Kissa pöydällä

whuh!

samassa pöydässä nuolemassa kuppiaan puhtaaksi, minkä äärellä "kissahullun" tuttavani kanssa joimme kahvia. En ymmärrä elukoiden pussaajia saatikka sitten pöydillä käveleviä kissoja, varsinkin keittiössä :( Olenkohan jotenkin epänormaali, kun en kunnioita kaikkia perheenjäseniä tasapuolisesti? Älkää lemmikkien rakastajat loukkaantuko, tämä on oma tuntemukseni karvakasoista samassa pöydässä, missä itse "nauttii" pöydänantimista. Väkisinkin tarttuu katinkarva kitalakeen, jo pelkästä ajatuksestakin. Sig!

62

2092

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

Enkä ottaisi kissoja ja koiria sänkyyn jossa itse nukun, itseään kaapimaan..hyh..joku raja senttään.

Ps. en ole eläinten vihaaja, meilläkin on koira ja kissavainaa..

• Ritva-Liisa

Kissani nukkuu aina vieressäni!

• pelkkä
        Ritva-Liisa kirjoitti:

Kissani nukkuu aina vieressäni!

kissa sana saa karvan kutiamaan kurkkuun. Oikeasti inhoan yli kaiken kissoja, vielä kykenemätön mieskin menee paremmin jakeluun. Koira on koira jos se voi olla ulkosalla en ottaisi sitäkään pirttiin.

• Ritva-Liisa
        pelkkä kirjoitti:

kissa sana saa karvan kutiamaan kurkkuun. Oikeasti inhoan yli kaiken kissoja, vielä kykenemätön mieskin menee paremmin jakeluun. Koira on koira jos se voi olla ulkosalla en ottaisi sitäkään pirttiin.

Eläinkidutusta!

• Koira ja mies
        Ritva-Liisa kirjoitti:

Eläinkidutusta!

Mie tykkän eläimistä mutta en minäkään anna oman koiran enkä kissan notkua ruokapöydän ääressä se on ihmisten ruokintapikka sinne ei elukoilla ole asiaa. Joku roti pitää elukoittenkin pidossa olla. Vaan omassa kodissaan tehkööt ihmiset miten haluavat, sallitakoon se heille. Kyllähän eläimistä on iloakin. Mikä senparempi lenkkikaveri kuin koira, ei sano koskaan että en kehtaa tai jaksa ja pakottaa ihmisen säännöllisesti lenkkeilemään.

• Kaapo
        Ritva-Liisa kirjoitti:

Eläinkidutusta!

hyvinkin. Siinä nainen puhuu asiaa josta ei ymmärrä mitään. Nykyaikana lämmittimillä varustetut ja hyvin rakennetut kopit tilavissa tarhoissa on koirien ylellisyyttä, verrattuna entisaikoihin. Koira on eläin, ei sitä pidä rinnastaa ihmiseen. Luuletko että koira (varsinkin lämminturkkinen) haluaa taloon sisälle asumaan. vissiin sille pitäis vielä laittaa vaatteetkin päälle. Nykyaikana ihmiset on nostaneet koirat ja kissat tasavertaisiksi ihmisten kanssa. Minun nuoruudessani surkuttelivat vuosisadan alun ja venäjänkarjalan elämää, kun ihmiset ja eläimet asuivat olosuhteiden pakosta samassa rakennuksessa. Nyt on taas sama malli mutta ihmiset haluavat tähän vapaehtoisesti. Kissojen ja koirien paikka ei ole samassa ruokapöydässä kuin ihmisten ja eläimistä sanotaan SE eikä HÄN.

• Koirat & nainen
        Koira ja mies kirjoitti:

Mie tykkän eläimistä mutta en minäkään anna oman koiran enkä kissan notkua ruokapöydän ääressä se on ihmisten ruokintapikka sinne ei elukoilla ole asiaa. Joku roti pitää elukoittenkin pidossa olla. Vaan omassa kodissaan tehkööt ihmiset miten haluavat, sallitakoon se heille. Kyllähän eläimistä on iloakin. Mikä senparempi lenkkikaveri kuin koira, ei sano koskaan että en kehtaa tai jaksa ja pakottaa ihmisen säännöllisesti lenkkeilemään.

Minulla koirat ei ruokapöydän ääreen tule, kun syön. Saatikka, että antaisin ruokapöydästä jotain makupaloja huh huh ..

Muuten koirat saavat olla ihan missä haluavat sängyssä, soffalla ihan missä huvittaa, mutta ruokapöytään ei tulla.

• Koirat & nainen
        Koira ja mies kirjoitti:

.. jatkoa vielä tuohon edelliseen.

Koirat eivät todellakaan koskaan sano " että en kehtaa tai jaksa ".

Koirien kanssa on lenkeillä käytävä ja tuleepahan siinä itsekin ulkoiltua.

• olemassa koirarotuja
        Ritva-Liisa kirjoitti:

Eläinkidutusta!

ulkona viihtyviä (samojedit, karhukoirat, vahtikoirat ynnä moni muu rotu viihtyy pihalla juoksunarussa), sylikoirat ja ne ns. sisäkoirat (puudelit) on juttu erikseen.
        Pääasiassa kaikki koirat tarvitsevat ulkoilutusta, oli sitten rotu mikä hyvänsä.
        Eikä se ole eläinrääkkäystä, jos käy koiraa kusettamassa.
        Kissoista kyllä pidän "pienellä etäisyydellä", en haluaisi itselleni kissaa koska ja kun niistä lähtee sitä karvaa.
        Jotkut kyllä antaa niiden hyppiä ruokapöydällä ja sängyssä, kammoksuen katselen.
        Toisaalta kissasta on enemmän työtä ja kissa on siisti, väistää näppärästi likaisen kohdan, ei halua sotkea tassujansa.

• Tanja1965
        Koirat & nainen kirjoitti:

Minulla koirat ei ruokapöydän ääreen tule, kun syön. Saatikka, että antaisin ruokapöydästä jotain makupaloja huh huh ..

Muuten koirat saavat olla ihan missä haluavat sängyssä, soffalla ihan missä huvittaa, mutta ruokapöytään ei tulla.

kyllä koirat oppivat että pöydän vieressä ei kuolata.
        Koskaan en anna pienintäkään makupalaa pöydästä. Sen jälkeen koirat olisivat aina odottamassa. Koiralla on hyvä muisti.
        Ei ole olemassa ongelmakoiria, on vain ongelmaisäntiä/emäntiä.

• Tanja1965
        Kaapo kirjoitti:

hyvinkin. Siinä nainen puhuu asiaa josta ei ymmärrä mitään. Nykyaikana lämmittimillä varustetut ja hyvin rakennetut kopit tilavissa tarhoissa on koirien ylellisyyttä, verrattuna entisaikoihin. Koira on eläin, ei sitä pidä rinnastaa ihmiseen. Luuletko että koira (varsinkin lämminturkkinen) haluaa taloon sisälle asumaan. vissiin sille pitäis vielä laittaa vaatteetkin päälle. Nykyaikana ihmiset on nostaneet koirat ja kissat tasavertaisiksi ihmisten kanssa. Minun nuoruudessani surkuttelivat vuosisadan alun ja venäjänkarjalan elämää, kun ihmiset ja eläimet asuivat olosuhteiden pakosta samassa rakennuksessa. Nyt on taas sama malli mutta ihmiset haluavat tähän vapaehtoisesti. Kissojen ja koirien paikka ei ole samassa ruokapöydässä kuin ihmisten ja eläimistä sanotaan SE eikä HÄN.

koirista mitään.
        Koira on laumaeläin ja sen on saatava olla joko ihmisten tai toisien koirien seurassa.
        Kun laitat koiran lämpimään koppiin ja tarhaan niin varaudu siihen, että naapurisi valittava jumalattomasta metelistä jota koirasi pitävät yötä päivää.
        Koira on jalostettu niin pitkälle että se kaipaa ihmisen seuraa. Ja ihmisen joka ottaa koiran on myös oltava sen varran vastuullinen, että pitää huolen lemmikistään, eikä jätä sitä yksin lämpimään koppiin päiväkausiksi.
        On toki ulkokoiria jotka eivät edes viihdy sisällä, mutta nekin kaipaavat ihmisen seuraa.
        Surullista oli seurata erään naapurini labradoria joka oli 5 vuotta kytkettynä noin 3 metrin naruun pihassa yksin.
        Isäntä talutti koiraa korttelin ympäri kerran päivässä (noin 500m) ja siinä oli koiran koko elämä.
        Lopulta eläinsuojeluviranomaiset uskoivat tilanteen vakavuuden ja koira pääsi uuteen kotiin.
        Naapureiden on vaikea puuttua kenenkään elämään, mutta eläinten ahdistusta ei halua katsella vierestä.

• Kaapo
        Tanja1965 kirjoitti:

koirista mitään.
        Koira on laumaeläin ja sen on saatava olla joko ihmisten tai toisien koirien seurassa.
        Kun laitat koiran lämpimään koppiin ja tarhaan niin varaudu siihen, että naapurisi valittava jumalattomasta metelistä jota koirasi pitävät yötä päivää.
        Koira on jalostettu niin pitkälle että se kaipaa ihmisen seuraa. Ja ihmisen joka ottaa koiran on myös oltava sen varran vastuullinen, että pitää huolen lemmikistään, eikä jätä sitä yksin lämpimään koppiin päiväkausiksi.
        On toki ulkokoiria jotka eivät edes viihdy sisällä, mutta nekin kaipaavat ihmisen seuraa.
        Surullista oli seurata erään naapurini labradoria joka oli 5 vuotta kytkettynä noin 3 metrin naruun pihassa yksin.
        Isäntä talutti koiraa korttelin ympäri kerran päivässä (noin 500m) ja siinä oli koiran koko elämä.
        Lopulta eläinsuojeluviranomaiset uskoivat tilanteen vakavuuden ja koira pääsi uuteen kotiin.
        Naapureiden on vaikea puuttua kenenkään elämään, mutta eläinten ahdistusta ei halua katsella vierestä.

Minulla on kokemusta koiranelämästä jo vuodelta56

• tapana

haudata ne vainaat.
        (otan osaa kuiteski)#

• hyppii
        Kaapo kirjoitti:

ikkunaa vasten kun tahtoo taas sisälle, joten kyllä ne sitten sisällä haluavat olla. Onkin oikein iloinen kun käyn laskemassa hänet sisälle. :))
        Hänellä on myöskin oma tuoli ruokapöydän ääressä ja hän nukkuu sängyssäni kun minäkin nukun ja hänellä on oma peitto ja tyyny ja peiton hän osaa vetää itse päälleen. Hän ei edes kuorsaa, eikä pahemmin potki tai yritä varastaa minun peittoani, joten hän on paljon parempi kuin joku sika joka ei hänen päälleen mitään ymmärrä. ###
        Niin ja katsomme hänen kanssaan yhdessä telkkaria ja olemme yleensä samaa mieltä kaikesta (no melkein kaikesta, paitsi siitä että onko Benji hyvä näyttelijä vai ei? Minusta on, hänestä ei). :)

• sitten ollut
        Kaapo kirjoitti:

jo vuodesta -56 vain kovaa luuta ja koppi kylmä?
        On se kovaa ku luu on kovaa ja koppikin vuotaa ;))

###

• kirjoitatko
        Kaapo kirjoitti:

tassuillasi vai onko sulla oma sihteeri?
        Buahhaahahaahaahhahhahaaaa
        Koirista et kuitenkaan tiedä mitään, olet sä varma ettet olekin aasi?
        Hiton vanha olet koiraksi, oikea teräshauva.

• niinpä niin
        Koirat & nainen kirjoitti:

Kun pentu tuli taloon tein heti sille selväksi että ei ruokapöydän eteen tulla kyttäämään...koirani tiesi pitkään sen mutta kun menimme poikaystäväni mummon luokse kyläilemään niin tilanne muuttui.Vanhus kun niin rakasti koiria vanhan maalaistalon tyyliin eli koiran kuuluu saada kaiken maailman tähteet mitä ruokapöydästä jää!!Raivostuttavaa!Yritin joka kerta kieltää mutta eihän se auttanut mitään...Nykyään koirani tulee kokeilemaan aina välillä että saisikos sitä jotain...Enää en ole ottanut koiraa mummolaan sisälle!!

• Allerginenkin kaiken lisäksi

Olen ollut samassa tilanteessa pari kertaa, oikein alkoi oksettamaan.
      Mirri kävellä tepasteli kahvikuppien ja pullien seassa, emäntänsä vaan hieman kielteli, että äiskähän on sanonut, että kahvipöydälle ei saa mennä vieraiden aikana. Niinkuin se karvaturri ymmärtäsi puhetta.

Samoin se niiden elukoiden pussaaminen, ja vielä suoraan siihen kirsun päälle, jossa ne kaikki madot oljentelevat itseään.
      Ja varsinkin koirien pussaus, ne kun käyvät nuolemassa naapurin (koiran) pepun ja omansakin kyllä ylettyvät lipomaan.
      Siihen pikku-äiskä antaa sitten pusun kullalleen.
      Olisi melkein sama nuolla sen peppu siinä samalla.

KYLLÄ IHMINEN ON SIKA.

Liiallisuuksiin on mennyt eläinrakkaus...

• kiti

sitä kaikenlaista sittisontiaista. Minä tykkään koirista ja myös kissoista ,mutta eläin on eläin ja ihminen ihminen . Monelle eläin on tosi tärkeä ja ainoa kaveri ,mutta pussailu ja vieressä nukuttaminen on sairasta. Työssä ollessani näin miten esim. koira oli tärkeämpi kuin lapsi joka oli allerginen eläimille. Pahimmassa tapauksessa lapsi laitttiin mummolle asumaan mutta koira jäi perheeseen.Olen saanut kunnian olla juhlissa jossa pöydänantimet oli kissa ja koira käyneet lipomassa ja meidän vieraiden olisi sitten pitänyt niitä jätöksiä nauttia lämmöllä. Huhhuh!!!

• Reijo
        kiti kirjoitti:

sitä kaikenlaista sittisontiaista. Minä tykkään koirista ja myös kissoista ,mutta eläin on eläin ja ihminen ihminen . Monelle eläin on tosi tärkeä ja ainoa kaveri ,mutta pussailu ja vieressä nukuttaminen on sairasta. Työssä ollessani näin miten esim. koira oli tärkeämpi kuin lapsi joka oli allerginen eläimille. Pahimmassa tapauksessa lapsi laitttiin mummolle asumaan mutta koira jäi perheeseen.Olen saanut kunnian olla juhlissa jossa pöydänantimet oli kissa ja koira käyneet lipomassa ja meidän vieraiden olisi sitten pitänyt niitä jätöksiä nauttia lämmöllä. Huhhuh!!!

Taitaisitko hieman liioitella

• Ukkosi

Kun käy sinua nuolemassa "sieltä" ja sen päälle pussaa kiitokseksi??

• Reijo
        Ukkosi kirjoitti:

Koiran suun pitäisi olla puhtaampi kuin ihmisen,varsinkin eräiden ihmisten

• kiti
        Reijo kirjoitti:

eletty ja koettu ,on taruakin ihmeellisempää ,Reijoseni. Kaikki on faktaa!!. Siis metsästyshurtta oli lasta tärkeämpi ja kissa sekä koira olivat liponeet tarjottavia. Usko pois!!

• Reijo
        kiti kirjoitti:

eletty ja koettu ,on taruakin ihmeellisempää ,Reijoseni. Kaikki on faktaa!!. Siis metsästyshurtta oli lasta tärkeämpi ja kissa sekä koira olivat liponeet tarjottavia. Usko pois!!

Sitten ihmetyttää ystäväpiirisi

• Kaapo

Hyvinkin on ,ei ymmärretä sitä että eläin on eläin joka toimii eläinten säännöillä ja vieteillä. Olet oikeassa.

• Kaapo
        kiti kirjoitti:

onko totta? Kyllä meitä on moneksi.

• kiti
        Reijo kirjoitti:

Sitten ihmetyttää ystäväpiirisi

Joutuuhan sitä juhliin menemään siis edustamaan!! Ystäviini ei kuulu mainitunlaisia.Sitäpaitsi juhliin joihin jouduimme osallistumaan olivat karonkka. Tiedätkö mikä se on?? Isäntäparina oli lääkäri ja professori ,että silleen......

• Juniperus
        Ukkosi kirjoitti:

Varmaankaan ukko ei nuole koiran peräpäätä, enkä minä muutenkaan rinnastaisi naista koiraan.

• Tanja1965
        kiti kirjoitti:

ihmisiä on monenlaisia, älä yleistä meitä eläinrakkaita, hulluihin fanaatikkoihin.

• Tanja1965
        Reijo kirjoitti:

istuu aina pöydässä ja nuolee tarjottavista parhaat päältä:)
        Ihan totta, en liioittele. Jostakin syystä en juurikaan käy heillä kylässä.
        Omalla kissallani ei ole asiaa pöydälle. (paitsi silloin kun kukaan ei näe)
        Sen takia pöydällä ei koskaan ole mitään ylimääräistä syötävää.

• ettei ne
        kiti kirjoitti:

antaneet sitä lasta lastenkotiin ja ettei lasissasi ollut myös kissanpissiä?

• haha
        kiti kirjoitti:

Joutuuhan sitä juhliin menemään siis edustamaan!! Ystäviini ei kuulu mainitunlaisia.Sitäpaitsi juhliin joihin jouduimme osallistumaan olivat karonkka. Tiedätkö mikä se on?? Isäntäparina oli lääkäri ja professori ,että silleen......

niiden nyt ainakin luulis tietävän paremmin, eli että se ei ole epäterveellistä eikä epähygieenistä saati kuvottavaa, vaan ihan normaalia. ;))

• on kaksi kissaa ja en kyllä anna kattien pöydällä kävellä enkä taatusti ainaskaa anna nukkua samassa sängyssä.Pusuttelen kyllä kisuleita...pakko se on,ku ne on nii sulosia (ainaski joskus) ;)

• kaksitoista

Tahtoo sänkyyn sun kainaloon kehräämään..........
        Pusuttelu kuulostaa mielenkiintoiselta,tahtoo kans,tällänen pikku menninkäinen soppii ihan hyvin sinun viereesi........((((((
        Ps.mä olen sulonen

• kaksitoista kirjoitti:

Tahtoo sänkyyn sun kainaloon kehräämään..........
        Pusuttelu kuulostaa mielenkiintoiselta,tahtoo kans,tällänen pikku menninkäinen soppii ihan hyvin sinun viereesi........((((((
        Ps.mä olen sulonen

viereen? :)) taitaisin pistää sut veskiin nukkumaan...;))...paitsi jos ny et ole iki-ihanan sulonen pusuteltava....sit vois jo miettiä..:DDD

• tervettämenoa

Mä testit kissa-allergian, laitoon unholaan, ja
      nyt ei vaivaa allergiat, on meillä kissoolla
      oltavat, saa pöyrällä löhötä, kupista maistaa,
      ei vaivaa ketään sairaudet ja muut, tarpeeksi
      niitäkin tarvitaan.

Kiva on elellä tälleen, ja basiliskot karanneet
      jälleen. Terveen elämän puolesta luonnollisesti.

Allergia ajattelu on patologista kissojen alitajuntasta vihaamista, koirat ne vasta
      juoksee toisten koirien merkkauksia nuolemassa
      ja sitten tosiaan ettei edes tassuja pestä,
      sisälle vauvoja nuoleksimaan yöööök.

• Olli

sun pitäis mennä kun et älyä hygieniasta mitään.

• käytä sitä päätä joka on ko...
        Olli kirjoitti:

Tämähän koko aihe on typerä, jokaisella on oikeus
        pitää kotona mitä haluaa pöydällä, ja se siitä.

Marisijat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• peräpäätkin
        käytä sitä päätä joka on ko... kirjoitti:

Tämähän koko aihe on typerä, jokaisella on oikeus
        pitää kotona mitä haluaa pöydällä, ja se siitä.

Marisijat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

paitsi koiranjätökset jäävät keväthankienkoristeeksi. Juu, jokainen saa kaiketi tehdä mitä ja miten tahtoo varsinkin omassa murjussaan. Joskus sattunut kissankusen hajuiseen asuntoon eksymään, missä kissankarvaa kaikki pinnat täynnänsä kuvottavan löyhkän lisäksi. Pitäs omistajien laittaa oveen varoitus sisällä olevasta lemmikistä, tietäisivät allergiset kiertää kaukaa oven sekä sen kämpän asukit. Meitä allergisia on kai jotkut muutkin kuin tämän kirjoittaja.

• Reijo
        Olli kirjoitti:

Koira ei

• koira
        Reijo kirjoitti:

Koira ei

pesee itsensä ainakin peräpäästä, vai etkö ole muka nähnyt. Sama juttu oli sitten narttu tai uros, niin tapahtuu.
        Kissa nuolee tassunsa ja samoin peräpäänsä.

• Koiranhan joutuu
        koira kirjoitti:

pesee itsensä ainakin peräpäästä, vai etkö ole muka nähnyt. Sama juttu oli sitten narttu tai uros, niin tapahtuu.
        Kissa nuolee tassunsa ja samoin peräpäänsä.

kylvettämään

• Tanja1965
        peräpäätkin kirjoitti:

paitsi koiranjätökset jäävät keväthankienkoristeeksi. Juu, jokainen saa kaiketi tehdä mitä ja miten tahtoo varsinkin omassa murjussaan. Joskus sattunut kissankusen hajuiseen asuntoon eksymään, missä kissankarvaa kaikki pinnat täynnänsä kuvottavan löyhkän lisäksi. Pitäs omistajien laittaa oveen varoitus sisällä olevasta lemmikistä, tietäisivät allergiset kiertää kaukaa oven sekä sen kämpän asukit. Meitä allergisia on kai jotkut muutkin kuin tämän kirjoittaja.

kun oli aika jolloin minulle ei ollut eläimiä tulin allergiseksi kissoille.
        Silmät vuotivat ja nenä meni tukkoon ja joka paikkaa syhytti.
        Mutta kun sitten kissa sattui puolivahingossa tulemaan perheenjäseneksi, niin kaikki oireeni katosivat. Se on sitä siedätyshoitoa parhaimmillaan, johon tarvitaan aitoa eläinrakkautta.
        10 vuotta ilman minkäänlaisia allergiaoireita ja kissa ja kaksi koiraa jatkuvasti perheessä.
        Meillä ei haise kissanpissa, Kisuli osaa käydä vessanpöntöllä, ja se on helppo opettaa jokaisella kissalle, koska ne ovat luonnostaan siistejä eläimiä.
        Niin, vetää ne eivät osaa, joten se on tehtävä niiden puolesta.
        Kissan pyllyä en pyyhi, enkä koirienikaan, jos et viitsisi liioitella.
        Koirat oppivat helposti tekemään asiansa niin kauas tietä, että keväällä jätöksiä ei edes huomaa.
        Joten taas voin sanoa, että ei ole ongelmakoiria, on vain ongelmaisäntiä/emäntiä:)

• joka kotiin
        peräpäätkin kirjoitti:

sitten sitä kuonoaan KUTSUMATTA tyrkätä?
        Jos minut minne kutsutaan, niin kyllä varmasti tietäisin onko siellä kissoja tai koiria tms. vaik ois käärmeitä! -Niin tietäisin sen varmasti jo etukäteen.

• voin sanoa
        Tanja1965 kirjoitti:

kun oli aika jolloin minulle ei ollut eläimiä tulin allergiseksi kissoille.
        Silmät vuotivat ja nenä meni tukkoon ja joka paikkaa syhytti.
        Mutta kun sitten kissa sattui puolivahingossa tulemaan perheenjäseneksi, niin kaikki oireeni katosivat. Se on sitä siedätyshoitoa parhaimmillaan, johon tarvitaan aitoa eläinrakkautta.
        10 vuotta ilman minkäänlaisia allergiaoireita ja kissa ja kaksi koiraa jatkuvasti perheessä.
        Meillä ei haise kissanpissa, Kisuli osaa käydä vessanpöntöllä, ja se on helppo opettaa jokaisella kissalle, koska ne ovat luonnostaan siistejä eläimiä.
        Niin, vetää ne eivät osaa, joten se on tehtävä niiden puolesta.
        Kissan pyllyä en pyyhi, enkä koirienikaan, jos et viitsisi liioitella.
        Koirat oppivat helposti tekemään asiansa niin kauas tietä, että keväällä jätöksiä ei edes huomaa.
        Joten taas voin sanoa, että ei ole ongelmakoiria, on vain ongelmaisäntiä/emäntiä:)

enää vaan että amen! Sillä just noinhan se on. :) -kaikki mitä sanoit!

• itsensä
        Reijo kirjoitti:

Koira ei

sukupuolielimensä ja talvella se piehtaroi ylimääräset pölyt ja punkit lumihangessa pois itestään, kesällä se ui. Hyvät koiran omistajat myös pesevät koiransa aika-ajoin. Että silleen. Mulle sun ainaki on ihan turha Reijo alkaa moittimaan koirien siisteyttä. ;))

• ihanko totta?
        Koiranhan joutuu kirjoitti:

kylvettämään

### monetkohan vaipat äitis sinultakin on vaihtanu aikoinaan ja liejupaskat pepustasi pessyt, karmeet sotkut kasvoiltasi ja käsistäsi, kylvettänyt (toivottavasti) päivittäin.
        Mul on sekä koira että laps ja tiiän tosiaan että siinä lapsessa on enemmän "hoitamista" kuin yhdes koirassa. Kummatkin olen itelleni halunnut, kummatkin hoitanut... valittamatta, mielelläni.
        Se on kuule ihan asenteesta kiinni.

• ja naiset
        Reijo kirjoitti:

Koira ei

pissii vessassa siivolla, miehet ei. ;)

• ihanko totta? kirjoitti:

### monetkohan vaipat äitis sinultakin on vaihtanu aikoinaan ja liejupaskat pepustasi pessyt, karmeet sotkut kasvoiltasi ja käsistäsi, kylvettänyt (toivottavasti) päivittäin.
        Mul on sekä koira että laps ja tiiän tosiaan että siinä lapsessa on enemmän "hoitamista" kuin yhdes koirassa. Kummatkin olen itelleni halunnut, kummatkin hoitanut... valittamatta, mielelläni.
        Se on kuule ihan asenteesta kiinni.

Asenne se on...ei muuten noi "liejupaskat" oo kyllä häävejä..yh yh..;))

• ###
        mii-su kirjoitti:

Asenne se on...ei muuten noi "liejupaskat" oo kyllä häävejä..yh yh..;))

ole ei ;))

• Markku J.

Ne hyppivät pöydällä erityisesti silloin, kun olin lukemassa sanomalehteä. Ne asettuivat aina makaamaan lehden päälle niin, etten voinut lukea sitä. Jos häädin ne pois, niin ne hyppäsivät takaisin heti, kun olin kääntänyt sivua.

Kääk. Ne raapivat sohvakaluston riekaleiksi. Hankin niille avovaimon vastustuksesta huolimatta seinään kiinnitettävän raapimisalustan. Siitä ne pitivät, ja sohvan reunat jäivät rauhaan.

Minä en voinut sietää niitä, mutta kaiken järjen vastaisesti ne pitivät erityisesti minusta eivätkä siitä avosiipasta, joka kuitenkin oli niiden emäntä.

Olihan se toisaalta mukavaa, että ne käpertyivät syliini kehräämään, mutta kamala riesa niistä oli.

Ruokapöytään nillä ei totisesti ollut mitään asiaa.

• siihen

lehtesi päälle ;)
        Kiva kun välitit niistä niin paljon, että hankit niille sen raapimisjutun seinälle. Taas nähtiin että kaikki on eläimen "omistajasta" kiinni. :))

• Kalle senior

....nukkuu vieressä...tykkää kun nuolen ;-)

• kiti

mirrisi kaksi - vai nelijalkainen?Kysyisin kun utelias olen ,että nuollessasi hyrrääkö vai ulvooko??

• Tanja1965

kaikki eläimet ovat ihania.
      En anna kissan tulla pöydälle, mutta tiedän että poissaollessani se kyllä siellä käy.
      Kaksi koiraani on hyvin koulutettuja ja hyvinkäyttäytyviä.
      En ymmärrä ihmisiä jotka inhoavat eläimiä, minulle käy yhtä hyvin käärme kuin kisukin lemmikiksi.
      Jos ihminen inhoaa eläimiä, hän inhoaa myös elämää yleensä. Ihminen jolla on lemmikki on aina onnellisempi kuin sellainen jolla ei sitä ole.
      Rakkaat lemmikkimme antavat meille uskolisuutta ja rakkautta. Ei niitä silti tarvitse lelliä, vaan kouluttaa koira niin että siitä ei ole haittaa kenellekään.
      En hyväksy koiria häkissä, muuta kuin sen rotuisia jotka ovat metsästys ja ulkokoiria. Ja silloinkin niiden kanssa pitää lenkkeillä ja seurustella päivittäin. Ei niitä saa jättää häkkiin ilman ihmisen seura päiväkausiksi.
      Eläimiä inhoavat ihmiset ovat syvältä...

• mun koira

käy kans pöydällä ku oon pois (ne käy kaikki vissiin siel), mut olkkarin pöydäl ja epäilen et ne menee sinne heti ikkunast katsoo, kun mun auto lähtee pihasta, et minne se emäntä ny lähti? :)) No mä oon lakannu pitämästä kalliita vaaseja siinä pöydällä, ei ees pöytäliinaa, etteivät satuta luistaessaan tassujaan. Onhan niiden ny saatava vilkuttaa mulle. ;)
        Kohta mul on noita hetken kaheksan vissiin ku tyttöliini on tiineenä :))
        Eläimiä inhoavat ihmiset ovat tosiaan syvältä.

• mun koira kirjoitti:

käy kans pöydällä ku oon pois (ne käy kaikki vissiin siel), mut olkkarin pöydäl ja epäilen et ne menee sinne heti ikkunast katsoo, kun mun auto lähtee pihasta, et minne se emäntä ny lähti? :)) No mä oon lakannu pitämästä kalliita vaaseja siinä pöydällä, ei ees pöytäliinaa, etteivät satuta luistaessaan tassujaan. Onhan niiden ny saatava vilkuttaa mulle. ;)
        Kohta mul on noita hetken kaheksan vissiin ku tyttöliini on tiineenä :))
        Eläimiä inhoavat ihmiset ovat tosiaan syvältä.

kissat ja koirat muka siistejä? Hah!

Kissa nuolee itsensä ja levittää sylkeä turkkiinsa. Tämä sylki kuivuu ja sylkipöly tekee sen allergian. Samoin kissat paskovat ulkona naapureitten pihoille, omalle harvemmin. Kaupunkipaikoissa.
        Kissoissa on usein losia, olikohan se nyt joku myxomatosis tai sinne päin. Säilyy kissanpaskassa luonnossa 18 kk. Aiheuttaa ihmiselle ohimenevän flunssan tapaisen reaktion. Loinen kuitenkin aiheuttaa aivojen jossakin osassa (jota en enää muista) tietojenkäsittelyssä vähän hitautta. Tämä hitaus sitten sopivassa liikennetilanteessa saattaa käydä kohtalokkaaksi. Tiedot ovat muutaman vuoden takaa englanntilaisesta tutkimuksesta, josta oli artikkeli Science -lehdessä.

Koirien siisteys taas näkyy mm niiden ruokavaliosta. Syövät kaikkia eritteitä ihmispaskasta lähtien, kun saavat. Jos vaikka mädän variksenraadon löytävät, niin sen päällä kieriskelemällä itselleen herkkutuoksun hankkivat. Nähty se on tämäkin.
        Vaikka en mikään siisteysintoilija ole, niin meille kyllä ei koiralla ole asiaa sisälle.

On näillä elukoilla kieltämättä hyvätkin puolensa, mutta niin ne on kaikilla muillakin elukoilla. Jokaisella on oma lajinsa mukainen perusluonne ja sitten vielä kaikki omaavat omat persoonalliset piirteensä. Näinhän se on ihmisilläkin.
        Elukoilla vain tuo paskan ja kusen kanssa pelaaminen on mitä on.

• pidä iha vapaasti
        sitroen kirjoitti:

Kissa nuolee itsensä ja levittää sylkeä turkkiinsa. Tämä sylki kuivuu ja sylkipöly tekee sen allergian. Samoin kissat paskovat ulkona naapureitten pihoille, omalle harvemmin. Kaupunkipaikoissa.
        Kissoissa on usein losia, olikohan se nyt joku myxomatosis tai sinne päin. Säilyy kissanpaskassa luonnossa 18 kk. Aiheuttaa ihmiselle ohimenevän flunssan tapaisen reaktion. Loinen kuitenkin aiheuttaa aivojen jossakin osassa (jota en enää muista) tietojenkäsittelyssä vähän hitautta. Tämä hitaus sitten sopivassa liikennetilanteessa saattaa käydä kohtalokkaaksi. Tiedot ovat muutaman vuoden takaa englanntilaisesta tutkimuksesta, josta oli artikkeli Science -lehdessä.

Koirien siisteys taas näkyy mm niiden ruokavaliosta. Syövät kaikkia eritteitä ihmispaskasta lähtien, kun saavat. Jos vaikka mädän variksenraadon löytävät, niin sen päällä kieriskelemällä itselleen herkkutuoksun hankkivat. Nähty se on tämäkin.
        Vaikka en mikään siisteysintoilija ole, niin meille kyllä ei koiralla ole asiaa sisälle.

On näillä elukoilla kieltämättä hyvätkin puolensa, mutta niin ne on kaikilla muillakin elukoilla. Jokaisella on oma lajinsa mukainen perusluonne ja sitten vielä kaikki omaavat omat persoonalliset piirteensä. Näinhän se on ihmisilläkin.

ovesi kiinni kaikilta eläimiltä. ;)

• mitään kotieläintä
        sitroen kirjoitti:

Kaltaistesi ihmisten on parampi tyytyä muovikukkiin ja koriste-esineisiin.
        Ne eivät pasko.
        Bakteerikauhuisena pidät varmaan suusi edessä hengityssuojainta niinkuin Michael Jacsonkin.
        Muista pyyhkiä pylly ja sen jälkeen desinfioida kätesi.

• Pirre*
        mitään kotieläintä kirjoitti:

Kaltaistesi ihmisten on parampi tyytyä muovikukkiin ja koriste-esineisiin.
        Ne eivät pasko.
        Bakteerikauhuisena pidät varmaan suusi edessä hengityssuojainta niinkuin Michael Jacsonkin.
        Muista pyyhkiä pylly ja sen jälkeen desinfioida kätesi.

sukulaisellamme on koira aina autossa mukana ja minun on ihan vaikea istua siinä hajussa; vaikka auton istuimet ovat suojattu "resulla", silti se auto haisee koiran hielle..tai mikä se sulotuoksu lieneekin..

• Varma
        sitroen kirjoitti:

Sinä pies puhuu asiaa. Kyllähän eläin ja ihminen on kaksi eri asiaa, nuo eläin hullut ei vaan tajua että siisteyttä pitäisi noudattaa vaikka omistaakin koiran tai kissan tai jonkun muun eläimen. Kävin tässä vähän aikaa sitten kylässä eräässä talossa jossa oli kaksi pientä ja kaksi suurta koiraa. Mikä haju siellä olikaan ja karvan siivo. Avoimesta makuuhuoneen ovesta näin kun suuret koirat makasivat parisängyn päällä ja kummallakin oli jyrsittävänä sellainen oikein helvetin iso ja verinen tuore luu. Isäntäväki vain kehaisi että on siinä meidän hauvoilla nyt puuhaa kun saivat eilen isot namit. Niin että kaikessa siivossa ne nuo ihmiset asuu.

• Pirre*
        Varma kirjoitti:

Sinä pies puhuu asiaa. Kyllähän eläin ja ihminen on kaksi eri asiaa, nuo eläin hullut ei vaan tajua että siisteyttä pitäisi noudattaa vaikka omistaakin koiran tai kissan tai jonkun muun eläimen. Kävin tässä vähän aikaa sitten kylässä eräässä talossa jossa oli kaksi pientä ja kaksi suurta koiraa. Mikä haju siellä olikaan ja karvan siivo. Avoimesta makuuhuoneen ovesta näin kun suuret koirat makasivat parisängyn päällä ja kummallakin oli jyrsittävänä sellainen oikein helvetin iso ja verinen tuore luu. Isäntäväki vain kehaisi että on siinä meidän hauvoilla nyt puuhaa kun saivat eilen isot namit. Niin että kaikessa siivossa ne nuo ihmiset asuu.

ruman sanan niinku se on...:/

Siihempä on kiva köllähtää..emäntä ilahtuu, kun luulee koiran luuta hmmm.. * :) *

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      376
      8283
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      167
      2627
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      948
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      873
    5. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      860
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      836
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      833
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      69
      725
    Aihe