mistä kissalle talvipuku

lumikuningatar

Parivuotias venäjänsininen tyttöni on ulkoillut 6 kuukauden iästä lähtien valjaissa pihallamme omasta halustaan melkein päivittäin. Viime talvena käytin lämpöpukuna vanhaa villasukkaa, johon oli leikattu tassuja varten reiät.

Tänä vuonna ei Helsingissä ole kovia pakkasia ollut, mutta ennen niiden tuloa haluaisin löytää ihan kissoja varten suunnitellun talvipuvun. Sellainenkin malli, jossa tassut ovat
suojatut, olisi kiva. Tassuissahan se pakkanen eniten tuntuu. Tosin kyllä meilläkin ulkoilun pakkasraja on -5- -10 C.

Onko vinkkejä liikkeistä, joista em. puvun voisi löytää?

10

759

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kissallinen .

Meillä ei kissat edes halua ulos talvella, keväästä syksyyn, alkutalveen ulkoillaan mutta sitten laitavat itse stopin.

• lumikuningatar

Varmaan jostain löytyy (vaikka Jenkkilästä netitse tilaamalla) ihan kissalle muotoiltu puku. En halua kissalleni pienen koiran pukua vaikka koirista pidänkin. Kertokaa, jos olette matkustelleet ja nähneet tai kuulleet...

Ei me silti pulassa olla, villasukka toimii vallan mainiosti... Ja jopa sen pujotus onnistuu melko mainiosti; hinku ulos on niin kova.

• -.-
        lumikuningatar kirjoitti:

Varmaan jostain löytyy (vaikka Jenkkilästä netitse tilaamalla) ihan kissalle muotoiltu puku. En halua kissalleni pienen koiran pukua vaikka koirista pidänkin. Kertokaa, jos olette matkustelleet ja nähneet tai kuulleet...

Ei me silti pulassa olla, villasukka toimii vallan mainiosti... Ja jopa sen pujotus onnistuu melko mainiosti; hinku ulos on niin kova.

Joku käsityöihminen, joka koirille pukuja tekee voisi olla kiinnostunut suunnittelemaan ja tekemään sopivan puvun korvauksesta. Kannattaa ehdotella, niitä pukujentekijöitä kun netistä löytyy..

Ei se koiranpuku taida ihan kissalle istua, joten hiukan muokkausta varmasti koiranpukukin istuakseen tarvitsisi..

• Tabby
        -.- kirjoitti:

Joku käsityöihminen, joka koirille pukuja tekee voisi olla kiinnostunut suunnittelemaan ja tekemään sopivan puvun korvauksesta. Kannattaa ehdotella, niitä pukujentekijöitä kun netistä löytyy..

Ei se koiranpuku taida ihan kissalle istua, joten hiukan muokkausta varmasti koiranpukukin istuakseen tarvitsisi..

Itseasiassa koiran pukua ei tarvitse paljonkaan muokata, jotta se istuu kissalle :) Monet mäyräkoirien ja muiden pienten koirien puvut kyllä istuvat, mutta lahkeet ja hihat ovat liian lyhyet.

Jonkin verran olen tehnyt vaatteita kissoille, mutta huomattavasti enemmän koirille. Ommellut en ole niinkään, vaikka pukuompelijan koulutuksen omaankin :) Olen enimmäkseen neulonut, sillä tavalla saa vaatteesta joustavamman ja näin ollen mukavamman eläimen päällä. Mulla on esim. hyvä neulehaalarin ohje olemassa, sitä on helppo muunnella kissallekin sopivaksi. Se on kuitenkin copyrightin suojaama, joten en sitä tähän voi valitettavasti laittaa. Mikäli ketjun aloittaja haluaa ko. ohjeen, pistä sähköpostia [email protected]

• varmaan

kissa tarkenee ilmankin...

• Tabby

Vaan kun ei välttämättä tarkene. Nämä lyhytkarvaiset rodut ovat sellaisia, jotka palelevat helposti. Tarkenetko sinä talvella ulkoilla uimapuvussa? En minäkään :)

• .-.

Sisälämpötilaan tottunut ja vielä lyhytkarvainenkin kissa ei taatusti ulkona pakkasella pärjää. Vähän sama kuin sitä lämpimistä oloista tulevalle ihmiselle iskisi korkeintaan ohuen olopuvun päälle ja käskisi ulos lähes kymmenen asteen pakkaseen.

Eipä nuo meidän ns. maatiaisetkaan tuolla pakkasella kovin hyvin voi. Ei kissa kuulu suomen luontoon, joten eipä sille ole siunaantunut tänne sopivaa turkkiakaan..

• Ihmettelen?.

Jos kissa ei tunne tarkenevansa, luulisi etei myöskään silloin ulos halua tai ainakin peruutaa takaisin lämpimään, mikäli tuntuu kylmältä.
      Näin ainakin meillä paksuturkkisetkin kissat tekevät, jopa norski jonka sanotaan menevän pakkasessakin kuin ei mitään.

Meillä "ulkoilevat" talvisin verkotetulla ikkunalla.Istuskelevat siinä aikansa ja poistuvat...hetken päästä sama uudestaan.Meillä on verkotukset molemissa kerroksissa taloa, pääsevät kattelemaan joka ilmansuuntaan.

• sip-su

Jos kissa haluaa ulos, muttei tarkene, mutta pitää mielellään pukua, niin mikä ettei sille suotaisi ulkoilun iloa? Kyllä se itse tietää mitä haluaa. Meilläkin näin talvella ravataan ulos ja sisälle ja taas ulos ja sitten siälle, koska pukua ei haluta pitää. Omapahan on valintansa.

• vaiko kissan omistaja
        sip-su kirjoitti:

Jos kissa haluaa ulos, muttei tarkene, mutta pitää mielellään pukua, niin mikä ettei sille suotaisi ulkoilun iloa? Kyllä se itse tietää mitä haluaa. Meilläkin näin talvella ravataan ulos ja sisälle ja taas ulos ja sitten siälle, koska pukua ei haluta pitää. Omapahan on valintansa.

Tuossahan sen näkee, puvuton kissa ei kauaa ulkona viihdy.Ymmärsit pointin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      22
      6536
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      27
      4029
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2963
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      31
      2922
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      1778
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1744
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1612
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      150
      1604
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1428
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      22
      1420
    Aihe