Kertokaa nyt millä kuorsauksen saan loppumaan. Onko jotain korva/nenä tms lääkäriä joka voisi auttaa asiaan.
Vaimon hermo on riekaleina täällä! Eikä se miehellekään ole hyväksi että uni pätkii yöt.
Mieheni kuorsaus
62
77926
Vastaukset
- on apua
Jokin sumute jolla kuorsauksen saa loppumaan, joissaintapauksissa. Apteekista?
Ja lääkärinpuoleen kannattaa myöskin kääntyä.
Tiedän henkilön jolta pikkukieli leikattiin kuorsausen estämiseksi, ja kuorsaus vähentyi huomattavasti, mutte jäänyt ihan kokonaan pois. Mutta helpotusta se toi.- ja halpa
konsti on ommella yöpaidan selkään tennispallo kiinni. Eipä tule nukuttua ainakaan selällään. Voi aluks tuntua et on hankala olla, mut ei se ole. Ja mikä parasta, mulle se auttoi. Tosin jos nukun ilman "pallopaitaa", metelöinti on taattu. Kyllähän se olis aiheellista varmaan käydä lääkärillä, mutta ei tule lähdetyksi.
- Nita
ja halpa kirjoitti:
konsti on ommella yöpaidan selkään tennispallo kiinni. Eipä tule nukuttua ainakaan selällään. Voi aluks tuntua et on hankala olla, mut ei se ole. Ja mikä parasta, mulle se auttoi. Tosin jos nukun ilman "pallopaitaa", metelöinti on taattu. Kyllähän se olis aiheellista varmaan käydä lääkärillä, mutta ei tule lähdetyksi.
vaikka nukkuu kyljellään. Meillä ei ainakaan pidä paikkaansa että vaan selällä maaten kuorsaa!
- kohtalotoveri
Niin, eipä tosiaan saa mitenkään loppumaan muuten kuin tökkäämällä sata kertaa yössä kylkeen ja huutamalla:"käänny!".Itselläni on korvatulpat joka ikinen yö, mutta niistäkin tulee kuorsauksen ääni läpi. Onko muuten toivoa, että miehesi suostuisi laittamaan tennispallon pyjaman selkään? Jos hän käyttää pyjamaa ja jos on niin kiltti...Meillä mieheni vähättelee koko asiaa, niin että revipä siitä!
- Nita
kun muuttaa eri huoneeseen nukkumaan. Alussa mieheni ei tykännyt, mutta nykyään meillä menee hyvin. Saa illalla lukea niin pitkään kuin huvittaa.
- ei...
Nita kirjoitti:
kun muuttaa eri huoneeseen nukkumaan. Alussa mieheni ei tykännyt, mutta nykyään meillä menee hyvin. Saa illalla lukea niin pitkään kuin huvittaa.
Ennemmin avioero kuin että mies menee olohuoneeseen soffalle korisemaan siksi ettei suostu hinautumaan lääkäriin.
Yksi hyvä suhde minulta on katkennut asian siksi kun mies ei lopulta suostunut menemään tohtorille. - Nita
ei... kirjoitti:
Ennemmin avioero kuin että mies menee olohuoneeseen soffalle korisemaan siksi ettei suostu hinautumaan lääkäriin.
Yksi hyvä suhde minulta on katkennut asian siksi kun mies ei lopulta suostunut menemään tohtorille.keskustelua siitä että pitäisikö mennä lääkäriin.
Eikä hän nuku sohvalla. Meillä on paljon tilaa kun lapset muuttivat pois kotoa. Eikä se aina ollut suurin ongelma se kuorsaus. Minä jotenkin vaan tulin niin huonouniseksi että heräsin jo kun hän käänteli sängyssä Hän on myös iltauninen ja minä tykkään lukea. meillä vaan ratkesi asiat näin. Molemmat nukkuu paremmin. Rakkauselämä kukoistaa silti, eikä ole avioeroajatuksia. Olemme olleet 35 v naimisissa. - on kaikkein
pirullisinta. Minä kuorsaan, ja vaimo alussa rupesi tökkimään kylkeen. Se oli kamalaa. Sitten pyysin että koskettaa olkapäähän vähän hellemmin. Joo, hän kosketteli jopa neljä viisi kertaa yössä. Arvatkaapa, onko se mukavaa kun on juuri saanut unen päästä kiinni ja sitten toinen herättelee monasti yössä. Siinä menee hermot niin vaimolta kuin minulta.
Nyt on sitten kuorsaus ja tökkiminenkin vähentynyt nukkuma asennon muutoksella ja iltasyönnin vähentämisellä. Ja niin erikoselta kun se tuntuukin, niin VÄSYNEENÄ ei saisi mennä nukkumaan, silloin varmaan vedellään hirsiä.
- kokeillut
nenälaastaria? Saa apteekista ja marketeista. Apteekissa maksavat enemmän. Meillä laastari on vähän auttanut. Korva-nenälääkärille sitten kun kotikonstit ei riitä.
- Nyt nukkuva
Meillä on testattu apteekista saatavaa nenäsumutetta, auttoi vähän, mutta ei kunnolla. Nenälaastarista ei apua. Lääkärikäynnin tulos oli, että pikkukieli on liian löysä, ensin laihdutuskokeilu, vaikka ylipainoa ei lähtötilanteessakaan paljoa ollut (painoindeksi 26) ja viimeisenä konstina leikkaus. 15kg:n painonpudotus runsaan liikunnan avulla
auttoi :-), leikkausta ei ole vielä tarvittu, mutta siitä huolimatta kuorsaus lähes kokonaan poissa ja molemmat nukutaan hyvin - tulpat
Hyvät korvatulpat on ratkaisu, mutta eivät ne toisen kuorsausta pois vie. Tulpat vaimentavat ääntä.
Se jota kuorsaaminen häiritsee voisi myös keskittyä omaan itseen, tehdä hiukan meditaatiota ja kuunnella omia ajatuksia sen sijaan, että kuuntelee toisen kuorsausta. Voisi myös mennä nukkumaan vasta kun kunnolla väsyttää. Silloin oma uni on niin syvä, että äänet ei häiritse.
Minulla on myös kuorsaava mies. Hän todella kuorsaa kuin taikinavatkain. Olen huomannut, että jos meillä on ongelmia muuten suhteessa, toisen kurosaaminen kiukuttaa kovasti. Jos taas tunnen paljon rakkautta toista ja itseä kohtaan, voin nukahtaa helpommin ilman että kuorsauksen äänet häiritsee. Rakkaus auttaa hyväksymään uskomattomia asioita ja tulemaan toimeen vaikeissakin tilanteissa.
Olen myös ihmetellyt sitä, että toiset voi nukkua melussa, toiset ei. Pakkohan on silloin olla joku keino, miten voisi oppia saamaan unta silloinkin kun ei ole hiljaista.- Sanddra
Et poista miehen terveysongelmaa laittamalla tulpat korviisi. Miehen paikka on mennä lääkäriin, tuo kúorsaushan ei ole terveen merkki. Kitarisat, uniapnea tms asiat selvitettävä ja muut riskit.
Ei ongelmat parane päätä pensaaseen laittamalla. Miehet on tunnetusti lähes mahdoton saada lääkäriin. En tiedä auttaako aloittajan tapauksessa kiristys vai lahjonta, vai ei mikään. - Möyssy
Mies kuorsaa joka yö.
Heräilen useasti,joten alan olla unenpuutteen vuoksi hermoraunio.
Korvatulpatkin on, muttei auta.
Mittasin melua kännykän desibelimittarilla, kovimmat kuorsaukset olivat 89dB!!!Aika mahdoton sulkea melua pois,ja keskittyä itseen!?
Mies kävi lääkärissä;enää ei kuulemma leikata,eikä tehdä asialle mitään,kun se ei auttaisi kuitenkaan. Siis isompaan taloon ja omat huoneet,jollei erota jo sitä suunnitellessa. - *naureskelee täällä
Möyssy kirjoitti:
Mies kuorsaa joka yö.
Heräilen useasti,joten alan olla unenpuutteen vuoksi hermoraunio.
Korvatulpatkin on, muttei auta.
Mittasin melua kännykän desibelimittarilla, kovimmat kuorsaukset olivat 89dB!!!Aika mahdoton sulkea melua pois,ja keskittyä itseen!?
Mies kävi lääkärissä;enää ei kuulemma leikata,eikä tehdä asialle mitään,kun se ei auttaisi kuitenkaan. Siis isompaan taloon ja omat huoneet,jollei erota jo sitä suunnitellessa.onko kännyköissä desibelimittaritkin c",)
- hermot kireellä
Minä ratkaisin asian varaamalla miehelleni lääkärin jonne hän meinikin ihan mukisematta, tai no, pienellä jurputuksella. Kävi muutaman yön nukkumassa yön uniklinikalla ja nieluun tehtiin poltto. Kuorsaus vaimeni siedettäväksi ja nyt jopa voimme nukkua samassa huoneessa. Vielä yksi yö on tutkimusta jäljellä ja sen hän saa nukkua kotona, hakee vain laitteet sairaalasta. Sen tutkimuksen jälkeen päätetään leikataan nielurisoja/kitarisoja vai ei. Miheni on muuten nukkunut omastakin mielestä paremmin polton jälkeen, ei enää hengityskatkoksia. Poltto kuulema oli sattunut aivan s**tanasti ja oli sen jälkeen tosi kipeä kun yksi poltto oli hieman epäonnistunut, mutta kuitenkin on itsekin ihan tyytyväinen!
- ne miehet
Kaikkeen ne miehet suostuu naisen takia. En kyl itse vois passittaa miestäni mihinkään leikattavaksi.
- Ongelmat ohi
Kokeilkaa käyttämääni terapiaa kuorsauksen aiheuttamaan ongelmaan. Vaimoni siirtyi nukkumaan parvekkeelle ( parin kehoituksen jälkeen ). Ongelmia ei enää ole. Heräämme aamuisin hyvin nukkuneina ja virkeinä , vaimoa tosin joutuu pakkasaamuina jonkunverran sulattelemaan kuumassa kylvyssä. Suosittelen kokeiltavaksi.
- että sä
ne miehet kirjoitti:
Kaikkeen ne miehet suostuu naisen takia. En kyl itse vois passittaa miestäni mihinkään leikattavaksi.
annat mielummin äijäs kuolla uniapnean takia. Ja olla väsynyt päivisin kun hapetus ei toimi hengityskatkosten takia yöllä...
- äijä
oon aina kuorsannu niin perkeleesti, muija on pahana kun ei saa nukuttua, aamulla särkee hapenpuutteen takia päätää ja kyljet mustelmilla kun muija paukuttaa kyynerpäällä pitkin yötä.
Ei auta sumutteettai laastarit. Syksyllä sain painoo alas 10 kiloo, autto heti. Jouluna tuli 5 kiloo ja kuorsaus takasin. Nyt tarvii taas pudottaa 5 kiloo niin kai se kuorsaus taas häviää ja saadaan nukkua. - entinen kuorsaaja
Minulla oli sama vika, menin lääkäriin, joka totesi vakavan uniapnean (pitkät jonot, mene heti)
Sain sitä varten koneen, ei ole ongelma enää.
aluksi kone epämukava, mutta siihen tottuu, enää kuuluu ykstotinen suhina. Jaksan paljon paremmin päivät, elämän laatu parani.- c-pap
Jos mies oikeasti kuorsaa jatkuvasti ja hengitys katkeilee ja mies on päivisin väsynyt on turha hakea apua sumutteista, laastareista tai edes leikkauksista. Entisen kuorsaajan lääkäriin => hengityslaite on ainoa toimiva keino.
Jos ukko vastustelee, kannatta huomauttaa että emännän yörauhan päälle tulevat bonuksina miehelle kunnolliset yöunet, parempi seksi, yöllisten kusellakäyntien katoaminen. - Johan loppui kuorsaus
Kuorsaaja voi kokeilla luontaistuotekaupoista ja ehkä apteekistakin saatavaa sumutetta nimeltä Snorenz. Sitä sumutetaan kurkkuun nukkumaan mentäessä, ja toimii.
- 4 vuotta käyttäny
c-pap kirjoitti:
Jos mies oikeasti kuorsaa jatkuvasti ja hengitys katkeilee ja mies on päivisin väsynyt on turha hakea apua sumutteista, laastareista tai edes leikkauksista. Entisen kuorsaajan lääkäriin => hengityslaite on ainoa toimiva keino.
Jos ukko vastustelee, kannatta huomauttaa että emännän yörauhan päälle tulevat bonuksina miehelle kunnolliset yöunet, parempi seksi, yöllisten kusellakäyntien katoaminen.se ei ole hengityskone.Vaan ylipaine ilmaa antava
jotta kurkun kanavat pysyis auki.hyvä laite. Kolmas maski menossa.Toimii - Typykkä
Johan loppui kuorsaus kirjoitti:
Kuorsaaja voi kokeilla luontaistuotekaupoista ja ehkä apteekistakin saatavaa sumutetta nimeltä Snorenz. Sitä sumutetaan kurkkuun nukkumaan mentäessä, ja toimii.
Ja paskat. Ei meillä ainakaa!!!
Ja kärsiä...Nukkua ehtii haudassakin.Älä nuku sitten jos et pysty.Ei se ole miehen vika.vika on sinussa,et ole tarpeeksi väsynyt.Nyt on aika sunki ottaa vastuuta elämästäsi tai päivät tuntuvat pitkiltä ja elämä tylsältä.Ehkä on aika katkaista napanuora.
- fiksu kaveri....
ihan selvästi....tosi ymmärtäväinenkin!
Suakin varmaan ymmärretään juuri noin...eli ei ihmeemmin! fiksu kaveri.... kirjoitti:
ihan selvästi....tosi ymmärtäväinenkin!
Suakin varmaan ymmärretään juuri noin...eli ei ihmeemmin!Tämä oli vain yksi mielipide naisen kuorsausongelimsta taustaa sen tarkemmin tietämättä.Nykyään sananvapaus.Var så god!Kuka näitä lässytyksiä tosissaan yleensäkään ottaa täällä netissä kun ihmisistä muutenkin on tullut muumeja käytännön kansalaisrohkeuden kuihtuessa...
- Katinka66
Uni on ihmiselle niin tärkeää, että ponnisteluja sen eteen on hyvä tehdä. Mieheni kuorsasi vuosia ja vaiva vaan ylipainon myötä paheni. Pakotin hänet työterveyslääkäriin, jolta hän sai lähetteen unitutkimukseen. Diagnoosiksi tuli uniapnea, joka metelin lisäksi haittaa nukkujan hapensaantia, ja on vakava terveysriski. C-pap-laite auttaa nukkumaan ja hiljentää kuorsauksen. Mies on nykyisin levännyt nukkumisen jälkeen.
- ex-kuorsaajan vaimo
meidän perheessä oli sama ongelma reilu vuosi sitten..mutta sitten mieheltäni leikattiin nielurisat ja kuorsaus loppu siihen...Tosin eihän se varmaan kaikilla leikkaus auta,meillä kävi hyvä tuuri!Nyt molemmat ovat tyytyväisiä!Tsemppiä ja yhteyttä vaan kurkku/korvapolille,siel katsovat miten edetään ja mitä tehdään!Hyvään talven jatkoa!
- apua löytyy
On olemassa laite jolla uniapneaa hoidetaan. Laitetaan yöksi maski naamalle ja anntetaan happea ylipaineella.. Näin saadaan hengitystiet auki.
Veltostunut kitalaki, aiheuttaa tärinää, eli kuorsausta. Siitä se äänu tulee
(hengityskatkoksia, kuorsaus)
- nukkua
eri huoneessa et kuorsaus ei häiritse.
- Hirsiä sahailen
Osta apteekista korvatulpat itsellesi ja anna miehesi vaan sahailla poikki niitä hirsiänsä!
Matti. - hengittäjä
Lauluharrastukseni myötä olen testaillut kuorsausta ja löytänyt mielestäni oivan keinon sen helpottamiseen. Laulutunneilla korkeita ääniä ottaessani kitalaki nousee ylöspäin ja onhan siellä lihas joka liikkuu ja kiinteytyy. Eihän tämä mikään yksiselitteinen juttu ole mutta jos vie eteenpäin niin ...
- jeps
meillä taas vaimo kuorsaa kuin pieni hinaaja,nukutaan eri huoneissa mutta saatan kuitenkin herätä kuorsaukseen yöllä vaikka väliovi on kiinni.Mut,otettiin joku kuukausi takaperin kissanpentu,tilanne on kummasti rauhoittunut.Aina kun vaimoni aloittaa kuorsauksen Roosa-kissa menee ja mätkii vaimoani nenään tassuillaan,tämä on toistunut muutaman viikon,luulenpa että vaimoni ei uskalla enää kuorsata.Oiva konsti,vai..
- apua on
kyseiseen vaivaan, mieheni oli myös äänekäs kuorsaaja, se on myös vaarallista jos on unikatkoksia paljon,jouduin herättelemään kun ei kuulunut mitään, sitten puuskutti, kuin höyryveturi,kohentaessa asentoa, käyntiin lähti silloin vielä, miehelläni oli 15 katkosta tunnissa, kun oli sairaalassa yön ja kone oli nukkuvassa kiinni, siinä voi käydä niin että ei muistakkaan sydän lähteäkkään enää käyntiin, jos katkos on liian pitkä, niinkuin meillä kävi....;-(
Kannattais hoitaa asia päiväjärjestykseen;-(- assss
eli mikä on paino/pituus, entä ikä suurinpiirtein.
Itselläni on ylipainoa (102/180, ikää kohta 50 v).
Luulen että vanhempana veltostuu kaikki. Minäkin olen väsynyt usein päivisin. Yöuni jää huonksi ja kusella tulee käytyä monta kertaa yössä vaikka ei paljoa tulekaan. Veikkaan että useimmilla selvästi ylipainoisilla vähintään keski-ikäisillä on tämä ongelma.
- hiljaisuus!
Kuorsaus loppuu useimmissa tapauksissa laihduttamalla normaalipainoiseksi. Jos hengitystiehyeet ovat senkin jälkeen liian ahtaat, hankkikaa sellainen alipainehärveli, jonka avulla hengitys helpottuu ja kuorsaus loppuu. Sen sijaan kuorsausleikkaukset eivät auta mitään, koettu on. Ja mitä ihmettä varten pitää välttämättä nukkua samassa huoneessa jos toinen häiritsee toista läpi yön? Meillä on koisittu jo 8 vuotta eri huoneissa ja hyvin menee.
- ei katso ikää
Ei munkaan mies lihava ollut ja oli vaan uniabnea, muita sairauksi kylläkin oli lisäksi ja liikkui, minkä sairauksiltaan jaksoi, minkäs niille sairauksilleen voi, vaikka kuinka eläisi säännöllistä elämää, ei voi kun tulla toimeen ja hyväksyä mitä on annettu....!!!
- Potilas
Kannattaa hakeutua keuhkopolille tutkimuksiin.
Itselläni todettiin uniapnea.Tautia tukevat seikat
ylipaino,tupakointi,vähäinen ulkoliikunta,huono huoneilma.Voi esiintyä hengityskatkoksia jolloin
ei saa riitttävästi happea.Vaarallista aivojen toiminalle!Hoito laihdutus,tupakoinnin lopettaminen,
ulkoilu,c-pap laite.Suosittelen yhteyden ottoa lääkäriin.Asunnossani oli myös kosteusvaurio joka
heikensi huoneilmaa.Korjauksen jälkeen tilanne parantunut.Paranemisiin! - Make
Se on uniapneaa ja siihen auttaa laitehoito, cpap nimeltään. Muija perkele kans valitti kuorsaamisestani, mutta kun olen joskus yöllä hereillä niin se itse kuorsaa kuin norsu.
- uuno tpuro
Tennispallosysteemi toimii.Laita tennispallo ukon suuhun ja teippaa se ilmastointiteipillä pään ympäri niin eiköhän kuorsiminen lopu!
- Nimetön
eise ole mulle valittanu ikinä, vaikka määkin kuorsaan.
ps. ei tule enää kauaa valittamaan- -n52-
unitutkimus kotona. Laite asetetaan sairaalassa ja sitä pidetään yö..aamuun asti.
Hoitoon pääsyä nopeuttaa varmaankin se kuinka pitkiä noi hengityskatkokset on. Itselläni 17 sekuntia..ei ihme jos paleli herätessä. Kokeile huviksesi kun puhallat ulos ja pidätät 17 sek / keuhkot täyteen ilmaa ja pidätä 17 sek. Missähän vaiheessa hengenvetoa se katkos alkaa!!!
Uniapneassa äkkikuolemat on mahdollisia samoin mm. sydän- ja verisuonisairaudet suuresti lisääntyvä riski sairastua.
Vakavasti otettava asia toi kuorsaus kuin myös hengityskatkokset !
-162/64-
- Tessu
Laihdutus ja liikunta auttavat. Käy myös lääkärissä.
- paljaaksi
ja mene haja reisin istuun sen naaman päälle niin se säikähtää niin että kuorsaus loppuu kerralla
- Hyvin nyt nukkuva
Ei siinä sen ihmeempää tartte, kun mun lääkäri neuvo, että nukkukaa eri huoneissa, niin saat sinäkin nukkua. Ja hyvin on tepsinyt, sillä nukun nyt täydet unet ja olen paljon paremmalla tuulella. Miksi toinen saisi terrorisoida toisen unia omalla kuorsauksellaan?
- kklla
Ainakin Englannissa saa kuorsaukseen lääkettä ilman reseptiä, joka toimii!!semmonen nenäruiske...en tiedä onko tullut vielä sinne Suomeen(?)
- kokenut
osta mangneettiranneke on apua
- TERMOSPULLONKORKKI
PERSEREIKÄÄN ON OLLU APUA AINAKIN ILMANLAATUUN
- Epätoivoinen.
TERMOSPULLONKORKKI kirjoitti:
PERSEREIKÄÄN ON OLLU APUA AINAKIN ILMANLAATUUN
Auttoiko se?
- APU?
HAMMASLÄÄKÄRILTÄ VOI LÖYTYÄ APU. ON OLEMASSA TIETYNLAISIA HAMMASKISKOJA KUORSAAJILLE. YKSI ON AINAKIN NIMELTÄÄN LAMBARDI MINKÄ ITSE SAIN TÄNÄÄN JOTEN KOKEMUSTA EI VIELÄ OLE. HAMMASLÄÄKÄRINI KERTOI OMAN KUORSAUKSENSA VÄHENTYNEEN HUOMATTAVASTI. KISKO EI MAKSA KUIN NOIN 20 EUROA...
- Höpö
Ei sellaista olekaan!
Kuorsaus loppuu, kun nostat sängyn pääpuolta 5 senttiä. Laita lankku poikittain jalkojen alle. Kokeile ensin laudalla.
- Mr Nose
Onko tieteellisesti todistettu, että miehet kuorsaavat enemmän kuin naiset?
Minulla on sellainen empiirinen tutkimustulos, että AKAT kuorsaavat vähintään yhtä paljon (ellei jopa hitusen enemmän), mutta meillä MIEHILLÄ kipukynnys on sen verran korkealla, että Me emme niin pienistä valita!! - Snorkkelix
Yksinkertainen ja tehokas lääke: mene eri huoneeseen niin eipä tarvitse kuunnella. Meillä tämä on tepsiny. Muija tulee samaan sänkyyn vain silloin kun se tarttee munaa...
- Zephyr
Lääkärienkään konstit eivät suinkaan aina auta!! Ihminen voi kuorsata niin monista syistä... Miehelläni on tosi ahdas kurkunpää yms., on astmaatikko. On käynyt unitutkimukset ja muut.
Leikkauksella jo suurennettiin nenän onteloita, että saisi sitä kautta paremmin ilmaa. Auttoi vähäksi aikaa, mutta sitten otti ja lihoi hiukan.... taas kuorsaa niin, että PAKKO nukkua eri huoneissa. Silkkaa tuskaa lähteä esim. ulkomaille, kun joutuu nukkumaan samassa huoneessa sen ajan... Itse en saa ollenkaan unen päästä koko yönä (ainakaan parina ensimmäisenä yönä... sen jälkeen saatan jo olla sen verran väsynyt, että nukun vaikka seisaallani ja missä hyvänsä metelissä).
Korvatulpista ei todellakaan ole apua. Ne vain hieman vaimentavat... mitäs hyötyä siitä sitten on.
Hermot on riekaleina minullakin, ja tosi vähän on tehtävissä (selvitetty on). Kotioloissa sentään pärjää, kun voi nukkua eri huoneissa, mutta matkoilla on ikävää!! Yritän taas tästä pikapuoliin patistaa miehen laihikselle, se kyllä auttaa ajan mittaan.- Avun saanut
Kuorsaus voi johtua monista syistä, ylähengitystiet voivat olla ahtaat esimerkiksi allergian takia, eivätkä kaikki kuorsaajat ole ylipainoisia. "Tennispallo selkään" -systeemi ei liioin toimi sellaisilla, jotka kuorsaavat kaikissa asennoissa.
Minulla kesti pitkään, ennen kuin uskalsin lähteä asiaa lääkärille selvittämään, koska pelkäsin joutuvani kuorsausleikkaukseen. Niitä ei onneksi enää tehdä, koska niistä ei ole vastaavaa hyötyä.
Ensin tutkittiin ns. unisalkulla, kuinka paljon kuorsaan ja missä asennoissa ja onko hengityskatkoksia eli varsinaista uniapneaa.
Koska uniapneaa ei ollut, korvalääkäri passitti hammaslääkärille, joka teetti ns. kuorsauskiskon. Se on samanlainen kuin purennan korjaamiseksi käytettävä, laitetaan suuhun yöksi ja sillä pysyy suu sen verran kiinni ja alaleuka siirtyy pikkuisen eteenpäin, että kuorsausääni estyy. Maksaa yksityishammaslääkärillä aika paljon, mutta toimii! Ei haittaa yöunta ja on ainakin kätevämpi kuin CPAP-laite (ja halvempi!).
- mies26
Itsellä on samaa ongelmaa, että kuorsaan. Ei tosin kiinnosta mikään leikkaus tms.
- kuors.
Kuorsaaminen kuulemma vaivaa minuakin, vaimo nukkuu toisessa huoneessa ja on vihainen. Tosiasiassa vaimokin kuorsaa, mutta eihän sillä ole kuulemma merkitystä koska minä saan nukuttua enkä valita???
Lääkärille meno ei aina miehille ole niin helppoa joten ajattelin kokeilla tuollaista snorban "kuorsauskiskoa" joita saa nettimyynnistä. Löytyykö positiivisia kokemuksia?
- kuorsaamaan.
Kyllästyin joka öiseen kylkiin tökkimisiin, ostin apoteekista Silence nimistä mönjää, jota piti suihkuttaa illalla sängyssä selällään kurkkuun. Se auttoi kylläkin, mutta kun se oli niin ikävän tuntuista ja kallistakin sinne kurkkuun suihkata, niin lopetin tuon mönjän käytön.
Mutta siitä sain idean käyttää jotain muuta "lääkettä" Koska se mönjä oli kurkussa raikkaan tuntuista, niin päätin korvata sen raikkaalla pastillilla. Ostin pussin Pohjanmaan pastilleja. Imeskelin ennen nukkumista pastillin ja se tuntui hyvin raikastavan kurkkuani niin kuin tuo kallis apoteekin mönjäkin. Vaimon puheiden mukaan en ole kuorsannut kun olen sitä pastillia imeskellyt iltaisin.
Yksi syy on myös kuorsaukseen mielestäni kuiva makkurin ilma, selällään nukkuminen, ja alkoholi. Kehoitan kaikkia kuorsauskerholaisia kokkeilemmaan noita pastilleja. Täytyy sannoo kuin Ruonansuu, että en tiedä toimiiko se, mutta voihan sitä kokkeilla. Viestitelkääpä tänne tuloksistanne. Olisi hauska tietää, olenko keksinyt halvan ja miellyttävän lääkkeen kuorsaukseen, lääketieteen kiusaksi ja karamellikauppojen hyödyksi.- jp
en muista milloin olen viimeksi nauranut yhtä kovasti kuin tätä ketjua lukiessani... en mitään vahingoniloa (olen itse superuneton) mutta tää on vaan niin koominen...
- bkbc
vaan hakemaan lääkäristä ja tietoa netistä !Meillä sama ongelma, mies kuorsaa...olemme olleet vasta hetken yhdessä - ei parisuhdetta tämän vuoksi lopeteta. Mutta tosi on että haitta se on sekä kuorsaajalle että vieressänukkujalle, pinna kiristyy kaikilla jos ei nuku kunnolla. Puhukaa asiasta ja etsikää sopiva ratkaisu, on se sitten leikkaus tai tennispallo paitaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473542
- 1053355
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342591Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262258- 201819
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51709- 1821688
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 251071
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91048