuna edelliseen kulkimeeni eli lyhytikäiseksi meillä jääneeseen Opel Vectraan (v. -90) jossa heittoa oli n. 9 km/h.

        405:ssa mittarin näyttäessä 80 km/h Tielaitoksen mittari näyttää 80 km/h.

        306:ssa mittari on melkoisen optimistinen, 100 km/h mittarinopeus on n. 95 km/h.

        405:ssä tarkimmillaan ollut 175/70 R 14 kokoisilla kesärenkailla. 306:ssa en ole vertaillut eri kokoja.


    • MP

      taitaa saada alkunsa ranskalaisista nopeusrajoituksista, jotka on esim 90, 110... Vaikka eihan siella kukaan aja rajoitusten mukaan :-)

      • Pugfan

        Saabiin taisi tulla kuitenkin ensimmäisenä vuonna 1993-1994. Silloinkin se herätti melkoista kommentointia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

      Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      113
      4382
    2. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      77
      3186
    3. Kävisikö tällainen sopimus?

      Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      99
      1444
    4. Nyt kerrot mies mitä ajattelet minusta

      Ihan suoraan ja suodattamatta.
      Ikävä
      86
      1306
    5. Odotatko vielä vastausta...

      Siihen viestiin? 🤔
      Ikävä
      91
      856
    6. Lähes kaikki keskustelut kasvotusten

      on olleet tärkeitä. Hänen luonne ja ulkokuori, niiden yhdistelmä. Se kaiken keskellä oleva osa on minulle hänessä kaikk
      Ikävä
      21
      696
    7. Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6

      Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka
      Seinäjoki
      18
      693
    8. Mitä kirjainta haluaisit

      Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      42
      677
    9. Tämän palstan naiseksi esittäytyvät

      Ovatkin kuulemma oikeasti sukupuoleltaan miehiä. Pitääkö paikkansa?
      Sinkut
      111
      653
    10. Ehkä se on niin

      Ettet vaan uskalla lähestyä tämän jälkeen. Ehkä haluaisit. En osaa sanoa.
      Ikävä
      43
      639
    Aihe