Olis kiva tieää mitä merkkiliikkeen myyjät suurin piirtein tienaa??
onko työ kokonaan provisiopalkalla vai pieni pohjapalkka provikka.
mites; saatteko ajaa esittelyautoillánne, vai???
olisin erittäin kiitollinen tiedoista...
automyyjän palkka?
82
107898
Vastaukset
- Juutti
Pohja 1350 euroa kuussa autoetu puhelinetu lounassetelit provikkapalkka n.1500-2000 kuussa myynnistä riippuen.Tietenkin siihen vielä ulkomaanmatkat (messut ym..)
- häävi liksa
ilmankos palvelu ei pelaa, surkea liksa!
- laskutaidoton
häävi liksa kirjoitti:
ilmankos palvelu ei pelaa, surkea liksa!
Et ilmeisesti ymmärtänyt, että se 1500-2000 euroa oli pelkkä provikkaosuus, johon päälle se 1350 euroa pohjaa kaikki edut. Eli n. 2850-3350 euroa kuussa edut, ei se nyt mielestäni kovin huonosti ole, ottaen huomioon, että suurin osa automyyjistä ei ole juuri peruskoulua enempää käynyt...
- toyota myyjä
40-50 tonnia v
miinukset
vkl työ
pitkäpäivätyö
sunnuntai aukiolot..
siisti homma
autoetu
kännykkäetu
lounasetu
korvaus menetetystä vapaajasta ihan ok..- joo...
Juuri tuo ylläoleva kirjoittaja kertoi "pikkaisen" eri totuuden, joten voit ihan vapaasti vaan haaveilla 50:stä tonnista per vuosi.
- b. virtanen
joo... kirjoitti:
Juuri tuo ylläoleva kirjoittaja kertoi "pikkaisen" eri totuuden, joten voit ihan vapaasti vaan haaveilla 50:stä tonnista per vuosi.
Kova automyyjä tienaa tuon ja vielä enemmänkin. Itte olin vaihtamassa alalle ja (jääköön merkki sanomatta) kertoivat aika suoraan tulevan palkkatason. Jätin kuitenkin piiiitkän harkinnan jälkeen menemättä ja tyydyn pienempään palkkaan konttorimyyjänä, kun noille vapaille viikonlopuille tulee annettua aika paljon arvoa.
- Eikauppias
joo... kirjoitti:
Juuri tuo ylläoleva kirjoittaja kertoi "pikkaisen" eri totuuden, joten voit ihan vapaasti vaan haaveilla 50:stä tonnista per vuosi.
Riippuu aika paljon kansda mitä kauppaat. Ei kannata paljoo odotella jos myy romuja mut jos kauppaa mersuja ja bemmejä ni uskonnkyllä tuohon 40-50k vuoteen
- c virtanen
Rankkaa hommaa tänä päivänä.
Tuo mainittu takuupalkka on käytössä tuon suuruisena enää hyvin harvoissa paikoissa, oikeampi taso on 800-1000 e/kk takuu mainitut edut.
Ja todellakin, pitkät päivät, vkloput jne rasittavat, tunteja ei lasketa, ainoastaan tulos.
Kilpailu on kovaa ja korvaukset suhteessa kokonaisuuteen korkeintaan keskinkertaiset.
Itse vaihdoin myös ma-pe 37h viikkoon vähemmillä ansioilla, mutta tyytyväisempänä elämään. - ovat henk.kohtaisia
tulokseen sidottuja.Jos haluat tietää automyyjien palkat, mene verotoimistoon ja kysy. Saat sieltä parhaiten totuuden mukaisen vastauksen.
- 3600€/kk matkamulkku
Tekee automyyjästä tosi ylimielisen kusipään.... tunnistakoon tästä itsensä kuka haluaa... Ihmeellistä mitä täydelliselle IDIOOTILLE voidaan maksaa paikallaan olevasta työstä. Kopista kytätään asiakkaita ja vittuillaan heti jos joku näyttää köyhältä PROVO PROVO!
- yhen tutun tiedot
3600€/kk matkamulkku kirjoitti:
Tekee automyyjästä tosi ylimielisen kusipään.... tunnistakoon tästä itsensä kuka haluaa... Ihmeellistä mitä täydelliselle IDIOOTILLE voidaan maksaa paikallaan olevasta työstä. Kopista kytätään asiakkaita ja vittuillaan heti jos joku näyttää köyhältä PROVO PROVO!
joka on automyyjänä. Kyl sen vuosiansiot oli ihan pikkasen alle 50teur eli kyllä ne hyvät näköjään tienaa. Eli ei tartte kenenkään provoilla.
No enpä ole kade, jätkä on muuten kusipää ja raha tuskin tekee onnelliseksi...
- ***
Automyyjän pohjapalkka on n. 1000 euroa, jonka päälle tulee provisio per katteella myyty auto.
- ****
Provisio on yleensä alle 100 euroa per myyty auto
- a.u.d.i
**** kirjoitti:
Provisio on yleensä alle 100 euroa per myyty auto
Tere!
Paljon on herättänyt keskustelua netissä automyyjistä. Itse olen alalla muutaman vuoden olleena tiedän alan palkkauksen, monet puheet palstoilla ihan puppua. Itse olen ollut tyytyväinen alan etuihin ja palkkoihin.
mielestäni tänäpäivänä alalla on asiakaspalveluun satsattu ja kyllä asiakas palvelua saa.
Eri asia on tietysti sellaiset ns. asiakkaat jotka alalla olleet myyjät osaavat heti tunnistaa ns. ajanhaaskaukseksi, nuoret hiphoppari pojat tuunattujen autojen kanssa ajavat pihaan ja katselevat 50 tuhannen autoja vesikielellä ja koeajomielessä.
Kilpailijoita alalla niin paljon et voi rauhassa valita toisen liikkeen jos palvelu yhdessä ei miellytä.
Vastaan mielellään kysymyksiin jotka haluavaisivat tulla tälle alalle. - Lexa
a.u.d.i kirjoitti:
Tere!
Paljon on herättänyt keskustelua netissä automyyjistä. Itse olen alalla muutaman vuoden olleena tiedän alan palkkauksen, monet puheet palstoilla ihan puppua. Itse olen ollut tyytyväinen alan etuihin ja palkkoihin.
mielestäni tänäpäivänä alalla on asiakaspalveluun satsattu ja kyllä asiakas palvelua saa.
Eri asia on tietysti sellaiset ns. asiakkaat jotka alalla olleet myyjät osaavat heti tunnistaa ns. ajanhaaskaukseksi, nuoret hiphoppari pojat tuunattujen autojen kanssa ajavat pihaan ja katselevat 50 tuhannen autoja vesikielellä ja koeajomielessä.
Kilpailijoita alalla niin paljon et voi rauhassa valita toisen liikkeen jos palvelu yhdessä ei miellytä.
Vastaan mielellään kysymyksiin jotka haluavaisivat tulla tälle alalle.Esitän mielelläni muutaman kysymyksen ja niistähän tuo palkka taitaa olla yksi tärkeimmistä, eli paljonko teillä autonmyyjä keskimäärin tienaa? Onko eroa yritysmyyjiien ja lattialla työskentelevien välillä? Montako tuntia arvelisit autonmyyjän viikossa työskentelevän? Miten useasti ollaan viikonloput töissä, eikö yritysmyyjät tee enemmän arkipäiviä? Kuitataanko ne viikonlopputyöt sitten arkivapailla?
Itselläni tilanne on se että olen asunut Ruotsissa yli 20 vuotta ja alkanut hankkimaan takaisin KotiSuomeen muuttoa ja autoala kiinnostaa. Teen täälä hetkellä myyntityötä kiinteällä palkalla. Euroina se olis noin 3 600/kk ja siihen sitten lisäksi puhelinetu, autoetu ja eläkevakuutus. Työtunteja on vaikea arvioida mutta jossain 45 - 50 tuntia/viikko luusisin.
Tosi kiitollinen mahdollisista vastauksista. - stressaavaako
Lexa kirjoitti:
Esitän mielelläni muutaman kysymyksen ja niistähän tuo palkka taitaa olla yksi tärkeimmistä, eli paljonko teillä autonmyyjä keskimäärin tienaa? Onko eroa yritysmyyjiien ja lattialla työskentelevien välillä? Montako tuntia arvelisit autonmyyjän viikossa työskentelevän? Miten useasti ollaan viikonloput töissä, eikö yritysmyyjät tee enemmän arkipäiviä? Kuitataanko ne viikonlopputyöt sitten arkivapailla?
Itselläni tilanne on se että olen asunut Ruotsissa yli 20 vuotta ja alkanut hankkimaan takaisin KotiSuomeen muuttoa ja autoala kiinnostaa. Teen täälä hetkellä myyntityötä kiinteällä palkalla. Euroina se olis noin 3 600/kk ja siihen sitten lisäksi puhelinetu, autoetu ja eläkevakuutus. Työtunteja on vaikea arvioida mutta jossain 45 - 50 tuntia/viikko luusisin.
Tosi kiitollinen mahdollisista vastauksista.Palkoista puhutaan niin huhuina kuin erillisillä keskustelufoorumeilla paljon.
Palkan selvityshän käy kätevästi kun haet jonnekin paikkaan töihin, otat selvää vanhemman kolleegasi nimen ja selvität tekstiviestillä verotiedot.
Autoalalle yritysmyyjäksi on varmaan pikkuisen hankalampi päästä, sinne mennään haetaan muutaman vuoden työkokemuksen jälkeen.
Jos pidät myyntialasta niin yritysmyynti poikkeaa normaalista, johdon syöttämistä ja juottamista erilaisissa kekkereissä parin kuukauden jälkeen vittumoista hommaa.
Viikonloppuja noin 10 - 15 kpl vuodessa, yritysmyyjillä se on suurinpiirtein edustusta ja koulutusta mutta samat niilläkin.
Viikonlopputyöt saa valita joko vapaina tai rahana.
Vapaa autoetu.
Työtuntunteja realistisesti kertyy varmaan 45 tunnin hujakoille ja lisäksi vapaapäivinä puhelin joskus pirahtelee, ei tietty tartte vastata mutta kyllähän siihen tulee vastattua.
Keskiverto kuukausipalkka pyörii 3000 - 4500 välillä.
Yli puolet alalle tulleista lähtee pois alle vuoden pestin jälkeen.
Tsemppiä... - Lexa
stressaavaako kirjoitti:
Palkoista puhutaan niin huhuina kuin erillisillä keskustelufoorumeilla paljon.
Palkan selvityshän käy kätevästi kun haet jonnekin paikkaan töihin, otat selvää vanhemman kolleegasi nimen ja selvität tekstiviestillä verotiedot.
Autoalalle yritysmyyjäksi on varmaan pikkuisen hankalampi päästä, sinne mennään haetaan muutaman vuoden työkokemuksen jälkeen.
Jos pidät myyntialasta niin yritysmyynti poikkeaa normaalista, johdon syöttämistä ja juottamista erilaisissa kekkereissä parin kuukauden jälkeen vittumoista hommaa.
Viikonloppuja noin 10 - 15 kpl vuodessa, yritysmyyjillä se on suurinpiirtein edustusta ja koulutusta mutta samat niilläkin.
Viikonlopputyöt saa valita joko vapaina tai rahana.
Vapaa autoetu.
Työtuntunteja realistisesti kertyy varmaan 45 tunnin hujakoille ja lisäksi vapaapäivinä puhelin joskus pirahtelee, ei tietty tartte vastata mutta kyllähän siihen tulee vastattua.
Keskiverto kuukausipalkka pyörii 3000 - 4500 välillä.
Yli puolet alalle tulleista lähtee pois alle vuoden pestin jälkeen.
Tsemppiä...Palkoista, eduista ja muista työhön liittyvistä asioista puhutaan aina sekä puppua että asiaa.
Jos viikonloppuja ei enempää ole kuin tuo sanomasi määrä niin se ei omasta mielestäni ole mikään negatiivinen asia vaan antaa mahdollisuuden arkivapaisiin ja muiden asioiden hoitamiseen. Omassa työssäni iskee puhelinpäivystys joka neljäs viikonloppu ja se tulee sen normaalin 45-50 viikkotunnin lisäksi. Siitä kyllä maksetaan erillinen korvaus mutta siitä menee 55% veroa.
Tämän hetkinen työni on pääasiallisesti "yritysmyyntiä" vaikka en autoja myykään. Olen sitä tehnyt jo 12 vuotta hyvin tuloksin. Jos nyt muutan takaisin Suomeen ja ryhdyn/pääsen autoalalle niin sillä ei suurta merkitystä ole myynkö yksityisille vai yrityksille. Niin kuin hyvin kuvailit siinä yritysmyynissä on omat puolensa niin kuin on kaikessa muussakin työssä. Mistä tuo henkilökunnan vaihtuvuus josta mainitsit Suomessa autoalalla johtuu? Täällä Ruotsissa vaikuttaa olevan päinvastoin. Kun on alalle lähtenyt niin usein siellä ollaan pitkään, jopa koko loppu työelämä. Muuten täällä vaikuttaa palkkaus, edut ym. olevan suunnilleen samat kuin Suomessa. - mikatre
a.u.d.i kirjoitti:
Tere!
Paljon on herättänyt keskustelua netissä automyyjistä. Itse olen alalla muutaman vuoden olleena tiedän alan palkkauksen, monet puheet palstoilla ihan puppua. Itse olen ollut tyytyväinen alan etuihin ja palkkoihin.
mielestäni tänäpäivänä alalla on asiakaspalveluun satsattu ja kyllä asiakas palvelua saa.
Eri asia on tietysti sellaiset ns. asiakkaat jotka alalla olleet myyjät osaavat heti tunnistaa ns. ajanhaaskaukseksi, nuoret hiphoppari pojat tuunattujen autojen kanssa ajavat pihaan ja katselevat 50 tuhannen autoja vesikielellä ja koeajomielessä.
Kilpailijoita alalla niin paljon et voi rauhassa valita toisen liikkeen jos palvelu yhdessä ei miellytä.
Vastaan mielellään kysymyksiin jotka haluavaisivat tulla tälle alalle."Eri asia on tietysti sellaiset ns. asiakkaat jotka alalla olleet myyjät osaavat heti tunnistaa ns. ajanhaaskaukseksi, nuoret hiphoppari pojat tuunattujen autojen kanssa ajavat pihaan ja katselevat 50 tuhannen autoja vesikielellä ja koeajomielessä."
Hölmö mies tuo kyseinen automyyjä kun ihmisiä vaatteista seuraa, itse satun olemaan ns. hiphoppari poika ja tosiaan kävin kuolaamassa useassa autoliikkeessä kalliita sporttisia autoja. Ja arvaas mitä, ostin sitten n.50t euron auton! enkä tarvinnu siihen edes rahotusyhtiöltä rahotusta! olisi sinunki ehkä kannattanut palvella moni kiinnostava auto jäi koeajamatta koska myyjää ei paikalle kyselyistä huolimatta saatu, vastaus oli aina että: odottakaapa on yks juttu kesken kohta tulen tai vastaavaa. onko tuo palvelua kysyn vaan, mikä juttu voi automyyjällä olla tärkeempää kun autonmyynti? kaikki asiakkaat ovat potenttiaalisia asikkaita! - poka välillä haalareissa
mikatre kirjoitti:
"Eri asia on tietysti sellaiset ns. asiakkaat jotka alalla olleet myyjät osaavat heti tunnistaa ns. ajanhaaskaukseksi, nuoret hiphoppari pojat tuunattujen autojen kanssa ajavat pihaan ja katselevat 50 tuhannen autoja vesikielellä ja koeajomielessä."
Hölmö mies tuo kyseinen automyyjä kun ihmisiä vaatteista seuraa, itse satun olemaan ns. hiphoppari poika ja tosiaan kävin kuolaamassa useassa autoliikkeessä kalliita sporttisia autoja. Ja arvaas mitä, ostin sitten n.50t euron auton! enkä tarvinnu siihen edes rahotusyhtiöltä rahotusta! olisi sinunki ehkä kannattanut palvella moni kiinnostava auto jäi koeajamatta koska myyjää ei paikalle kyselyistä huolimatta saatu, vastaus oli aina että: odottakaapa on yks juttu kesken kohta tulen tai vastaavaa. onko tuo palvelua kysyn vaan, mikä juttu voi automyyjällä olla tärkeempää kun autonmyynti? kaikki asiakkaat ovat potenttiaalisia asikkaita!Pääkaupunkiseudulla tuo asenne aika yleinen. Pitää aina muistaa että ei vaatteet kerro ihmisestä mitään. Voi olla vaikka nokian johtaja välillä haalareissakin jos hyvin sattuu. Moni autoliike on menettänyt asiakkaita myyjien ylimielisen suhtautumisen takia. Ei taida omistajat aina tietää myyjiensä käyttäytymistä. Asiakas on aina palveltava asiallisesti oli ikä tai pukeutuminen mikä tahansa. Yksi aatelinen tuttukin pukeutuu kun vanha hippi ja on nuori, ajelee uudella audilla vaan. Ei kai hänen tarvitse pukua laittaa vaihtaakseen sen uuteen taas?
- audi kuski
poka välillä haalareissa kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla tuo asenne aika yleinen. Pitää aina muistaa että ei vaatteet kerro ihmisestä mitään. Voi olla vaikka nokian johtaja välillä haalareissakin jos hyvin sattuu. Moni autoliike on menettänyt asiakkaita myyjien ylimielisen suhtautumisen takia. Ei taida omistajat aina tietää myyjiensä käyttäytymistä. Asiakas on aina palveltava asiallisesti oli ikä tai pukeutuminen mikä tahansa. Yksi aatelinen tuttukin pukeutuu kun vanha hippi ja on nuori, ajelee uudella audilla vaan. Ei kai hänen tarvitse pukua laittaa vaihtaakseen sen uuteen taas?
Tässä naisen näkökulmaa. Itse olen akateemisen koulutuksen saanut ja kerran yksi auton myyjä kysyi minulta, että SINÄKÖ naisena olet ostamassa autoa. Lähdin vetämään sieltä liikkeestä hyvin nopeasti. Tämä liike sijaitsi pääkaupunkiseudulla. Parasta palvelua saa muualta suomesta, esim kuopiosta, oulusta. No sitten tähän tarinaani. Minun eräs tuttavani, joka on todella varakas, niin hän tekee aina autoliikkeessä sillein (en tiedä onko tässä mitään järkeä)niin hän pukeutuu todella rönttösiin vaatteisiin ja katselee itselleen 50-100t egen autoja. Monessa paikassa hän ei saa palvelua, mutta mistä hän saa, niin hän ostaa kyseisen auton sieltä heti. Hänellä kun on rahaa, niin sitä kautta myös aikaa tehdä tällaisia kokeita, mutta ikinä hän ei mene autokauppaan siisteissä vaatteissa, koska hänen mielestään kaikkia asiakkaita tulisi palvella tasapuolisesti.
- Alan vaihtoko
Osaako kukaan kertoa, koulutetaanko missään Suomessa autokauppiaaksi, esim aikuiskoulutuksena?
Olen ollut parikymmentä vuotta valtion virkamiehenä,ja olen alkanut tosissani miettimään alan vaihtoa, vaikka ikää onkin reilut 40v...
Nimim. "ei haihattelua" - myyjänä 20v
audi kuski kirjoitti:
Tässä naisen näkökulmaa. Itse olen akateemisen koulutuksen saanut ja kerran yksi auton myyjä kysyi minulta, että SINÄKÖ naisena olet ostamassa autoa. Lähdin vetämään sieltä liikkeestä hyvin nopeasti. Tämä liike sijaitsi pääkaupunkiseudulla. Parasta palvelua saa muualta suomesta, esim kuopiosta, oulusta. No sitten tähän tarinaani. Minun eräs tuttavani, joka on todella varakas, niin hän tekee aina autoliikkeessä sillein (en tiedä onko tässä mitään järkeä)niin hän pukeutuu todella rönttösiin vaatteisiin ja katselee itselleen 50-100t egen autoja. Monessa paikassa hän ei saa palvelua, mutta mistä hän saa, niin hän ostaa kyseisen auton sieltä heti. Hänellä kun on rahaa, niin sitä kautta myös aikaa tehdä tällaisia kokeita, mutta ikinä hän ei mene autokauppaan siisteissä vaatteissa, koska hänen mielestään kaikkia asiakkaita tulisi palvella tasapuolisesti.
AINA on tietysti joukossa niitä, joiden pitää leikkiä ja kokeilla ja ainakin kovaan ääneen siitä puhua; palvellaanko huonoissa vaatteissa, palvellaanko naista jne.
Omalta osaltani tuo ulkoinen olemus tai sukupuoli ei suuresti vaikuta (naista palvelen mieluummin kuin miestä jos saa valita), mutta asiakkaan suomeksi sanottuna vittumainen asenne vaikuttaa. Eli jos poka heittäytyy ikäväksi, niin minäkin. Jollekin nuoleskelu sopii - minä olen oma itseni. Ja tehnyt hommaa nyt 20 vuotta ja väitän pärjänneeni. Jos sinne autokauppaan pitää tulla pätemään ja vittuilemaan niin sitä samaa saa kyllä minun puolestani ansaitusti takaisinkin - onneksi on oikeus valita asiakkaansa :).
Ai niin, minäkin OLEN akateemisesti koulutettu. Se maailma ei vain ollut minua varten... - AMT123
myyjänä 20v kirjoitti:
AINA on tietysti joukossa niitä, joiden pitää leikkiä ja kokeilla ja ainakin kovaan ääneen siitä puhua; palvellaanko huonoissa vaatteissa, palvellaanko naista jne.
Omalta osaltani tuo ulkoinen olemus tai sukupuoli ei suuresti vaikuta (naista palvelen mieluummin kuin miestä jos saa valita), mutta asiakkaan suomeksi sanottuna vittumainen asenne vaikuttaa. Eli jos poka heittäytyy ikäväksi, niin minäkin. Jollekin nuoleskelu sopii - minä olen oma itseni. Ja tehnyt hommaa nyt 20 vuotta ja väitän pärjänneeni. Jos sinne autokauppaan pitää tulla pätemään ja vittuilemaan niin sitä samaa saa kyllä minun puolestani ansaitusti takaisinkin - onneksi on oikeus valita asiakkaansa :).
Ai niin, minäkin OLEN akateemisesti koulutettu. Se maailma ei vain ollut minua varten..."jep jep" Hyvin sanottu.
Jos täytyy joka kerta, kun on menossa autoa ostamaan, tonkia vaatteet UFF:in laatikoista, on syytä katsoa peiliin. Itse olen ollut alalla 5 vuotta, ja täytyy sanoa, että vaihtelu virkistäisi. Vuosipalkka on noin 50t€ autoedun kanssa, mutta vähempikin riittää, kunhan olisi vähemmän stressaavaa. Haku on päällä muualle koko ajan. Itselläni insinöörin koulutus, mikäli se hyväksi luetaan.. ;) - lazuuu
Alan vaihtoko kirjoitti:
Osaako kukaan kertoa, koulutetaanko missään Suomessa autokauppiaaksi, esim aikuiskoulutuksena?
Olen ollut parikymmentä vuotta valtion virkamiehenä,ja olen alkanut tosissani miettimään alan vaihtoa, vaikka ikää onkin reilut 40v...
Nimim. "ei haihattelua"hakk:ssa on automyyjän koulutus ohjelma, itese olen ajatellut hakea sinne mutta tämän hetken lama pistää miettiin
- musikanalle
mikatre kirjoitti:
"Eri asia on tietysti sellaiset ns. asiakkaat jotka alalla olleet myyjät osaavat heti tunnistaa ns. ajanhaaskaukseksi, nuoret hiphoppari pojat tuunattujen autojen kanssa ajavat pihaan ja katselevat 50 tuhannen autoja vesikielellä ja koeajomielessä."
Hölmö mies tuo kyseinen automyyjä kun ihmisiä vaatteista seuraa, itse satun olemaan ns. hiphoppari poika ja tosiaan kävin kuolaamassa useassa autoliikkeessä kalliita sporttisia autoja. Ja arvaas mitä, ostin sitten n.50t euron auton! enkä tarvinnu siihen edes rahotusyhtiöltä rahotusta! olisi sinunki ehkä kannattanut palvella moni kiinnostava auto jäi koeajamatta koska myyjää ei paikalle kyselyistä huolimatta saatu, vastaus oli aina että: odottakaapa on yks juttu kesken kohta tulen tai vastaavaa. onko tuo palvelua kysyn vaan, mikä juttu voi automyyjällä olla tärkeempää kun autonmyynti? kaikki asiakkaat ovat potenttiaalisia asikkaita!Allekirjoitan aiemman, eli mitä olen katsellut ainakin viime aikoina ostajia,
niin monesti nimenomaan hieman räväkämmät nuoret herrasmiehet ostelevat
autoja. Vanhemmat ajavat mielellään autonsa loppuun rauhassa, vielä 15-vuotta vanhoinakin,
mutta nuorilla kulutus on eri luokkaa; autoa saatetaan vaihtaa aktiivisesti 2-3 vuoden
välein. Hyvä myyjä ei anna ulkonäön huijata. Vanhat myös osaavat usein hieman
paremmin huoltaa tai huollattaa autoa suhteiden kautta, joten voi olla nuoremmat
haluavat uudempia rasseja kun entinen alkaa näyttää ensimmäisiä hiipumisen merkkejä.
Mene ja tiedä! - automyynti-96
kovaala kyseessä. parhaat ansaitsee PALJON!
- worldwideass
hohoo 6000000000€ vuodessa hahaa
- oiskiva :)
miten vois autokauppiaaks opiskella tai hakea? tai siis tarviiko siihen kummempaa koulutusta ?
- 9_ hk
oiskiva :) kirjoitti:
miten vois autokauppiaaks opiskella tai hakea? tai siis tarviiko siihen kummempaa koulutusta ?
Onko pakko olla autoalan tai kauppakoulun käyny että pääsee automyyjäksi? Itse olen sähköalalla ja tekisi mieli työskennellä autojen parissa sitte, kun on valmistunu. Mutta eri asia sitte että pystyykö tolla koulutuksella...
- A.u.t.o
9_ hk kirjoitti:
Onko pakko olla autoalan tai kauppakoulun käyny että pääsee automyyjäksi? Itse olen sähköalalla ja tekisi mieli työskennellä autojen parissa sitte, kun on valmistunu. Mutta eri asia sitte että pystyykö tolla koulutuksella...
Automyyjäksi pääsee:
- osaat myydä!
- osaat laskea!
- pidät pitkistä työpäivistä ja työviikoista!
- Olet valmis satsaamaan vapaa-aikasi työn kustannuksella, eli myyt koko ajan ja joka paikassa ja kaikille!
Vastineeksi saat:
- tosi hyvän palkan!
- jatkuvasti kehittyvän alan!
Olen ollut myyjänä nyt kolme vuotta. Paras duunipaikka mitä ikinä!
Olen töissä 50-60h viikossa, usein 6 päivää viikossa. Lisäksi n. 4 kertaa vuodessa 7 päivää viikossa.
Tykkään myymisestä ja asiakaspalvelusta.
Olen nainen! en ymmärrä autoista hölkäsen pöläystä! Ja siinä onkin se hyvä puoli, ettei kaikki besserwisserit pyöri mun luona kyselemässä tyhmiä!
Vuosiansio oli vuonna 2009 2.5x parempi kuin entisessä toimistotyössä!!
Suosittelen oppisopimuskoulutusta. Koska kieltämättä eka vuosi myyjänä oli tosi rankka, kun ei oikein tienannut mityään. Moneen kertaan meinas usko loppua. Mutta jo tokana vuonna palkka nousi ja kolmas vuosi oli jo tosi hyvä. - En anna periks
A.u.t.o kirjoitti:
Automyyjäksi pääsee:
- osaat myydä!
- osaat laskea!
- pidät pitkistä työpäivistä ja työviikoista!
- Olet valmis satsaamaan vapaa-aikasi työn kustannuksella, eli myyt koko ajan ja joka paikassa ja kaikille!
Vastineeksi saat:
- tosi hyvän palkan!
- jatkuvasti kehittyvän alan!
Olen ollut myyjänä nyt kolme vuotta. Paras duunipaikka mitä ikinä!
Olen töissä 50-60h viikossa, usein 6 päivää viikossa. Lisäksi n. 4 kertaa vuodessa 7 päivää viikossa.
Tykkään myymisestä ja asiakaspalvelusta.
Olen nainen! en ymmärrä autoista hölkäsen pöläystä! Ja siinä onkin se hyvä puoli, ettei kaikki besserwisserit pyöri mun luona kyselemässä tyhmiä!
Vuosiansio oli vuonna 2009 2.5x parempi kuin entisessä toimistotyössä!!
Suosittelen oppisopimuskoulutusta. Koska kieltämättä eka vuosi myyjänä oli tosi rankka, kun ei oikein tienannut mityään. Moneen kertaan meinas usko loppua. Mutta jo tokana vuonna palkka nousi ja kolmas vuosi oli jo tosi hyvä.Olen 36v ja olen viimiset 5v yrittäny päästä automyyjäks. Kerran päässy haastatteluun saakka. Ei ole koulutusta mut olen 15 vuotiast saakka ruuvaillu autoja ja muita vehkei. Ni kyl mä ymmärän autojen tekniikan päälle, uus tai vanha nii aivan sama. Mut kun ei ole myyjän koulutust.
Olen myyny kotona mc:pyöri ja autoja ja hyvin on menny ilman koulutust. Ei se kolutus takaa tuloksia. Innto ja työnteko se tuloksia tuo.... - mp10
A.u.t.o kirjoitti:
Automyyjäksi pääsee:
- osaat myydä!
- osaat laskea!
- pidät pitkistä työpäivistä ja työviikoista!
- Olet valmis satsaamaan vapaa-aikasi työn kustannuksella, eli myyt koko ajan ja joka paikassa ja kaikille!
Vastineeksi saat:
- tosi hyvän palkan!
- jatkuvasti kehittyvän alan!
Olen ollut myyjänä nyt kolme vuotta. Paras duunipaikka mitä ikinä!
Olen töissä 50-60h viikossa, usein 6 päivää viikossa. Lisäksi n. 4 kertaa vuodessa 7 päivää viikossa.
Tykkään myymisestä ja asiakaspalvelusta.
Olen nainen! en ymmärrä autoista hölkäsen pöläystä! Ja siinä onkin se hyvä puoli, ettei kaikki besserwisserit pyöri mun luona kyselemässä tyhmiä!
Vuosiansio oli vuonna 2009 2.5x parempi kuin entisessä toimistotyössä!!
Suosittelen oppisopimuskoulutusta. Koska kieltämättä eka vuosi myyjänä oli tosi rankka, kun ei oikein tienannut mityään. Moneen kertaan meinas usko loppua. Mutta jo tokana vuonna palkka nousi ja kolmas vuosi oli jo tosi hyvä.siinä olet oikeassa
- kovia tuloksia.
delta autolla piti myydä vuonna 2008 5 autoa PÄIVÄSSÄ että hommasta saisi edes jotain palkkaa..
- vaimo ja lapset
Mies teinaa automyyjänä etuineen vajaan 50000€/vuosi. Myy/ostaa n.30-70 autoa kuussa. Kiinteä provikka/auto 50-100€, pohja jotain reilun tonnin. Ei täyttä autoetua eikä puhelietua. Tekee n. 40h/viikko töitä. Norm. 6pv/vk näyttely sunnuntait. Kesällä ei ikinä lomaa, koska paras myyntiaika.
Eri liikkeillä eri provikat, pohjat, edut. Uusien autojen provikat liikkuu ihan eri luokassa kuin käytettyjen, jos saa provikan katteesta.
Ja ehkä jotkin vanhat jäärät vielä valikoi asiakkaitaan, mut ei todellinen kauppamies. Ja automyyjänä tarvitaan kyllä kauppataitoja, ei vain laskutaitoa. Mutta se on kyllä totta kaikkialla kaupoissa, että turha sinne on tulla päätään aukomaan ja odottaa hyvää palvelua. - Näin on
vaimo ja lapset kirjoitti:
Mies teinaa automyyjänä etuineen vajaan 50000€/vuosi. Myy/ostaa n.30-70 autoa kuussa. Kiinteä provikka/auto 50-100€, pohja jotain reilun tonnin. Ei täyttä autoetua eikä puhelietua. Tekee n. 40h/viikko töitä. Norm. 6pv/vk näyttely sunnuntait. Kesällä ei ikinä lomaa, koska paras myyntiaika.
Eri liikkeillä eri provikat, pohjat, edut. Uusien autojen provikat liikkuu ihan eri luokassa kuin käytettyjen, jos saa provikan katteesta.
Ja ehkä jotkin vanhat jäärät vielä valikoi asiakkaitaan, mut ei todellinen kauppamies. Ja automyyjänä tarvitaan kyllä kauppataitoja, ei vain laskutaitoa. Mutta se on kyllä totta kaikkialla kaupoissa, että turha sinne on tulla päätään aukomaan ja odottaa hyvää palvelua.Kuulostaa todella huonolta palkalta jos myy yli 300 autoa vuodessa, normaali kaupalla ei jälleenmyyjille eli joppareille...
Kilpailuta itsesi....... - Deltalainen automyyj
Paska puhetta!!!!
- kyllä kauppa kannatt
katso paljonko jobbarit tienaa. kyllä kauppa kannattaa jos sitä osaa tehdä
- Kiskurilla töissä
Hah. 30000€/vuosi. Yli 10 vuotta ollu myyjänä. Pohjapalkka olematon ja provikat katteesta. Kate on kuitenkin huono ja prosentit siitä olemattomat. Käytännössä jää usein muutama hassu kymppi per auto. Ja jälkikulut vähennetään palkasta, joten voi mennä - nollaan. Sunnuntaista saa pizzan. Ei rahakorvausta. Pitkät päivät ja lauantaityöt. Pomo huutaa ja vaatii, vaikka talo pärjää TODELLA HYVIN.
- Jormamienen
Itse alalla vuosia olleena ja nyt jo muita hommia pidempään tehneenä voisin sanoa että ei yhtään huono jobi. Suomalaiselle kansanluonteelle harvinaista on vuorovaikutustaidot ja siksi ei suurin osa pärjää kuten ei muussakaan myynnissä.
Jos palaisin hommiin niin pyrkisin hakeutumaan vaihtoautopuolelle. Voi olla että "ei oo niin siistii" kertoa kavereille myyvänsä käytettyjä autoja kuin vaikka uutta audia mutta siellä on paremmat katteet ja siten usein paremmat liksat. Uusien autojen hinta on korkeampi mutta kate heikompi.
Suurin syy miksi automyynnissä ei moni tienaa, on myyjien asennevamma. Aika rauhassa saa aina liikkeessä kierrellä ja myyjät istuu kopeissaan tai juttelee keskenään. En tiedä miksi tämä epäpalvelualttius korostuu silmiinpitävästi juuri autokaupoissa.
Kolme kuukautta sitten vaihdoin autoa ja mainitsinkin keskenään jutteleville myyjille asiasta tyyliin "saisko täällä palvelua". Joukon sankari siten tokaisi että jos olen itse parempi hommassa niin voin tulla hänen tilalleen. Tyypillinen elvis-asenne. No eipä tarttenut sieltä ostaa.- Hyvämyyjä
Olen toiminut automyyjänä pohjoispohjanmaalla 6 vuotta. Myyn sekä uusia että käytettyjä. Viime vuonna oli vuosiansio 72000e. Nyt tammikuussa palkka oli autoedun kanssa 6400e josta käteen jäi 3700e. Kyllä tälläkin hommalla pärjää kun palvelee kaikki asiakkaat hyvin ilman ennakkoluuloja ja hoitaa oman asiakaskantansa hyvin. Myyn kuussa keskimäärin 10 uutta ja 20 käytettyä autoa. Pohjapalkka on 2500e loppukoostuu provisioista ja lauantai ja sunnuntaikorvauksista. Täysiautoetu, ateriaetu, liikuntasetelit ja puhelinetu. Olen tyytyväinen.
- KaupanTekijä
Hyvämyyjä kirjoitti:
Olen toiminut automyyjänä pohjoispohjanmaalla 6 vuotta. Myyn sekä uusia että käytettyjä. Viime vuonna oli vuosiansio 72000e. Nyt tammikuussa palkka oli autoedun kanssa 6400e josta käteen jäi 3700e. Kyllä tälläkin hommalla pärjää kun palvelee kaikki asiakkaat hyvin ilman ennakkoluuloja ja hoitaa oman asiakaskantansa hyvin. Myyn kuussa keskimäärin 10 uutta ja 20 käytettyä autoa. Pohjapalkka on 2500e loppukoostuu provisioista ja lauantai ja sunnuntaikorvauksista. Täysiautoetu, ateriaetu, liikuntasetelit ja puhelinetu. Olen tyytyväinen.
Itse toimin yksityisenä autokauppiaana itä-uusimaalla. N. 35 autoa menee kaupaksi kuussa. Nopeat kaupat takaavat mukavan 8500-12500 palkan kuussa.
Kyllä kannattaa !
- corvetteisbestcar
puhelinmyyjänä 40 000e / vuosi ja 6h päivä ja viikonloppuisin ei koskaan tarvi töissä olla, ja minäkun luulin että kannattaisi automyyjäksi ruveta bleh.
- tojouberalles
Myyn uutta Toyotaa ja kaikkia käytettyjä. Palkasta 70-80% tulee käytettyjen ketjusta. Uuden myynnistä ilman vaihdokkia ei pahemmin tienaa.
Itse olen 2000-luvulla vain yhtenä vuotena jäänyt alle 100.000 bruton
Etsi merkkiliike johon menet töihin. - aatu4
se mitä jää käteen lasketaan! puolet menee veroihin ja autoetuihin!
- hanki aivot netto
Et voi vertailla nettoa ku vaikuttaa kaikenlaiset vähennykset! Aina verrataan bruttoa tollo.
- Cyösti
Itse en ole automyyjä, mutta eräs tuttavani on. Tai oli. Nyt eläkkeellä.
Sanoi, että käytettyjen autojen myynti on autoliikkeen kaikista haastavin paikka olla automyyjä. Mutta myös ylivoimaisesti parhaiten palkittu. Ja sinne valitaan (ylennetään) vain pätevimmät ja parhaimmat uusien autojen myynnissä kouliutuneet myyjät.
Aloitti uransa uusien Ladojen myyjänä 80-luvulla. Unelma aikaa. Ainoa merkki, jota ei tarvinnut myyntitilanteessa millään tavoin kehua ostajalle ja silti meni kaupaksi.- DelAut
Pyh... itse myyn molempia ja voin hyvin sanoa että uusien autojen myynti on ehdottomasti vaikeampaa kuin käytettyjen autojen myynti, uusien autojen myynnistä tienaa myös huomattavasti vähemmän.
Uusien autojen myynti:
- autoverotus nostaa turhaan hintoja
- valinnanvaraa on todella paljon
- kampanjat syö valmiiksi autoissa olevan katteen (vaikuttaa vaihtoauton hyvitykseen)
- monet eri firmat myy samoja autoja eli kilpailu on todella kovaa
- kaupantekoprosessi vie todella paljon aikaa, varisinkin kun ei ole katetta millä nostaa vaihtoauton hyvitystä edes jotenkin järkevälle tasolle
- heikkojen vaihtoautohyvitysten vuoksi moni kauppa jää tekemättä (myyjä ei päätä vaihtoauton sisään ostohintaa, joten kun katteet on poltettu niin pelivaraa ei enään ole)
- tarjouksen tekemiseen menee enemmän aikaa vs. käytetyn auton tarjous
- maahantuonnilta lisätukien pummaamiset (koska katteet on jo poltettu)
- asiakkaiden perään soittelut/neuvottelut
- lopullisen tarjouksen/tilauksen tekeminen
- myyjä tilaa auton maahantuojalta tai toisesta pisteestä
- myyjä seuraa auton saapumista myymälään
- myyjä sopii auton varusteluajan
- myyjä sopii asiakkaan kanssa auton luovutuspäivän
- ennen auton luovutusta myyjä tarkistaa että auto on kaikin puolin sellainen kun pitää
- tarkistetaan kaikki auton paperit
- auton luovutuksessa tehdään asiakkaan kanssa lopulliset paperit
- esitellään asiakkaalle huolto
- käydään auto asiakkaan kanssa perin pohjin läpi
- toivotetaan asiakkaalle hyvää matkaa
- laitetaan auto laskutukseen ja paperit matkaan
Koska myyjän palkka on (ainakin meillä) pääasiassa 7% (jos varasto kiertää nopeasti niin joskus 10%) kaupan katteesta (jota uusissa autoissa ei juurikaan tule... keskiarvo varmaan jotain kympin ja satasen väliltä) voi jokainen laskea että kuinka kannattavaa ja motivoivaa uusien autojen myynti on. Ai niin... ja jälkikulut luonnollisesti miinustetaan myyjän tekemästä katteesta eli sitäkautta myyjän palkasta.
Käytettyjen autojen myynti:
- asiakkaan on vaikeampi verrata eri autoja keskenään koska muuttujia on enemmän, helpottaa kaupantekoa
- asiakas yleensä tietää jo mitä on hakemassa (on esim. katsonut autoa jo netistä)
- vaihtoautohyvitys on yleensä suht ok, koska autoista ei ole poltettu kaikkia katteita
- kaupan teko on suht nopeaa
- tehdään paperit, takuut ja vakuutukset
- annetaan asiakkaalle avaimet, kiitetään kaupasta ja toivotetaan hyvää matkaa
- laitetaan auto laskutukseen ja paperit matkaan
Kateprosentti on sama kun uusissa autoissa mutta katetta kertyy keskiarvolta noin 1000 euroa per. auto eli niistä jää jopa jotain myyjällekkin. Jälkikulut tässäkin luonnollisesti miinustetaan myyjän katteesta eli tätäkautta palkkasta.
Kiteytettynä! Käytettyjen autojen myynti on nopeampaa ja helpompaa kun uusien autojen myynti. Käytettyjen autojen myynti on myös myyjän kannalta huomattavasti kannattavampaa kun uusien autojen myynti.
Palkkaus:
- Pohjapalkka: 900€-1000€/kk
- Provikka: 7% tai 10% tehdystä katteesta (useimmiten 7%, riippuu vaihtoautovarastosta, katteen määrä vaihtelee todella paljon)
- Autoetu: noin 400€-500€/kk, syö palkasta noin 150-200€/kk
- Puhelinetu (jos joku nyt haluaa duunipuhelinta käyttää) ja lounarit
- Ei korvauksia ylitöistä (joita tulee tehtyä joka päivä) eikä myöskään lauantaista
- Ei bonareita (tai no joo... muutama hassu kymppi jos pääsee myyntitavotteeseen mutta ainakin meillä ne on pantu niin korkeiksi ettei niihin kukaan koskaan pääse)
Ps. myyjän kannalta tästä ei saa kannattavaa oikein millään, paitsi ehkä pääkaupunkiseudulla.
- Colt04
Itse olen toiminut vuoden ajan automyyjänä. Voin suositella jos tykkäät myyntihommista. Varmasti riippuu paljon työympäristöstä... minulla ainakin loistavat työtoverit ja mielekkäät tuotteet jota myydä.
Tämä siis minulla (vaihtelee varmasti paljon):
- Pohjapalkka 1700e (aloittelijalla 1300e, minulla nousi vastuun lisääntyessä)
- Provisio 1500e (edellyttää 15 uuden auton myyntiä)
- Katebonus (Saan tätä lähes joka kuukausi n. 300e-800e)
- Kvartaalibonus 900e (3kk välein jos myyt 15 autoa keskimäärin kuussa, tämä on mahdollista)
- Autoetu (palkan päälle)
- Puhelinetu ym. lounassetelit
- Paljon myyntikilpailuja (esim. lahjakortteja)
Nopealla laskutoimituksella jos tähdet ovat kohdallaan ja bonuksia satelee hyvästä myynnistä niin palkka: 1700e 1500e 800e 900e/3kk = 4300e autoetu puhelinetu lahjakortit ym. /kk.
Kyllähän sillä elelee!- Colt04
Lisäksi unohtui, että lauantaina VAIN neljä tuntia töissä (ei joka lauantai). Tällöin ansaitset arkivapaat eli voit pitää halutessasi viikolla vapaapäivän! Pari kertaa vuodessa myös sunnuntaina. Ennen vuorotyössä niin ei haittaa pätkääkään. Aluksi klo n. 9:30-18 päivät tuntuivat pitkiltä, nyt niihin jo tottunut. Ja aika joustavaa touhua, jos on menoja niin sitten mennään.
- DelAut
Missäköhän autokaupassa tuollasia tuloja saa? Jos toi on totta niin taidanpa vaihtaa teille töihin.
- Tyetete
Tuttava on erään arvostetun merkin myyjä, isossa autoketjussa. Kerran saunottiin ja tuli puhe palkoista. Kertoi tienaavansa noin 5000 e/kk. Joskus jopa 6000. Mut valitteli, et töitä saa todellatehdä.
- DelAut
Joskus sitä voi tonkin verran saada jos oikein zäkä käy, työskentelee pääkaupunkiseudulla ja lasketaan autoetu mukaan (joka todellisuudessa on vaan verotusarvo ja verojen kautta vähennetään käteen tulevasta palkasta), mutta ehkä yhtenä kesäkuukautena.
Talvikuukaudet kun taas sitten palkan vaihteluväli on siellä 1000€-3000€ välillä niin ei se koko vuoden kk palkan keskiarvo enään niin kummonen olekkaan.
Sitten kun otetaan vielä huomioon se että jos duuni ei ole pääkaupunkiseudulla niin asiakaskontakteja ja potentiaalisia ostajia on huomattavasti vähemmän. Sillon on isoihin tuloihin todella vaikea päästä, hyvä jos nipin napin saa voita leivänpäälle. - Tyetete
Edelliseen vielä lisäyksenä tuttava-autokauppiaan vuodatus, että ei oikein saa ikinä olla lomalla. Ihmiset tulee ruokakaupassakin puhumaan autoista ja soittelee viikonloppuisin. Ainoa paikka, jossa pääsee autoista ja autoa kaipaavista ihmisistä eroon on mökki saaressa, jossa kännyn kenttä on heikko.
Tuttavani ei työskentele pk-seudulla, vaan isommassa maakuntakeskuksessa.
- Takuumiies
Kamux oy 880e pohja provikat päälle
Eli noin 2000 brutto
Työ aika 24/7.- Anonyymi
Kamux riistää työntekijöitä! Jos on ikää enemmän kuin 25vee en suosittele. Kusettaa palkoissa,kokemusta on ja myös monella kaverilla....
- Arikuivu
UUdet Automyyjät kiertäkää tämä työpaikka kaukaa ! Pohja 880€ provikat tästä viellä miinustetaan puh etu ja autojen fiksikulut. Olet töissä 24/7 jos myyt 15 kpl autoja ja ostat niitä talolle, on palkkasi noin 2000€ brutto. Talossa onkin tapana heti Tulos tai Ulos. Kun ostat auton talolle saat jokaisesta ostoautosta 50€ kpl brutto.
Kamux johtoporras vaan sikailee automyyjien piikkiin. Välillä käy tsemppaamassa eli vittuilemassa.- Anonyymi
Nykyisin taitaa olla Kamuxilla 680e takuupalkka provisiot autojen, vakuutusten, rahoitusten ja kamux lisäturvan myynnistä. Kyllä saa vapaa-ajan ja vapaapäivät unohtaa tuossa puljussa. Vielä kun Kamux on keksinyt että myyjän provisio kertymästä viedään osa pois jos myytyyn autoon tulee jälkikuluja kaupan jälkeen (reklamaatio korjaukset, rengaskulut yms.) N. 3 vuotta aikanaan tuolla myyjänä... Kyllä siellä tienaamaankin pystyi mutta Kamux työnantajana on todella ahdistava ja epäreilu työntekijää kohtaan.
- Anonyymi
Just näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin taitaa olla Kamuxilla 680e takuupalkka provisiot autojen, vakuutusten, rahoitusten ja kamux lisäturvan myynnistä. Kyllä saa vapaa-ajan ja vapaapäivät unohtaa tuossa puljussa. Vielä kun Kamux on keksinyt että myyjän provisio kertymästä viedään osa pois jos myytyyn autoon tulee jälkikuluja kaupan jälkeen (reklamaatio korjaukset, rengaskulut yms.) N. 3 vuotta aikanaan tuolla myyjänä... Kyllä siellä tienaamaankin pystyi mutta Kamux työnantajana on todella ahdistava ja epäreilu työntekijää kohtaan.
Samaa mieltä! Kannattaa välttää Kamuxia,Sakaa. Molemmat samasta puusta veistetty! Sakalla pohja 500€ Molemmista kokemusta reilu vuosi ja kusettivat molemmissa. Myyjät maksaa rikkinäisten autojen korjaukset.
- Röpöttäjä
On valitettavaa että noinkin suurersta alasta on tullut sylkykuppi. Asiakkaat arvostelevat pienistäkin asioista,ja näistä nykyisistä katteista ei paljon provikkaa jaeta. Maahantuojille kyllä hilloa jää. Missä muussa ammatissa, jossa myyjä myy kuukaudessa noin 15-20 autoa keskihinta noin 20000€ saa noin huonoa provisiota? Ha.ha.haa sanon vaan että joku siellä rahan kerää,ha ha se ei ole myyjä...luulen että nykyisin huolto kerää osuuden..Jos on 100€ työtunti korjaamolla niin eiköhän siitä rasvarille liksa jää,mutta ei auton myyjälle.
- Anonyymi
Juu
- Anonyymi
Nyt alalla olleena 6 vuotta on jotain käsitystä automyyjän palkasta. Isossa merkkiliikkeessä on ainakin mahdollisuus päästä kohtalaisiin ansioihin. Autoja kun myy noin 20-25kpl/kk saa hyvin leivän pöytään ja pääsee yli 60te vuosiansioihin,tuloihin toki lasketaan autoedun ja puhelimen verotusarvo joten käteen jäävä osuus on selvästi pienempi.
Kamuksin ja Sakan palkkaukset taas jotain ihan muuta, niitä en tarkkaan mutta huhuja kuultu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt alalla olleena 6 vuotta on jotain käsitystä automyyjän palkasta. Isossa merkkiliikkeessä on ainakin mahdollisuus päästä kohtalaisiin ansioihin. Autoja kun myy noin 20-25kpl/kk saa hyvin leivän pöytään ja pääsee yli 60te vuosiansioihin,tuloihin toki lasketaan autoedun ja puhelimen verotusarvo joten käteen jäävä osuus on selvästi pienempi.
Kamuksin ja Sakan palkkaukset taas jotain ihan muuta, niitä en tarkkaan mutta huhuja kuultu.Nykyisin en suosittele automyyjäksi menemistä. Palkat on jääneet laahaamaan vanhojen myyntilukujen katveeseen. Kappale myynti laskee vuosi tasolla mitä on ennustettu uusissa autoissa 85 tuhanteen ja sen pitäisi olle että ala kannattaa noin 130-140 tuhannen kappaleessa.
Nämä ovat todellakin surkeat lähtö kohdat. Jos pohja on 800-1000€ kk provisio siihen katteesta ,josta on vähennetty kulut ja alv pois noin 8 %
Niin katetta pitäisi kertyä 30000€ kk. Että pääsee palkoille edes jonkinmoiselle. Nykyisin uusissa autoissa on marginaali vedetty jo lähtökohtaisesti niin alas ettei sillä tienaa kuin muutaman kympin, myy sitten niitä? Älytön työmäärä ja mitään ei jää käteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyisin en suosittele automyyjäksi menemistä. Palkat on jääneet laahaamaan vanhojen myyntilukujen katveeseen. Kappale myynti laskee vuosi tasolla mitä on ennustettu uusissa autoissa 85 tuhanteen ja sen pitäisi olle että ala kannattaa noin 130-140 tuhannen kappaleessa.
Nämä ovat todellakin surkeat lähtö kohdat. Jos pohja on 800-1000€ kk provisio siihen katteesta ,josta on vähennetty kulut ja alv pois noin 8 %
Niin katetta pitäisi kertyä 30000€ kk. Että pääsee palkoille edes jonkinmoiselle. Nykyisin uusissa autoissa on marginaali vedetty jo lähtökohtaisesti niin alas ettei sillä tienaa kuin muutaman kympin, myy sitten niitä? Älytön työmäärä ja mitään ei jää käteen.Mä olen ollut premium-merkin automyyjä (eli uusien autojen) nyt 1,5 vuotta. Viimeisen puolen vuoden tulot ilman autoetua ja lomarahoja vähän reilu 29 000. Olen nainen.
Meillä usein lisäkannusteita ja maahantuonnin tukia, joiden avulla palkkaa ja katetta saadaan mukavasti nostettua. Ja minimiprovikka on myös, jokaisesta myydystä autosta saa vähintään 150 €, vaikka menisikin miinuksille (esimerkiksi esittelyautot jne, joilla katetta ei juuri koskaan tehdä). Ja aina välillä pärähtää 100 000 € (tai yli) hintainen auto kaupaksi, jolla saakin sitten jo yleensä n. 1000 euroa provikkaa yhdestä autosta.
Mä en vastaile puheluihin tai viesteihin vapaalla juuri koskaan. Lauantaitöitä on 1-2 kertaa kuussa (5h vuoro) ja niistä saa arkivapaan, joita rakastan.
Mun tulot kaksinkertaistui kun vaihdoin sihteerityöstä (saman firman) tähän, ja ei ole valittamista! Paljon vaikuttaa tietysti työyhteisö, me ollaan yhtä perhettä :)
Ja kappaleista vielä! Myyn keskimäärin kuussa 8 autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt alalla olleena 6 vuotta on jotain käsitystä automyyjän palkasta. Isossa merkkiliikkeessä on ainakin mahdollisuus päästä kohtalaisiin ansioihin. Autoja kun myy noin 20-25kpl/kk saa hyvin leivän pöytään ja pääsee yli 60te vuosiansioihin,tuloihin toki lasketaan autoedun ja puhelimen verotusarvo joten käteen jäävä osuus on selvästi pienempi.
Kamuksin ja Sakan palkkaukset taas jotain ihan muuta, niitä en tarkkaan mutta huhuja kuultu.Kamux ja Saka palkat pyörii 500€-2500€ keskimäärin. Huijaa nuoria poikia😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ollut premium-merkin automyyjä (eli uusien autojen) nyt 1,5 vuotta. Viimeisen puolen vuoden tulot ilman autoetua ja lomarahoja vähän reilu 29 000. Olen nainen.
Meillä usein lisäkannusteita ja maahantuonnin tukia, joiden avulla palkkaa ja katetta saadaan mukavasti nostettua. Ja minimiprovikka on myös, jokaisesta myydystä autosta saa vähintään 150 €, vaikka menisikin miinuksille (esimerkiksi esittelyautot jne, joilla katetta ei juuri koskaan tehdä). Ja aina välillä pärähtää 100 000 € (tai yli) hintainen auto kaupaksi, jolla saakin sitten jo yleensä n. 1000 euroa provikkaa yhdestä autosta.
Mä en vastaile puheluihin tai viesteihin vapaalla juuri koskaan. Lauantaitöitä on 1-2 kertaa kuussa (5h vuoro) ja niistä saa arkivapaan, joita rakastan.
Mun tulot kaksinkertaistui kun vaihdoin sihteerityöstä (saman firman) tähän, ja ei ole valittamista! Paljon vaikuttaa tietysti työyhteisö, me ollaan yhtä perhettä :)
Ja kappaleista vielä! Myyn keskimäärin kuussa 8 autoa.Ei vittu mitä paska puhetta "100 000" autosta 1000 euroa joopa joo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ollut premium-merkin automyyjä (eli uusien autojen) nyt 1,5 vuotta. Viimeisen puolen vuoden tulot ilman autoetua ja lomarahoja vähän reilu 29 000. Olen nainen.
Meillä usein lisäkannusteita ja maahantuonnin tukia, joiden avulla palkkaa ja katetta saadaan mukavasti nostettua. Ja minimiprovikka on myös, jokaisesta myydystä autosta saa vähintään 150 €, vaikka menisikin miinuksille (esimerkiksi esittelyautot jne, joilla katetta ei juuri koskaan tehdä). Ja aina välillä pärähtää 100 000 € (tai yli) hintainen auto kaupaksi, jolla saakin sitten jo yleensä n. 1000 euroa provikkaa yhdestä autosta.
Mä en vastaile puheluihin tai viesteihin vapaalla juuri koskaan. Lauantaitöitä on 1-2 kertaa kuussa (5h vuoro) ja niistä saa arkivapaan, joita rakastan.
Mun tulot kaksinkertaistui kun vaihdoin sihteerityöstä (saman firman) tähän, ja ei ole valittamista! Paljon vaikuttaa tietysti työyhteisö, me ollaan yhtä perhettä :)
Ja kappaleista vielä! Myyn keskimäärin kuussa 8 autoa.Tuo on ollut kyllä helppoa. Uusia autoja vuosikausia myyneenä 14-20 autoa kuukaudessa niin pääsen kohtuullisin ansoihin. Toki yleensä myyjiä on samassa myymälässä niin paljon, jotteivät kaikki tähän pääse. Uudehkoilla vaihtoautoilla tekee hyvin tulosta, mutta niitä pitää sitten olla reilusti. Niitä voi myydä 20 kuussa, mutta ongelmaksi tulee niiden saatavuus. Eli teoriassa mahdollista, mutta loppuvat aina kesken. Yleisenä tavoitteena on 15-20 autoa kuussa. Joten kuulostaa tuo 8 pieneltä määrältä tai sitten sulla on loisto diili.
- Anonyymi
Alalla hiljaittain olleena, jos haluaa tietana hyvin niin saa olla ahkera, ja johtuen siitä, että asiakkaat määräävät paljon koska kauppa käy niin ei aina vvoi tuijottaa tunteja.
Kilpailu on kovaa, mutta niin Saka kuin Kamux tai R-Joupit - hyvä myyjä tienää hyvin, laiskat huonosti.
Useimmiten ne valittajat ovat niitä, jotka eivät pärjänneet ja syyhän on aina muualla kuin itsessä. Osa haluaa leivän helposti pöytään eikä se kyllä tulee enää nykyisessä markkinassa ilmaiseksi odottamalla, oli sitten merkkiliike tai käytetty, kun olet ollut pidempään niin helpottuu kun on säännöllistä omaa asiakaskuntaa (jos hoidat asiasi, niin että he tulevat uudelleen sinun luokse).
Nuo palkkajutut ovat melko samaa useissa käytetyn liikkeissä, Kamux ja Saka molemmat aika pienellä pohjalla (tuo Kamuxin mainittu 680e ei kyllä kuulemma pidä paikaansa - on isompi, Sakalla taitaa olla tuo, tämä tuttujen kautta kuultuna jotka ovat noissa töissä).
Mutta jos hoidat hommasi hyvin niin 15-20 auto myyvänä myyjänä sekä Kamuxilla että Sakalla tienaat varmasti selvästi enemmän kuin 2000€/kk, taitaa mennä välille 3000-4000€/kk, mutta tuohon määränkin saa olla ahkera ja osata myydä oikein. Asiakkaat alalla tosiaan soittelee ihan koska haluavat, jos vaan vastaat.
Yleensä paikat missä on isompi pohja, ei ole mahdollisuuksia taas kovin suuriin tileihin, kun nämä missä selkeämmin pieni pohja provisio on mahdollisuudet selvästi isompiinkin.
Joka duunissa on huonot puolesta ja tulospalkkausalalla pitää ymmärtää mihin lähtee. - tulos tai ulos. Älä mene hommaan, joka ei sovi sinulle tai jos menet etkä tykkää, niin eihän se maailma siihen kaadu eikä tee sinusta huonoa eikä työpaikastakaan - te nyt vaan ette sopineet yhteen.
Itse vaihdoin alaa muuton mukana, myyntialalla kuitenkin ja edelleen pitää sykkiä ja tehdä hommia, että saa kauppaa eikä odottamalla jalat pöydällä pärjää.- Anonyymi
Molemmissa ollut duunissa. Sen voin kertoa että 6pvä viikossa sykkisin tienasin parhaimmillaan 5k ja sit seuraavassa kuussa jälkikulut ku paukkus ,niin tuli 1500€ bruttona. Siitä vielä verot pois. Kyllä se 200h ku painaa kuussa duunia ja saa bruttona 7€/h niin siinä ei hymyillytä🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molemmissa ollut duunissa. Sen voin kertoa että 6pvä viikossa sykkisin tienasin parhaimmillaan 5k ja sit seuraavassa kuussa jälkikulut ku paukkus ,niin tuli 1500€ bruttona. Siitä vielä verot pois. Kyllä se 200h ku painaa kuussa duunia ja saa bruttona 7€/h niin siinä ei hymyillytä🤣
Itse olin toisessa töissä 5kk ja sen aikana n.30k brutto.
Ikinä en viittä päivää enempi tehnyt töitä viikossa.
Joku ei ihan nappiin mee sulla jos noin paljon tunteja ja tommoset tienestit.
Hyvä myyjä tienaa talosta ku talosta 5-10k/ kk.
- Anonyymi
Olen toiminut Kamuxilla myyntipäällikkönä Etelä-suomessa n.3v. Sitä ennen rivimyyjänä 5v. Palkka kuukaudessa työtahdista riippuen n.9000-15000€/kk. Autoja myyn n. 35kpl kuukaudessa. Päälle lounasetu, liikuntaetu, vapaa-autoetu, puhelinetu. Autoetu n.1000-1500€/kk palkan päälle, vähän millaisella kotterolla ajelee.
Joku kuukausi kun ottaa vähän rennommin, ja pitelee vapaita voi kuukausitulo jäädä n.8000€ nurkille.
Lauantaivuoroja en ole tehnyt aikoihin. Rivimyyjän hommia.. Klo 11 lounaan jälkeen kun aloittelee, ja klo 18 kotiin, niin jää vielä aikaa veneilyyn ja golfailuun illalla.- Anonyymi
Justiinsa.
😂
- Anonyymi
Näitä oli hauska lukea.. :) Myyntikokemusta takana 4,5v. Välillä naureskellaan kollegoiden kanssa että voiko tätä edes työksi laskea.. Vuosiansio n.84K€ Mukavata hommaa tv.27tykki Keskeltä-Suomea :)
- Anonyymi
unissas :D
- Anonyymi
Eräs lestaadiolainen K:lla alkava autokauppa on ylivoimasesti kamalin työpaikka missä olen ikinä ollut. En voi suositella kellekkään. Vuosi sitten sielä olin ja en saanut minkäänlaista perehdytystä, työilmapiiri aivan hirveä ja esihenkilö todella epäreilu alaisilleen
- Anonyymi
Just joku Hedin Automotiven automyyjä paljasti YouTubessa että tienaa keskimäärin jatkuvasti noin 5000 euroa brutto per kk. Jonain kuukausina jopa 10 000 euroa. Myy ihan perus merkkejä eli Subarua jne. Uusia autoja pääkaupunkiseudulla.
- Anonyymi
6-7 päivää teet työtä 8-12h puhelin soi aamusta iltaan vastaat sähköpostiin 24/7 ei kesälomaa koska paras myyntiaika kesä-elokuu terveys kärsii kuin kroppa ylikieroksilla pomo hengittää niskaan kuin ei liiku tarpeksi autoja näin vuonna 2024
- Anonyymi
Toyotalla myyjänä 6v. Palkka 2700-3800€ kuukaudessa. Päälle vapaa autoetu n.600-650€. Käytännössä Corolla ilman mitään erikoisherkkuja.
Tästä kaikesta jää käteen 1800-2400€
Jatkuvaa sometusta ja verkostoitumista, käytännössä pakko olla somessa vaikka ei niin kiinnostaisikaan. Päättyviä rahoitus/leasingsopimusasiakkaita, taksimiehiä, yritysasiakkaita yms. kontaktoitava jatkuvasti omatoimisesti. Autot sähköistyy hurjasti, ja koko ajan täytyy olla ajan hermolla ja tietää kaikesta kaikki.
Imago on automyyjillä kohdillaan, mutta ei todellakaan ole mitään kummoista hommaa. - Anonyymi
Paremmin tienaat kuin aurat katuja kuin myyt autoja vuonna 2024
- Anonyymi
Kamux/Saka 800e pohja kanattaa harkita tori myyjää tienaat paremmin
- Anonyymi
Lähdin kamuxista myymään jäätelö nyt tienaa paremmin
- Anonyymi
Automyynnissä tekee kyllä hyvän tilin kun on ahkera ja tuntee paljon asiakkaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783