Häämatka Balille?

pähkääjä

Onko kenelläkään kokemusta millanen paikka on Indonesia, Bali? Onko se hyvä? Kantsiiko sinne lähteä?

10

3962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sandra

      Bali on australialaisille sitä, mitä Kanarian saaret ovat suomalaisille. Kamala turistirysä, jossa ei ole enää mitään aitoa jäljellä. Kaupustelijoita ja sisäänheittäjiä kyllä riittää, ja riitaa tulee, jos ei kauppoja. Kannattaa mennä jonnekin muualle, jos niin kauas aikoo.

      • Saija

        Minulla on aivan erilaiset kokemukset Balista. Olin siellä joulukuussa pari vuotta sitten ja oli IHANAA. Ihmiset ovat ylettömän ystävällisiä ja meno oli todellakin kaukana Kanarian saarista.

        Kun minä olin Balilla, ei siellä ollut paljon turisteja. Itse asiassa erittäin vähän. Ubudissa kierrellessäkin vaikutti, että olimme lähes ainoat länsimaalaiset siellä. Muissa paikoissa oli enemmän turisteja, mutta ei silti valtavasti. Sitä paitsi Balilla kannattaa rohkeasti vuokrata auto kuski tai skootteri ja kierrellä saarta. Sieltä löytyy upeita rauhallisia rantoja, valkoista hiekkaa ja kirkasta vettä.


      • sulhanen
        Saija kirjoitti:

        Minulla on aivan erilaiset kokemukset Balista. Olin siellä joulukuussa pari vuotta sitten ja oli IHANAA. Ihmiset ovat ylettömän ystävällisiä ja meno oli todellakin kaukana Kanarian saarista.

        Kun minä olin Balilla, ei siellä ollut paljon turisteja. Itse asiassa erittäin vähän. Ubudissa kierrellessäkin vaikutti, että olimme lähes ainoat länsimaalaiset siellä. Muissa paikoissa oli enemmän turisteja, mutta ei silti valtavasti. Sitä paitsi Balilla kannattaa rohkeasti vuokrata auto kuski tai skootteri ja kierrellä saarta. Sieltä löytyy upeita rauhallisia rantoja, valkoista hiekkaa ja kirkasta vettä.

        Joo mä oon käyny kerran Balilla. Kandee lähteä heti liitämään Denpasarista. Ihan perse mesta. Esim. Ubudiin josta tehdä reissuja vuokramopolla. Pohjoisrannaikolla on aika rauhallista. Tosi paljo kaikkia temppeleitä sunmuuta. Bungaloovit ihan perseestä. (Ihan lahoja ja termiitinsyömiä kaikki) Ja vielä yksi tosi iso miikka. Eli kulkukoirat. Niitä on aivan hirveästi. Mutta käykää ihmeessä.


    • balille!!!!!!

      olimme mieheni kanssa siellä maaliskuussa -04! Hotellimme oli Sanurissa(jossa enemmänkin vanhempaa väkeä, mutta emmepä menneetkään bailaamaan) ja yövyimme bungaloveissa! Paikka oli todella uniikki ja erittäin kaunis! bungalovi viihtyisä ja palvelu erinomainen! Kävimme yhden päivän reissulla: pieniä kyliä, kultasepän verstas, puu- ja kangaspaja, perinteinen rukous/tanssi esitys, tulivuorenrinteellä lounas, temppelissä, kahviplantaasilla jne.. kokopäivä reissu ja maksoi muistaakseni 30 dollaria yhteensä kaikkinensa!
      Snorklaus reissulla pääsimme näkemään vähän uskomatonta vedenalaista elämää!!!
      Muitakin mahdollisuuksia oli aika paljon, mutta aikaa oli aika vähän ja oli ihanaa ottaa lungisti!
      Pommiiskut jokseenkin näkyyy siellä..enemmänkin turistien vähäisyytenä ja suljettuina hotelleina!
      Jokseenkin kuitenkin sellainen tarunhohto on muistoissa tuosta reissusta!

    • häämatkalle

      Mietin Balia kanssa häämatkapaikaksi. Joko olette päättäneet lähteä? Eikö pelota kidnappaukset, pommiiskut, dengue-kuume ja lintuinfluenssa? Nuo ovat syitä miksi itse epäröin, ja päättää pitäisi :(
      Uskon että Bali on kaunis ja rauhallinen paikka. Mutta pitääkö siellä pelätä ?

      • reissaaja

        että jopa koti-suomessa vaikka työmatkalla voi jäädä auton alle, ja pahimmassa tapauksessa kuolla! Kaikessa on riskensä, mitään et saa, jos et uskalla. Aasiassa vasta oltiin, eikä mitään ongelmia!


      • tarvitse

        pelätä. Bali on uskomattoman kaunis ja myös turvallinen. Se on toistaiseksi paras matkakohteeni. Turistirysistä kannattaa pysyä kaukana. Hotelleja, kylpylöitä ja vaikka minkälaisia häämatkapaketteja on tarjolla monia ja ympäri saarta. Kannattaa ottaa selvää netistä omine nokkinensa. Epäilen että suomalaisilla matkanjärjestäjillä on parhaita paikkoja listoillaan.

        Me asuttiin huippuluokan huoneistohotellissa, Meridienissa, hyvä matkan päässä kaupungeista. Hotellialue oli valtava ja sen sisällä oli golf-kenttä (tosin emme ole golffaajia!) ja vain siellä täällä matalia rakennuksia, uima-altaita ja tietysti hulppea päärakennus. Hyvin rauhallista, hiljaista, hyvinhoidettua ja kaunista! Meillä oli käytännössä oma uima-allas käytössä koko oleskelun ajan. Tosin emme paljoa viettäneet aikaamme hotellilla päivisin, sillä meillä oli myös vuokra-auto, jolla huristeltiin ympäri saarta, ja yövyttiin välillä myös muualla. Liikenne kaupunkien ulkopuolella ei ole lainkaan kaoottista.

        Balin luonto on omasta mielestäni koko Indonesian kauneinta, ihmiset uskomattoman ystävällisiä ja omalaatuinen hindukulttuuri voimissaan. Bali ei siis ole lainkaan islaminuskoinen; hindutemppeleitä sen sijaan riittää ihaltavaksi ympäri saarta.

        Suosittelen lämpimästi!!


      • balilleee
        tarvitse kirjoitti:

        pelätä. Bali on uskomattoman kaunis ja myös turvallinen. Se on toistaiseksi paras matkakohteeni. Turistirysistä kannattaa pysyä kaukana. Hotelleja, kylpylöitä ja vaikka minkälaisia häämatkapaketteja on tarjolla monia ja ympäri saarta. Kannattaa ottaa selvää netistä omine nokkinensa. Epäilen että suomalaisilla matkanjärjestäjillä on parhaita paikkoja listoillaan.

        Me asuttiin huippuluokan huoneistohotellissa, Meridienissa, hyvä matkan päässä kaupungeista. Hotellialue oli valtava ja sen sisällä oli golf-kenttä (tosin emme ole golffaajia!) ja vain siellä täällä matalia rakennuksia, uima-altaita ja tietysti hulppea päärakennus. Hyvin rauhallista, hiljaista, hyvinhoidettua ja kaunista! Meillä oli käytännössä oma uima-allas käytössä koko oleskelun ajan. Tosin emme paljoa viettäneet aikaamme hotellilla päivisin, sillä meillä oli myös vuokra-auto, jolla huristeltiin ympäri saarta, ja yövyttiin välillä myös muualla. Liikenne kaupunkien ulkopuolella ei ole lainkaan kaoottista.

        Balin luonto on omasta mielestäni koko Indonesian kauneinta, ihmiset uskomattoman ystävällisiä ja omalaatuinen hindukulttuuri voimissaan. Bali ei siis ole lainkaan islaminuskoinen; hindutemppeleitä sen sijaan riittää ihaltavaksi ympäri saarta.

        Suosittelen lämpimästi!!

        Kiitos kommenteista!! Olen juuri varaamassa matkaa ja tämä vahvisti vielä päätöstämme. Odotamme innolla minkälainen maa ja kulttuuri meitä siellä odottaa. Toivottavasti hotelli on hyvä, ainakaan se ei ihan samannimiseltä kuulostanut kuin teidän hotellinne sijainti, mutta hyvä hotellin pitäisi olla.

        Hyvää ja aurinkoista kevään odotusta!

        T. Matka- ja hääkumeinen


    • ilovebali-europe

      Hei kaikki Balille matkaavat. Olemme avanneet matkatoimiston tänne Balille. Kauttamme löytyy niin hotellit, aktiviteetit, retket, kuskit, häämatkat kuin hää-paketitkin. :)
      Katso lisää:
      www.ilovebali.eu ja suomenkielinen suppeampi sivumme www.ilovebali.nettisivu.org
      Email: [email protected]

    • kukkasa

      Bali on top3:ssa paikoista, joissa olen käynyt. Balilta löytyy kaikille kaikkea: jos haluaa luksusta ja biletystä niin menkää Kutalle, jos taas rantalomaa niin sitten Sanuriin, Padangbaihin tai Gilille. Pohjoisesta löytyy puolestaan omaa rauhaa ja autenttisempaa tunnelmaa, Ubudista kulttuuria jne. Saaren kiertäminen on helppoa ja suht halpaa. Ei kannata jäädä paikoilleen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe