Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jukkatalon loivan rinteen talo Sointu 124-2

Elmeritu

www.jukkatalo.fi -> Sointu -> 124-2

Mitä mieltä talopohjasta? Rakennusoikeutta on 141 m2, joten laajennusta voidaan tehdä 17 m2.
Ainakin keittiön pinta-alaa tulee lisätä, pukuhuone pesuhuoneen ja khh:n väliin sekä mahdollisesti työhuoneen lisäys (8 m2 riittää) varastotilojen päälle.

7

5204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eli sen

      mukaan pitää olla rakennusoikeutta eli nyt arkkitehti töihin ja tienaamaan palkaansa poistamalla ne kuuluisat hukkaneliöt.

      Tuossa rinneratkaisussa noita käytäväneliöitä näyttää syntyvän runsaasti ja silti isosta mh;sta kuljetaan suihkuun olohuoneen kautta.

      Ja tuollainen sokkelotalo tulee suhteellisen kalliiksi rakentaa, senkin takia tilojen karsiminen tarpeen.

      Jos teillä on pulaa rakennusoikeusneliöistä niin puolitoistakerrostalojen sivuvintit ei vie rakennuoikeutta ja ne voi käyttää ainakin varastotiloina. Myös vanhojen kaavojen alueilla kellaritilat (maanpäällisetkin) voi rakentaa ilman rakennusoikeutta.

      • Minä

        Minun tarpeille sopivaratkaisu. En halua laattikkoparakkia. Talossa pitää olla kulmia, sokkeloisuutta, ja eri tasoa.
        Minulle sopisi oikein hyvin tuo malli.


    • jeppe

      on nimittäin just sama talo kiikarissa ja oon samaa mieltä keittiöstä ja pukuhuoneesta mut työhuonetta en tarvii. mutta muuten on mun makuun mieleinen

      • ninde

        Joo munkin mielestä ahdas sokkelo toi malli on. 150neliöö on jo niin iso et jos haluaa niin sen saa näyttämään ja tuntumaan puolta isommalta!


      • modattu
        ninde kirjoitti:

        Joo munkin mielestä ahdas sokkelo toi malli on. 150neliöö on jo niin iso et jos haluaa niin sen saa näyttämään ja tuntumaan puolta isommalta!

        meillä. tehtiin yhteen tasoon ja muuteltiin aika rankasti kuitenkin niin että jotain samaa on vielä näkyvissä. modauskierroksiin kannattaa varata tarpeeksi aikaa ja miettiä mitä oikeasti itse haluaa/tarvii.


    • Mulla vaajan paketti, pikka...

      Mulla vaajan paketti, pikkasen työlaatu tehtaalla heikkoa, sähköputkitukset irtoilevat rasioista, seinät kieroja , lauta halkeilee ikkunan pielissä. Päädyttiin vaajaan kuitenkin kun talotehdas pystui toimittamaan vinolla sisäkatolla korken ratkaisun jota K-raudasta ei saatu. KAsausporuhka hyvää, mutta paketti tosin kallis, saat paketin myös korkealla valmiusasteella.

    • Äippä

      Kävimme katsomassa tuota talomallia talonäyttelyssä ja se oli oikein hyvä. En oikein ymmärrä, miksi taloa sanotaan sokkeloiseksi?!?! Jos mahdollisesti joskus toista taloa alamme rakentamaan, on tämä hyvä vaihtoehto!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe