montmartre

minä vaan

millasta aluetta on tää montmartre? ajattelin tilata sieltä hotellin, parisataa metriä montmartreen keskustasta. miten monta kilsaa siit o kävellä esim. eiffelintornille??

6

1915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -belle parisienne

montmarte on vähän vanhempaa pariisia, mutta tosi kaunista sellasta. välimatkoista ei kannata pariisissa huolehtia koska pariisin metro on selvempi entä helsingissä :D sillä liikkuu kuka vaan, ja mihin vaan :) jopa montmartelta eiffelille.

• muualla

Olen itse kerran asunut kaksi viikkoa hotellissa Montmartren juurella, enkä toiste haluaisi majoittua sille seudulle. Osoitteeni oli Boulevard de Rochequart ja lähin metroasema Anvers. Montmartren kukkulalla on kiva käydä ja kierrellä ja Sacre Coeurin näköalatasanteilta näkee kauas. Ja voi sieltä kävellä nähtävyyksillekin, vaikka ei se nyt ihan erityisen keskeisesti niitä ajatellen sijaitse.

Alue on majoittumisen kannalta aika rähjäistä, seudulle sijoittuu paljon erilaisia seksiliikkeitä, enkä vain kokenut sitä mitenkään kivana.

Minä suosittelisin Latinalaiskorttelien seutuja, Luxembourgin puiston läheisiä katuja (siellä olin seuraavalla matkallani) ja ilmeisesti Operan seutukin on mukavampaa.

Makuasioitahan nämä tietysti on, ehkäpä löydät Pariisin alueista muualtakin tietoa ja sitten päätät.

• Bocca della Verita
        muualla kirjoitti:

Olen itse kerran asunut kaksi viikkoa hotellissa Montmartren juurella, enkä toiste haluaisi majoittua sille seudulle. Osoitteeni oli Boulevard de Rochequart ja lähin metroasema Anvers. Montmartren kukkulalla on kiva käydä ja kierrellä ja Sacre Coeurin näköalatasanteilta näkee kauas. Ja voi sieltä kävellä nähtävyyksillekin, vaikka ei se nyt ihan erityisen keskeisesti niitä ajatellen sijaitse.

Alue on majoittumisen kannalta aika rähjäistä, seudulle sijoittuu paljon erilaisia seksiliikkeitä, enkä vain kokenut sitä mitenkään kivana.

Minä suosittelisin Latinalaiskorttelien seutuja, Luxembourgin puiston läheisiä katuja (siellä olin seuraavalla matkallani) ja ilmeisesti Operan seutukin on mukavampaa.

Makuasioitahan nämä tietysti on, ehkäpä löydät Pariisin alueista muualtakin tietoa ja sitten päätät.

Itse asuin Saint Germaine De Pres'in alueella mikä on eriättin suositeltava alua asua ja otin metron Barbea de Rochechorart'in metroasemalle ja siitä kiipesin rappuja pitkin Sacre Coeur'in kirkolle.

Tuo metroasema ja sen ympäristö oli järkyttävä.Itse Montmartre on ihan kiva paikka, siellä on kylläkin aika ajoittain aivan hirveästi turisteja. Mutta siellä kukkulalla ei ole hotelleja, vain ravintoloita ja pari kirkkoa.
        Siis en suosittele sitä aluetta millään lailla.

• Bocca della Verita kirjoitti:

Itse asuin Saint Germaine De Pres'in alueella mikä on eriättin suositeltava alua asua ja otin metron Barbea de Rochechorart'in metroasemalle ja siitä kiipesin rappuja pitkin Sacre Coeur'in kirkolle.

Tuo metroasema ja sen ympäristö oli järkyttävä.Itse Montmartre on ihan kiva paikka, siellä on kylläkin aika ajoittain aivan hirveästi turisteja. Mutta siellä kukkulalla ei ole hotelleja, vain ravintoloita ja pari kirkkoa.
        Siis en suosittele sitä aluetta millään lailla.

se on tosiaankin makuasia.

• minä meiltä

Se on jo asuinalueenakin halvemmasta pâästä kun on levotonta aluetta. Hotellit ovat aika murjuja ja pitkä matka joka paikkaan.

Siellä kannattaa käydä päiväsaikaan, mutta ravintolatkin ovat huonoja hintaansa nähden. On muuttunut paljon huonompaan suuntaan viime vuosina.

Etsi hotelli, vaikka vaatimattomampikin, jostakin Operan läheltä, niin on lyhyt matka ja hyvät yhteydet joka paikkaan.

• Hepsantuu

Fakta nyt kuitenkin on, että Montmartre on yksi halvimmista alueista majoittua Pariisissa. Kyllähän latinalaiskortteli on kaunis ja miellyttävä, mutta myös kaksi kertaa kalliimpi.

Itse olen kanssa majoittunut Mm:ssa. Totta, kukkulan eteläpuoli on rähjäistä, eikä siksi kovin miellyttävää seutua. Pohjoispuoli, hautausmaata vastapäätä on taas oikein miellyttáváá ja myós sieltá lóytyy halvempaa majoitusta. Totta ei sen sijaan ole, ettá MM:n kaikki hotellit olisivat lááviá. Itse majoitun oikein vieháttávássá Hotel Bearnais´ssa.

Niin tai náin, Mm on kaukana keskustasta, eiká káveleminen ole mitenkáán mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6845
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2333
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1887
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      87
      1281
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1085
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      981
    7. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      159
      796
    Aihe