Olen menossa Kilpisjärvelle huhtikuussa. Eikös noissa alueen autiotuvissa ole aina hyvät puuvarastot meinaan jos kokeilis teltassa yöpymistä niin sais notskin tehtyä?
Kai niiden tupien pihassa saa leiriytyä ja tehdä tulet?
Käsivarren autiotuvat
6
1891
Vastaukset
- hidas hämeestä
Asiahan ei minulle kuulu mutta ulkonuotiota käsivarressa ei voi suositella.Ne puut on tuotu kilometrien päästä pensaa hotkivalla koneella.Yövy kiltisti tuvassa ja laita kamiinan vetopelti yöksi pienelle niin puut palaa aamuun asti.Sopu antaa sijaa tuvissa.Harrasta nuotiolla yöpymistä siellä missä puu kasvaa.Lappi on laaja.
- Käsivarren autiotuvat
Kiitos vastauksestasi! Jotain tämmöistä odotinkin tulevan... olisin ollut varmaan aika "etelänmies" sen nuotion vieressa autiotuvan pihalla... :)))!
- jukkis
Käsivarren autiotuvat kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! Jotain tämmöistä odotinkin tulevan... olisin ollut varmaan aika "etelänmies" sen nuotion vieressa autiotuvan pihalla... :)))!
Monella kämpällä on oikein kielto polttaa kamiinaan tarkoitettuja puita muualla. Eihän sitä nuotiota ulkona tarvitse muuhun kuin fiilistelyyn, puuttomalla alueellahan kaikki käyttää keitintä!
- Käsivarren autiotuvat
jukkis kirjoitti:
Monella kämpällä on oikein kielto polttaa kamiinaan tarkoitettuja puita muualla. Eihän sitä nuotiota ulkona tarvitse muuhun kuin fiilistelyyn, puuttomalla alueellahan kaikki käyttää keitintä!
Eihän sitä nuotiota muuhun kuin kalan paistamiseen jos sattuu pilkillä saamaan...
- Jukkis
Käsivarren autiotuvat kirjoitti:
Eihän sitä nuotiota muuhun kuin kalan paistamiseen jos sattuu pilkillä saamaan...
No siinä tapauksessa luulisin voivan käyttää tervettä lantalaisjärkeä, kai sitä muutaman klapin aina voi kalan paistoon pihistää =) On vain niin usein harmittanut sellainen turha roihun pito, pelkän tunnelman takia. Puita viskotaan rovioon koko ajan, vaikka vähempikin riittäis. Metsäalueilla sen jotenkin voi vielä nikotellen ymmärtää, mutta kun tunturialueiden puut tuodaan kelkalla ja pitkältä... Sanotaanhan sitä, että etelän mies tekee isot tulet, ja istuu kaukana, kun Lapin mies tekee kynsitulet ja istuu lähellä. Vaan eika tuokaan enää pidä paikkaansa, kaikkein säästäväisimmät puunkäyttäjät lienevät etelän "pipertäjiä"?
Trangia messiin vaan se on helpoin vaihtoehto ja kannattaa varautua myös siihen että kunnon telttapaikan löytäminen on pirullisen vaikeaa lainaten pikkusiskon kommenttia: en o jumalauta nähny ikinä näin paljo kiviä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821339Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651115Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021108Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1691061Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍125830Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123758- 77745