Sosiaali- ja terveysministeriö suunnittelee tupakkalakiin muutoksia, jotka rajoittaisivat parvekkeella polttamista.
Taloyhtiöt voivat jo kieltää parveketupakoinnin järjestyssäännöissään, mutta ministeriö selvittää parhaillaan mitä mahdollisuuksia on puuttua asiaan lailla.
Lue lisää Ylen uutisista:
http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id25271.html
Pitäisikö tupakointi parvekkeilla kieltää lailla?
STM rajoittaisi parveketupakointia
207
44687
Vastaukset
- ...
Voi jumalauta... mitähän vielä...
Vittuako se asiaa muuttaa jos meen pihaan polttamaan, ja koht kielletään sekin... tervetuloa tulevaisuus jossa on yks 2 neliön tupakkakoppi tien vieres noin 10km säteellä... tää on ttaas näitä kun jotain vaan pitää päättää eikä käytetä enää järkeä missään...
Alkaa suomessakin menee viimestään nyt asiat niin perse edellä puuhun kun vaan voi...
Pitänee alkaa harkita muuttoa johonkin missä ihmisillä vielä toimisi aivot, lienee turha enää edes haaveilla sellasesta...- tajutonta
Vaikka en itse polta, en malta olla sanomatta tähän aiheeseen jotakin. "Muista huomaavaisuus" tupakoitsijoille ja "Muista suvaitsevaisuus" tupakoimattomille oli aikoinaan Amer-tupakkatehtaan mainoslause. Hieno lause – mutta vain, jos vastaanottajalla on kapasiteettia sitä ymmärtää.
Olen sitä mieltä, että kun tupakoijat, mm. 78-vuotias, liikuntavammainen äitini alistetaan OMALTA parvekkeeltaan ulos pihalle polttamaan päivätupakkansa, niin suvaitsevaisuutta ei enää ole. Ja monet muut ihmiset; varsinkin ne, joiden elämä on muutenkin rankkaa ja savuke kun auttaa ahdistuksen ollessa suurimmillaan.
On niin helppo tuijottaa aina omaan napaan, välittämättä siitä, mitä toinen ihminen ajattelee ja tuntee. Enkä usko, että sekään on hyvä, että jatkossa pihamaa on täynnä tupakantumppeja tai tupakanhaju tulee jatkossa sisältä ilmastoinnin kautta. Siinä sitten nähdään miten taas yhden lain kanssa ollaan menty "perse edellä puuhun". - tupakkakoppi
Tosiaan vois laittaa tupakkakoppeja talojen ulkopuolelle mihin röökääjät voi mennä polttelee kaikki vaa samaan koppiin rööki suuhun
- sisällä
tajutonta kirjoitti:
Vaikka en itse polta, en malta olla sanomatta tähän aiheeseen jotakin. "Muista huomaavaisuus" tupakoitsijoille ja "Muista suvaitsevaisuus" tupakoimattomille oli aikoinaan Amer-tupakkatehtaan mainoslause. Hieno lause – mutta vain, jos vastaanottajalla on kapasiteettia sitä ymmärtää.
Olen sitä mieltä, että kun tupakoijat, mm. 78-vuotias, liikuntavammainen äitini alistetaan OMALTA parvekkeeltaan ulos pihalle polttamaan päivätupakkansa, niin suvaitsevaisuutta ei enää ole. Ja monet muut ihmiset; varsinkin ne, joiden elämä on muutenkin rankkaa ja savuke kun auttaa ahdistuksen ollessa suurimmillaan.
On niin helppo tuijottaa aina omaan napaan, välittämättä siitä, mitä toinen ihminen ajattelee ja tuntee. Enkä usko, että sekään on hyvä, että jatkossa pihamaa on täynnä tupakantumppeja tai tupakanhaju tulee jatkossa sisältä ilmastoinnin kautta. Siinä sitten nähdään miten taas yhden lain kanssa ollaan menty "perse edellä puuhun".ai niin mutta se hajuhan jää huoneistoon ja rakennelmiin. No lopettakoon sitten tupakointi. Kuka hänet on pakottanut polttamaan. Jostakin heidän on tingittävä vaikka olisi sata vuotias. En minä ainakaan rupea haistelemaan vanhuksien tupakansavuja omassa huoneistossa. Kun se haju tulee avoimesta ikkuansta sisääsn. Se on jo sisällä. Ei auta sulkea mitään rööriä enää.
- kuin sinä
sisällä kirjoitti:
ai niin mutta se hajuhan jää huoneistoon ja rakennelmiin. No lopettakoon sitten tupakointi. Kuka hänet on pakottanut polttamaan. Jostakin heidän on tingittävä vaikka olisi sata vuotias. En minä ainakaan rupea haistelemaan vanhuksien tupakansavuja omassa huoneistossa. Kun se haju tulee avoimesta ikkuansta sisääsn. Se on jo sisällä. Ei auta sulkea mitään rööriä enää.
eli muuta pois, ei sun ole siinä pakko asua. Hahhaaaa!
- minäkin,
kuin sinä kirjoitti:
eli muuta pois, ei sun ole siinä pakko asua. Hahhaaaa!
nauran :) Saat tehdä työtä tupakan polttamisen eteen kun kielletään se käryttäminen koko taloissa. hahahaha
- nimissä!
minäkin, kirjoitti:
nauran :) Saat tehdä työtä tupakan polttamisen eteen kun kielletään se käryttäminen koko taloissa. hahahaha
Kieltäisivät sitten piereskelyn ja paskomisenkin että näistä hajuhaitoista päästäisiin. Tuskin tupakoimattomat kuitenkaan näitäkään harrastaa.
- sisällä
sisällä kirjoitti:
ai niin mutta se hajuhan jää huoneistoon ja rakennelmiin. No lopettakoon sitten tupakointi. Kuka hänet on pakottanut polttamaan. Jostakin heidän on tingittävä vaikka olisi sata vuotias. En minä ainakaan rupea haistelemaan vanhuksien tupakansavuja omassa huoneistossa. Kun se haju tulee avoimesta ikkuansta sisääsn. Se on jo sisällä. Ei auta sulkea mitään rööriä enää.
nimimerkille. Ei se tupakan savu mitään haittaa ulkona mutta odota kun ne polttavat sisällä kuten ehdotit. Niin älä valita silloin. Tiedätkö millaiset hormit on? Jos et niin toivon et saisit maistaa omaa lääkettä ja tietää miten sisällä polttaminen tunkeutuu joka paikkaan hormistoa myöten. Kannattasi vähän miettiä mitä suustansa lykkää. T: Rakennuspiirtäjä
- 687577
Muuta ihmeessä ja pian!!
- eho
tajutonta kirjoitti:
On niin helppo tuijottaa aina omaan napaan, välittämättä siitä, mitä toinen ihminen ajattelee ja tuntee. Enkä usko, että sekään on hyvä, että jatkossa pihamaa on täynnä tupakantumppeja tai tupakanhaju tulee jatkossa sisältä ilmastoinnin kautta. Siinä sitten nähdään miten taas yhden lain kanssa ollaan menty "perse edellä puuhun".Tässä oli asiaa. Ja vielä - onko parempi, että ihmiset, jotka eivät pääse tai halua liikkua parveketta kauemmaksi, alkavat polttaa sisällä. Kukas sitä sitten valvoo? Ehkä vuokranantaja... Huh.
- isoveli valvoo
tajutonta kirjoitti:
On niin helppo tuijottaa aina omaan napaan, välittämättä siitä, mitä toinen ihminen ajattelee ja tuntee. Enkä usko, että sekään on hyvä, että jatkossa pihamaa on täynnä tupakantumppeja tai tupakanhaju tulee jatkossa sisältä ilmastoinnin kautta. Siinä sitten nähdään miten taas yhden lain kanssa ollaan menty "perse edellä puuhun".tähän ollaan menossa.
Käytetään hirvittämä määrä työtunteja että saadaan laki jota kukaan ei pysty valvomaan.
Ja kaikenlisäksi rajoitetaan elämää omassa kodissa.
Ihan sama juttu kuin pyöräilykypärä..
Laki on mutta se ei tunne sanktioita.
Mun mielestä ne jotka ei sitä käytä, ei sitä tarvitse.. :)
Haaskataan rahaa kankkulan kaivoon. - Rööki
tajutonta kirjoitti:
On niin helppo tuijottaa aina omaan napaan, välittämättä siitä, mitä toinen ihminen ajattelee ja tuntee. Enkä usko, että sekään on hyvä, että jatkossa pihamaa on täynnä tupakantumppeja tai tupakanhaju tulee jatkossa sisältä ilmastoinnin kautta. Siinä sitten nähdään miten taas yhden lain kanssa ollaan menty "perse edellä puuhun".Poltaakoot parvekkeella mutta ne tupakantumpit voisivatte pistää niihin pienii purkkeihin, joita taloyhtiö voisi jaella. Katselin tänään parvekkeeltani (I krs.) oli äärettömän monta sataa tupakantumppia siinä valkoisella hangella. Ihmeellistä! Osataan polttaa mutta ei tumpata!!!
- niinpä222
tajutonta kirjoitti:
On niin helppo tuijottaa aina omaan napaan, välittämättä siitä, mitä toinen ihminen ajattelee ja tuntee. Enkä usko, että sekään on hyvä, että jatkossa pihamaa on täynnä tupakantumppeja tai tupakanhaju tulee jatkossa sisältä ilmastoinnin kautta. Siinä sitten nähdään miten taas yhden lain kanssa ollaan menty "perse edellä puuhun".Eikös ne tupakoitsijatkin pitäisi opettaa että tumpit roskiin kans. Ihan samanlaisia noi tupakoitsijat on kun koiran omistajat ei niitäkään koske mitkään lait koirat päästää mihin vaan eikä kukaan kerää jätöksiä vaikka laki niin sanoo kielletään kulkemasta monissa paikoissa esim talvella mutta ei auta.Kukapa lakia noudattaisi kun ei ole valvontaa. Eipä toi laki kai tupakoitsijoihinkaan auttaisi yhtä jääräpäitä ne on. Ei ajatella kuin itseä ei toista ketä joutuu niitä käryjä, tumppeja ja tuhkia (alapuolella asuvat) kärsimään.
- staalo2
Kyllä täytyy ihmetellä noita itseään ja toisiaan saastuttavia raukkoja. On tosiaan röyhkeätä tupakoitsijoilta, että kotonaankin ihmisten täytyy haistella tupakan käryjä, kun naapuri puhaltelee savuja ikkunan alla. Sellainen laki pitäisi lopultakin saada, ettei kerrostalon parvekkeilla eikä ulkona 10 metriä lähempänä asuintaloa saisi poltella. Tämä sen takia, koska nykytaloissa on koneellinen ilmastointi, joka imee juuri ilmaa parvekkeen kautta sisään. Ajatelkaa nyt vähän pitemmälle tätä asiaa, jos teidän aivot eivät ole vielä täysin kalkkeutuneet.
- Tosi Allerginen
Tosi hyvä, jos parveketupakointi kiellettäisiin.Olen ilmann omaa syytä allerginen ja alakerran naapuri kova tupakoija. Ei voi pitää parvekkeen ovea auki ja siitä huolimatta aika usein tulee vielä keittiön hormien kautta vahva tupakanhaju. Se aiheuttaa minulla astmaatisia oireita. Alakerran naapuri häiritsee vahvasti aiheuttamalla minulle terveydellisiä oireita. Olen työtön, joten en pysty muuttamaan. Minusta naapurit pitäisi huomioida ja tupakoida niin ettei sillä kiusaa muita.
- Miina
Tosi Allerginen kirjoitti:
Tosi hyvä, jos parveketupakointi kiellettäisiin.Olen ilmann omaa syytä allerginen ja alakerran naapuri kova tupakoija. Ei voi pitää parvekkeen ovea auki ja siitä huolimatta aika usein tulee vielä keittiön hormien kautta vahva tupakanhaju. Se aiheuttaa minulla astmaatisia oireita. Alakerran naapuri häiritsee vahvasti aiheuttamalla minulle terveydellisiä oireita. Olen työtön, joten en pysty muuttamaan. Minusta naapurit pitäisi huomioida ja tupakoida niin ettei sillä kiusaa muita.
Jos parveketupakointi kielletään. Kotonaan sisällä saa polttaa, sitähän ei laki voi kieltää.
Seuraus, poltat sisällä: Tupakansavu on käytävässä, ovestahan pitää saada kulkea ulos ja lisäksi tupakansavu kulkee ilmanvaihtohormeissa. Paljon pahempi hajuhaitta tulee, jos ihmiset polttavat sisällä. - staalo2
tajutonta kirjoitti:
On niin helppo tuijottaa aina omaan napaan, välittämättä siitä, mitä toinen ihminen ajattelee ja tuntee. Enkä usko, että sekään on hyvä, että jatkossa pihamaa on täynnä tupakantumppeja tai tupakanhaju tulee jatkossa sisältä ilmastoinnin kautta. Siinä sitten nähdään miten taas yhden lain kanssa ollaan menty "perse edellä puuhun".Siinä se taas nähdään, minkälainen ajatusmaailma tupakan polttajilla on, kun tumpataan ilmanmuuta tupakat maahan. Surkeaa nähdä kaupungilla ulko-ovien pielet ja porttikongit tupakan natsoja täynnä.
Jos ei pysty menemään ulos tarpeeksi kauaksi asuintaloista tupakalle, niin on parasta lopettaa kokonaan. Siitä hyötyy itse, omaiset ja naaputit. - Miina
sisällä kirjoitti:
Kotonaan sisällä saa polttaa, sitähän ei laki voi kieltää.
Seuraus, poltat sisällä: Tupakansavu on käytävässä, ovestahan pitää saada kulkea ulos ja lisäksi tupakansavu kulkee ilmanvaihtohormeissa. Paljon pahempi hajuhaitta tulee, jos ihmiset polttavat sisällä. - ...:)
sisällä kirjoitti:
tätäkin taivastelua. Haju jää myös lihavasta ihmisestä, joka istuu vieressä vaikka bussissa. Kielletään heiltä kulku yleisissä kulkuneuvoissa, ja sitten voitaisiin kieltää valkosipulin käyttö (se se vasta varsinaisesti haisee).
Ja kuinka paljon tulee yhteiskunnalle maksamaan mm. lihava ihminen. Ja kuuleppa...myös sinä hyödyt tupakoijista, veron muodossa. Itse annan ihmisten poltella kaikessa rauhassa (minä en tupakoi), tupakka on ihan laillisesti myytävä tuote josta valtio saa osansa. Ihmisiä on jopa kehotettu tupakoimaan, tupakkaa on mainostettu. Sinunlaistesi takia ihmiset joutuisivat menemään ulos sauhuttelemaan. Olen ihan varma, ettei valitus loppuisi siihenkään. Olisi sinulle ihan hyvä käydä katsomassa vanhuksia vahainkodissa, olet täysi idiootti. Laita tupakiksi...kyllä se siittä helpottaa, pipon kiristys.
Parveketupakoinnin seuraamukset on pahaksi vain lapsille ja astmaatikoille. Häpeä... - eikös niin
nimissä! kirjoitti:
Kieltäisivät sitten piereskelyn ja paskomisenkin että näistä hajuhaitoista päästäisiin. Tuskin tupakoimattomat kuitenkaan näitäkään harrastaa.
Tupakat voisi siirtää helvettiin kaupoista ja kioskeista. Olen pitkään ihmetellyt että miksi ne tupakat on myynnissä kauppojen kassoilla, josta moni tupakasta eroon haluava tekee sen impulssiostoksen.
Jos tupakat olisivat vaikka siellä kaupan peränurkassa myynnissä, niin ne eivät pomppisi siinä silmien korkeudella kun maksaa ostokset kassalla.
Miksi päänsärkylääkeitä saa vain apteekeista jotka ovat vain 8 asti auki. Mistä ostan buranaan kun illalla 9 jälkeen alkaa hammasta särkemään ja apteekit ovat kiinni.
Nyt jotain järkeä tähän touhuun!!!! Kielletään tupakka (joka on todellinen myrkky) kokonaan tai siirretään se erillisiin tupakkakauppoihin, joista halukkaat voivat käydä sitä varta vasteb ostamassa. - sallia
nimissä! kirjoitti:
tupakoinnin lisäksi myös murhat, raiskaukset ja tuhopoltot. Niiden kriminalisointi kun rajoittaa vapauttani aivan liikaa. Ihme "isoveli valvoo" touhua kun ei saa toteuttaa edes tällaisia perustarpeitaan...
- näin...
sisällä kirjoitti:
nimimerkille. Ei se tupakan savu mitään haittaa ulkona mutta odota kun ne polttavat sisällä kuten ehdotit. Niin älä valita silloin. Tiedätkö millaiset hormit on? Jos et niin toivon et saisit maistaa omaa lääkettä ja tietää miten sisällä polttaminen tunkeutuu joka paikkaan hormistoa myöten. Kannattasi vähän miettiä mitä suustansa lykkää. T: Rakennuspiirtäjä
Meidän talossa tietää senkin mitä naapurit tekee ruoaksi. Pitää miettiä myös niitä lapsiperheitä, joissa esim. viikonloppuna otetaan vähän olutta, sillä silloin sitä tupakkaa tekee erityisesti mieli. Uskon että moni sytyttää sen tupakan sisällä siinävaiheessa ja mites tupakoimattomien terveys??? T. parvekkeella polttava nyt ja aina!
- ......
Alakerrassa asuu juoppo ämmä, joka ei polttele koskaan parvekkeella, vaan sisällä. Alakerran ämmän postiluukusta ja joskus jopa avonaisesta ovesta tulee rappukäytävään tupakan hajua. Koko rappukäytävä haisee ummehtuneelle tupakalle. Joskus asuntoon asti tulee hajuja. Itse asun ylimmässä kerroksessa ja poltan hyvin satunnaisesti parvekkeella. En ole huomannut, että se häiritsisi ketään, koska seinänaapurini tekee samalla tavalla eikä mitään hajuja ole tullut parvekkeen kautta. Parvekkeet ovat tosin lasitetut.
Siis minäkö tämän ehdotuksen mukaan ole se rikollinen? Okei, voidaanhan kieltää kokonaan sisätiloissa tupakointi. Omakotitaloasukkaan näkökulmasta siinäkään ei ole järjen häivää.
Eikö STM:llä ole oikeasti mitään muuta tekemistä kuin miettiä valmiiksi torsoja lakiesityksiä?- aamusavu
nuo lakiesityksen laatijat pitäis viedä ladon taa telotettavaks.
- käytävä savustettu
omakotitalon pihalla saa naapurin ketjupolttajan savut nenäänsä,eli ei sitä pääse pakoon missään ja jos ei saa parvekkeella polttaa alkaa ulkooven eessä polttaminen ja sitten ei ole mitään rauhaa!
- sekin vielä
koska ne mahtaa kieltää tupakoinin omassa pihassa.
helpomalla päästäisiin kun kieletään tupakointi kaikkialla kovan sakon uhalla !!!!!!!!! - MsBlondy
Kielletäänkö tupakointi sitten taloyhtiön pihallakin? Keskellä katua sitä kai kohta ihmiset seisoskelee röökillä.
Seuraavaksi kai kielletään äänekkään sexin harrastaminen ja pieraisusta rappukäytävässä tulee sakot.
Mutta täytyy kai tavallaan olla iloinen, että jollain ihmisillä ei elämässään ole suurempia ongelmia kuin hajut...
Tässä on takana taas joku iänikuinen koirankakoista valittaja.
Te ketkä tästä tupansavusta olette häiriintyneet niin vinkiksi, että alkakaa vaikka harrastaa jotain ja hankkikaa aktiviteettiä elämään. Ei sitä sitten ehdi täyspäiväisesti vaan miettimään mikä ärsyttää. Vähän positiivisempaa asennetta elämään!- htt
ulkomailla asuvana voin vaan ihmetellen nauraa tälläisille parveketupakointi asioille. MsBlondy on aivan oikeassa!!! On se vaan ihme miten jotkut jaksaa marista ja valittaa. Eikö todellakaan ole mitään tärkeämpäá aihetta?? Rupee toi meininki olee siellä ihan yhtä hullua kuin yhdysvalloissa, mut sitähän siellä edelleen moni haluaa...
- Anonyymi
Joo ja astmaatikot on vaan astmaisia koska ei oo tarpeeks positiivista asennetta!
Naapurin ihmisperse käy nyt 20 minuutin välein tupakalla suoraan asuntojen ainoiden tuuletus/ilmanvaihdon vieressä ja tässä nyt tapellaan että voisi vaivautua raahaamaan ahterinsa ees 30 sekuntia kauemmas että naapurit pystyisivät esim. hengittämään asunnossaan iltaisin.
Siis ei oo mikään vitsi, oon joutunut lähtemään pois asunnosta iltaisin välillä kun parveke on tuhkakuppi 6 tuntia putkeen josta kaikki ilma valuu asuntoon, mitenkään ei voi tuulettaa, pitää vaan istua kotona savussa joka hengenveto keuhkoja polttaen. Nukkumaan pääsee vasta kun naapuri on päättänyt viimesen röökinsä vihdoin 1.30 yöllä käydä ripuloimassa ilmaan ja sit voi tuuletella partsia ja sit asuntoa toivoen että yön toivottavasti voi hengittää.
Yskin niin paljon välillä iltaisin et melkeen oksennan. Asunnossa ei voi kuivattaa pyykkiä, ei voi mennä nukkumaan, ei voi pitää ikkunoita auki vaikka 28 astetta sisällä.
Asumisterveys on oikeus joka silleen menee tupakoijan edelle tupakoida missä itselle kaikista helpointa ja kivinta ja ai kun eihän nyt Martta Terttu-Maria Jaakkonen voi kävellä minuuttia kauemmas ei sehän nyt on aivan täysin mahdotonta ja kohtuutonta pyytää läskipyllyperse-Marttaa vähän kävelemään, Martan oikeushan on tehdä naapurien asunnoista asumiskelvottomia 6 tuntia joka päivä. Martan oikeus olla kävelemättä kaksi minuuttia menee yli sen että naapuri voisi pestä pyykkiä, nukkua tai hengittää. Näin se vaan on!
- Herra33
Hienoa!
Parveketupakointi vaan kitkettävä pois! Mikään ei ole niin raivostuttavaa, kun saada kotiinsa yököttävää, tunkkaista ja pahanhajuista tupakansavua pitkin päivää, iltaa ja yötä!
Minua ei haittaa grillaus, sillä harva sitä viitsii tehdä puolen tunnin välein ja silleen...
TUPAKIT VAAN POIS KOKONAAN!! *heh* - RAMPPAAMISTA
KESTÄÄ SITTEN KERROSTALOSSA KUN MONTA KERTAA YÖSSÄ KÄYDÄÄÄN TUPAKALLA JA LUONNOLLISESTI HIEMAN ERI AIKOIHIN.KIELTÄKÄÄ SAMANTIEN PASKAN JA HIENHAJU.SEHÄN SE VASTA KUVOTTAVAA ONKIN HAISTELLA TOISTEN ERITTEITÄ
- ASTMAATIKKO
paskan ja hien haju ei tapa sinua, läheisiäsi tai naapureitasi, tupakansavu tappaa. Ei ole kiva ajella pii paa autolla sairaalaan happea saamaan kun joku ääliö vetää röökiä naapissa sisällä, tai parvekkeella. Ihan voin kertoa kuule kokemuksesta.... Että pientä se on se sinun ramppaamisesi. Niin se ramppaa minun miehenikin. Kun kerran haluaa polttaa, ja kuitenkin asua minun kanssani saman katon alla, niin juoskoot. Eikä tuo näytä siitä kummemmin kärsivän. Kolmannesta kerroksesta juoksi alas ja ylös ihan sujuvasti!
Ne on sen verran tehokkaita nää nykyajan ilmastointilaitteet, että korvausilma räppänöistä ( joita ei kuulemma saisi sulkea ) tulee savu erittäin sujuvasti sisälle, vaikka ikkunat ja ovet olisi kuinka tilkitty. Ettäs tiedät! - minulle2
ASTMAATIKKO kirjoitti:
paskan ja hien haju ei tapa sinua, läheisiäsi tai naapureitasi, tupakansavu tappaa. Ei ole kiva ajella pii paa autolla sairaalaan happea saamaan kun joku ääliö vetää röökiä naapissa sisällä, tai parvekkeella. Ihan voin kertoa kuule kokemuksesta.... Että pientä se on se sinun ramppaamisesi. Niin se ramppaa minun miehenikin. Kun kerran haluaa polttaa, ja kuitenkin asua minun kanssani saman katon alla, niin juoskoot. Eikä tuo näytä siitä kummemmin kärsivän. Kolmannesta kerroksesta juoksi alas ja ylös ihan sujuvasti!
Ne on sen verran tehokkaita nää nykyajan ilmastointilaitteet, että korvausilma räppänöistä ( joita ei kuulemma saisi sulkea ) tulee savu erittäin sujuvasti sisälle, vaikka ikkunat ja ovet olisi kuinka tilkitty. Ettäs tiedät!Miten tupakansavu voi tappaa,josta on enää haju jäljellä?Miten voit ylipäätänsä liikkua kadulla,jossa leijuu ilmassa huomattavasti vaarallisempia autojen pakokaasuja?
- ----
ASTMAATIKKO kirjoitti:
Ne on sen verran tehokkaita nää nykyajan ilmastointilaitteet, että korvausilma räppänöistä ( joita ei kuulemma saisi sulkea ) tulee savu erittäin sujuvasti sisälle, vaikka ikkunat ja ovet olisi kuinka tilkitty. Ettäs tiedät!Muuta allergiataloon, osta oma, tai hanki edes elämä
- free-smoke
Jaahas ny puututaan sitten jo yksityisomaisuuden hallintaan/kotirauhaan!!samalla pitäs sitten kieltää liiallinen päihteidenkäyttö ja epäterveelliset ruokatottumukset koko asunnossa eikä vaan esim keittiössä!!
- htt
joo ja eiköhän olisi syytä ruveta rankaisemaan sakoilla ylipainoisia ja muutenkin epäterveellisesti eläviä. Nehän on todella suuri kulu veronmaksajille.
Voiskohan lihavilta ihmisiltä muunmoassa kieltää taloyhtiön hissin käytön? Sais hieman liikuntaa. Ja sit todellakin pitäisi ruveta valvomaan hienhajua sekä samoin liiallisen hajuveden käyttöä.
- kyllä!!!
On raivostuttavaa, kun tuuletettaessa huoneistoa saakin tupakanhajun sisään. Onneksi naapurit eivät vielä ainakaan paskanna parvekkeelle.
- MENNÄÄN TÄSSÄ..
höpötyksessä ja niuhotuksessa, tekis nekin lehmät jotain viisaita ja ajan kohtaisia päätöksiä eikä mitään turhan päiväisiä naurettavia päätöksiä, on ilmeisesti omaksunut ihan täysin sen mitä päättäjistä puhutaan et ne on turhimpia,naurettavimpia,halveksutuimpia ja joutavimpia ihmisiä mitä maa päällään kantaa, todella naurettava ajatus päätksen teosta.
- vaan on hyvä asia
idiootti. Miten kesällä voit pitää ikkunoita auki kun joku haisee parvekkeella?
- kaapissa asuva...
vaan on hyvä asia kirjoitti:
idiootti. Miten kesällä voit pitää ikkunoita auki kun joku haisee parvekkeella?
imbesilli,eikö sinulla tosiaan ole muuta syytä siihen, vedähän kuule ihan rauhassa vittu päähän nuine idiootimaisine perusteluis,toivottavasti joudut joidenkin juoppojen ketjupolttajien naapuriksi ja saisit kärsiä oikein kunnolla tupakan savuista hienoine olemuksinees. idiootti!
- : )
Kieltää lailla...järjetöntä!! Kas kun ei lailla kielletä tupakkan myymistä terveydelliis haittavaikutuksiin vedoten...Jos omistaa OMAN osakkeen kai siellä saa ihminen polttaa tai harrastaa vaikka seksiä kännipäiten.. Kai jokaisella omat paheet on, näilläkin jotka ovat valittaneet "hajuhaitoista"!!
- aikakin
Kun tupakointi siirrettiin esim. yliopistoissa ulos mitä tupakoitsijat tekivät. Jäivät oven eteen haisemaan. Samalla sadat ja tuhannet opiskelijat jotka eivät polta saavat lisää paskaa keuhkoihin. Ei tupakoivilla ihmisellä kyllä järkeä ole muita kohtaan. Ai niin pitäähän meidän ei-tupakoivien olla suvaitsevaisia heitä kohtaan. Ai mik muka? Niin miksi muka? Kuka teidät on pakottanu polttamaan?
- taylor82
Minua ei parvekkeella polttaminen häiritse yhtään, mieluummin parvekkeella kuin sisällä, josta huonossa kerrostalossa haju levisi joka asuntoon.
Menee kyllä jo yli tämä tupakkasaarnaaminen, kohta varmaan joutuu tiilen päitä lukemaan jos polttaa väärässä paikkaa... - Savuton Isä
Parveketupakoitsijat eivät näköjään pysty esittämään mitään vastaväitteitä. "Vittu rillauskin pitäisi kieltää", "eikö muuhun ole aikaa kuin marisemiseen" ja "yksityisyyteen puuttumista" ym.
Minulla on heti pari perustetta parveketupakoinnin kieltämiselle:
- Vauvaa ei voi viedä parvekkeelle raittiiseen ilmaan nukkumaan, kun joku sohvaperuna tulee puolen tunnin välein viereiselle parvekkeelle savuttamaan. Taidatte parveketupakoitsijat itsekin olla "savuvauvoja" tälläkin palstalla esittämiemme kirjoitustaitojen ja vastaväitteiden tason perusteella!
- Maksan samaa vuokraa kuin tekin (erotuksena että omasta pussista), joten minulla ei ole velvollisuutta haistella tuhnujanne. Se on yksityisyyteen puuttumista, kun tungetaan paskanhajuista savua toisten asuntoihin.- paikka.
Jos eivät ymmärrä niin pistä kesällä omalle parvekkeelle vauvan paskaset vaipat haisemaan. Pitää tupakoitsijat loitolla. Takuu varma juttu.
....yksityisyyteen puuttumista,kun tungetaan paskanhajuista savua toisten asuntoihin?...
...Mitä se on kun jyväjemmarit levittää sian ja jopa oman likakaivon ulosteet naapurin talon takana olevalle pellolle?? Ennemmin tupakanhaju kun oikean paskanhaju....
Muuta rutisija maalle niin tiedät mitä paskanhaju on kun se tunkee sisätiloihin jää vaatteisiin kiinni.. - on terveellistä
****** kirjoitti:
....yksityisyyteen puuttumista,kun tungetaan paskanhajuista savua toisten asuntoihin?...
...Mitä se on kun jyväjemmarit levittää sian ja jopa oman likakaivon ulosteet naapurin talon takana olevalle pellolle?? Ennemmin tupakanhaju kun oikean paskanhaju....
Muuta rutisija maalle niin tiedät mitä paskanhaju on kun se tunkee sisätiloihin jää vaatteisiin kiinni..tupakanhaju ei.
- NeitiQ
Seuraavaksi olisi hyvä puuttua meluhaittoihin, lasten kitinä ja itkeminen parvekkeella häiritsee tavattomasti.
Maksan samaa vuokraa kuin kitinäperhe mutta en todellakaan aiheuta vastaavia meluhaittoja. On erittäin harmillista yrittää hetki levähtää parvekkeella kun vauvat rääkyvät lähistöllä.
Nimimerkki savuton ja hiljainen. - Toinen isä
Jos tupankan savua verrataan pakokaasuun, niin lapsesi altistuu monin verroin pahemmin autojen tuhnuille. Melkein voin arvata, että parvekkeen lähellä on autotie tai parkkipaikka. Autoja menee varmasti minuutin välein. Vauva altistuu lähes koko ajan pakokaasulle. Sama juttu, jos lasta käydää ulkoiluttamassa. Kukaan ei ole huolissaan. Ajatellaampa vähän aikaa taakse päin. Melkein kaikilla oli uuni ja takka. Savua tuli väkisinkin sisään. Varsinkin talvella, jolloin uuni saattoi olla lähes koko ajan päällä. Kukaan ei ollut huolissaan saako lapsi savua sieraimiinsa. Ei oltu lailla kieltämässä.
Nyt joku uusavuton "isä" huolissan, kun joku muutaman metrin päässä kaksi tai kolme kertaa lapsen päivä unien aikana polttaa noin kymmenensentin pituisen kuivatun lehtipötkön monen metrin päässä. Vetoaa vielä siihen päälle, että maksaa vuokraakin ja osaa kirjoittaa paremmin. Ei voi mennä hirveä hyvin. Ei mitään suhteellisuuden tajua. Lapsi ei varmasti edes huomaa koko savua, jos edes tulee sille asti. - ASTMAATIKKO
NeitiQ kirjoitti:
Seuraavaksi olisi hyvä puuttua meluhaittoihin, lasten kitinä ja itkeminen parvekkeella häiritsee tavattomasti.
Maksan samaa vuokraa kuin kitinäperhe mutta en todellakaan aiheuta vastaavia meluhaittoja. On erittäin harmillista yrittää hetki levähtää parvekkeella kun vauvat rääkyvät lähistöllä.
Nimimerkki savuton ja hiljainen.Laten kitinä ei tapa, tupansavu tappaa. Olin lapsena passiivinen tupakoitsija, ja nyt minulla on astma. Ehkä se ei sinua liikuta, mutta odotappa kun saat omia lapsia! Ehkä silloin osaat ajatella muitakin kuin itseäsi.
- ainahan..
ASTMAATIKKO kirjoitti:
Laten kitinä ei tapa, tupansavu tappaa. Olin lapsena passiivinen tupakoitsija, ja nyt minulla on astma. Ehkä se ei sinua liikuta, mutta odotappa kun saat omia lapsia! Ehkä silloin osaat ajatella muitakin kuin itseäsi.
sitä syypään pipää löytää sairastumiselle. Olen itsekksin ollut lapsena passiivinen tupakoitsija eikä minulla ole mitään sairautta. joten mielestäni turha syttää tupakoitsijoita altistumisellesi
- santtu
Vai ei tupakan polttajat maksa itse vuokraa..kannattaisi harkita yleistystä!!minkä hemmetin takia sitten työpaikalla tupakointi pitäisi kieltää, jos kukaan ei siellä polta..
- harri kemppi
rakenna oma talo niin et tartte haistella tupakansavua. mä maksan kanssa vuokrani omasta pussistani,enkä saa mitään avustuksia enkä tartte.
- asiantuntija
... Kiellätkö lapsiltasi myös leikkimisen pihakaverien kanssa jos heidän vanhempansa polttavat? Mitäpä jos laittaisit tutin suuhun ja lopettaisit lapsellisen marisemisen!
- valitetaan yhdessä se on kivaa
NeitiQ kirjoitti:
Nimimerkki savuton ja hiljainen.sama juttu! smukut ja maahanmuuttajien lapset
huutaa aamusta iltaan kurkku suorana.samoin savimajojen isännät ja emät!!!!!!! - asiantuntija
asiantuntija kirjoitti:
... Kiellätkö lapsiltasi myös leikkimisen pihakaverien kanssa jos heidän vanhempansa polttavat? Mitäpä jos laittaisit tutin suuhun ja lopettaisit lapsellisen marisemisen!
...että sinä saat istua kaikessa rauhassa kaljapullo kädessä ja maata sohvalla maha pystyssä ettei vaan pikku "kullanmuru" herää kun korkkaat kaljapullon?
- sun muijas
ei anna polttaa niin eihän se muiden kessuttelijoiden vika ole. Ymmärrän kyllä että hermostuttaa tuollainen pakkolakko!
- lilli
herra kun kerta OMASTA PUSSISTA ihan vuokrankin maksaa, voisi alkaa etsiä omakotitaloa savuttomien naapureiden kera, kun kerta OMASSA PUSSISSA ON MILLÄ MAKSAA. Olipas hienoa sarkasmia sinulla..nössö
- azz
on terveellistä kirjoitti:
tupakanhaju ei.
Ei se tupakanhaju ole epäterveellistä vaan se savu
idiootti!!!!!!! - ...:)
NeitiQ kirjoitti:
Nimimerkki savuton ja hiljainen.vaan me emme ole maininnan arvoisia. Tulemme toimeen omilamme ja jopa taidamme nauttia olostamme. Vaan me emme tuota lisää veronmaksajia yhteiskuntaan...
- ---
NeitiQ kirjoitti:
Nimimerkki savuton ja hiljainen.Nimenomaan!
Ja sama koskee kaikkea muutakin metelöimistä, biletystä, ovien paiskomista, kantapääkävelyä, musiikin kuuntelua, big brother finaalin huudattamista (selvisi voittaja minullekin vaikken katsonut kun pari ekaa jaksoa aikoinaan) jne.
Terrorismia se on desibeliterrorismikin.
Eli eiköhän pitäisi kieltää sitten myös lapsien pito kerrostalossa, ja stereoiden ja television omistaminen tai kuunteleminen muuten kuin kuulokkeilla. Samalla vuokralla kaikille samat oikeudet myös rauhalliseen ympäristöön.
Vaihtoehtoisesti voisi asuntohakemukseen vaatia liitteksi vaikka älykkyystestin: ovat yleensä vähän saatanan tyhmiä ne ihmiset muutenkin jotka eivät tajua että talossa on muitakin asukkaita. - nortti
harri kemppi kirjoitti:
rakenna oma talo niin et tartte haistella tupakansavua. mä maksan kanssa vuokrani omasta pussistani,enkä saa mitään avustuksia enkä tartte.
Sama juttu!Ihan samalla tavalla maksan itse vuokrani ja muut menoni ja poltan omalla parvekkeellani,kun tähänkin asti,eikä se ole häirinny ketään.Töissä saan polttaa rauhassa,vaikka sielläkin on tupakoimattomia ihmisiä,eikä kukaan valita.Jos uusi laki tulee voimaan,niin sitten pitäisi kieltää myös kaikki meluhaitat,epäterveelliset ruuat,alkoholi,sulkea kaikki baarit.....ym.ym.
Mitä ihmeen pyhimyksiä nää tupakoimattomat luulee olevansa.
- -----maalaisjärkee---
..samantien alkoholin juonti ja oksentaminen parvekkeilla tai taloyhtiön pihamaalla.. Ei kamalempaa lemua ole kun vanhan viinan haju ja oksennus rappukäytävässä tai ulko-oven vieressä. Ajatelkaas kun kännikalat on ja ryyppää ja oksentelee taloyhtiön nurmikoille ja pienten lasten pitäisi leikkiä samalla nurmikolla tai viereisessä hiekkalaatikossa..jossa saattaa olla oksennusta...
- Kunniaan
Savuttomuus kaikille.
On todella epämiellyttävää saada naapurin savut sisälle huoneistoon naapurin savuttaessa parvekkeellaan.
Tupakoitsijat, kun eivät tajua savuttavansa myös naapureita polttaessaan parvekkeella.
Kesällä varsinkin haluaisi pitää ikkunat ja parvekkeen oven auki, mutta ei voi. - savuton vuoden
Mitä suotta nostaa kohua ja kieltää tupakointi parvekkeilla?? Mikseivät mielummin järjestä savuttomille omaa taloyhtiöta ja savullisille omansa? Näin ei savu haittais nipottajiakaan..Itse lopetin tupakoinnin ja savu EI TODELLAKAAN oo haitannut elämääni. Jotkut savuttomat ihmiset ovat nyt välillä niin "tramasoivia" tupakoinnin suhteen että elämä kaatuu siihen kun naapuri menee ulos tupakalle ja savu tulee parvekkeelle... Eiköhän ne autot ja liikalihavuus nyt kuitenkin se isompi terveyshaitta ole??
- haittaa
jos se savu jää parvekkeelle. Mutta kun se ei jää. Ei minun tarvitse haistella toisten paskoja omassa asunnossa.
- ITC
jotain järkevää. Tupakoitsijat ovat muutenkin toisen luokan kansalaisia ja vapaata riistaa haukkua päin naamaa. He mielestäni yrittävät ottaa kanssaihmiset huomioon. Toista nämä räkättäjät ja valittajat. Näinhän saadaan huomio isoista ongelmista pois, suurista tuloeroista, asunnottomuus, lasten ongelmat näitä riittäisi...
- tupakoimaton..
Itse en polta ja mielestäni tupakan vilejlynkin voisi lopettaa kokonaan, MUTTA tässä kyseisessä asiassa en kuitenkaan lähtisi kieltämään tupakointia omalla parvekkeella. Mielestäni se on jo tupakoitsijoiden vainoamista. Kokemuksesta tiedän, että ei ole kivaa, kun tupakanhaju tulee sisälle. Yhtälailla talon läheisyydesä polttaminenkin pitäisi kieltää tasapuolisuuden nimissä, koska tulee se haju pihastakin sisälle.
Yleisesti ottaen tupakoitsijoiden olisi hyvä ottaa muut huomioon ja ymmärtää, että kaikki eivät voi sietää tupakan savua ja hajua. Esim. minulla alkaa tupakan savusta vuotamaan silmät. Ja miedän muiden on ymmärrettävä, että täytyyhän tupakoitsijoidenkin jossain polttaa. Eikä heidän elämäänsä saa liikaa rajoittaa. Ehkä sitä voisi yrittää sopia asioista naapureiden kanssa asiallisesti, että kaikki voisivat nauttia parvekkeistaan niin kuin parhaakis näkee. Emme me tupakoimattomatkaan pitäisi siitä, että miedän elämäämme omilla parvekkeillamme rajoitettaisiin. - tupakoitsija
Jo nyt helvetti maailma menee aivan sekaisin. Jos minua on kielletty polttamasta asunnossani sisällä ja nyt tällähetkellä käyn kiltisti parvekkeella ja kunnioitan vuokraisännän tahtoa, mutta jos Parvekkeella tupakointi kielletään niin sitten Poltan sisällä. Lapseni kyllä silloin altistuu tupakansavulle ja voivat sairastua, mutta haen sitten korvausta näiltä jotka kielsi Parvekkeella polttamisen!!! Sairaita ehdotuksia!!Eikö enää muuta keksitä suomen maassa kun tupakoitsijoiden savustamista!!
- asuntojen
pikkulapset sitten kärsivät parvekkeillaan sinun hajusta. Eli parempi muiden pennut kuin omat? Eikö toi jo saa sinut miettimään, kun kannat huolta omista mukuloista niin sitten tajuat muidenkin huolen kun hengittävät sitä paskaa mitä poltat!
- Muista suvaitsevaisuus
On niin helppo tuijottaa aina omaan napaan, välittämättä siitä, mitä toinen ihminen ajattelee ja tuntee. Enkä usko, että sekään on hyvä, että jatkossa pihamaa on täynnä tupakantumppeja tai tupakanhaju tulee jatkossa sisältä ilmastoinnin kautta. Siinä sitten nähdään miten taas yhden lain kanssa ollaan menty "perse edellä puuhun".- tupruttelen
Olen samaa mieltä kanssasi. Onhan se hienoa kirjata historiankirjoihin kuinka monta lakia kukin aikanaan on aikaansaanut, tää maa on lakeja, sääntöjä, kieltoja ties mitä täynnä, ei viitsi ajatellakaan moisia, elettäis nyt tämä elämä joka meillä on kyllä vaikeuksia muutoinkin se tuo mukanaan, eikö suomalainen osaa elää ilman, jos ei ole lakia siitä ja pykälää tästä.
- mun parveke..
On MINUN parveke, eikä jonkun sosiaaliministeriön elämästä erkaantuneen sosillalitantan hallinnassa!! ....kele että alkaa pännii tämä! Ei tästä ole ku muutama vuosi, kun oli isot mainokset jossa tupakoitsijoilta pyydettiin huomaivaaisuutta! Me kuunneltiin ja katottiin missä poltetaan. MISSÄ ON NYT MUIDEN HUOMAAVAISUUS ... kele yrittäkääs tulla mun parvekkeelle, minähän en saa kuin tuomion liioitellusta kotirauhan puolustamisesta, mut tulijan nenässä on kirurgilla rakentamista
- olla mitään
huomaavaisuutta ihmistä kohtaan joka nopeuttaa muiden kuolemaa omalla paskallaan.
- tupakoidessani
olla mitään kirjoitti:
huomaavaisuutta ihmistä kohtaan joka nopeuttaa muiden kuolemaa omalla paskallaan.
en tasan vaaranna kenenkään henkeä - TAAVI asun ylimmässäkerroksessa.
- kieltää
olla mitään kirjoitti:
mm. autollaajo - ainakin suojatien sisältäviltä kaduilta - niissäkin kuolee ihmisiä
- se muka
tupakoidessani kirjoitti:
en tasan vaaranna kenenkään henkeä - TAAVI asun ylimmässäkerroksessa.
estää sen hajun leviämistä TAHVO? Tupakka ihminen eikä sen vertaa tajuaa mitään. Voi saatana kun teiltä loppuu aivot tuon paskan kanssa. Olen asunut alhaalla ylhäällä ja sivulla niin silti tulee mun parvekkeelle savua ja sitä kautta sisälle kun ikkunat on auki, milloin ylhäältä alhaalta tai sivulta.
- tupakoinnista autolla ajaessa?
kieltää kirjoitti:
mm. autollaajo - ainakin suojatien sisältäviltä kaduilta - niissäkin kuolee ihmisiä
sehän nyt ainakin on vaarallista. Vaarallisempaa kuin kännykkään puhuminen. Tosin hyvä juttu silti että sitä käryttämistä rajoitetaan. On tajuttu mikä virhe tehtiin viime vuosisadalla kun annettiin tupakkayhtiöt markkinoida paskaansa rajoituksetta. Huumettahan se on. Tosin lievänä muotona mutta silti pahemmin riippuvuutta aiheuttavaa kuin alkoholi.
- vihje
se muka kirjoitti:
estää sen hajun leviämistä TAHVO? Tupakka ihminen eikä sen vertaa tajuaa mitään. Voi saatana kun teiltä loppuu aivot tuon paskan kanssa. Olen asunut alhaalla ylhäällä ja sivulla niin silti tulee mun parvekkeelle savua ja sitä kautta sisälle kun ikkunat on auki, milloin ylhäältä alhaalta tai sivulta.
Muuta maalle
- on pakko
vihje kirjoitti:
Muuta maalle
kun kaikki itseään täynnä olevat kusipäät tekevät mitä tahtoo ja muuttavat muiden hullujen perässä.
- ..on!!
se muka kirjoitti:
Jos muitten tupakointi noin häiritsee niin ei muuta kuin omakotitaloon kun sulta näyttää muutenkin toi muutto noin sujuvan.. Se savu mikä asuntooni tulee on hetkellistä ja eipä minua haittaa. Kyllä ihmisten maailma pieneen kaatuu.. Savun vielä ymmärrän, mutta tuhka ja tumpit olisi hyvä laittaa sinne tuhkakuppiin. Ei ne tupakoitsijat aivottomia kuitenkaan ole. Itse olen savuton.
- shh
haistellanko myös naapureiden ruokia.kyllä nyt mennään liian pitkälle. kohta on kamerat kotona valvomassa
- DDR
Sinne suuntaa täs ollaa menos. Mitäs sit kun röökinpoltto kielletty parvekkeella? Mitä sen jälkee? Huoris käyminenkii jo kielletty! Olisko tulitikut laitettava ostoluvallisiksi?
- ajatteles
niitä vastuuttomia äitejä jotka ostavat lapsilleen limpparia - nehän sisältävät kaikenmaailman väri- ym. aineita - ainakin lapsilta pitäis kieltää yleisilläpaikoilla limpparit, ettei vaan näyttäis huonoa esimerkkiä muille.
- veera
KUn baareis ja parvekkeil ei enää polteta,ni kielletäänks sit julkinen röökaaminen??? missä ne tupakoitsijat sit polttaa..älkää ihmiset yrittäkö tehdä suomest savutonta maata.......
- kyllästyny
on se ihme juttu että hössötetään tupakasta eiköhän viina ja huumeet ole myös yhtä iso hössöttämisen aihe.... kannattaa kieltää tupakointi joka paikassa niin ihmiset alkaa vetämään kotona sisällä ja sekö on sitte hyvä homma?????
- tupakoimaton
Hei!!
Keskustelua tupakoinnista parvekkeella, oma mielipiteeni on aika selkeä, luultavasti.
Asun itse kerrostalossa jossa yläkerrassa asuu tupakoiva nuoripari. Mielestäni se ei ole kivaa, kun yläkerran väki tupakoi ja tiputtavat tuhkat yli parvekkeen ja tuhkat tippuvat suoraan minun parvekkeen kaiteelle, ei pysty tuulettamaan edes petivaatteita siinä tuhkan keskellä...joka kerta tuhkat joudun ensin siivoamaan pois ja se ei kuuluisi olla mun työni, koska en edes polta.
Kyllä mun puolesta saa parvekkeella tupakoida, mutta ne ketä polttaa niin käyttäisivät tuhkakuppeja!!!!- sinä että
tupakoivat ihmiset ajattelee muita? Ei todellakaan.
- tupakoimaton
sinä että kirjoitti:
tupakoivat ihmiset ajattelee muita? Ei todellakaan.
parempi olis ajatella muitakin eikä tuijottaa vaan omaan napaan!!!!!
- tiedän
Kyllä STMlllä olis paljon töitä muuallakin, esim. työpaikkakiusaamisen seuraamukset ihmiselle, kyllä huudetaan rahoista yms. mutta kun ei ole hampaita niin niitä ei kertakaikkiaan ole.Ei ne tilastot ja lait ketään auta. Vois tehdä aivan konkreettista "työtä".Mitä tekee Kansanterveyslaitos, siellä ne entiset tupakoitsijat pipo kireellä huutaa, mitä minä en voi/saa tehdä et sitten sinäkään, se on ajatusmaailma monessa.Tuskin tupakinsavu on niin tappava sivullisille kuin väitetään, ne on tilastoja, tutkimuksia, kuka niihin uskoo muut kuin hölmöt. Niitä tekee juopot, tupakoitsijat joka lähtöön mahtuvia ihmisiä. Että siitä vaan...
- kessuttelija
ja tuuletan rappukäytävään saatanan pellet!
- ..........
...sun pitää tuulettaa se savu pois, jos kerran siitä niin nautit ?? Ääliö.
- just.
.......... kirjoitti:
...sun pitää tuulettaa se savu pois, jos kerran siitä niin nautit ?? Ääliö.
käytä tilanne hyödyksi ja imppaa nekin kun tollanen paska menee muutenkin.
- funtsitaas
Niin se Aatukin aikoinaan yritti rotujalostusta, mites kävi, ei tullut rotua, vaikka kuinka tapatti ei mieluisia,sitäkö tämä kaikki, vain eri keinoilla. Seinä tulee vastaan kuitenkin kun mahdottomuuksiin aletaan mennä.
- tollo
mitä järkee on kieltää tupakointi parvekkeella? se vain altistais muita jotka ei polta kun pitää tupakoida sisätiloissa! tosi hauskaa ! lapset altistuu heti tupakansavulle ! idiootti touhuu !!!!
- käskeny aloittaa
tupakoinnin? Sinä itse. Älä syytä sitten muita, jotka eivät halua haistella sitä. Jos lapsia ajattelet niin lopeta polttaminen. Ai niin mutta sinähän olet riippuvainen kuin joku narkkari.
- kyllä nauraa
tupakoitsijoiden puolustuspuheille. Ei ajatella muuta kuin itteään. Olette kyllä itseänne täynnä olevia narkkareita.
- jotain positiivista
hakee niin maailma on täynnä paskaa joka tappaa. Lisätään siihen tupakointi niin nopeammin päästään eroon niitä polttavista henkilöistäkin. Tulevaisuudessa tupakointi ihan varmasti rinnastetaan huumeisiin. Se on selvä.
- Savuton Henkilö
Tupakointi ei ole välttämätöntä. Eri asia, jos sitä tarvittaisiin vaikka lääkkeenä, mutta oman heikkouden vuoksi poltetaan väkisin vaikka muiden, syyttömien naapureiden terveys olisi uhattuna. Ei vieläkään yhtään hyvää perustelua, miksi meidän raittiiden pitää haistella selkärangattomien limanyskijöiden paskanhajuista tuhnuttelua? Toivon ja uskon, että laki tulee voimaan ja itse en ainakaan epäsöi ilmoittaa poliisille, jos joku poskari-pelle mulkoilee partsilla!
- maksamat verot
tästä heidän paheestaan, siirrettäisiinkö yhtä ankara verotus vaikka ituihin ja astmalääkkeisiin?
- Verotoimisto
maksamat verot kirjoitti:
tästä heidän paheestaan, siirrettäisiinkö yhtä ankara verotus vaikka ituihin ja astmalääkkeisiin?
Hahhah, tupakoitsijoiden maksamilla veroilla perustelu oli yllättävä ja hauska veto! Sarkasmia lienee, sillä jo alakoulussa opetetaan, että itse aiheutettujen sairausten (tupakointi, alkoholismi) hoito maksaa yhteiskunnalle moninkertaisesti niistä saatuihin verorahoihin verrattuna.
- --------,
Verotoimisto kirjoitti:
Hahhah, tupakoitsijoiden maksamilla veroilla perustelu oli yllättävä ja hauska veto! Sarkasmia lienee, sillä jo alakoulussa opetetaan, että itse aiheutettujen sairausten (tupakointi, alkoholismi) hoito maksaa yhteiskunnalle moninkertaisesti niistä saatuihin verorahoihin verrattuna.
pitääköhän väittämäsi paikkansa???
EPÄILEN vahvasti, sen verran tiedän terveydenhoito kustannuksista varmasti enemmän että voin väittää vastaa... - ei hakeudu
Verotoimisto kirjoitti:
ajoissa hoitoon ja kupsahtavat ennenkuin mitään kalliita hoitoja on keritty aloittaa. Laskettaisiinkin se paljonko tämä terveellinen elämä tulee maksamaan yhteiskunnalle kun sairastellaan jatkuvasti flunssaa yms, kun ei kertakaikkiaan voi laistaa kuntoilua tulipalo pakkasella tai vesisateella. Lisäksi lenkkeillessä nyrjäytellään ja venäytellään jäseniään, puhumattakaan ne liukastumiset spurttien yhteydessä... mitäs vielä...
Salmonellaa itujenpurijoilla kun eivät huuhtele niitä roskis ruokiaan
- Muoko
On toki hienoa kun on voima ja valta tehdä vaikka miten perseestä revittyjä lakeja tahansa . Miten käy perheen pienimmille kun vanhemmat siirtyvät tupakoimaan sisätiloihin . Olisikohan STM:ssä jotain tärkeämpää pohdittavaa kuten vanhustenhoito ,terveydenhuolto tai kiihtyvä eriarvoistuminen . Kai se on niin että jauhetaan paskaa kun ei muuhun kyetä .
PS . En muuten tupakoi !- miten itsekästä
Tästä näkee, miten itsekästä ja selkärangatonta väkeä tupakoitsijat ovat. Jos ei saada tupakoida parvekkeella, siirrytään sisälle ja tohotetaan syövänaiheuttajat omien lasten keuhkoihin. Ja vielä syytetään muita!
- lailla kiellettyä!
TUPAKOINTI pitää kieltää lailla!!
Tai käyttäjät maksamaan sen aiheuttamista kustannuksista!- ,,,,
ei se lisää sinun eikä muidenkaan itserakkaiden kitisijöiden kustannuksia....
- jollottaja
,,,, kirjoitti:
ei se lisää sinun eikä muidenkaan itserakkaiden kitisijöiden kustannuksia....
minusta myös kaikki itse aiheutetut taudit/sairaudet kuten urheiluvammat, kaatumiset,lihavuus, sokeritauti tms. joutavat kaikki asianomaisten ihmisten itse maksettavaksi. kaikki yhteiskunnan tuki pois myös itsensä tällä tavoin tuhoaville
- kessu
Siitä vain,mutta miettiköön ensin mihin se haju ja savu sitten leviää kun siirrytään tupakoimaan sisälle.
- turhanpäiväisiä...
lakeja kutan tämä ehdotuskin...
Eipä tupakan vaikutuksen alaisena ole tilastojen mukaan tapettu ketään. Eikä tietoa ole altistujien kuolleisuudestakaan tietoa jonka tupakoitsijat olisi aiheuttaneet..
Vaikka näistä kirjoituksissa sellaisen kuvan saa. ihminen joka polttaa ajaessa autoa ei ole ketään vielä yli ajanut tai tuottanut kuolemaan johtavaa kolaria kenellekkää...kuten esim. juopunut kuski....
Joten älkää viitsikö kitistä.. - savusta vapaa
Minkä takia pitää mennä tupakoimaan parvekkeelle? Polttakoon jokainen omassa kodissaan, jossei se häiritse. Sitä ei varmaan voi kieltää eikä siitä ole haittaa muille.
- Punainen Nortti
Parveketupakoinnille ei ole haitta muille, kuin polttajalle itselleen.
Tuossa lakiesityksessä ei ole järjen hiventäkään.
Ihmiset, joilla ei ole riippuvuutta tupakointiin voivat kovin helposti esittää vaatimuksia, joilla rajoittaisivat tupakointia.
Seuraavaksi voidaa kieltää kotona ryyppääminen, mutta se ei mene läpi, koska nämä tupakointia rajoittavat kusdokaavat itsekin.
Minä en polta, mutta viina otan silloin, tällöin. - verot
Muistakaa te ns.paremmat jotka haukutte meitä tupakoitsijoita,että mistä valtio repii veromarkat kun tupakoitsujoilta se vähenee rajusti.Menee meinaan työpaikkoja jo kovaa kyytiä ja työttömien päivärahat pitää maksaa.Entäs julkinen toiminta milläs se pyörii kun kunnat ja valtio ei pystykkään enään alentuneilla verovaroilla ylläpitämään laitoksia ym.Älkää sitten tulko valittamaan että bensiini diesel terveydenhuolto ruoka.....vain muutma esimerkki,tulee kallistumaan.selvähän se on että veroeurot on jostakin saatava kun viinakin halpeni niin johan hinnat muualla nousi ettekö huomaa vai oletteko sittenkin niin suvaitsevaisia että hyväksytte tämän hintojen nousun.p.s liikalihavuus tappaa enemmän ja aiheuttaa sivuvaikutuksineen kunnille todella ison verokarhun mentävän reijän....
- asiantuntija
..naapurien kyttääminen.
- savuton mies
Tupakka on huumeen kaltainen riippuvuutta aiheuttava syöpävaarallinen aine, ja tulisi siksi olla myös kokonaan kielletty, kuten amfetamiinikin. Tupakoitsijat vaikka pakkohoitoon, jos ei muuten sauhuttelu lopu!
- EML
Pakkohoito on kallis vaihtoehto mutta jospa vietäis röökaajat gettoihin ja pakotettas ne ompelemaan vaik semmone palavan natsan kuva rintapieleen jota on pakko käyttää niin että jokainen tupakoimaton saa kivittää tai ampuu vapaasti semmosen sauhuttelijan ohimennen.
- täällä
puhuta kuin paskaa. VÄnkytetään tupakointikieltoa naapurin kyttäämisestä itkentään siihen, että joudutaan polttamaan sisällä ja myrkytetään omat lapset. Onpa teillä pulma. Myrkyttääkö lapset vai polttaa jossakin missä se ei häiritse muita. Kyllä teillä on ongelma. No jos elätte vielä parikymmentä vuotta niin tupakointi tulee kyllä silloin jo kieltämään kaikkialla. Sitä verrataan nyt jo huumeisiin. Esim. Marihuanaan ei jää koukkuun eikä tuhoa sen enempää aivoja kuin tupakka mutta sitä ei saa polttaa. Tupakkaan jää koukkuun ja sitä saa polttaa. Tässä yritetään korjata virheet, joita 100 vuotta sitten tehtiin. Deal with it.
- Typy86
Mielestäni kaikki keneä haittaa toi tupakointi, voi sitten ihan hyvin muuttaa vaikka omakotitaloon, niin ei tule turhia rutinoita toisten ihmisten tupakan poltosta!
Mielestäni on aivan naurettava asia puuttua toisten ihmisten asioihin. Sehän on aivan jokaisen ihmisen oma asia, jos haluaa polttaa tupakkaa, eikä sitä pitäisi kenenkään kieltää lailla saatikka sitten nähdä siitä vaivaa!
Tietysti ymmärrän sen, ettei kerrostalojen käytävissä ja yhteisissä tiloissa polteta. Mutta älkää ihmiset jaksako nähdä toisten asioista näin paljon vaivaa!! - Timo
Ei voi olla totta. Näitä vastineita (siis vastaan olevat) lukiessa alkaa väkisin itkettämään.
Eikö se nyt ole ihan selvä, että jokainen voi tupakoida ihan missä haluaa. Mutta huolehtikoot siitä, ettei tupakan savu eksy omaa asuntoa kauemmas. Ja jollei pysty omaa parvekettaan eristämään ulkoilmasta siten, ettei savu leijaile naapurin puolelle, polttakoot sisällä. Ongelman aiheuttaja on velvollinen maksamaan (vrt. peräänajo autolla), eikä syyttömät naapurit.
Yksinkertaista. - Hohhojjaa
Eikö ihmisillä ole enää mitään huolia ja murheita kun jaksetaan vuodesta toiseen urputtaa tupakan haitoista.Melkoisen pikkusieluista näpertelyä.Rupee täyttään syrjinnän tunnusmerkit.
- Miesmann
Minkä takia muuten ruoanlaitto on parvekkeilla kielletty mutta tupakanpoltto sallittu? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sallittaisiin ruoanlaittokin niin saisivat naapurit haistella pihvinkäryä grillistäni joka päivä.
Haju- ja makuaistinsa jo menettäneet tupakoitsijat eivät yleensä kykene ymmärtämään, että se haju voi tupakoimatonta jopa häiritä. Joillekin se aiheuttaa jopa terveydellisiä ongelmia. Ratkaisuksi tarjotaan että muuta omakotitaloon yms. nerokasta. - PEKKE
E H D O T T O M A S T I
- .......
Parveketupakointi pitäisi ehdottomasti kieltää, koska se estää tupakoimattomia tuulettamasta asuntoaan.
Tupakointi pitäisi kyllä kieltää kokonaan. Rikkojille tuomio vaaran aiheuttamisesta, tupakkatehtaille kuolemantuottamuksista, vammantuottamuksista ja vaaran aiheuttamisesta. - savutonna
Naapuri parvekkeilta tunkee tupansavua huoneeseeni aina kun ikkunan avaan,nukun ikkuna auki ja aamusin joskus särkee päätä ja huone haisee kamalalle, varsinkin viikonloppuisin kun jotkut vetävät tupakkaa ketjussa yöt läpi. onko muiden tosiaan kestettävä pahaa hajua vain jotta nistit saavat totetúttaa itseään rauhassa. entäs astmaatikot??
- mie1
muuta muualle ja päästelethän sinäkin ympärilles paskan hajua vai väitätkö ettet siä tee
- Mie Vain
Kun ihmiset ei tunnu tajuavan, että savu ja tupakan haju tulee sisälle vaikka ikkunatkin visusti kiinni. Miksi kuistilla/parvekkeella pitää polttaa? eikös vois mennä ihan puistikkoon jne... poltta jos todellakin pakko.
Miks muuten ihmiset ei polta sisällä? Aivan huoneisto haisee sitten tupakalla.- www
ja pierun haju on myös haitalista!
- Heimo Haimo
Jos teillä on noin saatanan hatara kämppä niin kyllä sinne tulee myös autojen pakokaasut ja muut paljon röökiä myrkyllisemmät katkut.
Toi homma on korvien välissä ei missää muualla.
Teatterissa käytetään näytöksissä täysin hajutonta ja myrkytöntä savua efektinä.
Silti noin 20% katselijoista ryhtyy kohimään, kun he ovat sitämirltä, että taänne tukehtuu.
Aivan niin kuin sinä ja moni muu tupakoinnin vastustaja.
- veera
Missä ne tupakoitsijat sitten saavat polttaa???? kun baareis ja parvekkeil ei polteta,ni sit ruetaan kieltää julkinen röökaaminen! älkää ihmiset yrittäkö mitään savutonta Suomee....t: ex tupakoitsija
- astmaatikko
ehdottomasti pitäs kieltää parvekkeella tupakointi,kaikki savut tulee ylöspäin ja sisälle .menkööt muualle ulos etäämmälle poltamaan kun kerran se on niin makeeta ja hyvän tuoksuista paskaa imee .pilatkaa oma terveys älkää muiden .laki tähän on tultava ja pian .poitsu hartolasta
- mie1
saa ne astmaatikotkin oireia kukkien tuoksuista eli pitäiskö kukat sitten kieltää hä?
- blondi-72hki
Aika älytön idea! Itse en polta.
- SMARTI
Minkälaista yhteiskuntaa nämä NYYPIÖT ovat rakentamassa
- Nainen, luomuinsinööri
Parveketupakointi ja parvekegrillaaminen olisivat sallittuja talossa, jonka parvekkeet olisivat hormitettuja ja jokaisella olisi liesituulettimen tapainen kuuppa. Hormin huipulla olisi imuri ja suodatin. Ei mahdotonta toteuttaa, koska Suomihan on pullollaan kaltaisiani innovatiivisia naisia ;)
- pitäisi
Kieltää lailla. Ja HUOM minä olen tupakoitsija ja yrittänyt lopetta kymmeniä kertoja tuloksetta. Laki voisi kieltää myynnin ja maahantuonnin. Se mitä valtio menettäisi tupakkaverossa niin se voittaisi terveydenhoitokuluissa.
- Savuna ilmaan
Minusta heikkotahtoiset limakeuhkot voivat vapaasti työntää tupakkirullansa vaikka perseeseensä, kunhan minun ei tarvitse sitä katsella tai haistella.
- 34jnertyb245
Savuna ilmaan kirjoitti:
Minusta heikkotahtoiset limakeuhkot voivat vapaasti työntää tupakkirullansa vaikka perseeseensä, kunhan minun ei tarvitse sitä katsella tai haistella.
vittuun ääliö.
Tupakoinnin lopettaminen ei ole tahdosta kiinni vaan siitä kuinka riippuvainen olet nikotiinille. - Komisario Palmu
34jnertyb245 kirjoitti:
vittuun ääliö.
Tupakoinnin lopettaminen ei ole tahdosta kiinni vaan siitä kuinka riippuvainen olet nikotiinille.Siltikään minä en ole siihen syyllinen, siitä millään tavalla kiinnostunut, enkä velvollinen haistelemaan tupakansavua omassa asunnossani. Laki voimaan, tupakointi on omaa syytä ja itse aiheutettua. Pääsee siitä eroonkin, jos on tahdonvoimaa.
- Kielletään samalla
Rappukäytävään leviävä ruoan katku pitää myös kieltää...ja sehän leviää myös hormeja pitkin muihin asuntoihin..jos parvekkeela tupakointi kielletään,mä alan polttaa keittiössä jotta tupakan haju varmasti menee yläkertaan hormia pitkin.
- Ei tupakoiva
Jos vertaukset ovat tätä tasoa, niin parveketupakointikiellolle ei ole esteitä. Ruoan haju, katsos ei yleensä ole vaarallista tai edes epäterveellistä, ja harvapa käy parvekkeella vartin välein pihviä paistamassa. Mutta eihän tässä hätää ole, kun parveketupakoitsijoilla ei ole muuta perustelua asiaan kuin oma itsekkyys. Laki voimaan vaan, eiköhän tämä ole selvä juttu.
- mie1
.....jos joku on tehnyt kaalilaatikkoa siinä vasta on löyhkä joten ehkä sekin siis pitäisi kieltää lailla. Lista olisi loputon jos kaikki kirjaisi ylös esim koirien haukunta/ulina jonnin joutavaa niuhottamista koko touhu
- ilmaan
mie1 kirjoitti:
.....jos joku on tehnyt kaalilaatikkoa siinä vasta on löyhkä joten ehkä sekin siis pitäisi kieltää lailla. Lista olisi loputon jos kaikki kirjaisi ylös esim koirien haukunta/ulina jonnin joutavaa niuhottamista koko touhu
Mutta nämä eivät ole yhtä usein toistuvia eivätkä vaarallisia kuten tupakointi. Yleensä taloissa on liesituuletin, vai paistatko sinä sitä kaalilaatikkoa parvekkeella?
- mie1
ilmaan kirjoitti:
Mutta nämä eivät ole yhtä usein toistuvia eivätkä vaarallisia kuten tupakointi. Yleensä taloissa on liesituuletin, vai paistatko sinä sitä kaalilaatikkoa parvekkeella?
eipä ei mutta sitä silti tapahtuu...
- Realisti No:1
Tupakoinnin kieltäminen johtaa viellä väkivaltaisuuksiin, jopa mies-/naistappoon.
Tilanne kärjistyy.
Sanokaa minun sitten sanoneen.
Yhteiskunnassa on moni asia päin persettä, mutta tästä tupakoinnista tehdää niin helvetin suuri haloo?
Rasvansyönti kotona on kiellettävä. Samoin viinanjuonti. - Naiminen, koska siitäkin hommasta saattaa saada tappavantaudin.
Kielletään koko elämä, siihenkin kuolee.- syöpäkääryle
Rasvansyönnistä, viinanjuonnista ja naimisesta ei ole muille haittaa, päinvastoin kuin tupakoinnista. Ja bussivertaus on jo tässäkin keskustelussa todettu monta kertaa epätoivoiseksi, sillä busseja tarvitaan, tupakoinnista ei ole kenellekään mitään hyötyä.
- Smoked in your eyes
syöpäkääryle kirjoitti:
Rasvansyönnistä, viinanjuonnista ja naimisesta ei ole muille haittaa, päinvastoin kuin tupakoinnista. Ja bussivertaus on jo tässäkin keskustelussa todettu monta kertaa epätoivoiseksi, sillä busseja tarvitaan, tupakoinnista ei ole kenellekään mitään hyötyä.
mutta semmoisen ihmisen jolla ei ole tupakan aiheuttamaa riippuvuutta on saatanan helppo viisastella ja auko turpaansa.
Itse tulen tupakoimaan parvekkeella vaikka tulisi mikä kielto tahansa. - Fluke
Smoked in your eyes kirjoitti:
mutta semmoisen ihmisen jolla ei ole tupakan aiheuttamaa riippuvuutta on saatanan helppo viisastella ja auko turpaansa.
Itse tulen tupakoimaan parvekkeella vaikka tulisi mikä kielto tahansa.Ei muuten onnistu, ainakaan jos asut meidän naapurissa ja laki on voimassa.
- Kimmo Hagert
Fluke kirjoitti:
Ei muuten onnistu, ainakaan jos asut meidän naapurissa ja laki on voimassa.
ei ongelmia.
Natsat laiten tiputan teidän postiluukusta sisään, että voi niitä imeskellä,
Tuollaiset mitättömyydet survotaan takaisin vittuun ja nussitaan uudelleen.
Minä teen mitä haluan ja siinä teet sitä mitä minä käsken. sinun tekevän.
- kieltää
kaikki haisevat linja-autot ym. kulkuneuvot,kuka niiden pakokaasuja haluaa haistella.Taitaa toi tupakansavu olla terveellisempää,kuin nuo muut saasteet.Ei voi muuta sanoa,että kyllä pullamössösukupolvi osaa:)
- Savutus
Pullamössöä taidat olla itse, limakeuhko, kun et pysty lopettamaan. Kävisit joskus pihalla, voisi tehdä hyvää.
- mie1
Savutus kirjoitti:
Pullamössöä taidat olla itse, limakeuhko, kun et pysty lopettamaan. Kävisit joskus pihalla, voisi tehdä hyvää.
muttakun siellä pihallakin saa polttaa tupakkaa
- pylly-mies
Hyvä vaan jos se kielletäisiin. varsinkin kun asuu kerrstalossa ja yrittää avata ikkunaa nii eikös hirveä tupakan haju jo mylvi sisään
- pitää
sen ikkunan sit kiini ni ei tule haju.
- jeesustelua
Voi helvetti!!Ei sitä käryä nyt tule kuitenkaan 24/7 vaikka kaikki naapurit polttais!Mulle on aivan sama mitä mun naapurit tekee omalla pihallaan/parvekkeellaan.En mä duunissakaan valita,kun melkein koko porukka polttaa ja ite en.Eikö muka oo isompia ongelmia.
- Toisin ajattelija
Minä omistan oman parvekkeeni ja ten siellä mitä lystään. Näköjään on ministeriön tovereilla tekemisen puutetta, kun tuollaisia kehittelee.
Valvontaa varten täytyy varmaan perustaa erityisiä Parveke-Poliisi osastoja, jatka vahtivat lain noudattamista.- Sadboy
1. Yhdessäkään järkevässä länsimaassa tällainen mulkkulaki ei menisi läpi, ja tuskin täälläkään.
Jos ajatellaan yksilön perusoikeuksia.
2. Jos menee. Samantekevää. Nämä nykyajan omahyväiset ja ylimieliset sosiaalitantat oikein kaipaavat sitä, että vain harmaa massa jää niiden
lehmänkoron alle tähän maahan riutumaan. Ja vitut!
On sitä jo suunniteltu, ja nyt on aika pistää töpinäksi. Tehdä niinkuin Taskumatti Nykänen. Muutan Kööpenhaminaan ja haen Ruotsin kansalaisuutta.
- kartsa
Eikö olisi helpompi Suomessa kieltää kaikki, mikä ei ole erikseen sallittu.
- iräkyt
Johan menee holhous yli!!!!!
Samantien voisi kieltää liikenne(saastahaitat), rakennustyömaat(pöly ja meluhaitat), lemmikit(jätökset)jne. Eiköhän olisi korkea aika lopettaa ihmisten älyn aliarvioiminen. Tervettä järkeä saa edelleen käyttää.
Kunhan ei visko tumppeja muiden parvekkeille tai yleisille nurmikoille, asia ei pitäisi muille kuulua. - se pitäisi
kieltää lailla. sehän parveke on yksityisalue ja se ei kuulu kellekkään mitä siellä tekee. Sitten ihmiset tupakoisivat sisällä, jossa olisi ehkä lapsiakin, niin eikös se silloin olisi haitallisempaa,kun lapset joutuvat hengittämään tupakansavua.En usko, että monikaan viitsii lähteä jonnekkin etemmäs tupakoimaan...
- Ei kuulu?
...>>> sehän parveke on yksityisalue ja se ei kuulu kellekään mitä siellä tekee.
Sehän ei kuulu, mutta jos tekemiset haisee, ja siitä on ympäristöllekin haittaa, näiden haittojen on sitten pysyttävä myös siellä parvekkeella!
- Huvittavaa
Valtion pitäisi pakkolunastaa asunnot. taloyhtiöt jaettaisiin savuttomiin ja savullisiin rappuihin. Tai savullisiin ja savuttomiin taloihin. Tai oikestaan voitaisiin muodostaa savullisia ja savuttomia kaupunginosia. Tämän jälkeen jokainen voisi ostaa asunnon, savuttoman tai savullisen, mieltymystensä mukaan. Vielä jos savu kiemurtelisi jonkun nokkaan häiritsevissä määrin, voisi valtio harkita ankarampia pakkokeinoja. Savullinen ja savuton läänijako käyttöön! Kyllä tämä on mielestäni sen suuruusluokan ongelma että pikaisia ja radikaaleja ratkaisuja kaivataan!
- Vääpeli susirajalta
että röökaajat asuvat kohta kaikki omakotitaloissa ja raivoraittiit pikkusielut asuvat kerrostalo slummeissa.
Ihan hieno tulevaisuudennäkymä.
Rivitalo on siitä hyvä, että vaikka niissä onkin joissain parveke, niin silti niissä on myös oma piha ja siellä voi poltella niin paljon kuin haluaa.
Kansalaiset joutuvat jälleen eriarvoiseen asemaan.
Hähähhääääää!!!!!
Köyhät eivät saa tupakoida koska joutuvat asumaan kerrostaloissa. - estival
rajansa kaikella!!!
- animattiN
Lapsellani on astma ja kaikkinainen hajuvesien ja partavesien sekamelska busseissa ottaa hänen henkeensä.
Tasapuolisuuden nimissä vaadin niitten käytön lopettamista kanssa. - Riittää jo holhous
-Voiko enää rakas kotimaamme mennä kaikenlaisilla
säädöksillään vielä hullummaksi!!??
-En ymmärä miksi ei lopeteta sekä tupakan- että viinan valmistusta että myyntiä kokonaan niin päästään niistäkin murheista mitä ne aiheuttavat.
-Olisi todella mukavaa nähdä miten kerrostalojen asukkaat seisovat kaikki pihamaalla tupruttelemassa. Hetken päästä sitten kuitenkin ilmeistyisi kieltotaulu: tupakointi kielletty kilometrin säteellä!
-Samantapaista sääntöä voitaisiin varmaan soveltaa myös rivitaloihin joissa olisi omalla pihamaalla tupakointi tietysti kiellettyä. Sama sääntö koskisi myös omakotitaloja. Kulkeutuuhan se savu kuitenkin sinne tupakoimattoman naapurin pihalle.
- Entä mihin menisivät kaikki huonosti liikkuvat vanhukset sen pienen nautintonsa polttelemaan!
-Kunpa nyt joku olisi niin viisas että pistäisi näihin älyttömiin säädöksiin jo vihdoin stopin. Luulisi olevan tärkeämpiäkin asioita hoidettavana kuin kansalaisten alituinen holhoaminen. - Olli
Mahtavaa kun saa raittiinakin yksilönvapaudesta joskus nauttia. Minun yksilönvapauteen kun kuuluu se, että saan olla käryttömällä parvekkeella lasten kanssa ja kerrankin avata makuuhuoneen ikkunan. Tällaista lakia kannatan raittiina ihmisenä.
- järkeäkö..
Ei tuossa ole mitään järkeä. Samasta syystä pitäisi poistaa autoista pakoputket,miksi Hyssälä&co:n täytyy rajoittaa yksilönvapauksia, se tupakansavu parvekkeilla ei voi olla vaaraksi terveydelle.Kielletäänkö seuraavaksi tupakanpoltto ja alkoholi?
- eieiei
Ei tossa oo järjestä tietookaa. samahan se on polttaako parvekkeella vai ulkona. sisällä voi polttaa vain ne, joiden kotona ei ole ketään jota se häritsis. lapsiperheissäki on mahdotonta polttaa sisällä. lisäks se haju jää seiniin ja kaikkialle, sitä on vaikee saada pois. mitä eroo on polttaa parvekkeella tai ulkona, sitä mä vaan kysyn.
- Olli
Miksi minun raittiina ihmisenä pitää haistaa tupakansavua omalla parvekkeella? Tai tuuletuksessa vetää käryt sisälle koko huoneistoon. Vessanpöntöstä alas tuommoiset yksilönvapaudet joissa ei toista ihmistä tarvitse huomioida.
- eieiei
Olli kirjoitti:
Miksi minun raittiina ihmisenä pitää haistaa tupakansavua omalla parvekkeella? Tai tuuletuksessa vetää käryt sisälle koko huoneistoon. Vessanpöntöstä alas tuommoiset yksilönvapaudet joissa ei toista ihmistä tarvitse huomioida.
Eikö polttajilla oo oikeus polttaa missä haluaa? ravintolat jo kielletään, ja omasta tilastahan siinä on kyse. tulee se haju sisään, vaikka menisikin kerrosta alemmas polttamaan
- T3000.0
Olli kirjoitti:
Eli sinä taidat asua kaupungissa..? Itse asun Helsingissä asunnossa jossa ei ole parveketta. Kesällä kun "tuuletan" luukkuani niin sisään tulvii pakokaasut ja muut pölyt ja tomut. Jos saisin valita niin tupakan savua mielummin kuin pakokaasut meteli.
- Olli
eieiei kirjoitti:
Eikö polttajilla oo oikeus polttaa missä haluaa? ravintolat jo kielletään, ja omasta tilastahan siinä on kyse. tulee se haju sisään, vaikka menisikin kerrosta alemmas polttamaan
Kun minä istun parvekkeella ilman tupakkaa, saat sinäkin olla raittiissa ilmassa minun puolestani. Kun sinä istut parvekkeella ja polttelet, en minä enää saa olla raittiissa ilmassa. Kumpi on toiselle häiriöksi?
- Olli
T3000.0 kirjoitti:
Eli sinä taidat asua kaupungissa..? Itse asun Helsingissä asunnossa jossa ei ole parveketta. Kesällä kun "tuuletan" luukkuani niin sisään tulvii pakokaasut ja muut pölyt ja tomut. Jos saisin valita niin tupakan savua mielummin kuin pakokaasut meteli.
Vertaus ei ole hyvä. Ensinnäkin, eikö se ole hyvä että missä käryä voidaan vähentää, niin vähennetään sitä? Toisekseen, rinnastetaan nyt sitten vaikka samalla Romania tähän keskusteluun. Kun siellä jätteet heitetään kerrostalon pihalle, niin miksi minun pitää ne viedä täällä roskikseen?
- meitsi
Ja mitähän seuraavaksi. Tupakoitsijat tungetaan junaan ja viedään keskitysleirille. Tuhkat vaan sataa sitten tupakoimattomien parvekkeille.
Minä maksan helvetin korkeeta vuokraa ja siihen vuokraan kuuluu myös se parveke.. Teen siellä saatana mitä haluan. VITTU KU VITUTTAA!!!
ps. Tupakalle --->- on/off-polttaja
en enää ymmärrä näitä lakeja ja säädöksiä alkuunkaan. baarissa tupakoinnin rajoittaminen tiettyyn paikkaan vielä ymmärtää mutta jos tämä alkaa menemään jo yksityisen alueen sisäpuolelle niin on se nyt helvetti. koti on oma paikka ja siellä saa tehdä mitä haluaa (tietenkin kanssaihmiset huomioon ottaminen esim. metelöinnin välttämisen tms. osalta.)
Itse poltan silloin tällöin, tupakkaa ei ole pakko saada mutta esim. alkoholin, suuremman luokan vitutuksen tai seuran vuoksi tulee silloin tällöin poltettua. Nyt olen lakossa ja partsille mennessä ei todellakaan haittaa jos sattuu tupakan haistamaan. Tosin tämä käy todella harvoin kun yleensä ulkona kuitenkin ilma kiertää.
meillä on tehty vuosi ulkosivuremonttia ja raksamiehet polttaa kärryssä joka kulkee ylös alas talon sivua, eipä ole tullut mieleen sanoa että rööki pois huulesta kun haisee. enemmän häiritsee meteli joka siitä syntyy ja kyttääjänaapurit. innokkaana matkustajana tiedän että monessa paikassa tälle naurettaisiin ja paljon.
Tupakointi ON epäterveellistä, samoin viina ja roskaruoka. Jokainen saa kuitenkin yksityisyyden nimissä tehdä mitä haluaa! Missä ihmeen kuplassa ihmiset asuvat jos eivät näe miljoona kertaa vakavampia asioita joita maailmassa tapahtuu.
P.s. eräs tutun tuttu häädettiin asunnostaan äänekkään seksin harrastamisen takia. jääkäämme odottamaan lakia joka kieltää seksin harrastamisen muuten kuin lisääntymismielessä. - haisuli
on/off-polttaja kirjoitti:
en enää ymmärrä näitä lakeja ja säädöksiä alkuunkaan. baarissa tupakoinnin rajoittaminen tiettyyn paikkaan vielä ymmärtää mutta jos tämä alkaa menemään jo yksityisen alueen sisäpuolelle niin on se nyt helvetti. koti on oma paikka ja siellä saa tehdä mitä haluaa (tietenkin kanssaihmiset huomioon ottaminen esim. metelöinnin välttämisen tms. osalta.)
Itse poltan silloin tällöin, tupakkaa ei ole pakko saada mutta esim. alkoholin, suuremman luokan vitutuksen tai seuran vuoksi tulee silloin tällöin poltettua. Nyt olen lakossa ja partsille mennessä ei todellakaan haittaa jos sattuu tupakan haistamaan. Tosin tämä käy todella harvoin kun yleensä ulkona kuitenkin ilma kiertää.
meillä on tehty vuosi ulkosivuremonttia ja raksamiehet polttaa kärryssä joka kulkee ylös alas talon sivua, eipä ole tullut mieleen sanoa että rööki pois huulesta kun haisee. enemmän häiritsee meteli joka siitä syntyy ja kyttääjänaapurit. innokkaana matkustajana tiedän että monessa paikassa tälle naurettaisiin ja paljon.
Tupakointi ON epäterveellistä, samoin viina ja roskaruoka. Jokainen saa kuitenkin yksityisyyden nimissä tehdä mitä haluaa! Missä ihmeen kuplassa ihmiset asuvat jos eivät näe miljoona kertaa vakavampia asioita joita maailmassa tapahtuu.
P.s. eräs tutun tuttu häädettiin asunnostaan äänekkään seksin harrastamisen takia. jääkäämme odottamaan lakia joka kieltää seksin harrastamisen muuten kuin lisääntymismielessä.Tupakka on aikuisten ihmisten täysin turhanpäiväinen nautintoaine. Kaikenlaiset puolustelut tupakanpolton puolesta voi jättää omaan arvoonsa. Oikeasti se tupakansavu voi tulla hirveän vahvasti esim. parvekkeen tai muiden röörien kautta huoneeseen. Ei ole kiva laittaa esim. pientä lasta nukkumaan käryn keskelle.
- ongelmat
Hommatkaa omakotitalo niin voitte tuprutella missä huvittaa vaikka polttaa roskat,muovikassit ja muunkin paskan saunanpesässä.Taitaa tulla muutaman röökikartsan edestä käryä,mutta eipähän kukaan valita.
- T3000.0
Menee taas yli hilseen. Itse en polta mutta ei voi kun ihailla taas tätä ministeriöitten ajan ja meidän rahojen käyttöä!!! Komeeta touhua todellakin!
- angelina
kyllä menee jo liian pitkälle tää touhu eikö ihmisellä ole enää mitään yksityisyyttä miten se elämänsä elää.eikö se ole hyvä vaan kun painat töitä ikäsi ja maksat eläkettä valtion kassaan ja sit kuolla kupsahdat valtio ne rahat vie vaikka ikänsä on säästetty.STM voi miettiä mun mielestä omaa napaansa ennenkuin suustaan liskoja päästää
- just joo
hoitakoot vaan omat asiansa ja antaa meidän polttaa omassa kodissa parvekkeella. en lähe ulos rappusille 3 kerroksesta että pääsis tupakalle. mihin tää maailma on menossa. eka meinataan kieltää ravintoloissa tupakointi mitä vielä. NYT MENI HERMOT. Antakoot sakot mutta mä poltan parvekkeella pyh
- Olli
Mikset polta asunnossasi niin ei tarvii mennä alas eikä parvekkeelle? Pysyy käryt sisällä kerran siitä savusta niin tykkäät ja olet niin riippuvainen.
- emppu
onneksi olen muuttamas ok-taloon syksyllä joten siihen asti poltan kyllä partsillani.mitäköhän siitä sitten jos ihmiset alkavat polttaa sisällä kerrostaloissa?
- mie vaan
Sit ainenkin alkaa rappukäytävät haista ja savut leviää hormien kautta muillekkin sisään. Ja voisihan siltikin polttaa parvekkeen ovella tai sitten tuuletusluukulla.
- ainakin
mie vaan kirjoitti:
Sit ainenkin alkaa rappukäytävät haista ja savut leviää hormien kautta muillekkin sisään. Ja voisihan siltikin polttaa parvekkeen ovella tai sitten tuuletusluukulla.
poltan omistamani asunnon parvekkeella nyt ja jatkossa! ei sitä voida kieltää! pian tupakka on varmaan laitonta! naurettavaa... aina on poltettu ja tullaan polttamaan!
- vihtahousu
Nyt menee liioittelun puolelle. Ketäs se häiritsee jos joku polttaa parvekkeella.
- Diiz
Eikös parveke ole yksityisaluetta? Jos parveketupakointi kielletään, ehkä poltan sitten tuuletusikkunasta. ei sitä voida kieltää. Kierteleekö poliisit iltaisin/öisin meiän takapihalla katselee että onko ihmiset tupakalla? epäilen. tai sitten jos poltan vaikka tuossa liesituulettimen alla, haju on aivan varmasti joka asunnossa. ja se ei todella ole sama, että istut 5h baarissa joka täynnä ihmisiä ja se et joku yksittäinen käy kerran tunnissa imaisee savukkeensa. Sais se hyssyttelijä suksia hevonv***uun säätelemään niitä lakejaan.
- Tupakoitsija
Eläköön Suomen lainsäätäjät, taas yksi turha laki. Tupakointia ollaan vaikeuttamassa vähän kerrallaan, mikä ihmeen järki? Jos kerran tupakointi halutaan kitkeä yhteiskunnasta, kieltäisivät tupakkatuotteiden käytön, myynnin ja maahantuonnin. Eipähän tarvitsisi arvuutella ja olisi helppo valvoa, kerpele!
- onni
Olen erittäin allerginen eläimille ja asun talossa jossa on paljon ihmisiä jolla on lemmikki rappukäytävässä pyörii niin paljon eläinpölyä että
välillä on vaikea hengittää pitää vissiin kieltää
eläimet ainaki kerrostaloista jo kerran se tupakka
on niin iso haitta itse en polta eikä naapurien tupakointi haittaa mutta pitää varmaan ampua kaikki kissat ja koirat kun näkee!!!! - mahdollista
Omassa taloyhtiössämme on asiasta keskusteltu. Parvekehan ei kuulu asukkaan pinta-alaan vaan se on taloyhtiön omaisuutta tavallaan. Mutta ymmärtääkseni taloyhtiöllä ei ole oikeutta kieltää tämän olivat selvittäneet asiantuntijat meidän talossa. Ilmeisesti ei ole sellaista lakia. Parvekkeella saa esimerkiksi käyttää sähkögrilliä tupakoinnin lisäksi...
- Jusu
Mielestäni Suomen laki ei anna mahdollisuutta puuttua yksilönvapauteen näin rajusti.
Kait sitä saa omassa asunnossa parvekkeella tupakoida.Karmeampi haju siitä leviää,jos tupakoi sisällä. - Nimetön
itse en tupakoi , mutta olen sitä mieltä että jos omistan tai maksan vuokraa asunnostani se ei vittujakaan liikuta jos joku parkuu käryistä,metsäänkö pitäs mennä polttamaan, mitä jos oravat nostaa oikeusjutun, menkää itseenne .
Aivan yksi ja sama..Jumalauta..!Joka ainoaan asiaan pitää jonkun sosiaaliväen puuttua..Milloin tulee vanhan ajan kieltolaki?
Kielletään ravintoloiden Happy Hour mainonta ja muut tarjoukset tuopista..
Milloin tulee ilmoitusvelvollisuus jollekin skeida virastolle, että olet kodissasi..?GPS kyttäystäkö kehiin?
Entäs kaljan juonti parvekkeella?..Sama tulos siitäkin pitemmän päälle tulee kuin tupakasta.
Mitä helvetin purjoselleri yhteiskuntaa nämä pellet oikein halajavat..
Itse aion polttaa vastenkin, jos sille päälle sattuu ja viis vitut veisata jonkun laeista..Alkaa mennä tuo lainsäätäminen liian pitkälle=oman käden oikeus..- Röyh!
tupakoinnin oikeestaan vois parvekkeilla kieltää mutta samalla saisivat kieltää mattojen puistelun sataa metriä lähempänä asuntoja ettei vaan villakoirat pääse nirppanokkien lääviin hyökkäämään. Niin että helsinkiläiset esimerkiksi saavat lähtä puisteleen mattonsa vähintään 50 kilometriä keskustasta, puistoissa sitä ei voi tehdä koska Hyssylän pillunnuolijakoirat saavat astamakohtauksia
- Henkisavut
Klikkaa auki linkki ja mene vähän alaspäin. Siellä nuorekas Mauri lähettää sinulle terveisiä. Mauri vastustaa kaikkia tupakointirajoituksia.
http://www.silikonitieto.net/artikkeli_haku.phtml?arID=235&ID=27 - jos laki tulee
nimittäin jos parvekkeella ei saa polttaa niin sitten poltetaan sisällä. Uskon että sitten lisääntyy tulipalot kotona.. syy seuraus 112 saa hälyytyksiä
- IHMISET
Lienee itsestään selvää, että tupakointia tulee harrastaa riittävän kaukana muiden ihmisten asunnoista niin että tupakansavu ei tunkeudu niihin. Parveke ei todellakaan ole tupakoinnille sovelias paikka. Rivitalon takapihalla naapureiden ilmanvaihtoventtiilien välittömässä läheisyydessä polttelu ei myöskään ole sopiva paikka. Omakotitalon pihalla polttelu harvemmin häiritsee ketään. Kerros- ja rivitalossa voi poltella piha-alueilla kunhan on riittävän etäällä muiden ihmisten asunnoista.
Älykkäät huomaavaiset henkilöt osaavat ihan itse valita tupakointipaikkansa siten etteivät häiritse muita.
Keskivertoälykkäät huomaavaiset henkilöt osaavat huomauttamisen jälkeen valita tupakointipaikkansa siten etteivät häiritse muita.
Matalaälyiset huomaavaiset henkilöt tarvitsevat muilta opastusta tupakointipaikkansa valinnassa.
Matalaälyiset vain itseään ajattelevat henkilöt tarvitsevat kirjallisia sääntöjä sallituista tupakointipaikoista.
Idiootteja varten tarvitaan lakeja joissa määritellään missä voi tupakoida ja missä ei.
Mihin ryhmään itse kuulut? - Parveketupakoitsija
Itsehän me olemme nuo lainlaatijat valinneet. Minua ihmetyttää se, miten lyhytnäköisesti ajatellaan asiaa, juuri kun suurinosa on oppinut polttamaan ulkona ja suojelemaan pieniä lapsiaan tältä haitalliselta myrkyltä, siirrettäisiinkin ongelma takaisin äänioikeudettomille pienokaisille. Mielestäni tähän kategoriaan kuuluu myös kaikenmaailman hajusteiden käyttö, hississä saa pidätellä hengitystään ja bussiin ei voi mennä. Työpaikalla käydään parvekkeella ja kuinkas ollakkaan sinne tuppautuu usein myös tupakoimattomia, koska monet sisäpiirin asiat löytävät ratkaisunsa juuri näissä vapaamuotoisissa keskusteluissa. Mielestäni likaiset ihmiset ovat suurempi riesa kuin tupakoijat. Lailla pitäisi kieltää myös matkapuhelimen käyttö, koska se voi aiheuttaa vaaraa tahdistinta käyttäville ja voiko se myös räjäyttää tankatessa bensasäiliöt? Miksi tupakka on laillinen jos niin moni kallispalkkainen joutuu tällaisia pohtimaan vuositolkulla. Kielletään ja kriminalisoidaan tupakka kokonaan, mutta myös sitten kaikki hajusteet, matkapuhelimet. Perustetaan kansalaisista koottu työryhmä joka käy lävitse kaikki kriminalisoitavat asiat, jos jotakin kannatetaan kahdella tai useammall äänellä eikun toimeen vaan ja valtiolle alkaa kirstun pohjalle kerääntymään rahaa. Muuten ehdottaisin kaikille päättäjille sakkoa valheellisista ja virheelisistä harhautuspuheista vaalien alla varsinkin.
- palkanmaksaja
Eikö voitaisi nyt sitten Hyssälän "terveellistämis" -kampanjan myötä tehdä Suomesta saman tien esimerkkivaltio, jossa kaikki nautintoaineet ovat kiellettyjä. Ei viina, eikä tupakkaa.
Eiköhän tämä tupakointi ole jokaisen aikuisen ihmisen oma asia ja sen rajoittaminen omassa kodissa yksityisyyden rajoittamista.
Hyssälä voisi käyttää energiansa/työaikansa tärkeämpiin asioihin ja paneutua todellisiin ongelmiin. Kuten retuperällä olevaan vanhushuolto. Mielestäni ei ole mitenkään puolustettavissa se tosiasia, että nykyyhteiskunnasta löytyy paljon 80 -vuotiaita palkattomia kunnan "ilmaistyöntekijöitä"
joiden työaika on 24h/vrk.(ilman sosiaalitoimen apua työskentelevät omaishoitajat) Siihen ei puutu kukaan, mutta parveketupakointiin ja sen pulman ratkaisuun käytettä kallista työaikaa, josta me veronmaksajat maksamme heille palkan.
- kiellettävä
Kun kaikki ajattelu nykyään lähtee siitä, että kenellekkään ei saa tulla paha mieli, niin ehdotan ,että Hyssälä kielletään, koska aina kun kuulen tuon nimen , minulle tulee paha mieli.
- tosiaankin
tuntuu lähtevän nykyään siitä, että pikku suloisille tupakoitsijoille ei vaan tulisi paha mieli. Joutaakin romukoppaan ko. ajattelu!
ja kohta ei sitten käydä paskallakaan puolenyön jälkeen kun "naapuri" saattaa saada astma kohtauksen huonon viemäröinnin takia.
5 vuoden päästä ei muuten sitten enään juoda edes keskaria parvekkeella,saattaa naapurille tulla känni päälle jos menee kalja väärään kurkkuun.- hetken päästä
eli ensi vuonna olisi sallittava raiskaukset, koska joku sanoo sen kriminalisoinnin rajoittavan hänen yksilönvapauttaan liikaa. 5 vuoden kuluttua joku keksii, että autojen polttelu sallitaan, koska muuten koko yhteiskuntaa voitaisiin pitää turhan "isoveli valvoo" tyylisenä.
Minkä ihmeen takia kenenkään tarvitsisi käyttäytymisessään huomioida ketään muuta? Tämänhän pitäisi olla vapaa maa jossa jokainen saa tehdä mitä haluaa välittämättä toisista tippaakaan!
Minä en polta enkä erityisemmin rakasta röökin hajuakaan... Mutta jotain rajaa hitto vie!
Ymmärrän kyllä savuttomat sairaalat ja savttomat ravintolat... Itse asiassa suurin osa tupakoivistakin tutuistani on sitä mieltä, että ravintolakessuttelua joutaakin rajoittaa.
Mutta, että aletaan määrätä mitä ihminen saa tehdä omalla parvekkeellaan. Voi jumalauta, menee ihan liian pitkälle.
Tulee ihan mieleen Florida, jossa taitaa edelleen olla voimassa lakipykälä joka kieltää kaikki muut rakasteluasennot paitsi lähetyssaarnaajan!- liitoa
Nopeasti laki parvekkeella polttamisen kieltämiseksi? Kaikissa 2000 luvulla rakennetuissa taloissa on savuongelma, ilmankos jatkuva muuttoralli käynnissä. Nuoret muuttaa rivi- ja omakotitaloihin, säälittää vanhukset, jotka joutuu olemaan tupakkaterroristien vankina??
- Ihmiskunta Sinde
sellainen virhe, että siellä menee lääkkeitä vääriin suihin. Mä taas tuijotan tupakansäilytys paikkaa. Se o ihmisoikeusrikos.
- dgfhjgk
Ihmiskunta Sinde kirjoitti:
sellainen virhe, että siellä menee lääkkeitä vääriin suihin. Mä taas tuijotan tupakansäilytys paikkaa. Se o ihmisoikeusrikos.
Jos passiivinen tupakointi aiheuttaa sinulle jotain terveys ongelmii niin VITTU ETTÄ OLET HEIKKO enemmän saasteita on ilmassa mitä hengität tupakoiminen on pienin niistä myy autosi pois jos pelkäät että ilma on huonoa.
VITTU TEIDÄN KANSSA OETTE IHAN SEKAISIN. Mieti piippu/ sikari harrastajia mitä teet heidän harrastukselleen?
ensin baarit nyt tämä vielä? SUOMI ON VAPAA MAA
muuta ite helvettii rivarista/kerrostalosta jos tupakointi häiritsee sinua!
Itse en polta mutta silti olen tupakoitsijoitten puolella
- Anonyymi
Tämän langan keskustelijat, tervetuloa 18 vuoden päähän vuoteen 2024. Tupakkavainot ovat vuosien kuluessa saavuttaneet yhä psykoottisemman tason, ja piakkoin tupakoiville ihmisille määrätään rintaan ommeltavaksi "daavidintähden" kaltaiset merkit.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233124Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen372486Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302435Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112149- 1141690
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711398Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .241297Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2901234Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2761218- 621077