En malta enään (Rv 40+4)

ja pelottaakin !

Voi sentään kun aika alkaa madella. Olin niin varma (ja pelkäsin), että lapsemme syntyy etuajassa (itse olin 900 grammainen keskonen)ja kun siskonikin lapset tulivat maailmaan jo 34 ja 36 raskausviikoilla. Tiedän, että se tapahtuu kun lapsemme on valmis siihen, mutta ....... Kolmen ässän keinot on kokeiltu (seksi, siivous ja sauna). Pahinta tässä odottelussa on se että nyt olen vasta alkanut pelkäämään itse synnytystä. Minulla on ollut ihan hirmuisen helppo raskaus = ei pahoinvointeja ei mitään ja tunnepuolikin ja fyysinen kunto on pysynyt hyvänä (teen koiran kanssa edelleen pari "lenkkiä'" päivässä). Nyt alkaa vasta erilaisia pelkotiloja hiipimään mieleeni .... ne tavalliset, eli onko vauva terve, olisinko voinut olla parempi äiti raskausaikana jne..... ja itse synnytys pelottaa ihan hirveästi. Kiitos jos joku jaksoi lukea tämän loppuun !

7

13075

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RV 40+3

Älä rupea pelkäämään sitä synnytystä, kaikki menee varmasti hyvin.Itse olen tässä samassa tilassa, olen myös kokeillut "kolmea ässää" ja tänään vielä kaiken huipuksi risiiniöljyä mutta ei edes suoli tyhjene = ( Eka lapseni tuli rv 42 3, ensin käynnistettiin ja supistelut olivat todella rajut ja kun ei ruvennut syntymään niin loppu tulos oli hätäsektio! Koeta jaksaa, kyllä se sieltä pois tulee tavalla tai toisella.Muista vain seurailla liikkeitä....Tseppiä!!!

• (Rv 40+4, kohta 40+5)

Tsemppiä sinullekkin ja huomasinpa että "olit" saanut tiukan keskustelun aikaan tuolla palstalla aiemmin = ). Siihen risiiniöljyyn en itse uskalla lähteä vaikka muuten en kantaa siihen otakkaan.
        Onko se nykyään niin että synnytystä ei käynnistetä jos ei ole terveydellisistä syistä pakko ? Toivoisin tietenkin että kaikki tapahtuisi luonnollisesti ! Itse jouduin jo viikko sitten käymään äippäpolilla verenpaineen ja valkuaisen takia, jotka on olleet koholla jo joulunpyhistä lähtien, mutta tavallaan rajatapauksena tilannetta vaan seurataan ...... No, aamulla on taas kammettava itseni neuvolaan ! Toivotan sinulle tsemppiä = )

• Nyt rv 40+4
        (Rv 40+4, kohta 40+5) kirjoitti:

Tsemppiä sinullekkin ja huomasinpa että "olit" saanut tiukan keskustelun aikaan tuolla palstalla aiemmin = ). Siihen risiiniöljyyn en itse uskalla lähteä vaikka muuten en kantaa siihen otakkaan.
        Onko se nykyään niin että synnytystä ei käynnistetä jos ei ole terveydellisistä syistä pakko ? Toivoisin tietenkin että kaikki tapahtuisi luonnollisesti ! Itse jouduin jo viikko sitten käymään äippäpolilla verenpaineen ja valkuaisen takia, jotka on olleet koholla jo joulunpyhistä lähtien, mutta tavallaan rajatapauksena tilannetta vaan seurataan ...... No, aamulla on taas kammettava itseni neuvolaan ! Toivotan sinulle tsemppiä = )

Joo kokeilin eilen sitä paha maineista öljyä ja ei yhtään mitään, ei edes suolen tyhjenemistä!Minä myös kävin tänään neuvolassa ja ei yhtään mitään uutta.Tietääkseni synnytys käynnistetään kun on noin kaks viikkoa yli tai jotain muita syitä(äidin väsymys,lapsi veden määrä)jne...Minulla käynnistettiin koska oli jo niin paljon yli ja väsymys vähäinen lapsiveden määrä!!!Koeta taas jaksaa, niin minäkin = )

• mamma87^
        Nyt rv 40+4 kirjoitti:

Joo kokeilin eilen sitä paha maineista öljyä ja ei yhtään mitään, ei edes suolen tyhjenemistä!Minä myös kävin tänään neuvolassa ja ei yhtään mitään uutta.Tietääkseni synnytys käynnistetään kun on noin kaks viikkoa yli tai jotain muita syitä(äidin väsymys,lapsi veden määrä)jne...Minulla käynnistettiin koska oli jo niin paljon yli ja väsymys vähäinen lapsiveden määrä!!!Koeta taas jaksaa, niin minäkin = )

Mäkin kokeilin kaikki mahdolliset lenkit ja kolmen ässän keinot.. mut ei mitää.. ei yhtää supistusta ennen sairaalaan menoa.

kävin äippäpolilla vk 42 tasan ja viel jouduin kaheks päiväks kotiin.. sen jälkeen 3 päivää käynnistelyä ja supistuksia. lapsivesi meni ekana päivänä, Kolmantena päivänä vasta alko paikat pehmetä ja kohdunsuu avautua. ja kolmantena siis syntyikin.

En vieläkään ymmärrä miks niiden piti pitkittää sitä niin kauan! Pyysin leikkaustakin mutta ei.

Synnytys kesti 19 tuntia ja oli vaikea. oikeastaan olin kaikista lääkkeistä niin sekasin etten muista oikein mitään koko synnytyksestä.

Mutta alkaa se onneks pikkuhiljaa helpottaa kun kivut ei oo enää niin kamalat ja vauveli voi hyvin.

Mullakin meni odotus tosi hyvin eikä oikeastaan mitään vaivoja missään vaiheessa! Synnytystä en pelänny yhtään. Sitten vasta ku alko tosiaa mennä yli ni kehittelin vaikka mitä kauhutarinoita päässäni. Todellisuutta en voinu kuitenkaan kuvitella

Mut tsemppiä ja toivottavasti ei tarttis käynnistää!

• Minni 34
        mamma87^ kirjoitti:

Mäkin kokeilin kaikki mahdolliset lenkit ja kolmen ässän keinot.. mut ei mitää.. ei yhtää supistusta ennen sairaalaan menoa.

kävin äippäpolilla vk 42 tasan ja viel jouduin kaheks päiväks kotiin.. sen jälkeen 3 päivää käynnistelyä ja supistuksia. lapsivesi meni ekana päivänä, Kolmantena päivänä vasta alko paikat pehmetä ja kohdunsuu avautua. ja kolmantena siis syntyikin.

En vieläkään ymmärrä miks niiden piti pitkittää sitä niin kauan! Pyysin leikkaustakin mutta ei.

Synnytys kesti 19 tuntia ja oli vaikea. oikeastaan olin kaikista lääkkeistä niin sekasin etten muista oikein mitään koko synnytyksestä.

Mutta alkaa se onneks pikkuhiljaa helpottaa kun kivut ei oo enää niin kamalat ja vauveli voi hyvin.

Mullakin meni odotus tosi hyvin eikä oikeastaan mitään vaivoja missään vaiheessa! Synnytystä en pelänny yhtään. Sitten vasta ku alko tosiaa mennä yli ni kehittelin vaikka mitä kauhutarinoita päässäni. Todellisuutta en voinu kuitenkaan kuvitella

Hei. Tänään siis 40 6 (uskomatonta!).

Neuvolassa ei minullakaan mitään uutta, sain siis tulevalle keskiviikolle sen ensimmäisen yliaikaiskontrollin. Monta viikkoa sitä ajatteli että se synnytys tapahtuu koska "vaan" ja nyt on tullut semmoinen tunne, ettei se tule vielä pitkään aikaan ...... Pelottaa vaan jo kuinka iso lapsestani tuleekaan kun jo 11 pvää sitten ultrassa annettiin arvio että vauva oli silloin 3,2 kg. Huh. Pelottaa ajatus tuosta käynnistyksestä kun lähes aina kuulee että se on tosi kivuliasta ja kuten mamma87 tuossa kertoi, että käynnisteltiin 3 pvää ja synnytyskin kesti 19 tuntia ja kun usein myös kuulee että ensin yritetään tosi kauan synnyttää normaalisti ja mahdollisesti leikkauskin on sitten edessä. Niin kuin ekassa viestissä kerroinkin niin nyt vasta jännitys (ja pelko) paheneekin kun joutuu odottelee.

Mutta:
        Rv 40 5:lle TSEMPPIÄ KOVASTI !
        ja
        Mamma 87:lle Onnea vauvelin johdosta !

• piima78
        Minni 34 kirjoitti:

Hei. Tänään siis 40 6 (uskomatonta!).

Neuvolassa ei minullakaan mitään uutta, sain siis tulevalle keskiviikolle sen ensimmäisen yliaikaiskontrollin. Monta viikkoa sitä ajatteli että se synnytys tapahtuu koska "vaan" ja nyt on tullut semmoinen tunne, ettei se tule vielä pitkään aikaan ...... Pelottaa vaan jo kuinka iso lapsestani tuleekaan kun jo 11 pvää sitten ultrassa annettiin arvio että vauva oli silloin 3,2 kg. Huh. Pelottaa ajatus tuosta käynnistyksestä kun lähes aina kuulee että se on tosi kivuliasta ja kuten mamma87 tuossa kertoi, että käynnisteltiin 3 pvää ja synnytyskin kesti 19 tuntia ja kun usein myös kuulee että ensin yritetään tosi kauan synnyttää normaalisti ja mahdollisesti leikkauskin on sitten edessä. Niin kuin ekassa viestissä kerroinkin niin nyt vasta jännitys (ja pelko) paheneekin kun joutuu odottelee.

Mutta:
        Rv 40 5:lle TSEMPPIÄ KOVASTI !
        ja
        Mamma 87:lle Onnea vauvelin johdosta !

Sunnuntaina sitten tyttö päätti syntyä päivää ennen yliaikaiskontrollia. Joten itselläni tuo käynnistämispelko oli aivan turha. vauvakin painoi vain 3425g vaikka yli lasketunajan menikin. Nuo painoarviot voivat heitellä aikas paljon.

• -äiti-
        mamma87^ kirjoitti:

ja olin ihan varma et vauva syntyis jo laskettua aikaa aijemmin, koska supistuksia niin paljon ja osa kivuliaitakin jo, mutta ei säikähdystä kummempaa. Itseänikin on ruvennut jännittään synnytys, vaikka jo kolmas raskaus. Mutta kyllä meillä kummallakin varmasti kaikki hyvin menee. Se huolestuttaa myös mua, et mitenkähän se vauva oikeen sielä vöyristyy, kun aijemmat vauvat painanu yli 4 kiloa. Mut kyllä se tästä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      492
      8573
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      120
      5852
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      276
      4836
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      58
      4635
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      71
      4166
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      160
      3940
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      172
      3778
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1718
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      99