Parhaat lisävalot

Tahtoo nähdä.

Lisävalot pitäisi hankkia ja niiden hinta on sitä luokkaa että liikkeessä pitäisi olla jotain oikeaa vertailumahdollisuutta, mutta ei ole. Yhden testin löysin noista pienistä lisävaloista mutta sen verran tulee ajeltua pimeällä että ei haittaa vaikka näyttää että keulassa on kaksi ämpäriä. Referenssi luvun mielellään pitäisi olla sallituissa lukemissa eli tässä tapauksessa 17.5. Hellan Rally 1000FF ja 3000 suositeltiin, mutta varsinkin jälkimäisen hinta on järkyttävä. Ja kun noista ei testejäkään löydy niin harmittais sitten jos siitä suuremmasta sijoituksesta ei ole käytännön hyötyä.

17

13056

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bil tema

muutamaa numeroa taaksepäin? Biltema on yllättävän hyvä.

• tahtoo nähdä

Siinä se ongelma onkin kun siinä Tuulilasissa testattiin vain nuo pikkutuikut. Ei esim Rally 1000 tai 3000. Eikä muitakaan isoja valoja. Voihan ne sen testin voittajat olla hyvät valot, muttei varmasti parhaasta päästä kaikista myynnissä olevista.

• Haba
        tahtoo nähdä kirjoitti:

Siinä se ongelma onkin kun siinä Tuulilasissa testattiin vain nuo pikkutuikut. Ei esim Rally 1000 tai 3000. Eikä muitakaan isoja valoja. Voihan ne sen testin voittajat olla hyvät valot, muttei varmasti parhaasta päästä kaikista myynnissä olevista.

Hellalta löytyy vertailukuviot eri valojen(hellan) valaisukuvioista ja tehoista. Siitä käy mm. hyvin ilmi että millainen ero on esim. testivoittaja 200FF verrattuna isompiin lyhtyihin (1000/3000). Taulukko pitäisi olla kaikilla Hella kauppiailla.

• lfrnfgf

Lightforce, parhaat! Kylläkin suomessa laittomat...

• sieni

Itsehän ostin britax:it sinisellä linssillä, toiset sanoo aivan huonoiksi, minä taas erittäin laadukkaiksi hinta- laatu suhteessa.
      Hella 3000 sinisellä lasilla oli 120€ kpl, britax 130€ pari.
      Ja kyllä näillä alkaa näkemään jo hiiret ja hirvet.

• Tahtoo nähdä

Jeps nuo valot minua on kans kiinnostanut edullisen hintansa vuoksi. Taitaa tällähetkellä irrota 80€/pari. Mutta merkki on vähän hirvittänyt ku on noita cd cardicin tuotteita ja ei ole mitään testituloksia missään nähtävillä.

• ref 25
        Tahtoo nähdä kirjoitti:

Jeps nuo valot minua on kans kiinnostanut edullisen hintansa vuoksi. Taitaa tällähetkellä irrota 80€/pari. Mutta merkki on vähän hirvittänyt ku on noita cd cardicin tuotteita ja ei ole mitään testituloksia missään nähtävillä.

Ref luku menee yli 75 auton omien pitkien kanssa. Jos noita 225mm britaxeja tarkoitat.

• klkl
        ref 25 kirjoitti:

Ref luku menee yli 75 auton omien pitkien kanssa. Jos noita 225mm britaxeja tarkoitat.

Mulla ollut britaxit nyt kolmatta vuotta keulalla. Yllättävän hyvät ja edulliset. Maksoin oulussa 100€ parista. Ei ole vielä kukaan tullut valittamaan referensseistä, jotka menee hieman yli.
        nyt laitoin 100W hehkut, älyttömän paksut johdot ja suuntasin lamput "oikein". Lumi melkein sulaa edestä, liikenne merkit näkyy pimeällä suoralla n.1.5km ja olen kahdesti havainnut riittävän kaukaa hirven. Suosittelen.

• fesdv
        klkl kirjoitti:

Mulla ollut britaxit nyt kolmatta vuotta keulalla. Yllättävän hyvät ja edulliset. Maksoin oulussa 100€ parista. Ei ole vielä kukaan tullut valittamaan referensseistä, jotka menee hieman yli.
        nyt laitoin 100W hehkut, älyttömän paksut johdot ja suuntasin lamput "oikein". Lumi melkein sulaa edestä, liikenne merkit näkyy pimeällä suoralla n.1.5km ja olen kahdesti havainnut riittävän kaukaa hirven. Suosittelen.

osta käytettynä jostakin. niin itekki tein ja tyytyväinen oon ollu. hella 1000ff 17.5 ollut syksystä asti ja ei väsytäkkään ratissa enää niin paljon. Halvalla sain ja ei juuri mitään kulumisen merkkejä.

• fsaf
        fesdv kirjoitti:

osta käytettynä jostakin. niin itekki tein ja tyytyväinen oon ollu. hella 1000ff 17.5 ollut syksystä asti ja ei väsytäkkään ratissa enää niin paljon. Halvalla sain ja ei juuri mitään kulumisen merkkejä.

Bosch valot on tuntuvasti halvempia kuin Hellat. Tehosta en osaa sanoa mitään kun en ole koskkan omistanut Hellan valoja

• sieni
        klkl kirjoitti:

mulle myyjä väitti kun kysyin 100watin polttimoita, että umpiot sulaa, britax merkki siis.
        Ei kai tuohon voi uskoa? Talvella viiman keskellä, eihän niitä pitkiä paikallaan poltella normaalisti.

• On autossa
        sieni kirjoitti:

mulle myyjä väitti kun kysyin 100watin polttimoita, että umpiot sulaa, britax merkki siis.
        Ei kai tuohon voi uskoa? Talvella viiman keskellä, eihän niitä pitkiä paikallaan poltella normaalisti.

Auton omat pitkät ja omat lisäpitkät tekee jo tuon 75 ref. Lisäksi laitoin Hellan 3000 Rallyt, joissa ref 37,5/kpl. Yhteensä se tekee jo 150 ref. Katsastus sattuu olemaan toukokuussa, joten otan ne muutenkin pois kesän ajaks joten ei siitäkään aiheudu ongelmia. Itse ainakin haluan nähdä mahdolliset hirvet ennen ku ne on konepellillä, riittää ku yks sukulainen on onnettomuuden takia pyörätuolissa itselleni en sitä halua. Joten viis veisaan mitä pykälät sanoo noista referensseistä. Ja onhan se latu edessä kieltämättä valoisa. Muutenkin suomen valomääräykset on ihan p..., vois kieltämättä ottaa mallia ruotsista jossa saa laittaa hiukan enemmän valoja.

Kyllä noi Britax:t on ihan hintansa väärttejä. Eikä ne mitään sulaa vaikka 100w lamput laittaa, kunhan muistaa laittaa riittävän paksut johdot.

• laittoi
        On autossa kirjoitti:

Auton omat pitkät ja omat lisäpitkät tekee jo tuon 75 ref. Lisäksi laitoin Hellan 3000 Rallyt, joissa ref 37,5/kpl. Yhteensä se tekee jo 150 ref. Katsastus sattuu olemaan toukokuussa, joten otan ne muutenkin pois kesän ajaks joten ei siitäkään aiheudu ongelmia. Itse ainakin haluan nähdä mahdolliset hirvet ennen ku ne on konepellillä, riittää ku yks sukulainen on onnettomuuden takia pyörätuolissa itselleni en sitä halua. Joten viis veisaan mitä pykälät sanoo noista referensseistä. Ja onhan se latu edessä kieltämättä valoisa. Muutenkin suomen valomääräykset on ihan p..., vois kieltämättä ottaa mallia ruotsista jossa saa laittaa hiukan enemmän valoja.

Kyllä noi Britax:t on ihan hintansa väärttejä. Eikä ne mitään sulaa vaikka 100w lamput laittaa, kunhan muistaa laittaa riittävän paksut johdot.

xenon-asennussarjat sekä pitkille, että lyhyille. Nyt näkee! :) Olisi hieno kokeilla vielä jotain isoja lisäpitkiä xenon-sarjalla maustettuna, muttei taida raaskia. Siis tuommoisilla:

http://www.xenonled.com/xenon.htm

• villeme
        klkl kirjoitti:

tietääkö kukaan mistä sais britaxin lisävalojen osia.. kun pitäs saada lasi toiseen uus... en itse taho löytää mistäään.. kyseessä on britaxin L09 eli 225 halkaisija

• meikä82

Ite oon täällä lapissa käyttäny Hella comet 300ff lisäreitä ja hyvin on nähny. Suosittelen. Hinta oli muistaakseni 90€, joten hinta/laatu on kohdallaan.

• tulee tässä:

Ksenonit tietysti parhaat on, mutta ilmeisesti "järkevän" hintaisia halogeeneja nyt haettiin..?

Se Hellan 1000FF on aika paskamainen asentaa ja käyttää jatkossa (suuntaus / polttimon vaihto).

Mutta sitten pienempi eli 200FF on yks parhaista vaihtoehdoista hinta- / laatusuhteeltaan. Sen pakettihinta on n.80e, kuuklailemalla ehkä vähän allekkin ja löytyy motonetistä alkaen useista verstaista. Ja kyseessä on siis paketti, 2 valoa, kivisuojaa ja asennustarvikkeet. Voitti jonkun testin pari vuotta sitte.

Molempia yllä mainittuja löytyy myös ksenonina, mutta hinta sitten vähä pomppaa. Jos ei sitten löydy huutonettoebaysta sopivasti pakettia. Mutta hae se FF200 -paketti ja vaikka vielä asennusrauta kilven taa nii saat valoa ennen pimmeetä ;)

• Ketju ruosteessa

Olipas vanha ketju, muttei tämä aihe koskaan vanhene. Valot tosin voi olla jo hankittu :)

Light Force ei taida enään olla laiton, on hyväksynnät, semmosta mää vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe