No niin tässä vähän faktaa siitä laadusta.
Tältä ensimmäiseltä sivulta valitkaa alimmainen linkki epäluotettavimmat autot, http://www.whatcar.com/news-special-report.aspx?NA=217350&EL=3142810# Ja tässä lisää : http://autotrader.reliabilityindex.co.uk/default.html?apc=11310987377436538 Tältä edelliseltä sivulta kun käy valitsemassa erimerkkejä taas nähdään Fiatin "laatu". Ja seuraava, uusi Croma verratkaa laatu/luotettavuus ( quality/reliability) kohtaa muihin merkkeihin http://www.channel4.com/4car/road-tests/F/fiat/croma05-/croma05--relqual.htmlhttp://www.channel4.com/4car/road-tests/F/fiat/croma05-/croma05--relqual.html
Edelleen laadusta
28
8658
Vastaukset
- -KN-
Moro!
Mua ei ärsytä tai häiritse mitkään tilastot tai testit. Mulla on ollut aikaisemmin kaksi Fiatia ja yksi Mercedes. Nyt on alla alle vuoden ikäinen n. 20tkm ajettu Stilo.
Merkin maineen ja tilastojen perusteella tuon minun Stilonhan pitäisi olla jatkuvasti korjaamolla. Näin ei kuitenkaan ole käynyt. Olen pitänyt autoistani hyvää huolta ja mitään kummempia ongelmia ei ole esiintynyt. Tämä nykyinen on kerran käynyt takuukorjauksessa, kun kerran takaluukun sähkömoottori simahti. Muita ongelmia ei ole ollut. Aikaisemmissakaan Fiateissani ei ollut kuin muutama pikkuvika.
Varmasti tuohon minunkin nykyiseen Stiloon tulee vikoja, mutta aikaisempien omien Fiat-kokemusteni perusteella olen luottavainen tulevaisuuden suhteen. - Horttoni
Fiatin laatu on koettu, ei sitä heilauttele jotkut tutkimukset. Kaikkia niitä voidaan värittää....Fiatieja ne eivät voi muuttaa!
Se on tosiasia, saattaa sitäpaitsi harmittaa niitä, jotka tätä asiaa ei voi itselleen myöntää.
Itse kuuluuin pari vuotta sitten porukkaan:
Fiat=Viat, mutta kun uskalsin kokeilla ja vielä ostaa Fiatin , asenne muuttui. Nyt jo toinen menossa, eikä jää viimeiseksi.
Tätä faktaa ei ulkomaalaiset voi suomessa tutkia! - ennen kuin tekee itsestään ...
"No niin tässä vähän faktaa siitä laadusta.
Tältä ensimmäiseltä sivulta valitkaa alimmainen linkki epäluotettavimmat autot"
Niin, epäluotettavimmat näyttäisivät olevan Renault Escape, Audi TT, Saab 9000 ja BMW 7-sarja. Ensimmäinen Fiat (Coupé) löytyy vasta sijalta 8. Jotain voisi sanoa myös hinta/laatusuhteesta, on meinaan aika tavalla kalliimpia muut listalta löytyvät (Jagge, bemari jne.)
"Ja tässä lisää :"
Joo, kun tuosta Autotraderin sivulta klikkaa TOP10 -linkkiä, niin arvaapa mikä merkki löytyy sieltä vähävikaisimpien listalta.
"Ja seuraava, uusi Croma verratkaa laatu/luotettavuus ( quality/reliability) kohtaa muihin merkkeihin"
Pöljä, eihän nuo pisteytykset perustu kuin toimittajan pippelin pituuteen (sentteinä) koeajon jälkeen. Arvosteluperusteena ovenkahvojen materiaali yms. - Teppo.
Bemarin jälkeen hienosti sijoittunut heti perään, mutta reilusti Saabia edellä. Tarkoittaako listä nyt tämä sitä että ostaisit Daewoon?
http://www.whatcar.com/NonCar/13105544635.jpg
Jos Cinquentoa ei olisi ollut (50% vaati ylimääräistä huomiota) niin Fiat olisi ollut arvioni mukaan noin sijalla 10-12.
Ja näin ollen kun tätä mallia ei tuoda Suomeen, niin eikö voida päätellä että Fiat on siinä parhaan kympin sakissa? - dghylöljn
Että jotkut jaksaa. Jos joku arvostelee minut tekemisiäni laaduttomaksi, se ehkä ärsyttäisi. Ainakin tekisin jotain laadun parantamiseksi.
En ole ollut tekemässä em. listassa mainittuja autoja, enkä voi niiden laatuun vaikuttaa. Fiatin sijoittuminen laatumitälie-listoilla ei voisi vähempää kiinnostaa. Autovalintani olen tehnyt ja valintaani olen tyytyväinen. - Kemu69
Fiatilla on kiva ajella. Kokeilisit sinäkin joskus.
Hymyilyttää myöskin sinun tarpeesi todistella Fiatin huonoa laatua. Voin kertoa sinulle salaisuuden. Huono laatu, jos sitä koskaan on ollutkaan, on taakse jäänyttä jo kauan sitten. Nuo linkkisi nimittäin, Cromaa lukuunottamatta, kertoivat pääasiassa edellisen vuosituhannen autoista. - nimim_Erkki
Niin, 4car kertoo Cromasta näin:
"Fiat admits that quality has been a weakness in its products, and intends this to change with the Croma. The signs are good, because this feels a solid, rattle-free car (in dramatic contrast with the floppy previous Croma), and it's well made with tight panel gaps and accurately-aligned fittings. The interior scores well on soft surfaces, the quality ambience helped by padding right down to the bottom of the doors where many manufacturers slip in some hard plastics. The interior door handles are plated to imitate metal, but the top models' imitation wood is less convincing. It's used quite tastefully, though. Reliability is not Fiat's historic strength, as ownership surveys reveal, but with proven GM componentry and systems the Croma stands a chance of making a fresh start."
Aika imarteleva arvio Cromalle, siis.- 100 % mutua
Edelleenkin kyseessä on niin tekstin kuin pisteytyksenkin osalta pelkästään tämän jutun kirjoittajan oma arvio. Tekstistä käy myös ilmi, että tämä asiantuntija vetää johtopäätöksensä auton laadusta ja luotettavuudesta syynäämällä kojelaudan verhoilumateriaaleja. Jutun informaatioarvo on nolla, koska yhtä perusteellisen arvion voi kuka tahansa tehdä lukemalla Suomi24 palstan "asiantuntijoiden" sepustuksia sekä käymässä autoliikkeessä hiplaamassa penkkien verhoilumateriaalia.
- Pint of Guinness
kuin vastaavat toisen merkkiset. Ei se haittaa mutta olen sen kyllä huomannut. On vaikea arvostella asiaa jos kyseessä on omaa suunnittelua oleva auto (Chroma tmv.) mutta itselläni on Fiat Scudo 2.0JTD. Kyllä, se pieni pakettiauto. Samaa autoa tehdään myös Citroenin ja Peugeotin toimesta ja nykyään niissä on moottori/vaihteisto/kytkin kokonaisuus samat eli PSA-Citroen tekoa. Muu auto on Fiattia. Korin laatu eri osistoineen on selvästi heikommin tehty kuin PSA:n autoissa. Kori ruostuu nopeammin mm. saranoiden läheltä ja saranoista, jotkut osat ovat peltiruuveilla pulttien sijaan (PSA), johtoliitokset ovat joissakin paikoissa heikommat, korin äänieristeet ovat tehty säästölinjalla.
Kuitenkin auton hinta on Fiattina halvempi ja se on hintansa arvoinen. Täytyy vaan hyväksyä jotkin seikat.
Autoina on ollut aikaisemmin Alfaa, Peugeottia, BMW, Citroenia ja jopa pari Hillmannia ja olen niiden kanssa puuhaillut yli 30v ammatikseni ja opettamssa tekniikkaa sekä entisöinyt niitä.
En tiedä hyödyttikö tämäkään kertomus ketään, kerroin vaan kokemukseni.- wryurtoku
Väärin meni valmistusmaa:
http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_PSA.htm
"Fiatin kanssa PSA valmistaa pakettiautoja Italiassa (Boxer, Jumper, Ducato) ja tila-autoja (807, C8, Ulysse, Phedra) Ranskassa. Tila-autojen ohella Sevelnordin tehtaalla valmistuu myös niiden edelliseen sukupolveen perustuvia pakettiautoja (Expert, Jumpy, Scudo)."
http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_Fiat.htm
"Kaikki Suomessa myytävät Fiat-konsernin autot Scudoa lukuun ottamatta ovat italialaisia" - pekkao
Scudo ja kumppanit tehdään samalla tehtaalla niissä ei ole eroja. Tosin moottorit ovat vikaisempia kun ovat PSAN tekeleitä. Sinun kokemuksesi ovat TÄYTTÄ SOOPAA
- Dzei
Samalla tehtaalla tehdään samaa autoa kolmella eri merkillä. Kysymys kuuluu: tuleeko massavalmistuksessa halvemmaksi tehdä kaikki autot merkkejä lukuunottamatta identtisiksi vai laittamalla yhteen merkkiin erilaisia ruuveja tai johtoliitoksia?
- Pint of Guinness
wryurtoku kirjoitti:
Väärin meni valmistusmaa:
http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_PSA.htm
"Fiatin kanssa PSA valmistaa pakettiautoja Italiassa (Boxer, Jumper, Ducato) ja tila-autoja (807, C8, Ulysse, Phedra) Ranskassa. Tila-autojen ohella Sevelnordin tehtaalla valmistuu myös niiden edelliseen sukupolveen perustuvia pakettiautoja (Expert, Jumpy, Scudo)."
http://www.ajovalo.net/Valmistusmaat_Fiat.htm
"Kaikki Suomessa myytävät Fiat-konsernin autot Scudoa lukuun ottamatta ovat italialaisia"Tuo yksilöni on valmistettu Italiassa. En edes viitsinyt mainita että edellinen oli Peugeot Expert -99 ja laadullisesti huomattavasti parempi. Ja se oli tehty Ranskassa, tosin tuotu Saksasta.
Ennenkuin kirjoittaa hömppäpömppää kannattaa ottaa selvää. Kolmella kaverillani on ollut Ducato pakettiautoja jotka ovat heikompia kuin PSA:t, tosin puhutaan ennen 2000 tehdyistä. Niissä oli Fiatin moottorit, vaihdelaatikko ja kytkin ja niillä pääsi ilman korjauksia jopa 120000 km. Sitten täytyikin tehdä kytkin ja vaihteiston laakerit. Moottorit kestivät ihan kohtuullisesti. Tämänhän saa helposti tarkistettua joltain rehelliseltä Fiat asentajalta.
Itselläni oli Citroen Jumper 1,9TD -95 jolla ajoin 500000 tekemättä moottoriin, vaihteistoon tai kytkimeen korjauksia. Myin sen kaverilleni joka on kai saanut 550000km mittariin ja toimii edelleen.
Kuten mainitsin noita autoja on ollut aika paljon ja minulla ei ole voimakkaita tunnesiteitä niihin. Eri tehtaat tekevät erilaisia autoja ja olen niitä koeajanut ja tehnyt artikkeleita kai ainakin viidestäkymmenestä autosta. Ja mainitsin myös että tämä kirjoitus ei kai hyödytä ketään. Tarkoitus ei ollut myöskään provota.
Ja jälleen kuten sanoin tuo Scudo (vm 2001) oli halvempi kuin nuo kaksi muuta ja on hintansa väärti. Autoa katsoessa ei kannata pitää erivärisiä laseja päässä, autot ovat vain tavaraa. - Pint of Guinness
Dzei kirjoitti:
Samalla tehtaalla tehdään samaa autoa kolmella eri merkillä. Kysymys kuuluu: tuleeko massavalmistuksessa halvemmaksi tehdä kaikki autot merkkejä lukuunottamatta identtisiksi vai laittamalla yhteen merkkiin erilaisia ruuveja tai johtoliitoksia?
tuo esittämäsi. Tätähän on tapahtunut aikaisemminkin. Nykyaikainen teollinen massavalmistus mahdollistaa pienissä asioissa säästön pienillä summilla. Kun valmistusmäärät ovat suuret saadaan hirmuinen säästö aikaan pienillä toimenpiteillä. Ajatellaanpa että eri johtoliitoksilla (esim pikaliittimillä) tekemällä saamme 5 e per auto säästöön. Autoa tehdään vaikkapa vain 10000 kpl. Olemme saaneet säästöön 50000 e. Tuo säästö on suoraan nettokatetta ja lihottaa jokaista osakkeenomistajaa osakkeiden määrän osoittamalla tavalla. Jos pieniä säästökohteita on useita alkavat summat olemaan merkittäviä.
Tuota asiaa vihaan massatuotannossa koska se johtaa tavaran eliniän ja pienten teknisten asioiden epäluotettavuuteen. Tulee uusia vanhoja vikoja. Yksi esimerkki oli vähän aika sitten noissa Peugeoteissa ja Sitikoissa ja Ducateissa ollut ongelma huohotinputken jäätymisestä. Eristämällä huohotinputki olisi mennyt pari euroa rahaa mutta nyt säästettiin ja lopputulos oli mikä oli. Ja tuokin jäätymisongelma on ollut autoissa jo kai 50v.
Onhan meissäkin syytä; etsimme aina halvempaa. Ja kilpailu kiristyy. Mutta kun rahat eivät riitä... - Hoh, hoijaa
Pint of Guinness kirjoitti:
tuo esittämäsi. Tätähän on tapahtunut aikaisemminkin. Nykyaikainen teollinen massavalmistus mahdollistaa pienissä asioissa säästön pienillä summilla. Kun valmistusmäärät ovat suuret saadaan hirmuinen säästö aikaan pienillä toimenpiteillä. Ajatellaanpa että eri johtoliitoksilla (esim pikaliittimillä) tekemällä saamme 5 e per auto säästöön. Autoa tehdään vaikkapa vain 10000 kpl. Olemme saaneet säästöön 50000 e. Tuo säästö on suoraan nettokatetta ja lihottaa jokaista osakkeenomistajaa osakkeiden määrän osoittamalla tavalla. Jos pieniä säästökohteita on useita alkavat summat olemaan merkittäviä.
Tuota asiaa vihaan massatuotannossa koska se johtaa tavaran eliniän ja pienten teknisten asioiden epäluotettavuuteen. Tulee uusia vanhoja vikoja. Yksi esimerkki oli vähän aika sitten noissa Peugeoteissa ja Sitikoissa ja Ducateissa ollut ongelma huohotinputken jäätymisestä. Eristämällä huohotinputki olisi mennyt pari euroa rahaa mutta nyt säästettiin ja lopputulos oli mikä oli. Ja tuokin jäätymisongelma on ollut autoissa jo kai 50v.
Onhan meissäkin syytä; etsimme aina halvempaa. Ja kilpailu kiristyy. Mutta kun rahat eivät riitä...Joo, eihän se Fiatti mikään maailman paras kiulu ole, hintaansa nähden kuitenkin ihan ok. Nuo sinun tarinasi ovat halvalla tehtyjä, mutta niiden hinta-laatu-suhde on kyllä huomattavasti Fiattia huonompi. Ehkei Ducato kestä 500 000 kilometriä, mutta sinun juttusi eivät kestä edes päivänvaloa.
- Pint of Guinness
Hoh, hoijaa kirjoitti:
Joo, eihän se Fiatti mikään maailman paras kiulu ole, hintaansa nähden kuitenkin ihan ok. Nuo sinun tarinasi ovat halvalla tehtyjä, mutta niiden hinta-laatu-suhde on kyllä huomattavasti Fiattia huonompi. Ehkei Ducato kestä 500 000 kilometriä, mutta sinun juttusi eivät kestä edes päivänvaloa.
tunteen paloa. Auto on tavara, siihen on turha suhtautua tunteella. Sekin on kuitenkin kai sallittua ja mainosmiesten tehtävä on pönkittää noita tuntemuksia. Ja monasti he ovat onnistuneet siinä hyvin.
Joka sana kertomuksessani on totta mutta en suostukaan katsomaan maailmaa minkäänväristen lasien läpi.
Kun katsoo toisten merkkien osastoja niin tilannehan on sama. Autoon suhtaudutaan tunteella ja oma ostos on aina paras ostos.
Jos minulla olisi varaa ja käytännön asiat eivät ratkaisisi auton hankintaa niin ajelisin Ferrarilla, Lamborghinilla, Aston Martinilla, Maseratilla enkä Fiiateilla, Sitikoilla, Mersuilla tai BMW:llä tms. En tyytyisi näihin massatuotteisiin joissa massa ja kova hintakilpailu määrittelee laadun.
Ei tästä tämän enempää. - Mirafiori
scudo ja ranskalaiset sisarmallit tehdään KAIKKI psa:n tehtailla ranskassa, ja niillä ei ole muuta eroa kuin keulamerkit.
kyse on siis mielikuvituksestasi. - Mirafiori
Pint of Guinness kirjoitti:
Tuo yksilöni on valmistettu Italiassa. En edes viitsinyt mainita että edellinen oli Peugeot Expert -99 ja laadullisesti huomattavasti parempi. Ja se oli tehty Ranskassa, tosin tuotu Saksasta.
Ennenkuin kirjoittaa hömppäpömppää kannattaa ottaa selvää. Kolmella kaverillani on ollut Ducato pakettiautoja jotka ovat heikompia kuin PSA:t, tosin puhutaan ennen 2000 tehdyistä. Niissä oli Fiatin moottorit, vaihdelaatikko ja kytkin ja niillä pääsi ilman korjauksia jopa 120000 km. Sitten täytyikin tehdä kytkin ja vaihteiston laakerit. Moottorit kestivät ihan kohtuullisesti. Tämänhän saa helposti tarkistettua joltain rehelliseltä Fiat asentajalta.
Itselläni oli Citroen Jumper 1,9TD -95 jolla ajoin 500000 tekemättä moottoriin, vaihteistoon tai kytkimeen korjauksia. Myin sen kaverilleni joka on kai saanut 550000km mittariin ja toimii edelleen.
Kuten mainitsin noita autoja on ollut aika paljon ja minulla ei ole voimakkaita tunnesiteitä niihin. Eri tehtaat tekevät erilaisia autoja ja olen niitä koeajanut ja tehnyt artikkeleita kai ainakin viidestäkymmenestä autosta. Ja mainitsin myös että tämä kirjoitus ei kai hyödytä ketään. Tarkoitus ei ollut myöskään provota.
Ja jälleen kuten sanoin tuo Scudo (vm 2001) oli halvempi kuin nuo kaksi muuta ja on hintansa väärti. Autoa katsoessa ei kannata pitää erivärisiä laseja päässä, autot ovat vain tavaraa.fiat valmistaa kaikki Ducatot ja psan sisarmallit. Italiassa Val di sangriossa.
Scudo sisarineen valmistetaan ranskassa. Valensiennessä - Kemu69
Pint of Guinness kirjoitti:
tunteen paloa. Auto on tavara, siihen on turha suhtautua tunteella. Sekin on kuitenkin kai sallittua ja mainosmiesten tehtävä on pönkittää noita tuntemuksia. Ja monasti he ovat onnistuneet siinä hyvin.
Joka sana kertomuksessani on totta mutta en suostukaan katsomaan maailmaa minkäänväristen lasien läpi.
Kun katsoo toisten merkkien osastoja niin tilannehan on sama. Autoon suhtaudutaan tunteella ja oma ostos on aina paras ostos.
Jos minulla olisi varaa ja käytännön asiat eivät ratkaisisi auton hankintaa niin ajelisin Ferrarilla, Lamborghinilla, Aston Martinilla, Maseratilla enkä Fiiateilla, Sitikoilla, Mersuilla tai BMW:llä tms. En tyytyisi näihin massatuotteisiin joissa massa ja kova hintakilpailu määrittelee laadun.
Ei tästä tämän enempää.Miten voit väittää "Joka sana kertomuksessani on totta..." jos kuitenkin kiellät totuuden em. autojen valmistusmaista.
Kerrataanpa vielä. Ducato, Boxer ja Jumper valmistetaan kaikki samalla tehtaalla Italiassa. Sinun omistamasi Scudo sekä Jumpy ja Expert on valmistettu ranskassa.
Olet mielestäni erinomainen esimerkki henkilöstä joka luulee tietävänsä, ei anna tuumaakaan periksi vaikka on väärässä. "Tunteen paloa...." aivan, sinulla on missio kertoa meille Fiatin huonosta laadusta valheellisin perustein. Minä taas pidän oikeutenani korjata virheelliset tiedot. - Pint of Guinness
Kemu69 kirjoitti:
Miten voit väittää "Joka sana kertomuksessani on totta..." jos kuitenkin kiellät totuuden em. autojen valmistusmaista.
Kerrataanpa vielä. Ducato, Boxer ja Jumper valmistetaan kaikki samalla tehtaalla Italiassa. Sinun omistamasi Scudo sekä Jumpy ja Expert on valmistettu ranskassa.
Olet mielestäni erinomainen esimerkki henkilöstä joka luulee tietävänsä, ei anna tuumaakaan periksi vaikka on väärässä. "Tunteen paloa...." aivan, sinulla on missio kertoa meille Fiatin huonosta laadusta valheellisin perustein. Minä taas pidän oikeutenani korjata virheelliset tiedot.auto on tavara ja sinulla ei mene jakeluun niin turha tätä on jatkaa. Sinullahan on tuo oma Fiat missiosi.
- Kemu69
Pint of Guinness kirjoitti:
auto on tavara ja sinulla ei mene jakeluun niin turha tätä on jatkaa. Sinullahan on tuo oma Fiat missiosi.
Korjasin vain valheelliset totuudet. Olen aina ollut sitä mieltä auto ja kaikki muukin aineellinen on vain "tavaraa".
On luonnollisesti helpompaa keskustella asioista joista tietää. Ehkä siksi tarinoin täällä useammin kuin muilla palstoilla. Jos sitä joku pitää missiona on se lähinnä hänen ongelmansa.
- entinen asennevikainen
Kolme vuotta sitten pidin ala-arvoisena Fiattia ja sen laatua. Kuinkas ola. Vaimo osti vastusteluista huolimata fiatin kolme vuotta sitten. Nyt minunkin käytössä on fiat. Molemmat pelittää todella hyvin. Tyytyväisiä ollaaan kokonaisuudessaan autoihin.Hinta laatusuhde on hyvä. Jos autojen toiminta jatkuu tälläisenä,että ei vikoja vaan huoltoja, niin seuraava autokin saattaa olla Fiat. PS. en lue autolehtiä enkä välitä mitä naapuri ostaa, kuljen omia polkuja.
- Xsaraisti
Vika Fiat:ssa on minun mielestäni automaattien puute. Siksi piti valita vaimolle automaatti Kia.
- tomaatit hukassa
...mutta tehdäänhän niitä automaatteja. Tai siis ainakin Puntosta on ollut jopa useaa erilaista versiota, variaattori mukaan luettuna. Suomesta ei kuitenkaan saa, ei tänne kannata tuoda varusteltuja pikkuautoja, kun tuulipukukansan pitää aina vain saada isoin mahdollinen auto halvimmalla mahdollisella hinnalla.
- Puntonen
tomaatit hukassa kirjoitti:
...mutta tehdäänhän niitä automaatteja. Tai siis ainakin Puntosta on ollut jopa useaa erilaista versiota, variaattori mukaan luettuna. Suomesta ei kuitenkaan saa, ei tänne kannata tuoda varusteltuja pikkuautoja, kun tuulipukukansan pitää aina vain saada isoin mahdollinen auto halvimmalla mahdollisella hinnalla.
4 Puntokauppa läpikäyneennä niin tulipa kerran kyseltyä tomaattia Puntoon suoraan pääkallopaikalta kun siellä Italkon/Delta motorissa kerrain asioin. Jotenkin minulle jäi sellainen mielikuva että maahantuoja epäili tuota toimivuutta/kestävyttä Suomen pakkasissa. Toinen pointtihan on että hinnat kohoaa ja kilpailukyky vähenee muihin kilpailijoihin verrattuna.Hyvin selväksi tuli kuitenkin että karvalakit tuodaan Suomeen ja alhainen hinta ratkaisee..joten tilaamalla ei edes saa herkkuja. Lieneekö tuo sitten virossa toiminut tuo automaatti. Täytyy myös otta huomioon automaatin myyntimäärä meillä. Myydään ehkä "muutama" automaatti ja kutenkin täytyy koko huoltoverkosto kouluttaa ja ehkä pientä varaosavarastoa ylläpitää. Jos osat ei löydy niin lentokoneella tulee muutamassa päivässä , pahimissa tapauksissa muutama viikko. Seisota nyt Fiattiasi sitten korjaamolla ..... jos se ei muuten ole siellä viihtynyt heh heh
- Automiekkonen
Kukaan ei voi esim. uuden Croman laadusta ja luotettavuudesta sanoa yhtään mitään, kun auto on vasta markkinoilla. Laatuvaikutelma on ihan eri asia. Moni kakku päältä kaunis...
- Xsaraisti
Kaikki tahtoo tulla aina liian myöhään. Tuo Croma 2.2 AT:nä olis kiinnostanut, emännälle meinaan. Hälle Kia:lla on tullut reilussa puolessa vuodessa n.20 000km ja pitkää ajoa. No kyllä Kia:llakin pärjää, ainakin paremmin kuin Chysler Neon:lla.
- Volkkariton
En ole koskaan ostanut muuta autoja kuin Fiateja ja nyt on uusi Renaultti myös. Älytöntä ,ei yhtään sokotaa tai volkkaria. Mutta enhän ole ajanut kun reilut pari miljoonaa km:ä.Siinä ajassa tulee näkemään mitä autoilu maksaa,ja millä kannattaa oikeasti ajaa,kun laskee rahojaan,eikä kulje huhujen ja naapureiden perässä.Huijauksen hujaus,mutta autojen merkkihulluus on kummallista. TM:n testit ovat juuri tätä meidän maamme kummallista merkkityhmyyttä. Kaikki testit on etukäteen voitettu näille merkeille,mutupisteet tappiin ja huijausta päälle,niin siinähän se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812