Näen tulevaisuuden?...

hämmästynyt

En perjaatteessa usko yliluonnollisiin ilmiöhin, mutta joskus jälkeen päin huomaan, että näin minulle kävi unessakin. En näe mitään merkittäviä asiaoita, mutta joskus esim autolla ajaessani säikähdän ja huomaan, että unessani tapahtui juuri samoin kuin nyt tai luokassa istuessani. Sitten alan miettiä, että näinkö sittenkään sellaista unta vai kuvittelenko nyt vain. Minulle on tapahtunut näin n.30 kertaa viimeisen puolen vuoden aikana. Sitä ennen minulle ei ole käynyt näin, mutta nyt sitä tapahtuu säännöllisesti. Kuvittelenko vain vai näenkö unissani tulevaisuuden. Näen unia harvoin, mutta silloin kun näen tuntuu, että tämä tulee tapahtumaan. Minulle ei käy niin, että näen unessani kissan ja että se tarkoittaa jotain vaan näen asiat juuri samalla tavalla kuin tosi elämässä ne jälkeenpäin tapahtuvat vai tapahtuvatko?. Kaikki yksityiskohdatkin ovat samat.

31

4175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      Jonain yönä näet vakavampia asioita nyt sinua opetetaan niitä ymmärtämään....
      Ensin näytetään näitä pieniä omia tapahtumia sitten annetaan toisten tapahtumat ja viimeksi näet läheistesi pois menot eli siirtymät toiseen tasoon. Kun näin sinua johdatellaan niin tulet ymmärtämään että se oli jossain jo määrätty.")
      Joku jo pois mennyt on päässyt sinun suojeliaksesi hän pitää huolen ettet romahda kun aika tulee. He siellä tietävät ketkä ovat tälläisiä jotka kärsivät itsensä hengiltä, jolleivat ymmärrä asioita etukäteen.

      • GGöng

        Miksi naiset keksivät tapahtumille usein mahdollisimman epäloogisen ja omituisen selityksen?


      • Heidi
        GGöng kirjoitti:

        Miksi naiset keksivät tapahtumille usein mahdollisimman epäloogisen ja omituisen selityksen?

        Sitä ihmettelin itsekin.


      • Ggöng
        Heidi kirjoitti:

        Sitä ihmettelin itsekin.

        Sori, ei tietenkään kaikki...


    • Anonyymi

      ... kaynyt samalla tavalla. Joskus kerran oli huvittavaa kun olin lapsi, että eräs tapahtuma meni juuri niin kuin olin sen nähnytkin (unessa).

      En enää muista sitä, mutta jotenkin osasin täysin sanoa sen, mitä kaveri olisi sanonut seuraavaksi :) (Koska muistin sen unesta).

      Lisäksi on paljon juuri näitä deja-vu juttuja ja niitä kun jää miettimään, niin muistaa nähneensä unta niistä.

      • maagikko.

        Me käydään myös unikoulua.Moni muistaa herätessään erilaisia opetuksia joita saadaan esim. kuin luennolla olisi tai sitten yksityis keskustelujen kautta.
        Olisi hyvä kirjoittaa kokemansa/näkemänsä tuoreeltan muistiin niin voisi sitten seurata kehitystään,kutenunien toteutumistakin.omalla kohdallani pidän itsestään selvänä sen että meitä ohjataan myös unen kautta.
        Jännittäviä unia.


      • Minna
        maagikko. kirjoitti:

        Me käydään myös unikoulua.Moni muistaa herätessään erilaisia opetuksia joita saadaan esim. kuin luennolla olisi tai sitten yksityis keskustelujen kautta.
        Olisi hyvä kirjoittaa kokemansa/näkemänsä tuoreeltan muistiin niin voisi sitten seurata kehitystään,kutenunien toteutumistakin.omalla kohdallani pidän itsestään selvänä sen että meitä ohjataan myös unen kautta.
        Jännittäviä unia.

        Keran minä rupesin kutomaan nilkkasukkia. Olin kutonut yhden varren ja kantapää osan kun millään en osannut kaventaa. Päätin tehdä toisenkin varren valmiiksi siihen kuin toisenkin olin tehnyt.
        Siihen työni päättyi sinä iltana. Tietysti tein kaikki konstit mitä vähänkin muistin mutta tuloksetta. Harmitti aattelin kysyä seuraavana päivänä joltain oppia. Kun sitten unessa näin miten kavensin kantapään. Heräsin keskellä yötä noin puolikolme tekemään kantapäitä valmiiksi.
        Menin takaisin nukkumaan. Jälleen kun heräsin niin ihmettelin miten hienot kantapäät olin puoli pimeässä neulonut. Siitä meille riitti juttua pitkäksi aikaa.


      • realisti

        Niin, itse pyrin etsimään asioille realistista näkökulmaa, vaikka itsekin myönnän joskus pystyväni "ennustamaan" tulevia. Tämä ilmenee lähinnä, että joku keskustelu menee täsmälleen kuten olen joskus kokenut, tai tuntenut niin.

        Selitin tapahtuman itselleni, johon yhä uskon. Jos tämä menee jollakin yli hilseen, pyydän opiskelemaan fysiikkaa ja matematiikkaa:
        Jokainen hetki on tapahtuma, joka voidaan kuvata aika-akselilla. Jokaisesta tapahtumasta heijastuu valoa (kuten voimme nähdä vuosituhansia sitten tapahtuneita asioita avaruudesta kaukoputkella), ja jokainen tapahtuma on sidottu tiettyyn hetkeen. Näin voimme kuvata tapahtumaa aika-akselilla, jonka ympärillä on tapahtumasta heijastunut valokartio. Elämämme on siis aikajana, joka kulkee valon nopeudella avaruudessa. Tunnettu tosiasia on, että suuri massa vetää valoa puoleensa, joten kun joku tapahtuma elämästämme kulkee valona valtavan planeetan tms ohi, kääntyy aika-akseli valon mukana (eihän ole mahdollista että aika-akseli ei kulkisi valokartion sisällä) ja ko valokartio siis kulkee kolmiulotteisena avaruudessa. Ajanhetki, jossa olemme nyt on se mitä tiedostamme, mutta aika-akselin mutkittelu avaruudessa voi jossain tai useassakin vaiheessa johtaa siihen, että akseli leikkaa itsensä. Toisin sanoen tämä hetki ja tulevaisuus kohtaavat, mutta vain välähdyksenomaisesti. Tiedostamme tulevan tapahtuman, tapahtumaa kutsutaan deja-vu:ksi.

        Voi siis olla, että aika-akselimme leikkaa itsensä kun olemme unessa, mutta todennäköisyys tälle on yhtä suuri joka hetki. Ehkä tällaiset unenomaiset tunteet rinnastetaan unessa nähdyiksi, mutta tosiasiassa mikä hetki tahansa voi näin käydä.

        Meediot siis ovat vain ihmisiä, joiden aika-akseli on vääristynyt ja he pystyvät "ennustamaan" tulevaa koska kulkevat tulevaisuuden ajan kanssa rinta rinnan. Kun tälle radalle pääsee, se pysyy siinä eikä siihen voi vaikuttaa kuin korkeintaan olemalla välittämättä.

        Väitän siis, että tulevaisuuden näkeminen kyllä on mahdollista, mutta siihen ei liity mitään yliluonnollista. En tiedä henkimaailman asioista, mutta pysyn faktoissa.

        Kaikella kunnioituksella,
        realisti


    • http://www.crystalinks.com/
      • Ummikko

        Niin että oisko suomalaisia linkkejä, kun kielitaito on 0-.


      • uutta tietoa universumista

        Käykääpä katsomassa, mitä suomalainen tutkija Jorma Saarni Oulunsalosta on löytänyt!
        -Jotain aivan uutta. Jos osakin hänen tutkimuksistaan pitää kutinsa, saamma muuttaa käsityksemme kokonaan aikaisemmasta tieteestä koskien maailman kaikkeutta ja kosmosta yleensä.
        www.utele.net


    • Juu

      Olen myös kokenut vastaavia "enneunia". Tapahtuma on toki luonnollinen. Aivosi ovat saaneet tarpaaksi unitilassasi kokemia asioita vastaavia ärsykkeitä ympäristöstä. Nämä ovat usein tiedostamattomia, esim. haju, ääni, valoisuusaste yms. asioita, joista kaikkia et välttämättä edes unestasi muista. Nyt näiden ärsykkeiden yhteisvaikutuksen johdosta aivosi tekevät normaalia työtään ja selittävät tapahtuman aikaisemmin opitun(siis unesi) perusteella ja koet muistavasi tilanteen sellaisena kuin unessasi tapahtui. Tämä on verrannollinen DejaVu-ilmiön syntyyn´, vaikkakin kokemuksena voimakkaampi.

      • Erakko

        Eräs eläkkeellejäänyt upseeri kirjoitti kirjan omista unistaan ja niitten toteutumisesta.

        Skeptikotkaan eivät voineet mitään todisteille kun hän toimitti unipäiväkirjansa heille ja jälkeenpäin unien tapahtumat toteutuivat.

        Että siinäpä hajunystyröillenne selittämistä.
        Mutta se on totta ettei enneunissa loppujenlopuksi ole mitään yliluonnollista, vaan se on ihan luonnollinen tapahtuma , vaikkei se vielä olekkaan tieteen selitettävissä.


      • Juu
        Erakko kirjoitti:

        Eräs eläkkeellejäänyt upseeri kirjoitti kirjan omista unistaan ja niitten toteutumisesta.

        Skeptikotkaan eivät voineet mitään todisteille kun hän toimitti unipäiväkirjansa heille ja jälkeenpäin unien tapahtumat toteutuivat.

        Että siinäpä hajunystyröillenne selittämistä.
        Mutta se on totta ettei enneunissa loppujenlopuksi ole mitään yliluonnollista, vaan se on ihan luonnollinen tapahtuma , vaikkei se vielä olekkaan tieteen selitettävissä.

        Niin, voittavat ihmiset lotossakin (jopa samat ja useamminkin), joskin lottovoiton osuminen jollekin tietylle henkilölle on erittäin epätodennäköistä. Lisäksi, enneunista yleensä kerrotaan vain ne, jotka kävivät toteen eikä niitä, jotka eivät toteutuneet. Ihmisiä ja unia on niin paljon, että olisi epätodennäköistä ellei yhteensattumia tapahtuisi.


      • realisti
        Erakko kirjoitti:

        Eräs eläkkeellejäänyt upseeri kirjoitti kirjan omista unistaan ja niitten toteutumisesta.

        Skeptikotkaan eivät voineet mitään todisteille kun hän toimitti unipäiväkirjansa heille ja jälkeenpäin unien tapahtumat toteutuivat.

        Että siinäpä hajunystyröillenne selittämistä.
        Mutta se on totta ettei enneunissa loppujenlopuksi ole mitään yliluonnollista, vaan se on ihan luonnollinen tapahtuma , vaikkei se vielä olekkaan tieteen selitettävissä.

        Viittaan aikaisempaan kirjoitukseeni, ja pyydän että käytte sen läpi ajatuksella. Pahoittelen käyttämääni "epätieteellistä" kieltä, mutta tässä tärkeintä on sisältö, eivät termit.

        En tietenkään väitä että olen täysin oikeassa, esitin vain oman näkökantani ja suppean perustelun. Takanani on vain lukion pitkä matematiikka sekä fysiikka, sekä nykyisessä koulussani käydyt opinnot jotka eivät edes liity aiheeseen. Jätän perustelut viisaammille.


      • Anonyymi
        Juu kirjoitti:

        Niin, voittavat ihmiset lotossakin (jopa samat ja useamminkin), joskin lottovoiton osuminen jollekin tietylle henkilölle on erittäin epätodennäköistä. Lisäksi, enneunista yleensä kerrotaan vain ne, jotka kävivät toteen eikä niitä, jotka eivät toteutuneet. Ihmisiä ja unia on niin paljon, että olisi epätodennäköistä ellei yhteensattumia tapahtuisi.

        Yhteenkö sattumia?
        Koulussa 1960 -luvulla juopoimmat luokakkaverit keksivät pitää pulloarpajaisia. Jokainen osallistuja osti Koskenkorvapullon ja sitten arpajaiset pystyyn. Pullot voitti Aimo Ängeslevä.
        Seuraavalla viikolla taas arpajaiset. Pullot voitti Aimo Ängeslevä.
        Ja taas seuraavalla viikolla pulloarpajaiset. Voitti Aimo Ängeslevä.
        Jostakin syystä arpajaisinto lopahti eikä uusia arpajaisia pidetty.
        Aimokin kuoli jo kauan sitten. Tupakkamiehen pumppu petti saunan lauteilla.


    • V

      Itselleni on käynyt samallatavalla monta kertaa. Se on aika miellyttävä kokemus vaikka sitä ei rinnastettaisi edes mihinkään "yliluonnolliseen", kaikkihan on luonnollista joten ei ole mitään yliluonnollista. (Mutta kaikki ymmärretään se kuitenkin käsitteenä)

      Tieteellinen selitys näille tapahtumille löytyy aivokemiasta ja sen toiminnasta. Joku joskus väitteli, että unet ja niihin liittyvät deja-vut luodaan omassa päässä jopa unen jälkeenkin. Eli, kun alat muistelemaan sitä unta aivosi luovat sen unen sillä hetkellä. Ja sama deja-vu tilassa, aivokemiassa tapahtuu muutos joka tuo deja-vu:n tunteen, mutta et ollut kuitenkaan koskaan nähnyt tästä unta, aivot vain kertovat niin. Tämä siis oli jonkin henkilön tietellinen väittely jonka joskus luin.

      Tietysti vastapainona voi kertoa niistä, joissa on unipäiväkirjaan merkattu tapahtuma joka tapahtui vielä myöhemmin samallatavalla. Itselleni on käynyt näin yhden unen kohdalla (ikävä kyllä vain yhden). Olin kirjoittanut mielenkiintoisen unen unipäiväkirjaani, ja se tapahtui jotain 3 vuotta myöhemmin samallatavalla.

      Siinä on miettimistä. Mutta pitääkö sitä miettiä. Kaikkien kykyjen haaliminen on melkeinpä vain itsetunnon kohottamista. Jos joku haluaa osata telekinesiaa, hän lähes väistämättä kuvittelee näyttävänsä sitä jollekkin jollakin tavalla.

      Nauti kokemuksistasi, sillä se on tärkeintä.


      V

    • Marillion

      normaali ilmiö, kun aivolohkot reagoivat eri aikaan...

    • -

      ota lottonumerot ylös.

      • Pöks

        Näin unen, jossa en voittanut lotossa. Hämmästykseni oli sanoinkuvaamaton huomattuani enneuneni toteutuneen.


    • Heidi

      Selitys sille, miksi tuntuu kuin olisi nähnyt jonkin tapahtuman aikasemmin, on looginen. Se ei ole mitään yliluonnollista, vaan joskus toinen aivopuolisko käsittelee tapahtumat toista hitaammin, joten tuntuu kuin se olisi tapahtunut aiemminkin...ns. vanhasta muistista.

    • ma

      Jos uskot liikaa niihin uniin, niin ne käy toteen.
      Unilla on oma tarkoituksensa, mutta meille on käsketty kuitenkin luottamaan Jmalaan.

      • hämmästynyt

        En usko niihin uniin, mutta ne tapahtuvat silti.


    • Angélica

      Se väli kun tapahtumat toistuu sinulle unessa ja sitten todellisuudessa vaikuttaa sinulla olevan hyvin kapea. Tämä voi olla sinulle varoitus kello.

      Sillä jos niin santut desai,vuot tulevat hyvin lähekkäin toisiaan ja toistuvasti on sinun hiljennettävä vauhtia ja lujaa painaa jarrua. Miksikö? No siksi että se verkko joka rakenta sinun tulevaisuuden on vain hyvin lyhyen matkan päässä sinun todellisuudestasi. Eli jos unien ja todellisuuden väli lyhenisi vaikkapa vain 30 sekunttiin niin silloin olet saavuttanut itse elämän rakennus vaiheen ja silloin muuttuu elämäsi aivan toisenlaiseksi, eli rupeat näkemään tyhjiä aukkoja elämässäsi ja ihmeellisiä maiseman vääntymiä, ja on riski liikenteessä se että voit joutua kolariin koska olet kolarihetken edessä, jolloin se rakentuu ja et kerkiä väistää tilannetta.

      Se että näet tulevia ei ole minulle mikään ihmettelyn aihe vaan juuri se että näet tulevaisuuden lähellä tapahtumaa. Ole varovainen ja rukoile Luojaa että näyt ovat ainakin 2 päivän välissä toisistaan, tai enemmänkin.

      • Haahhah

        älä käy äänestämässä!!!


    • EiEkaKerta

      Itse näen "enneunia" enimmäkseen kun olen pilvessä

      Juuri äsken sain flashbäckkiä tietystä kuvakulmasta&tilanteessa josta uneksin 8kk sitten

      Olen siis asunnossani puhelimella makaamassa sängyllä kyljellään tietyt otsikot näytössä ja kaikki se & taustat oli nähty aikaisemminkin

      Ei mikään erikoinen tilanne olisi muuten mutta muutin asuntoon eilen

      Ja kyllä koitan herättää henkiin tätä vanhaa keskustelua mutta kokemus on oikea

    • ihanlapsi

      Ihanaa etten ole ainoa♡
      Oon vielä ihan lapsi, mutta elän tai näen unessa hetkiä jotka tapahtuvat lähitulevaisuudessa.
      Tulin siis etsimään tiedon etten ole ainoa.
      Äiti sanoo: Et elä ajassa kiinni.

    • Anonyymi

      Minulle käy niin että teen jonkun asian esim laitan astioita ja puhun samalla muille ja sitten mietin ja sanon: ”Ihan niinkuin olisin tehnyt tämän täsmälleen saman asian ennenkin.”
      Mistä tämä johtuu?

    • Anonyymi

      En itekkään tiiä mitä tuo tarkottaa. Mullekkin käy juuri samanlailla joskus, ja on käynyt monta kertaa🤨 (oon siis lapsi viel)

    • Anonyymi

      Enneunia. Niitä nähdään yleensä kun on stressaantunut/aivot ylikierroksilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe