Vaihteiston öljyt

koslajagge

Kysäsin Inchcapen huollosta, että mitä maksaa jos vm2002 3.0 S-typeen vaihdetaan automaattivaihteiston öljyt. Päätin jättää väliin, kun olisi maksanut jotain luokkaa >400e. Onko minua yritetty kusettaa vai onko nuo öljyt työ noin kalliit?

7

1685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omaan

      automaattilaatikkoiseeni öljyt huollon yhteydessä, ja hinta oli kova. En tiedä, mikä siinä sitten maksaa? Öljyt?

      • öljyistä

        Öljy on tosi kallista.
        Joskus kysäisin itsekin tuota vaihdon hintaa huollossa käydessäni, mutta hinnan lisäksi sain kuulla, että ei niitä ole tarkoitus edes vaihtaa. Sealed for life. Ajan sitten alkuperäisillä, 4 vuotta ja 140tkm takana...


      • Jykä
        öljyistä kirjoitti:

        Öljy on tosi kallista.
        Joskus kysäisin itsekin tuota vaihdon hintaa huollossa käydessäni, mutta hinnan lisäksi sain kuulla, että ei niitä ole tarkoitus edes vaihtaa. Sealed for life. Ajan sitten alkuperäisillä, 4 vuotta ja 140tkm takana...

        Sealed for life voi pitää paikkansa esimerkiksi puutarhatraktorissa jossa oljyä ei voi vaihtaa.
        Omassa Jaggessani xj12 vm. 93 on vaihteistossa jopa tyhjennysproppu. Työautooni ( Buick Roadmaster vm. 94) ja aiempiin jenkkiautomaatteihin olen vaihdattanut oljyt ja suodattimen 2 vuoden välein. Maksaa noin 150-220 euroa Powermaticissa Vantaalla. Suodattimen vaihtoa varten laatikon öljypohja täytyy irrottaa.


      • öljyistä
        Jykä kirjoitti:

        Sealed for life voi pitää paikkansa esimerkiksi puutarhatraktorissa jossa oljyä ei voi vaihtaa.
        Omassa Jaggessani xj12 vm. 93 on vaihteistossa jopa tyhjennysproppu. Työautooni ( Buick Roadmaster vm. 94) ja aiempiin jenkkiautomaatteihin olen vaihdattanut oljyt ja suodattimen 2 vuoden välein. Maksaa noin 150-220 euroa Powermaticissa Vantaalla. Suodattimen vaihtoa varten laatikon öljypohja täytyy irrottaa.

        Oletko varma, että pitää vaihtaa? S-typen huolto-ohjelmasta laatikon öljynvaihto puuttuu kokonaan! Tuskin se vahingossa on pois sieltä jäänyt... ja kun kerta huoltokin kertoo ettei ole tarpeen vaihtaa.


      • Jani123
        öljyistä kirjoitti:

        Oletko varma, että pitää vaihtaa? S-typen huolto-ohjelmasta laatikon öljynvaihto puuttuu kokonaan! Tuskin se vahingossa on pois sieltä jäänyt... ja kun kerta huoltokin kertoo ettei ole tarpeen vaihtaa.

        Muutamissa muissa autoissa olen törmännyt siihen, että valmistaja sanoo, ettei tarvitse vaihtaa auton eliniän aikana (sama juttu jakopään hihnan kanssa muuten). Ongelmana on vaan se jos valmistaja olettaa auton käyttöiäksi vaikkapa alle 200 tuhatta ja max. vaikkapa viisi vuotta. Suomessahan tilanne ei noin ole mutta suorissa käännöksissä jonkun muun maan ohjekirjasta tuommoista ei ehkä ole otettu huomioon. Toinen vaikuttava asia on nämä suomen sääolot ja niinpä ainakin joissain Chryslereissä on ohjeissa että "tee näin" paitsi jos asut alueella jossa on pakkasta tai hiveän kuumaa niin sitten "tee vielä sen lisäksi näin".

        Se on sitten eri juttu jos huoltokin sanoo ettei öljyjä tarvitse vaihtaa. Laiha lohtu vaan sitten joskus pitkän ajan päästä jos laatikko leviää. Sitten tulee mieleen, että olisiko sittenkin pitänyt kun hintakaan ei olisi ollut sen pahempi.

        (niin, tämä on sitten ihan puhtaasti minun henk. kohtainen mielipide eikä mikään absoluuttinen totuus)


      • Jykä
        öljyistä kirjoitti:

        Oletko varma, että pitää vaihtaa? S-typen huolto-ohjelmasta laatikon öljynvaihto puuttuu kokonaan! Tuskin se vahingossa on pois sieltä jäänyt... ja kun kerta huoltokin kertoo ettei ole tarpeen vaihtaa.

        että uusien autojen elinkaareksi ajatellaan 5-8 vuotta. Sen jälkeen autot romutetaan. Vaikea ajatella että ehjä Jaguar ajetaan Suomessa romikselle tuon ikäisenä. Sulla on S-type Jagge joten sillä on vielä paljon vuosia ja kilometrejä edessään. Sinuna huoltaisin sitä asianmukaisesti.
        Muutama satanen muutaman vuoden välein ei omasta mielestäni ole liikaa noinkin hienoon autoon.
        Kyllä nykyisiinkin vaihteistoihin kertyy epäpuhtauksia ja paras keino saada ne ulos on luonnollisesti öljynvaihto. Soita Pulkkisen Jarille Powermaticciin ja kysy hänen mielipidettään asiasta.
        Jarin puhelin on 040-5866975


    • Saksan

      tuontipeleissä ovat kuulemma joutuneet tekemään tarkistuksia öljynvaihdon yhteydessä. Ja se tietysti maksaa, mutta parempi näin, sillä monesta pelistä on kuulemma pettänyt laatikko.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7383
    2. 78
      4903
    3. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4799
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4218
    5. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      8
      2998
    6. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2629
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2531
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46
      2176
    9. Törkeää toimintaa

      Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2171
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

      Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1810
    Aihe