Onko kukaan vaihtanut jarrupaloja (taakse) Mazda 6:een. Vaatiiko erikoistyökaluja vai onko yhtä helppo homma kun vanhempiin Mazda malleihin ? Auto mallia -02.
Mazda6 jarrupalat
17
6974
Vastaukset
- Kery
Moro
Mulla on Mazda sopimus niin ei ole tarvinnut murehtia kyseistä ongelmaa- Kiva tietää
Mulla on purjevene
- auto vaan kulkupeli
Ootko koskaan laskenut paljonko maksat turhasta ?
Toiset kun osaa tehdä käsillään jotain ja toiset taas ei. En vaan viitsi maksaa "ilmasta" kuten sinä.
Jarrupalojen vaihdolla pääsee noin 100 € tuntipalkkaan ihan vaan tiedoksi.
Mazda sopimus on naisille ja "uus-avuttomille" miehille! - Uusavuton
auto vaan kulkupeli kirjoitti:
Toiset kun osaa tehdä käsillään jotain ja toiset taas ei. En vaan viitsi maksaa "ilmasta" kuten sinä.
Mazda sopimus on naisille ja "uus-avuttomille" miehille!Kuka sen 100 € minulle maksaa, jos vaihdan jarrupalat itse?
Operaatiossa joudun maksamaan jarrupalat. Työstä en joudu maksamaan, joten ko. osuuden säästän. Maksaako jarrupalojen vaihto 100 €? Vaihtoon kuitenkin tarvitaan aikaa, joka on pois muusta.
Meillä uusavuttomillakin on ammatti, usein jopa hyvin palkattukin. Teen mieluummin omaa työtäni, jonka osaan ja josta saan elantoni ja annan jarrupalojen vaihdon niiden huoleksi, jotka osaavat sen paremmin. En muutoinkaan välitä liata käsiäni sen paremmin jarrupalojen kuin vaikkapa polttimon vaihdon takia. Pienellä maksulla ne ja kaikki muutkin huollot tekee joku muu, joka osaa ne minua paremmin.
Olen muuten huomannut, että hyvinkin ammattaitaitoiset autohuoltojen työntekijät eivät oikein ymmärrä omaan ammattityöhöni liittyviä asioita puhumattakaan, että osaisivat niitä tehdä. Ovatkohan hekin uusavuttomia? - on niin
auto vaan kulkupeli kirjoitti:
Mazda sopimus on naisille ja "uus-avuttomille" miehille!että fiksuimmat tinkaa huoltosopimuksen kaupan päälle. Ostopäätöksen jo tehtyäni päätin ehdottaa
3 vuoden/60 000 km:n huoltosopimusta "kaupan päälle". Hetken asiaa jumpattuamme myyjä suostui.
- tai sitten
ei. En ole vaihtanut, kun on huoltosoppari, mutta tässä ohje.
http://i40.photobucket.com/albums/e239/janneha/Mazda6takajarrut.jpg- hienoa
Kiitokset ohjeesta !
- gsrgrsg
Aiheeseen liittyen, millaisella työkalulla saa jarrumännän painettua takaisin? Etujarrupalat pitäisi vaihtaa -02 kutosessa. Käykö ihan yleismallinen jarrumäntätyökalu vai vaatiiko erikoistyökaluja? Muistan että ainakin johkin vanhempaa 626seen ei saanut sellaista yleistyökalua mahtumaan.
- seitsemänkertaaseitsemän
En minä ole mitään erikoistyökaluja tarvinnu jarrupalojen vaihdoissa.
Jarusylnteri on mennyt hiljalleen siään kun olen vänkännyt tasapäisen meisselin kanssa(jarrulevyn ja vanhan jarrupalan väliin). - Puristan
seitsemänkertaaseitsemän kirjoitti:
En minä ole mitään erikoistyökaluja tarvinnu jarrupalojen vaihdoissa.
Jarusylnteri on mennyt hiljalleen siään kun olen vänkännyt tasapäisen meisselin kanssa(jarrulevyn ja vanhan jarrupalan väliin).vanhassa Volvossa männän sisään putkipihdeillä ja puristan taas ulos polkemalla muutamaan kertaan. Herkistyy kummasti. Sovitan palat koloonsa siten että liikkuvat herkästi ja taas mennään muutama vuosi ns. ammattimiehiä vaivaamatta. Jos taakse tarvitaan uudet levyt tai seisontajarrukengät, sovitan kengät rumpuun venyttämällä vasaroimalla kengän "ruotoa" sopivasti siten että kitkapinta ja rumpu ovat mahdollisimman toisiinsa sopivat. Helppo juttu kun vain asian ymmärtää.
- gsrgrsg
Omissa autoissa on kyllä mäntä ollut aina niin jumissa ettei sitä mitenkään painamalla tai meisselillä vääntämällä saa takaisin. Sen takia mietin käykö kutoseen yleistyökalu kuten vaikka tällainen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Jarrut/Jarrumantatyokalu-2000016990/
- ebx
gsrgrsg kirjoitti:
Omissa autoissa on kyllä mäntä ollut aina niin jumissa ettei sitä mitenkään painamalla tai meisselillä vääntämällä saa takaisin. Sen takia mietin käykö kutoseen yleistyökalu kuten vaikka tällainen http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Jarrut/Jarrumantatyokalu-2000016990/
Juuri tuosta en osaa sanoa. Mutta ainakin sama jarrumäntätyökalu mikä soveltuu Mazda 323 ja 326. Soveltuu myös 2003 Mazda 6 2.0 jarrumäntiä varten.
- Mazda62014
Itse en ole paloja vaihtanut, vaan vaihdatin Metroautossa. Hinnaksi kerrottiin noin 300 euroa, mutta autoa noutaessani se olikin kasvanut 450 euroon. Lopulta en joutunut näin paljoa maksamaan, mutta opin läksyni. Vaadin tarjouksen paperilla.
- maybeweareqrazy
300e!Melkein 2000mk???
Huhhuh....
Tuohon hintaan saan laitettua 2014 Mazda6 autoon jo
UUDET jarrulevyt eteen ja taakse.
UUDET Jarrupalat eteen ja taakse...
Oikea hinta liikkeessä laitettuna on minusta 100e.
Sis. alv,osat,työ.Mutta ei se hullu ole joka pyytää...- srgsergs
Ei se 300e nyt kovin paljon ole, esim etulevyt ja palat maksaa Motonetin sekundaosiakin käyttäen 130e. Siihen 100e työt niin ollaan jo 230 eurossa ja tämä siis sekundaosilla. Laatuosilla helposti menee 300 euron yli.
- jfjfhjfhhjfdg
Lähinnä kun on nuo kipattavat jarrusatulat yhdellä pultilla niin miten ihmeessä saa sitten sitten irti levyn vaihtoon?
- srhrshsrhrsdhhs
ei siihen mitään ihmettä tarvi, irrota vaan se koko jarrusatula pyörännavasta äläkä vaan sitä kipattavaa osaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295504Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144104Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512860Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2871362Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601219
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971126Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2171126