Elikäs tommoinen ryskä on alla ja siihen pitäisi saada tehoa ja vääntöä lisää. Mitä siis kannattaisi tehdä, muuta kuin räjäyttää ja lähettää kilon paloissa Kiinaan? Kiitos etukäteen.
Volvo S60 2.4 vapari 170hv vm.2005
19
17631
Vastaukset
- voielämä
Kannattiko ostaa auto jonka tehoihin ei ole tyytyväinen!? Lastuttamalla saat siihen hieman tehoja lisää, mutta siinä tapauksessa saat hyvästellä takuun ja toivoa että mylly kestää.
- -oo-
Eipä vapariin edes lastulla mitään tehoja oikeen saa vaikka jotkut lupaavatkin jotain 10hp tehoja, todellisuudessa ennemminkin 2hp
Vapariin et tehoa saa ilman täydellistä koneremppaa, jos silloinkaan.- ahdin määrää tahdin
Asenna urpo turpo!
- sfs
Eiköhän ne perinteiset virikonstit, joissa konetta ei avata, ole vapaavirtaussuodatin, peltisarja avarampi putkisto sekä lastu.
- jeejee
Myy se auto pois ja osta Saksasta puolivuotias tai vanhempi turboauto tilalle. Turboissa on virityspotentiaalia melko paljon enemmän kuin väkisinimevissä.
Saat sen uudenkarhean (6kk ikäisen) halvemmalla viritettynä ja varusteltuna Suomen johtavasta arvoautojen varusteluun keskittyneestä yrityksestä. - sulle vastaus..
PAALAA PASKA PALMES!!!!
- S80 T6
ottanut enemmän lainaa ja valinnut sen turbomallin!!!
KÖYHÄ!!!- reppula
Kiitti vinkeistä. Auto oli osa perintöä joka minulle jätettiin, mutta ajaessani huomasin kuinka hyvin alusta pelas ja melu oli alhaisella tasolla verrattuna esimerkiksi -05 Golfiini. Moottori herää kuitenkin henkiin vasta 3000 kierroksen jälkeen.
- jeejee
reppula kirjoitti:
Kiitti vinkeistä. Auto oli osa perintöä joka minulle jätettiin, mutta ajaessani huomasin kuinka hyvin alusta pelas ja melu oli alhaisella tasolla verrattuna esimerkiksi -05 Golfiini. Moottori herää kuitenkin henkiin vasta 3000 kierroksen jälkeen.
Tässäpä asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, mikä ei ole kovinkaan yleistä tällä palstalla:
Haluat lisää tehoa ja vääntöä Volvo S60 autoon, paras ja helpoin tapa on vaihtaa se Turbo-malliin.
Väkisin imevän virittäminen on rahojen tuhlausta.
Samankaltaiset mallit Suomessa:
www.nettiauto.com:
(2.4) 2,4 kinetic 2005 13000 km 34980 €
2.4) Cromium 125kw 2005 9000 km 36900 €
(2.4) 2,4 kinetic business 2005 37000km 39900 €
Maahantuodut samankaltaiset mallit:
www.ottoauto.de:
malli, käyttöönotto, mittarilukema, hintapyyntö
S60 2.4 AUTOMATIC SEDAN 4D 2004/06 33 tkm 33329€
S60 2.4 AUT 125kW 2005/05 83 tkm 27799€
S60 2.5 T 2003/06 47 tkm 33349€, verot:9927.96€
S60 T5 4D 2003/07 18 tkm 38140€, verot:11482.60€
Samankaltaiset TURBO-mallit Suomessa:
www.nettiauto.com:
(2.3) 2.3 T5 250 hv. 2003 128000km 26980 €
(2.5) 2,5 Turbo Autom. 210 hv 2003 87500 km 30900€
Samankaltaiset TURBO-mallit Saksassa:
www.autoscout24.de
VOLVO S60 2.4T 08/2003 45482km 16.900€
VOLVO S60 T5 Premium 12/2003 60009 km 21.500€
VOLVO S60 T5 VOLL...07/2003 54000 km 20.990€
Eli vähän ajetun S60 T5 (250hv) 2003 mallin kaikilla varusteilla voisi saada hintaan:
20000 (tingitty hinta) 10000 (arviolta verot) 1200 (toimitus Suomeen) = 31200€ yhteensä
Riippuen autosi mallista, ajomäärästä ja varustelutasosta, siitä voi saada yksityiselle myytäessä 30 000 - 35 000 € (arvio perustuu ym. autoliikkeiden pyyntihintoihin, eikä ole kovinkaan tarkka)
Suorituskyky vakiolla 2.4:lla
www.tuulilasi.fi
Max. nopeus 210 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 8.7 s
Max. teho 125 kW (170hv)
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 225 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4500
Suorituskyky Volvo S60 T5 (vakio)
www.tuulilasi.fi
Max. nopeus 250 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 6.5 s
Max. teho 191 kW
Max. teho kierrosluvulla 5500
Max. vääntö 350 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 2100
Tehonlisäys Digi Power tuningilla:
www.demec.fi
Vakio 250 hv 340 nm
Digi Power 275 hv 420 nm
Alkuperäiseen väkisinimevään verrattuna tehoa tulee yli 100 hv lisää ja vääntöäkin noin 200 Nm lisää, mikä vastaa keskivertoauton moottorin tehoa ja vääntöä. Samalla polttoaineen kulutus normaaliajossa pienenee, kun vääntö paranee pienillä kierroksilla.
(Vertailun vuoksi Toyota Corolla 1.6
www.tuulilasi.fi
Suorituskyky
Max. nopeus 190 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 10.2 s
Max. teho 81 kW
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 150 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4800)
Yhteensä hinta siis (hankintakustannukset) 31200€ 750€ (Digipower) = 31950€
Autostasi riippuen voit siis parhaimmassa tapauksessa jäädä vielä voitollekkin pari tuhatta euroa, minkä voi halutessaan käyttää muihin lisävarusteisiin.
Vastasiko tämä kysymykseesi? - ahdin määrää tahdin
jeejee kirjoitti:
Tässäpä asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, mikä ei ole kovinkaan yleistä tällä palstalla:
Haluat lisää tehoa ja vääntöä Volvo S60 autoon, paras ja helpoin tapa on vaihtaa se Turbo-malliin.
Väkisin imevän virittäminen on rahojen tuhlausta.
Samankaltaiset mallit Suomessa:
www.nettiauto.com:
(2.4) 2,4 kinetic 2005 13000 km 34980 €
2.4) Cromium 125kw 2005 9000 km 36900 €
(2.4) 2,4 kinetic business 2005 37000km 39900 €
Maahantuodut samankaltaiset mallit:
www.ottoauto.de:
malli, käyttöönotto, mittarilukema, hintapyyntö
S60 2.4 AUTOMATIC SEDAN 4D 2004/06 33 tkm 33329€
S60 2.4 AUT 125kW 2005/05 83 tkm 27799€
S60 2.5 T 2003/06 47 tkm 33349€, verot:9927.96€
S60 T5 4D 2003/07 18 tkm 38140€, verot:11482.60€
Samankaltaiset TURBO-mallit Suomessa:
www.nettiauto.com:
(2.3) 2.3 T5 250 hv. 2003 128000km 26980 €
(2.5) 2,5 Turbo Autom. 210 hv 2003 87500 km 30900€
Samankaltaiset TURBO-mallit Saksassa:
www.autoscout24.de
VOLVO S60 2.4T 08/2003 45482km 16.900€
VOLVO S60 T5 Premium 12/2003 60009 km 21.500€
VOLVO S60 T5 VOLL...07/2003 54000 km 20.990€
Eli vähän ajetun S60 T5 (250hv) 2003 mallin kaikilla varusteilla voisi saada hintaan:
20000 (tingitty hinta) 10000 (arviolta verot) 1200 (toimitus Suomeen) = 31200€ yhteensä
Riippuen autosi mallista, ajomäärästä ja varustelutasosta, siitä voi saada yksityiselle myytäessä 30 000 - 35 000 € (arvio perustuu ym. autoliikkeiden pyyntihintoihin, eikä ole kovinkaan tarkka)
Suorituskyky vakiolla 2.4:lla
www.tuulilasi.fi
Max. nopeus 210 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 8.7 s
Max. teho 125 kW (170hv)
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 225 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4500
Suorituskyky Volvo S60 T5 (vakio)
www.tuulilasi.fi
Max. nopeus 250 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 6.5 s
Max. teho 191 kW
Max. teho kierrosluvulla 5500
Max. vääntö 350 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 2100
Tehonlisäys Digi Power tuningilla:
www.demec.fi
Vakio 250 hv 340 nm
Digi Power 275 hv 420 nm
Alkuperäiseen väkisinimevään verrattuna tehoa tulee yli 100 hv lisää ja vääntöäkin noin 200 Nm lisää, mikä vastaa keskivertoauton moottorin tehoa ja vääntöä. Samalla polttoaineen kulutus normaaliajossa pienenee, kun vääntö paranee pienillä kierroksilla.
(Vertailun vuoksi Toyota Corolla 1.6
www.tuulilasi.fi
Suorituskyky
Max. nopeus 190 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 10.2 s
Max. teho 81 kW
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 150 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4800)
Yhteensä hinta siis (hankintakustannukset) 31200€ 750€ (Digipower) = 31950€
Autostasi riippuen voit siis parhaimmassa tapauksessa jäädä vielä voitollekkin pari tuhatta euroa, minkä voi halutessaan käyttää muihin lisävarusteisiin.
Vastasiko tämä kysymykseesi?Tuossa laskelmassa ei ole huomioitu ELViä.
Autoveron elvi on siis poistumassa, eli esimerkin verotusarvoista voidaan poistaa elv (22%)
Vero olisi siten 10 000 € sijaan 10 000€/1,22=8196€, mikä on 1804 € vähemmän !
Loppuhinta olisi siis 31950€ - 1804 € = 30146 €
Jää siis vielä reilusti enemmän rahaa vaihtamisesta erilaisiin lisävarusteisiin.
Vaikka tuo alempi Saksan Volvo onkin kaikilla tehdasvarusteilla (VOLL = kaikki varusteet), niin sitä on toki mahdollista vielä reilustikin parantaa. - reppula
jeejee kirjoitti:
Tässäpä asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus, mikä ei ole kovinkaan yleistä tällä palstalla:
Haluat lisää tehoa ja vääntöä Volvo S60 autoon, paras ja helpoin tapa on vaihtaa se Turbo-malliin.
Väkisin imevän virittäminen on rahojen tuhlausta.
Samankaltaiset mallit Suomessa:
www.nettiauto.com:
(2.4) 2,4 kinetic 2005 13000 km 34980 €
2.4) Cromium 125kw 2005 9000 km 36900 €
(2.4) 2,4 kinetic business 2005 37000km 39900 €
Maahantuodut samankaltaiset mallit:
www.ottoauto.de:
malli, käyttöönotto, mittarilukema, hintapyyntö
S60 2.4 AUTOMATIC SEDAN 4D 2004/06 33 tkm 33329€
S60 2.4 AUT 125kW 2005/05 83 tkm 27799€
S60 2.5 T 2003/06 47 tkm 33349€, verot:9927.96€
S60 T5 4D 2003/07 18 tkm 38140€, verot:11482.60€
Samankaltaiset TURBO-mallit Suomessa:
www.nettiauto.com:
(2.3) 2.3 T5 250 hv. 2003 128000km 26980 €
(2.5) 2,5 Turbo Autom. 210 hv 2003 87500 km 30900€
Samankaltaiset TURBO-mallit Saksassa:
www.autoscout24.de
VOLVO S60 2.4T 08/2003 45482km 16.900€
VOLVO S60 T5 Premium 12/2003 60009 km 21.500€
VOLVO S60 T5 VOLL...07/2003 54000 km 20.990€
Eli vähän ajetun S60 T5 (250hv) 2003 mallin kaikilla varusteilla voisi saada hintaan:
20000 (tingitty hinta) 10000 (arviolta verot) 1200 (toimitus Suomeen) = 31200€ yhteensä
Riippuen autosi mallista, ajomäärästä ja varustelutasosta, siitä voi saada yksityiselle myytäessä 30 000 - 35 000 € (arvio perustuu ym. autoliikkeiden pyyntihintoihin, eikä ole kovinkaan tarkka)
Suorituskyky vakiolla 2.4:lla
www.tuulilasi.fi
Max. nopeus 210 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 8.7 s
Max. teho 125 kW (170hv)
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 225 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4500
Suorituskyky Volvo S60 T5 (vakio)
www.tuulilasi.fi
Max. nopeus 250 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 6.5 s
Max. teho 191 kW
Max. teho kierrosluvulla 5500
Max. vääntö 350 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 2100
Tehonlisäys Digi Power tuningilla:
www.demec.fi
Vakio 250 hv 340 nm
Digi Power 275 hv 420 nm
Alkuperäiseen väkisinimevään verrattuna tehoa tulee yli 100 hv lisää ja vääntöäkin noin 200 Nm lisää, mikä vastaa keskivertoauton moottorin tehoa ja vääntöä. Samalla polttoaineen kulutus normaaliajossa pienenee, kun vääntö paranee pienillä kierroksilla.
(Vertailun vuoksi Toyota Corolla 1.6
www.tuulilasi.fi
Suorituskyky
Max. nopeus 190 km/h
Kiihtyvyys 0 - 100 km/h 10.2 s
Max. teho 81 kW
Max. teho kierrosluvulla 6000
Max. vääntö 150 Nm
Max. vääntö kierrosluvuilla 4800)
Yhteensä hinta siis (hankintakustannukset) 31200€ 750€ (Digipower) = 31950€
Autostasi riippuen voit siis parhaimmassa tapauksessa jäädä vielä voitollekkin pari tuhatta euroa, minkä voi halutessaan käyttää muihin lisävarusteisiin.
Vastasiko tämä kysymykseesi?Kiitoksia, kerrankin asiallista tekstiä tosiaan. Pitääpä miettiä tuota. Tosin mallin pitäisi olla vähintää tuo vm.2005. Vanhemmissa on rumat valot ja pari muuta yksityiskohtaa.
- huolestu
tää suomi24 on niin täynnä kaikenmaailman pään aukojia jotka ei kuitenkaan uskalla sanoa oikeassa elämässä kellekkään yhtään mitään, asiasta viidenteen jos tosiaan haluat lisää potkua niin harkihe sitä turbo mallia, pääsee kaikista helpoimmalla vaikka se maksaakin rahaa, ja sitten näitä räävä suita vituttaa vielä enemmän kun niillä ei ole koskaan mihkään varaa ellei isi pikkusen jousta
- 2.4T
Koska 140hv ja 170hv malli poikkeavat toisistaan vain ohjelmaltaan, saa 140hv koneesta ohjelmoinnilla 188hv. http://www.bsrab.se/products/n33/t/ Tuolta näkee lastun tietoja ja suomesta niitä sa tuolta http://www.doc-power.com . Toi ei ole varsinainen lastu vaan PPC boksi mikä liitetään autoon, painetaan nappia ja se ohjelmoi moottorinohjausyksikön uudelleen. Sen jälkeen boksin voi irroittaa ja takaisin vakioksi auton saa yhtä helpolla. Muistakin lastufirmoista voi kysyä, että saavatko samat tehot ulos halvemmalla, koska toi PPC maksaa muistaakseni n.900e.
- reppula
Mites takuun kanssa? Raukeaako vai huomaako muutosta mistään jos muuttaa takaisin? Eipä sillä, ei se ole voimassa enää tämän vuoden jälkeen muutenkaan. Luin, että tuossa 170hv mallissa ois oikeasti 180hv tehoa ja että tuollaisella boksilla tulee vain se 8hv lisää.
- 2.4T
reppula kirjoitti:
Mites takuun kanssa? Raukeaako vai huomaako muutosta mistään jos muuttaa takaisin? Eipä sillä, ei se ole voimassa enää tämän vuoden jälkeen muutenkaan. Luin, että tuossa 170hv mallissa ois oikeasti 180hv tehoa ja että tuollaisella boksilla tulee vain se 8hv lisää.
Takuu raukeaa moottorin osalta, mutta ei sitä kuulemma mistään huomaa, että on ollut viritetty jos sen muuttaa takaisin vakioksi.
- Jami21
2.4T kirjoitti:
Takuu raukeaa moottorin osalta, mutta ei sitä kuulemma mistään huomaa, että on ollut viritetty jos sen muuttaa takaisin vakioksi.
Eipä noista näytä käyvän mikään juuri tähän 2.4l 170hv malliin?
- s40 t4
itelläni on volvo s40 2.0 t4 täl hetkel on 250hv :) eli jos haluut enemmin hevosvoimii ni osta s40 t4 tai v40 t4 niist irtoo 200 hv vakio koneest :) ja sit viel virität vähän ni eiköhä se siitä
- toinen t4
samaa mieltä nimimerkin s40 t4 kanssa
itelläni on v40 t4 hv pyörii samoissa lukemissa :D- |volvoovlov|
Eikös noi nelikymppien hinnat oo muutenki tullut alas.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448229Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde442224Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262102- 951718
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811657- 321327
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081083Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860