Volvo S60 2.4 vapari 170hv vm.2005

reppula

Elikäs tommoinen ryskä on alla ja siihen pitäisi saada tehoa ja vääntöä lisää. Mitä siis kannattaisi tehdä, muuta kuin räjäyttää ja lähettää kilon paloissa Kiinaan? Kiitos etukäteen.

19

18404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voielämä

      Kannattiko ostaa auto jonka tehoihin ei ole tyytyväinen!? Lastuttamalla saat siihen hieman tehoja lisää, mutta siinä tapauksessa saat hyvästellä takuun ja toivoa että mylly kestää.

    • -oo-

      Eipä vapariin edes lastulla mitään tehoja oikeen saa vaikka jotkut lupaavatkin jotain 10hp tehoja, todellisuudessa ennemminkin 2hp

      Vapariin et tehoa saa ilman täydellistä koneremppaa, jos silloinkaan.

      • ahdin määrää tahdin

        Asenna urpo turpo!


    • sfs

      Eiköhän ne perinteiset virikonstit, joissa konetta ei avata, ole vapaavirtaussuodatin, peltisarja avarampi putkisto sekä lastu.

    • jeejee

      Myy se auto pois ja osta Saksasta puolivuotias tai vanhempi turboauto tilalle. Turboissa on virityspotentiaalia melko paljon enemmän kuin väkisinimevissä.

      Saat sen uudenkarhean (6kk ikäisen) halvemmalla viritettynä ja varusteltuna Suomen johtavasta arvoautojen varusteluun keskittyneestä yrityksestä.

    • sulle vastaus..

      PAALAA PASKA PALMES!!!!

    • S80 T6

      ottanut enemmän lainaa ja valinnut sen turbomallin!!!
      KÖYHÄ!!!

      • reppula

        Kiitti vinkeistä. Auto oli osa perintöä joka minulle jätettiin, mutta ajaessani huomasin kuinka hyvin alusta pelas ja melu oli alhaisella tasolla verrattuna esimerkiksi -05 Golfiini. Moottori herää kuitenkin henkiin vasta 3000 kierroksen jälkeen.


      • jeejee
        reppula kirjoitti:

        Kiitti vinkeistä. Auto oli osa perintöä joka minulle jätettiin, mutta ajaessani huomasin kuinka hyvin alusta pelas ja melu oli alhaisella tasolla verrattuna esimerkiksi -05 Golfiini. Moottori herää kuitenkin henkiin vasta 3000 kierroksen jälkeen.

        Tässäpä asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, mikä ei ole kovinkaan yleistä tällä palstalla:

        Haluat lisää tehoa ja vääntöä Volvo S60 autoon, paras ja helpoin tapa on vaihtaa se Turbo-malliin.
        Väkisin imevän virittäminen on rahojen tuhlausta.

        Samankaltaiset mallit Suomessa:
        www.nettiauto.com:
        (2.4) 2,4 kinetic 2005 13000 km 34980 €
        2.4) Cromium 125kw 2005 9000 km 36900 €
        (2.4) 2,4 kinetic business 2005   37000km 39900 €

        Maahantuodut samankaltaiset mallit:
        www.ottoauto.de:
        malli, käyttöönotto, mittarilukema, hintapyyntö
        S60 2.4 AUTOMATIC SEDAN 4D 2004/06 33 tkm 33329€
        S60 2.4 AUT 125kW 2005/05 83 tkm 27799€
        S60 2.5 T 2003/06 47 tkm 33349€, verot:9927.96€
        S60 T5 4D 2003/07 18 tkm 38140€, verot:11482.60€

        Samankaltaiset TURBO-mallit Suomessa:
        www.nettiauto.com:
        (2.3) 2.3 T5 250 hv. 2003 128000km 26980 €
        (2.5) 2,5 Turbo Autom. 210 hv 2003 87500 km 30900€

        Samankaltaiset TURBO-mallit Saksassa:
        www.autoscout24.de
        VOLVO S60 2.4T 08/2003 45482km 16.900€

        VOLVO S60 T5 Premium 12/2003 60009 km 21.500€

        VOLVO S60 T5 VOLL...07/2003 54000 km 20.990€

        Eli vähän ajetun S60 T5 (250hv) 2003 mallin kaikilla varusteilla voisi saada hintaan:

        20000 (tingitty hinta) 10000 (arviolta verot) 1200 (toimitus Suomeen) = 31200€ yhteensä

        Riippuen autosi mallista, ajomäärästä ja varustelutasosta, siitä voi saada yksityiselle myytäessä 30 000 - 35 000 € (arvio perustuu ym. autoliikkeiden pyyntihintoihin, eikä ole kovinkaan tarkka)

        Suorituskyky vakiolla 2.4:lla
        www.tuulilasi.fi
        Max. nopeus 210 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 8.7 s
        Max. teho 125 kW (170hv)
        Max. teho kierrosluvulla 6000
        Max. vääntö 225 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 4500

        Suorituskyky Volvo S60 T5 (vakio)
        www.tuulilasi.fi
        Max. nopeus 250 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 6.5 s
        Max. teho 191 kW
        Max. teho kierrosluvulla 5500
        Max. vääntö 350 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 2100

        Tehonlisäys Digi Power tuningilla:
        www.demec.fi
        Vakio 250 hv 340 nm
        Digi Power 275 hv 420 nm

        Alkuperäiseen väkisinimevään verrattuna tehoa tulee yli 100 hv lisää ja vääntöäkin noin 200 Nm lisää, mikä vastaa keskivertoauton moottorin tehoa ja vääntöä. Samalla polttoaineen kulutus normaaliajossa pienenee, kun vääntö paranee pienillä kierroksilla.

        (Vertailun vuoksi Toyota Corolla 1.6
        www.tuulilasi.fi
        Suorituskyky
        Max. nopeus 190 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 10.2 s
        Max. teho 81 kW
        Max. teho kierrosluvulla 6000
        Max. vääntö 150 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 4800)

        Yhteensä hinta siis (hankintakustannukset) 31200€ 750€ (Digipower) = 31950€

        Autostasi riippuen voit siis parhaimmassa tapauksessa jäädä vielä voitollekkin pari tuhatta euroa, minkä voi halutessaan käyttää muihin lisävarusteisiin.

        Vastasiko tämä kysymykseesi?


      • ahdin määrää tahdin
        jeejee kirjoitti:

        Tässäpä asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, mikä ei ole kovinkaan yleistä tällä palstalla:

        Haluat lisää tehoa ja vääntöä Volvo S60 autoon, paras ja helpoin tapa on vaihtaa se Turbo-malliin.
        Väkisin imevän virittäminen on rahojen tuhlausta.

        Samankaltaiset mallit Suomessa:
        www.nettiauto.com:
        (2.4) 2,4 kinetic 2005 13000 km 34980 €
        2.4) Cromium 125kw 2005 9000 km 36900 €
        (2.4) 2,4 kinetic business 2005   37000km 39900 €

        Maahantuodut samankaltaiset mallit:
        www.ottoauto.de:
        malli, käyttöönotto, mittarilukema, hintapyyntö
        S60 2.4 AUTOMATIC SEDAN 4D 2004/06 33 tkm 33329€
        S60 2.4 AUT 125kW 2005/05 83 tkm 27799€
        S60 2.5 T 2003/06 47 tkm 33349€, verot:9927.96€
        S60 T5 4D 2003/07 18 tkm 38140€, verot:11482.60€

        Samankaltaiset TURBO-mallit Suomessa:
        www.nettiauto.com:
        (2.3) 2.3 T5 250 hv. 2003 128000km 26980 €
        (2.5) 2,5 Turbo Autom. 210 hv 2003 87500 km 30900€

        Samankaltaiset TURBO-mallit Saksassa:
        www.autoscout24.de
        VOLVO S60 2.4T 08/2003 45482km 16.900€

        VOLVO S60 T5 Premium 12/2003 60009 km 21.500€

        VOLVO S60 T5 VOLL...07/2003 54000 km 20.990€

        Eli vähän ajetun S60 T5 (250hv) 2003 mallin kaikilla varusteilla voisi saada hintaan:

        20000 (tingitty hinta) 10000 (arviolta verot) 1200 (toimitus Suomeen) = 31200€ yhteensä

        Riippuen autosi mallista, ajomäärästä ja varustelutasosta, siitä voi saada yksityiselle myytäessä 30 000 - 35 000 € (arvio perustuu ym. autoliikkeiden pyyntihintoihin, eikä ole kovinkaan tarkka)

        Suorituskyky vakiolla 2.4:lla
        www.tuulilasi.fi
        Max. nopeus 210 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 8.7 s
        Max. teho 125 kW (170hv)
        Max. teho kierrosluvulla 6000
        Max. vääntö 225 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 4500

        Suorituskyky Volvo S60 T5 (vakio)
        www.tuulilasi.fi
        Max. nopeus 250 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 6.5 s
        Max. teho 191 kW
        Max. teho kierrosluvulla 5500
        Max. vääntö 350 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 2100

        Tehonlisäys Digi Power tuningilla:
        www.demec.fi
        Vakio 250 hv 340 nm
        Digi Power 275 hv 420 nm

        Alkuperäiseen väkisinimevään verrattuna tehoa tulee yli 100 hv lisää ja vääntöäkin noin 200 Nm lisää, mikä vastaa keskivertoauton moottorin tehoa ja vääntöä. Samalla polttoaineen kulutus normaaliajossa pienenee, kun vääntö paranee pienillä kierroksilla.

        (Vertailun vuoksi Toyota Corolla 1.6
        www.tuulilasi.fi
        Suorituskyky
        Max. nopeus 190 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 10.2 s
        Max. teho 81 kW
        Max. teho kierrosluvulla 6000
        Max. vääntö 150 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 4800)

        Yhteensä hinta siis (hankintakustannukset) 31200€ 750€ (Digipower) = 31950€

        Autostasi riippuen voit siis parhaimmassa tapauksessa jäädä vielä voitollekkin pari tuhatta euroa, minkä voi halutessaan käyttää muihin lisävarusteisiin.

        Vastasiko tämä kysymykseesi?

        Tuossa laskelmassa ei ole huomioitu ELViä.

        Autoveron elvi on siis poistumassa, eli esimerkin verotusarvoista voidaan poistaa elv (22%)

        Vero olisi siten 10 000 € sijaan 10 000€/1,22=8196€, mikä on 1804 € vähemmän !

        Loppuhinta olisi siis 31950€ - 1804 € = 30146 €

        Jää siis vielä reilusti enemmän rahaa vaihtamisesta erilaisiin lisävarusteisiin.
        Vaikka tuo alempi Saksan Volvo onkin kaikilla tehdasvarusteilla (VOLL = kaikki varusteet), niin sitä on toki mahdollista vielä reilustikin parantaa.


      • reppula
        jeejee kirjoitti:

        Tässäpä asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, mikä ei ole kovinkaan yleistä tällä palstalla:

        Haluat lisää tehoa ja vääntöä Volvo S60 autoon, paras ja helpoin tapa on vaihtaa se Turbo-malliin.
        Väkisin imevän virittäminen on rahojen tuhlausta.

        Samankaltaiset mallit Suomessa:
        www.nettiauto.com:
        (2.4) 2,4 kinetic 2005 13000 km 34980 €
        2.4) Cromium 125kw 2005 9000 km 36900 €
        (2.4) 2,4 kinetic business 2005   37000km 39900 €

        Maahantuodut samankaltaiset mallit:
        www.ottoauto.de:
        malli, käyttöönotto, mittarilukema, hintapyyntö
        S60 2.4 AUTOMATIC SEDAN 4D 2004/06 33 tkm 33329€
        S60 2.4 AUT 125kW 2005/05 83 tkm 27799€
        S60 2.5 T 2003/06 47 tkm 33349€, verot:9927.96€
        S60 T5 4D 2003/07 18 tkm 38140€, verot:11482.60€

        Samankaltaiset TURBO-mallit Suomessa:
        www.nettiauto.com:
        (2.3) 2.3 T5 250 hv. 2003 128000km 26980 €
        (2.5) 2,5 Turbo Autom. 210 hv 2003 87500 km 30900€

        Samankaltaiset TURBO-mallit Saksassa:
        www.autoscout24.de
        VOLVO S60 2.4T 08/2003 45482km 16.900€

        VOLVO S60 T5 Premium 12/2003 60009 km 21.500€

        VOLVO S60 T5 VOLL...07/2003 54000 km 20.990€

        Eli vähän ajetun S60 T5 (250hv) 2003 mallin kaikilla varusteilla voisi saada hintaan:

        20000 (tingitty hinta) 10000 (arviolta verot) 1200 (toimitus Suomeen) = 31200€ yhteensä

        Riippuen autosi mallista, ajomäärästä ja varustelutasosta, siitä voi saada yksityiselle myytäessä 30 000 - 35 000 € (arvio perustuu ym. autoliikkeiden pyyntihintoihin, eikä ole kovinkaan tarkka)

        Suorituskyky vakiolla 2.4:lla
        www.tuulilasi.fi
        Max. nopeus 210 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 8.7 s
        Max. teho 125 kW (170hv)
        Max. teho kierrosluvulla 6000
        Max. vääntö 225 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 4500

        Suorituskyky Volvo S60 T5 (vakio)
        www.tuulilasi.fi
        Max. nopeus 250 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 6.5 s
        Max. teho 191 kW
        Max. teho kierrosluvulla 5500
        Max. vääntö 350 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 2100

        Tehonlisäys Digi Power tuningilla:
        www.demec.fi
        Vakio 250 hv 340 nm
        Digi Power 275 hv 420 nm

        Alkuperäiseen väkisinimevään verrattuna tehoa tulee yli 100 hv lisää ja vääntöäkin noin 200 Nm lisää, mikä vastaa keskivertoauton moottorin tehoa ja vääntöä. Samalla polttoaineen kulutus normaaliajossa pienenee, kun vääntö paranee pienillä kierroksilla.

        (Vertailun vuoksi Toyota Corolla 1.6
        www.tuulilasi.fi
        Suorituskyky
        Max. nopeus 190 km/h
        Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 10.2 s
        Max. teho 81 kW
        Max. teho kierrosluvulla 6000
        Max. vääntö 150 Nm
        Max. vääntö kierrosluvuilla 4800)

        Yhteensä hinta siis (hankintakustannukset) 31200€ 750€ (Digipower) = 31950€

        Autostasi riippuen voit siis parhaimmassa tapauksessa jäädä vielä voitollekkin pari tuhatta euroa, minkä voi halutessaan käyttää muihin lisävarusteisiin.

        Vastasiko tämä kysymykseesi?

        Kiitoksia, kerrankin asiallista tekstiä tosiaan. Pitääpä miettiä tuota. Tosin mallin pitäisi olla vähintää tuo vm.2005. Vanhemmissa on rumat valot ja pari muuta yksityiskohtaa.


    • huolestu

      tää suomi24 on niin täynnä kaikenmaailman pään aukojia jotka ei kuitenkaan uskalla sanoa oikeassa elämässä kellekkään yhtään mitään, asiasta viidenteen jos tosiaan haluat lisää potkua niin harkihe sitä turbo mallia, pääsee kaikista helpoimmalla vaikka se maksaakin rahaa, ja sitten näitä räävä suita vituttaa vielä enemmän kun niillä ei ole koskaan mihkään varaa ellei isi pikkusen jousta

    • 2.4T

      Koska 140hv ja 170hv malli poikkeavat toisistaan vain ohjelmaltaan, saa 140hv koneesta ohjelmoinnilla 188hv. http://www.bsrab.se/products/n33/t/ Tuolta näkee lastun tietoja ja suomesta niitä sa tuolta http://www.doc-power.com . Toi ei ole varsinainen lastu vaan PPC boksi mikä liitetään autoon, painetaan nappia ja se ohjelmoi moottorinohjausyksikön uudelleen. Sen jälkeen boksin voi irroittaa ja takaisin vakioksi auton saa yhtä helpolla. Muistakin lastufirmoista voi kysyä, että saavatko samat tehot ulos halvemmalla, koska toi PPC maksaa muistaakseni n.900e.

      • reppula

        Mites takuun kanssa? Raukeaako vai huomaako muutosta mistään jos muuttaa takaisin? Eipä sillä, ei se ole voimassa enää tämän vuoden jälkeen muutenkaan. Luin, että tuossa 170hv mallissa ois oikeasti 180hv tehoa ja että tuollaisella boksilla tulee vain se 8hv lisää.


      • 2.4T
        reppula kirjoitti:

        Mites takuun kanssa? Raukeaako vai huomaako muutosta mistään jos muuttaa takaisin? Eipä sillä, ei se ole voimassa enää tämän vuoden jälkeen muutenkaan. Luin, että tuossa 170hv mallissa ois oikeasti 180hv tehoa ja että tuollaisella boksilla tulee vain se 8hv lisää.

        Takuu raukeaa moottorin osalta, mutta ei sitä kuulemma mistään huomaa, että on ollut viritetty jos sen muuttaa takaisin vakioksi.


      • Jami21
        2.4T kirjoitti:

        Takuu raukeaa moottorin osalta, mutta ei sitä kuulemma mistään huomaa, että on ollut viritetty jos sen muuttaa takaisin vakioksi.

        Eipä noista näytä käyvän mikään juuri tähän 2.4l 170hv malliin?


    • s40 t4

      itelläni on volvo s40 2.0 t4 täl hetkel on 250hv :) eli jos haluut enemmin hevosvoimii ni osta s40 t4 tai v40 t4 niist irtoo 200 hv vakio koneest :) ja sit viel virität vähän ni eiköhä se siitä

    • toinen t4

      samaa mieltä nimimerkin s40 t4 kanssa

      itelläni on v40 t4 hv pyörii samoissa lukemissa :D

      • |volvoovlov|

        Eikös noi nelikymppien hinnat oo muutenki tullut alas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      94
      9367
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      69
      4864
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4531
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      59
      2887
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      8
      2088
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      100
      1576
    7. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      41
      1354
    8. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1276
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      47
      1276
    10. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1242
    Aihe