Pari viikkoa sitten hommatulla LG DR7400 DVD-tallentimella on suuria ongelmia ajastettujen nauhoitusten kanssa. Todella usein, suorastaan lähes joka toinen kerta, tallennus jää jotenkin jumiin. Yleensä vielä koko laite menee kaupan päälle sellaiseen tilttiin, että sen saa takaisin elävien kirjoihin vain irroittamalla virtajohdon seinästä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
LG DR7400 tökkii
6
6814
Vastaukset
- She-Ra
Hankin juuri samaisen laitteen ja olen kokeillut ajastettua nauhoitusta vasta kerran ja jumiinhan se jämähti. Se ei ole kuitenkaan ongelmista pahin, vaan jostain syystä myös toisto tökkii: normaalissa katselussa kuva etenee kuin pikakelauksella ja kaikki puhe kuulostaa pikkuoravilta. Onko vika itse laitteessa vai missä? En tiedä tekniikasta paljoakaan, mutta olen tehnyt kaiken ohjekirjan mukaan enkä löydä mistään sellaisia asetuksia, jotka vaikuttaisivat kuvan nopeuteen.
- DVD
Meillä digikameralla otetuissa videoklipeissä kuva eteni tuplanopeudella äänen tullessa normaalivauhtia perässä. Muuten toisto on ollut OK. Mutta ajastettu tallennus ei toimi sitten lainkaan. Parin päivän aikana olen tehnyt lukuisia testinauhoituksia eri merkkisillä DWD RW -levyillä. Välillä tallennus ei lähde lainkaan päälle ja jos lähtee, niin itse asiassa useammin kuin joka toinen kerta tallennus jää jumiin.
Täältä vielä löysin raskauttavaa aineistoa LG:n kuvanlaadusta:
http://www.geocities.com/sendgb/lg-dr7400-review.html
Mitä ihmettä tekee tallentavalla DVD-soittimella, joka
a) ei tallenna, ja
b) jos välillä suvaitseekin tallentaa, kuvan laatu on parhaimmillaankin huonompi kuin VHS-nauhurilla?
Käyn hakemassa tällaisen tilalle:
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/30482 - kotikuvaaja
DVD kirjoitti:
Meillä digikameralla otetuissa videoklipeissä kuva eteni tuplanopeudella äänen tullessa normaalivauhtia perässä. Muuten toisto on ollut OK. Mutta ajastettu tallennus ei toimi sitten lainkaan. Parin päivän aikana olen tehnyt lukuisia testinauhoituksia eri merkkisillä DWD RW -levyillä. Välillä tallennus ei lähde lainkaan päälle ja jos lähtee, niin itse asiassa useammin kuin joka toinen kerta tallennus jää jumiin.
a) ei tallenna, ja
b) jos välillä suvaitseekin tallentaa, kuvan laatu on parhaimmillaankin huonompi kuin VHS-nauhurilla?
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/30482Kuulostaa tuo LG:n toiminta aika ikävältä... Itsekin puntaroin pitkään Panasonicin, LG:n ja Philipsin välillä, mutta päädyin lopulta valitsemaan tuon Panasonic DMR-ES10:n ja hyvältä laitteelta tuo vaikuttaa ensimmäisten kokeilujen perusteella, joten uskallan kyllä suositella sitä LG:n tilalle.
Lähinnä DVD-RAM-levyt aiheuttavat yhteensopimattomuutensa kanssa hiukan mutkia matkaan, mutta kyllähän tässä aina jotain keksitään (ks. toinen viestiketju aiheesta). - rape
DVD kirjoitti:
a) ei tallenna, ja
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/30482Samat viat just samanmerkkisellä mallilla minullakin. Palautan vehkeen huomenna.
- rape
Sain LG DR7400 laitteen joululahjaksi. Oon huomannu, että laite on melko monimutkainen käyttää, etenkin kun vieressä on vanha VHS yhdistettynä samaan TV:hen. Olen saanu sen toimimaan normaalilla tallentamiselta TV:stä ja toistokin toimii ihan hyvin. Sellainen propleema on vielä, etten saa VHS:ltä siirrettyä vanhoja videokuvia. Ossaisko joku neuvos?
- Huollossa 3 viikkoa
Vein tänään samanlaisen LG:n laitteen kuopion Giganttiin, josta se lähetetään huollettavaksi helsinkiin. Arviolta noin 3 viikkoa menee. Ajastetulla nauhoituksella vehje meni jumiin ja loppuajasta ei voinut tallentaa enää mitenkään, ei edes ilman ajastinta. Kyllä on huonolaatuista tavaraa nykyään myytävänä, 2kk vanha laite oli kyseessä. Nyt on rikkoutunut 5kpl videolaitteita puolen vuoden sisällä, 2dvd ja 3 vhs.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.2024770Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2103531Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1212962Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1562942Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis452868Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos532346Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat132337Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien742223En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa132045Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu562039