Hei! Minulle sattui tässä menneenä viikonloppuna aivan kamala asia.
En ole ikinä eläessäni koskenut huumeisiin ja olen aina ollut todella niitä vastaan
Eksyin kuitenkin sunnuntai-aaamuna jatkoille erään tutun luokse. Siellä käytettiin anfetamiinia. Kun kaikki muutkin sitten ottivat, päätin itsekin kokeilla.
Tämä oli todellakin elämäni ensimmäinen -ja viimeinen kokeilu.
Määrä oli pieni, n. 2-3cm ja viivanmuotoinen. Vedin sen siis nenääni.
Aine ei vaikuttanut oikeastaan mitenkään minuun.
Mutta..
Minulla oli sitten seuraavana päivänä (maanantaina) työhöntulotarkastus. N. 27 tunnin päästä tapahtuneesta.
En ollut yhtään ajatellut tuolloin sunnuntai-aamuna asiaa. Ja sitä en edes tiennyt, että tarkastukseen kuuluu huumeseula. Kun minulle ei ole ikinä aiemmin sellaista edes tehty. Mutta nykyisessä työpaikassani, jossa aloitin 2 viikkoa sitten, se kuulemma tehdään kaikille.
Nyt olen todella peloissani. Pelkään todella, että tuo todella pienikin määrä näkyy niissä testeissä.
Minulta otettiin siis sekä veri -että virtsanäytteet.
Olen menettänyt yöuneni tämän asian takia. Töissä menee muuten hyvin ja aloitan juuri opinnotkin.
Mutta tuo asia on mustana pilvenä taivaalla ja joudun kuulemma odottamaan tuloksia testeistä 2 viikkoa.
On todella väärin, jos menetän työpaikkani ensimmäisen ja ainoan kokeiluni takia. Uskomatonta on se, miten tarkastus sattuikin juuri seuraavalle päivälle. Olin kyllä siitä tietoinen, mutten ajatellut asiaa pidemmälle, koska olen muuten terve, enkä ole ollut aiemmin missään tekemisissä huumeiden kanssa.
On mielestäni moraalisesti väärin, jos joudun kärsimään tuosta yhdestä ainoasta (ja VARMASTI viimeisestä) kerrastani työpaikan menetyksen. Työ on minulle todella tärkeä asia ja työpaikalla on mennyt hyvin.
Yksi ainoa nuuskaisu siis oli kyseessä. Onko enää mitään tehtävissä? Osaako kukaan neuvoa? Testit ovat kuulemma todella tarkkoja, ilmeisesti milligrammakin jotain ainetta näkyy?? Mitkään selitykset eivät varmasti auta, jos testi positiivinen? Entä onko mahdolista ottaa uusintatesti? Jos kerron, etten ole muuten ikinä koskenutkaan huumeisiin. Milloin tahansa muulloin, kun testi olisi otettu, se olisi 100% varmasti negatiivinen. Aivan uskomatoman huono ajoitus on siis tapahtunut. Tämä on varmasti elämäni kamalin asia, jos mikään ei enää auta. Pelottaa..
Auttakaa!!! Työhöntulotarkastus oli...
26
34853
Vastaukset
- olet
!!!
- A.E. Maki
Noh. Jos sinulla ei olekaan huumeongelmaa niin aikankin alkoholiongelma on selvä jos et pysty itseäsi ja tekemisiäsi humalassa kontrolloimaan. Työnantajan kannalta hyvä että saa selville tuonkin vaikka vähän väärin todistein.
Ei vastuuta = ei duunia.
*röyh*. Minäpä tästä lähdenkin ylitöitä tekemään. On taottava kun on kuumaa jne. - ideaa
Kun näitä luin niin huomasin, että voithan tosiaan sanoa tarvittaessa, että ravintolassa lasiisi on todennäköisesti laitettu jotain ja vaadit uusintatestin.
Lääkäri varmasti sinulle ilmoittaa jos verestä/virtsasta löytyy jotain ja sitten ilmoitat asiata ja neuvottelet hänen kanssaan jatkotoimista. - Sunderland
Sanot vaan että baarireissulla tuli outo olo, joku laittoi varmaan lasiin jotain.
Sano ettei sinulla ole mitään sitä vastaan että testaavat jatkossakin vaikkapa yllätystesteinä jos luottamusta ei löydy. Sinullahan ei ole mitään salattavaa.- että tuo
työnantajalle jatkossa testitulokset niin monta kertaa vuodessa kuin sovitaan ja omalla kustannuksella. Se olisi mielestäni vilpitöntä, ja voi purra.
- Testattu...
Lauantaina piiskaa vetäneenä ja maanantai aamuna puhtaan tuloksen antaneena voin sanoa ettei huolta ole. Tuo määräkin on niin pieni ettei varmasti näy.
Kovat huumeet häipyy nopeesti kropasta. Kannabiksen kanssa on eri juttu.
Mutta jos näkyy niin sanot ettet tiedä asiasta mitään. Uusinta testeihin vaan.. - pakko kommentoida
,vaikken tiedä huumeista hölkäsen pöläystä.
Vaikutat hyvältä tyypiltä ja ansaitset pitää työpaikkasi. Olet nuori ja olen itsekin mokannut mm. miss-märkäpaitakisaan osallistuen, kerran humalassa ajaen (ja jopa poliisit pysäyttivät mutta eivät, Luojan kiitos puhalluttaneet- silloin meinasi taju lähteä) nuorempana. Totta kai kännimokat harmittaa jälkikäteen eikä niitä sitten järkevä ihminen enää uusi- vaikka nuori olisikin. Its olen tänään sinua kymmenen vuotta vanhempi perheenäiti enkä enää edes juo alkoholia. Voisin sanoa, heittäköön kiven, joka ei ole mitään mokannut..
Noudattaisin sinuna neuvoa; olet tietämätön ja tosiaan kerrot, että sinulle tuli outo olo baari-illan jälkeen. Ihmettelitkin, miten muutamasta kaljasta tuli niin paska olo.
Sinä et enää samaa virhettä toista ja voit tosiaan lupautua uusintatesteihin vaikka pistokokeina miten vain.
Älä menetä yöuniasi! Varmasti saat pitää työpaikkasi ja kaikki jatkuu hyvin. Tässä oli opetuksesi, joka säästää sinut vielä monelta harmilta. - hätää
jos olet ottanut van kerran ja se ei vältämätä enää näy ja jos näkyy niin sano suoraan asiasta sitten. ei sais ihmistä yhden erehdyksen takia tuomita.
- Ei sais
Eli ensimmäinen tappo ilmaiseksi?
Rikos on rikos ja siitä saa maksaa.
Se on turhaa jeesustelua että yhdestä virheestä ei sais rankasta.
- päihdetyöntekijä
"Minulle sattui....." Ei sinulle mitään sattunut. Vapaaehtoisesti otit, käytit. Missä on aikuisen ihmisen vastuunkanto omasta itsestään ja omasta voinnistaan? Sitten vielä kuoro taustalla kehottaa valehtelemaan työnantajalle. Jos olisin sinua palkkaamassa töihin, en ottaisi. Nuo baareissa juomiin tiputetut ja vahingossa nautitut päihteet on yleisin selitys päihdealalla. Niitä käyttää kaikki ne jotka eivät tunnusta itse käyttäneen. Kaikki selitykset on kuultu miljoonaan kertaan.
Missään tapauksessa en suosittele valehtelemaan pomolle, tunnusta rehellisesti ja myönnä ongelmasi. Vain niin voit auttaa itseäsi.
Päihdetyötä tekevänä voin kertoa, että "vahinkokäyttäjien" määrä on häviävän pieni. - Jebjeb
Eli aineenvaihdunnasta, hikoilusta, veden juomisesta jne....kunnosta ja blaablaa. Sulla on tossa ollut kyllä hyvin lyhyt aika pirin vetämisen ja testin välillä..joten pelkäämpä että näkyy. :/ Mutta kyllä sun se työ pitää saada pitää kuhan jatkossa et noin "mokaile". Hyvä olis just ehdottaa niitä jatkotestejä sitten kun tulokset tulee ja jos on positiivisia. Kerro ihmeessä kuinka kävi, good luck 4 u :)
- heh
vai semmosta menit tekemään? piri ei oo mikää pieni juttu... huonompi homma kamu.. se kyl näkyy sun veressä.. no, mites kävi? näkyikö? kiinnostaa vaa tietää.. tosin toivon ettei näkynyt mut pitäisi näkyä vähintään 2 viikkoa veressä..
- hullutidemies
amfetamiini on kemiallinen aine joten se ei näy kauaa virtsassa eikä veressä,veressä se näkyy vielä vähemmän kaikki kemialliset aineet poistuvat elimistöstä nopeasti eli 3 päivässä oot suunilleen puhdas, jos piriä vertaa kannabiksen puolintumis aikaan niin kannabiksessa se on paljon suurempi munulla otetaan viikottain seulat ja pössyttelen myös kannabista viikottain ja olen aina ollut puhdas viiden päivän jälkeen (sitä ennemmän käytät kyseistä ainetta sitä kauemmin se seuloissa näkyy) ja yleensä polttelen 4-6 pulen gramman spliffiä joka ei ole mikään pieni määrä, ja tuo kyseinen laini minkä tämä henkilö on vetänyt piriä on aika säälittävä määrä se tuskin oli vavhaa amfetamiinia jos se ei edes pärähtänyt luulisin noin 40% amfetamiinia.
- 1234555
lueskelin noita vastauksia. kaikennäköistä.
ILMAN MUUTA tuo "nauttimasi" huume näkyy seuraavan päivän testissä.
mitä tulee uusintaan, niin sen varaan ei paljon kannata laskea. huumetestissä virtsa laitetaan kahteen putkeen. mikäli ensimmäinen tulos on plussaa, voit "riitauttaa/valittaa" asiasta. siinä tapauksessa testi tehdään uusiksi SAMAAN AIKAAN OTETUSTA näytteestä, eli siitä ekasta alkuperäisestä, -putkilo kakkosesta. eli uutta päivämäärää sinun on turha odottaa. huumetestit ovat kerrasta-poikki-tyyppisiä testejä työpaikoilla ja usein työnsaannin ehtona on puhdas testi. älä kuvittele saavasi puhdasta testiä, vaan valmista selityksesi huolella, ja tarjoile se jokatapauksessa tulosten saannin JÄLKEEN, niin uskottavuutesi on edes jotain tasoa, jos siis haluat leikkiä yllättynyttä ja epäuskoista. olen pahoillani mokastasi ja hinnasta, jonka ehkä joudut siitä maksamaan. jatkossa päin uusia haasteita, mutta pysy erossa huumeista. ne kun tuppaavat aina loppupeleissä voittamaan.- psfh
"mutta pysy erossa huumeista. ne kun tuppaavat aina loppupeleissä voittamaan."
kannabis on silti maailman vähähaittaisin päihde, joten sillä voi voittaa jopa elämän itselleen, jos on vakavasti sairas.
siitä outo huume siis.
http://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amerikkalaismies-polttanut-jo-115-000-kannabissavuketta/
Mikä huumeongelma? Amerikkalaismies polttanut jo 115 000 kannabissavuketta
3 12 2009
Kuka sanoo, ettei Irv Rosenfeld saa olla pilvessä? Toistuvasti.
Kun ajattelee maailman tunnetuimpia pilvenpolttajia, tietyt nimet nousevat mieleen: Snoop Dogg, Cheech ja Chong ja Willie Nelson.
Entäs Irvin Rosenfeld?
56-vuotias pörssimeklari Fort Lauderdalesta sai nimensä aikakirjoihin tehdessään maailmanennätyksen kannabiksen käytön osalta. Hän sytytti 115 000:nnen jointtinsa 20. päivä marraskuuta.
Paras puoli siinä on, että se on täysin laillista. “Aivan, Setä Samuli tarjoaa tämän”, Rosenfeld sanoo. “He kasvattavat sen minulle, ja minusta se on melko ironista”.
Rosenfeldin kannabis on ollut hallituksen tuottamaa jo vuodesta 1982, kun hänestä tuli potilas liittovaltion huumausaineviraston uuden lääkeohjelman tutkimuksissa. Mississippin yliopistokampuksen viljelmillä kasvatettu kannabis toimitetaan paikalliseen apteekkiin, josta Rosenfeld saa sitä kilokaupalla.
Rosenfeld sairastaa harvinaista luutautia, perinnöllistä eksostoosisairautta, joka aiheuttaa kivuliasta luiden liikakasvua ja jota hoidetaan reippaalla annoksella kannabista. Hän on saanut 300 jointtia aina 25 päivän välein, viimeisen 27 vuoden ajan. Hän polttaa 10 – 12 jointtia päivittäin.
“Aloitan aamuni polttamalla kaksi jointtia samalla kun katson bisnesohjelmia televisiosta”, Rosenfeld sanoo. “Sitten vielä kolmannen, kun ajan autolla töihin.”
Hän kertoo, ettei ole koskaan tullut pilveen kannabiksesta, ja että hänen sallitaan polttaa samalla kun hän käyttää raskaita koneita. Olla tulematta pilveen tarkoittaa myös sitä, ettei hänellä ole tapana harrastaa myöhäisillan reissuja pikaruokaloihin. “Ei mässyjä, ei – ei mitään sellaista, mitä muut ihmiset saavat”, Rosenfeld väittää. “Monet potilaat eivät tule pilveen.”
Rosenfeld on liittovaltion tuottaman lääkekannabiksen puolestapuhuja, vaikkakin kyseinen käytäntö lopetettiin vuonna 1992. Siinä missä useimmat niistä, jotka tarvitsevat lääkekannabista, luottavat reiluun kymmeneen laillistaneeseen osavaltioon, Rosenfeld ja kolme muuta yhä elossa olevaa potilasta saavat yhä jatkaa liittovaltion ohjelmassa. Hän sanoo olevansa onnekas päästessään käsiksi siihen, mihin monilla muilla ei ole mahdollisuutta.
“Saan puheluita monilta ihmisiltä, jotka haluavat saada lääkettä”, hän sanoo. “Se on surullista, ihmiset tarvitsevat sitä.” Rosenfeld kertoo, että hän tuntee suurta kiitollisuudenvelkaa kannabista kohtaan. Hänen mielestään useat voisivat olla yhtä terveitä kuin hän on, jos siitä tulisi laillista koko maassa.
“Olisin vuoteen oma ilman sitä, jos olisin edes elossa”, hän kertoo. “Minun ei pitäisi olla hengissä ja tässä silti olen. En käytä muita lääkkeitä, olen huippukunnossa kannabiksen ansiosta. Pelkästään sen takia, että tämä lääke on olemassa.”
Hänen mukaansa Obaman hallitus auttaa hänen kaltaisiaan ihmisiä, jotka todella tarvitsevat kannabista voidakseen paremmin. “Ajat muuttuvat, potilaat saavat vihdoinkin tarvitsemaansa apua”, hän toteaa.
Rosenfeld on kirjoittamassa kirjaa kokemuksistaan Yhdysvaltojen pitkäaikaisimpana laillisena pilvenpolttajana, työnimellä “Onnekas pilvi”. Hän toivoo saavansa sen julkaistuksi ensi keväänä. Hän kertoo, että hänen mahdollisuutensa polttaa pilveä julkisesti on tehnyt hänestä samalla sankarin sekä roiston.
“On ihmisiä, jotka varmasti pitävät minua sankarina”, hän sanoo. “Monet ihmiset kommentoivat ilkeämielisesti, tai sitten he puhuvat siitä miten paljon rohkeutta minulla on polttaa julkisesti. He kysyvät, ‘Hei tyyppi, voinko minäkin saada tuosta vähän?’”.
Roiston rooli astui kuvioihin vuonna 1983, kun hänet pidätettiin hallussapidosta Orlandossa. Yli-innokas poliisi ei ymmärtänyt, että hänen oikeutensa oli suojattu liittovaltion toimesta. Kuitenkin sormenjälkien ottamisen ja parin tunnin odottelun jälkeen hänet päästettiin poliisilaitokselta ja syytteet hylättiin.
Vaikka hänen julkinen pilvenpolttelu nostattaakin kulmakarvoja, Rosenfeld sanoo,että kyse on syvälle pinttyneistä käsityksistä, jotka antavat sille huonon maineen, huolimatta sen myönteisistä terveysvaikutuksista. “On olemassa ihmisiä, jotka on kasvatettu ajattelemaan että se on paholaisen tekosia, he tulevat aina olemaan sitä vastaan”, Rosenfeld toteaa. “Jos tosiaan ajattelet, että kannabis on niin paha asia kuin luulet sen olevan, niin selitä sitten minun olemassaoloni.”
Lähde:
http://www.nbcmiami.com/news/local-beat/No-Dope-Ft-Lauderdale-Man-to-Smoke-115000th-Joint-70496022.html
- Rippali
Eri aineiden toteamisajat vaihtelevat voimakkaasti. Periaatteessa pisimpään näytteessä säilyvät kannabis ja tietyt lääkkeet (lähinnä bentsodiatsepiinit), nopeimmin taas katoavat opiaatit ja sen johdannaiset. Suuntaa antavasti voidaan sanoa, että kannabiksen toteamisaika virtsasta vaihtelee satunnaiskäyttäjän 1-5 vuorokaudesta suurkäyttäjän jopa 14 vuorokauteen. Amfetamiinin toteamisaika on 2-6 vuorokautta, heroiinin ja morfiinin taas 1-2 vuorokautta. Buprenorfiini näkyy 0-1 vuorokautta ja esim. kokaiini 1-2 vuorokautta. Bentsodiatepiinien toteamisajat vaihtelevat lääkeaineesta riippuen melko paljon, esimerkiksi midatsolaami näkyy testeissä 1-2 vuorokautta ja oksatsepaami 5-7 vuorokautta, kun taas diatsepaami voi näkyä 21 vuorokaudenkin ajan. ps miten kävi?
- maria-------
Kerrothan tänne miten sull kävi asias kanssa! saattaa nimittäin olla että ei näy seuloissa noista ei koskaan tiedä! amfetamiinikin näkyy yleensä vain pari päivää mutt toivotaann parasta =) kaikki kääntyy aina parhain päin.. ja uusia duunipaikkoja löytyy aina..
- ???!!!!!!!
Ootteko niin sekasin ettette tajuu et juttu on jo vuosia vanha ja aloittaja ehkä jo huumehelvetin läpikäyny...tai jotain...?!
- Enkäytähuumeita
:Ddd tästä langasta huomaa kyllä "eksperttien" paskanjauhannan, varmasti koskaan aineeseen törmämnytkään ja silti pelko perseessä levittää tällästä skeidaa :D
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574