Aloitan parin viikon päästä pitkähkön sijaisuuden ja aikomuksenani on ruokailla koululla. Miten opettajan ruokailut oikein menee? Pitänee ostaa ruokalippuja ja maksaa ruokailut niillä joka kerta kun syö? Entä mitä on valvontaruokailut?
Opettajan ruokailu?
4
1429
Vastaukset
- ilmainen
yleensä menee valvonnan piikkiin. T: Avustaja
- Ei-avustaja
Aterialla on verotusarvo. Eli aterioista lisätään palkkaan ravintoetu, joka esim. minulla on 38,59 e/kk. Maksan siis veroa tuosta summasta ja se on se aterioiden hinta.
Halvalta tuntuu, mutta siinäkin on kyseessä opetustilanne. Ruokailuun kuuluu nimittäin oman luokan (ja välillä muittenkin) ruokailun valvonta ja ruokailukäytäntöjen opetus.
- Ei-avustaja
riittää, että ilmoitat asiasta kansliaan. Monesti sijaisten täyttämässä lomakkeessa on rastituskohta ruokailun osalle.
Valvontaruokailussa luultavasti vahdit jonkin luokan tai ryhmän ruokailua. Pääasia, etteivät riehu ja levittele ruokia ja ruokailuvälineitä ympäri ruokasalia.
Kaikki varmaankin selviää kysymällä työpaikalta.
Kouluruoka ON hyvää (ainakin meidän koulussa) ja pääasia, että saa syödä TOISEN tekemää ruokaa! - kannattaa kysyä koulusta
Eri kouluissa on vähän erilainen käytäntö, joten kysy kouluun mennessäsi, miten toimit. Joissakin kouluissa ruokailu on merkitty kansliassa jo etukäteen, joissakin on ollut lista, johon on pitänyt itse merkata ruokailut. Jotenkin se ruokailu kuitenkin kontrolloidaan ja vähennetään sitten palkasta.
Poikkeuksena oli kerran koulu, jossa oli luokkaruokailu. Oppilaat ja opettaja ruokailivat siis omassa luokassaan. Siellä ei veloitettu ruokailusta, mutta sen verran säpinää ja järjestelemistä ruokailussa aina oli, että itse en ainakaan ehtinyt koskaan syömään mitään; pääasia että oppilaat saivat syötyä.
Valvontaruokailussa tehtäviisi kuuluu tehtäviä, joista sinun kannattaa kysyä koulussasi. Siinäkin käytännöt vaihtelevat. Joissakin kouluissa opettaja ei saa syödä valvonta-aikana, vaan on syötävä joko ennen sitä tai sen jälkeen. Joissakin kouluissa opettaja syö ja samaan aikaan katsoo, että ruokailu ympärilläkin tapahtuu hyvien tapojen mukaisesti.
Kaikki käytännön asiat selviävät kysymällä tulevasta työpaikastasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662238Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381853Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711480Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211454Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.761153Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771134Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211086Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1051064- 77919
En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912