Eläinlääkärit

kokemuksia

Eli kokemuksia haluaisin kuulla Hämeenlinnan eläinlääkäreistä! Mihin kannattaa mennä, onko hinnoissa paljon eroa yms? KIITOS, jos joku vaivautuu vastaamaan =)

43

12951

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mjau

Ei paljo ole kokemusta. Mutta joskus on tuota kisua joutunu käyttään. Hinnat aika samanlaisia, muistaakseni, tässä pari joita suositella:

Kanta-Hämeen eläinklinikka, Eteläkatu 9
      - hyvin ammattimainen ja asiallinen paikka, ei kuitenkaan hirmu kallis

Pieneläinklinikka Tawastvet Oy. Aulangontie 3
      - asialliset ja kiltit hoitajat, tilat nuhjuisemmat (rakennus entinen huoltamo)
      - hieman halvempi kuin edellinen

• kalliit

hinnat on turuntiellä olevassa eläinlääkärissä en suosittele,mutta aulangontiellä oleva eläinlääkäri hyvä ja hintakin sopiva hoitajat mukavia ja tekevät hyvää työtä

• ainaska

eteläkadulla olevaan eläinlääkäriin vie! Sieltä ei ole kuin huonoja kokemuksia. Aulangontiellä on ainakin ihan ok paikka ja parolassa.

• ehdottomasti

Suosittelen tuota aulangontien eläinlääkäriä,eli tawastvettiä,tosi mukava ja edullinenkin kaikenlisäksi...=)

Käytän itse juuri sitä,en muita.

• koiruli

eli ei ainakaan eteläkadulle sieltä annettu vääriä diagnooseja niin omalle kuin kaverin koirallekkin. Ja sit kun röntgenkuvat meni muualle näytille niin heti löyty oikea vika... Tavastvettiä käytän nyt-mukavat ja asïantuntevat eläinlääkärit. Mutta toki isommissa asioissa sit muualle kuin hämeenlinnaan täältä ei löydy sit asiantuntemusta vaikeammissa jutuissa.

• MinniDog
        koiruli kirjoitti:

eli ei ainakaan eteläkadulle sieltä annettu vääriä diagnooseja niin omalle kuin kaverin koirallekkin. Ja sit kun röntgenkuvat meni muualle näytille niin heti löyty oikea vika... Tavastvettiä käytän nyt-mukavat ja asïantuntevat eläinlääkärit. Mutta toki isommissa asioissa sit muualle kuin hämeenlinnaan täältä ei löydy sit asiantuntemusta vaikeammissa jutuissa.

Vethaussissa Parolassa on muutama tuttu käynyt ja kehuneet paikkoja ja henkilökuntaa.. Itte katsonut vaan netistä..

• MAC

Meillä taas huono kokemus aulangontien eläinlääkäristä. Pentua olimme viemässä ekalle rokotukselle, oli eläinlääkäri erittäin nyrpeä meitä kohtaan myös pentuamme kohtaan. Ihmetteli rotu valintaa ja antoi kyllä selvästi ymmärtää että ei pidä kyseisetä rodusta:( joten ei kovin ammattimaista käytöstä!
      mutta en sano etteikö hommansa osannut!

• meilläkin

Me myös kävimme bokserimme kanssa rokotuksilla Aulangontiellä ja huomasimme saman asian kuin sinä. MT oli tympeä ja sanoi arvostelevasti, että johan olemme rodun valinneet. Ainoa kerta oli, kun siellä kävimme. Parolan Vethausista on hyvä kokemus ihan lähiajoilta.

• on kyllä
        meilläkin kirjoitti:

Me myös kävimme bokserimme kanssa rokotuksilla Aulangontiellä ja huomasimme saman asian kuin sinä. MT oli tympeä ja sanoi arvostelevasti, että johan olemme rodun valinneet. Ainoa kerta oli, kun siellä kävimme. Parolan Vethausista on hyvä kokemus ihan lähiajoilta.

ajoittain hieman huonotuulinen tapaus ja tosiaan ihmetytti tuollainen käytös minua,mitä te siellä saitte.

Itse pidän kyllä siitä toiseseta lääkäristä,on oikein mukava ihminen...eli kv...myös mt on yleiseseti ottaen ihan mukava.

Kissojen takia lähinnä käymme tuolla...

• rekku

Siellä kuulemma pistellään likasilla piikeillä. Mä sain itte sieltä hepatiitin ja herpeksen, ku hain influenssa rokotetta. Tällä hetkellä oon henkisesti atomeina. Aivan raunioina. Suosittelen.

• Doggi

Jep eteläkatu kallis ja ei tunnu tieto taito riittävän kaikkiin tapauksiin. Suosittelen Vethaussissa Parolassa !

• en kyllä

mene tuonne vethaussiin! Siellä töissä eläinlääkäri, joka olisi antanut puolikuolleen kissani kitua viikonlopun yli, koska hänellä oli kiire kotiin eikä viitsinyt tehdä eläinlääkärin velvollisuuttaan! Ja Aulangontien eläinlääkäristä olen kuullut, että kissalle annettiin leikkauksen yhteydessä liikaa nukutusainetta ja kissalla meni nuppi sekaisin, joten jouduttiin lopettamaan. Vähissä taitaa olla vaihtoehdot =(

• riia

Itse suosittelen eteläkadun eläinlääkäriasemaa, erityisesti mies lääkäriä. Olemme monta vuotta käyneet siellä viiden koiramme kanssa ja yhtään moitteen sanaa en voi sanoa. Aina on asiat hoituneet ja viat selvinneet.
      Yhtäkään koiraani en aulangintielle vie, monet koiralliset tutut ovat saaneet vääriä diagnooseja ja yksi koira jouduttiin lopettamaan väärän hoidon seurauksena. Siellä myöskään laitteisto ei vastaa vaatimuksia, eikä leikkauksia siellä juurikaan tehdä. siellä myös annataan asiakkaille väärää infoa. erästä koiraa ei kuulemma tarvinnut leikata. toinen eläinläkäri koiran leikkasi, kyseessä oli siis rasvakasvan joka painoi henkitorvea.. todennäköisesti juuri laitteiston huonon kunnon takia koiraa ei voitu leikata.
      tämä on toli vain minun mielipiteeni, mutta eteläkatua suosittelen..

• irlis

Oma mielipiteeni muuttui radikaalisti aulangontien eläinlääkärin suhteen.
        Itselläni on kaksi koiraa, saksanpaimenkoira ja irlis. Sakemannille on kaikki rokotukset haettu kyseisestä paikasta ja palvelu on kyllä ollut ihan ok. Ehkä juuri siksi, että koira on muuten ollut täysin terve, eikä sille ole tarvinnut muuta tehdä kuin rokottaa.
        Eli vein siis irlikseni samaiseen paikkaan. Rokotusten osalta kaikki meni hyvin, mutta sitten alkoikin asiantuntemus horjumaan. Irlikselleni tuli kasvuhäiriö etujalkoihin ja hiivatulehdus korviin. Takajalkaakin ontui. Kun yritin saada vastauksia miten pitäisi toimia, sanottiin vain jotain ympäripyöreetä! Itsekään en ole ennen jättirotua omistanut, joten oli turvauduttava kasvattajaan, jolta sain kullan arvoisia ohjeita. Siinä vaiheessa kun jalat alkoivat selvästi kasvaa vinoon, aulangontiellä heitettiin hanskat tiskiin. Suositeltiin suoraan, että vie koirasi muualle. Ravinnon vaihdosten ansiosta etujalat saatiin hoidettua suoriksi, käytin irliksen kontrollikuvissa aulangontiellä. Tällä kertaa pyysin itse, voisiko lonkat kuvata myös, kun ontuminen ei lopu. Kuvat osoittivat kyseessä olevan lonkkavian, jota ei lääkäri muka ollut yhdenkään käyntikerran aikana havainnut, vaikka aiemmin olin maininnut koiran ontuvan myös takajalkaa...
        Kuvien perusteella sain diagnoosin, että olisi parempi koiran kannalta antaa sille piakkoin viimeinen piikki. Koirani sai siis todella huonon ennusteen. Tästä panikoituneena otin jälleen kerran kasvattajaan yhteyttä, jolta sain viimeisenä oljenkortena Lahden eläinklinikalle yhteystiedot.
        Tänään kävin asiantuntevan ihmisen juttusilla Lahdessa. Hän katsoi kuvat huolella läpi, kiinnitti huomiota koiran ihoon ja muutenkin kokonaisuuteen. Tämän yhden käyntikerran aikana sain oikeanlaiset diagnoosit lähes kaikkiin vaivoihin, mitä irliksellä on ollut. Täysin uudet lääkkeet ja hoito ohjeet. Ja mitä niihin kuviin tuli, niin kuultuaan, että koiralleni oli tarjottu täällä jo piikkiä, hän tuhahti "näin pienestä?" Maanantaina koirani leikataan Lahdessa.
        Tein siis tänään pitävän päätöksen, etten enää koskaan vie aulangontielle yhtään eläintäni. Enkä muillekaan jättirotujen omistajille suosittele kyseistä paikkaa. Asiantuntemus ei vain riitä.

• kasvattaja

Pieneläinsairauksiin erikoistunut ja kokenut
      eläinlääkäri on Hattelmalan harjun kupeessa
      Ei tee turhia tutkimuksia rahastusmielessä vaan sanoo suoraan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei
      Tekee kaikki mahdolliset leikkaukset hyvin ja
      sopuhinnalla
      Suosittelen!

• JaanaLin

Käytin Hämeenlinnassa kunnallisella eläinlääkärillä(halvin!) ekaksi, kunnes...
      Koirani Lassi oli 5kk vanha ja lassilla oli yli 2 kuukautta jatkunut lähes tauotta ripuli. Soitin turuntien eläinlääkärille ja varasin ajan. Menimme seuraava päivänä(torstai) vastaanotolle ja lassilta otettiin röntgen kuvat, joissa näkyi harmaa epämääräinen alue. Eläinlääkäri sanoi että tämä vaikuttaa vierasesineeltä ja määräsi parafiini öljyä joka aiheuttaa lisää ripulia, jonka pitäisi tuoda vierasesine pois. Jatkohoidoksi antoi ohjeet seurata viikonlopun yli että tuleeko vierasesine ulos lääkkeellä, ja jos ei Lassi olisi vietävä heti maanantaina leikattavaksi yksityiselle eläinlääkärille. Perjantaina soitin yksityiselle eläinlääkärille ja selostin tilanteen ja varattiin jo Lassille maanantaiksi kiire aika. Lisäksi sain tietää että vierasesine noin pienellä koiralla voisi aiheuttaa suolikuolion ja sitä kautta lassin kuoleman. Koko viikonloppu oli yhtä helvettiä koska Lassi ripuloi(parafiiniöljyn takia) joka ikisen paikan meidän kodissamme. Maanantaina mentiin yksityiselle eläinlääkärille(Aulangontielle) niiden röntgen kuvien kanssa ja eläinlääkäri totesi heti että tämä "harmaa epämääräinen möykky" on tuiki tavallista paskaa, eikä mistään vierasesineestä ollukkaan kyse. Parafiini öljy oli saanut Lassin mahan entistä pahempaan kuntoon. Alkoi monta viikkoa kestävä lääkekuuri.
      Aulangontien eläinlääkäriltä kysyin että mikäköhän olisi alkuperäinen syy Lassin jatkuvaan ripuliin. Eläinlääkäri kysyi että onko Lassi saanut penturokotukset ja että jos on niin onko Rapies laitettu samaan aikaan muitten rokotteiden kanssa. Kyllähän se näin oli, johon eläinlääkäri totesi että Rapiesta ei olisi saanut laittaa samaan aikaan koska se pentu koirilla aiheuttaa jatkuvaa ripulia.
      Ja rokotukset oltiin aikaisemmin laitettu myös turuntien eläinlääkärissä.

Olin aika järkyttynyt kun luin minkälaisia kokemuksia täällä luki Aulangontien eläinlääkäristä, en itse koskaan ole siellä saanut minkäänlaista huonoa kohtelua, ja montaa eläintäni olen siellä käyttänyt, itse suosittelen lämpimästi Aulangontien eläinlääkäriä!

• Nainen Renko

Eläinlääkäri on paras.Tuula Lohisaari! Sieltä saa kunnon hoito ohjeet ja tutkii jokaisen eläimen huolella! Olen jo vuosia hoidattanut siellä niin kissanikin kun koiranikin! Hämeenlinnaan en mene yhdellekkään!Koirani oli saanut rotanmyrkkyä ja hämeenlinnasta sain väärän diagnoosin sekä väärät lääkkeet.Tuulalle soitettuani asiasta sain samantien KUNNON lääkkeet apteekkiin.

• gzshfj
        Nainen Renko kirjoitti:

Eläinlääkäri on paras.Tuula Lohisaari! Sieltä saa kunnon hoito ohjeet ja tutkii jokaisen eläimen huolella! Olen jo vuosia hoidattanut siellä niin kissanikin kun koiranikin! Hämeenlinnaan en mene yhdellekkään!Koirani oli saanut rotanmyrkkyä ja hämeenlinnasta sain väärän diagnoosin sekä väärät lääkkeet.Tuulalle soitettuani asiasta sain samantien KUNNON lääkkeet apteekkiin.

Parolan Vethausissa on koirani saaneet hyvää hoitoa. Toinen koirani on leikattu siellä 2 kertaa nisäkasvain ja märkäkohtu. Leikkausarvet olleet tosi siistejä, kuin vetoketju.
        Halvin ei varmasti ole, mutta siellä on pelit ja vehkeet vaikka mihin toimenpiteeseen, ja erikoistuneita lekureita... Ja kun koiralla on vakuutus, niin miksi ei hakisi sitä parasta hoitoa.
        Kyllä se kumminkin on niin että eiköhän kaikki lääkärit tee joskus virhearviointeja, ikävää vaan jos sellainen osuu omalle kohdalle. Näinhän se on ihmislekureissakin, nekin kun on vaan ihmisiä.

• kivuliaskoira

Koirani tuli kipeäksi, ja mentiin ensin helmeen tervakoskella - antoi väärän diagnoosin. En uskonut joten vein tampereelle asti veteriin - taas väärä diagnoosi vaikkakin eri kuin edellisessä paikassa. Lopulta vein aulangontielle ja heti koiran nähdessään arvasivat missä vika ja lopulta koiran karmea kipu ja särky loppui...
      Suosittelen ehdottomasti tawastvettiä, vaikka eivät aina niin asiakasystävällisiä jaksa olla. Asiantuntemusta löytyy.

• Fidu

Kanta-hämeen eläinklinikalle älä vie.En tiedä mitä oli ennen vuotta 2007,mutta myytiin jollekin nimestä päätellen itäblokin kansalaiselle.Vein kissani kyseisen herran mielestä rutiinileikkauseen.Kysymys oli kissan keisarinleikkaus.Totes ,että tuu parin tunnin päästä hakeen.No en kerenny kunnolla kotiin ,kun soitti ,että kissa ei kestänyt leikkausta.No kysyin raivoissani ,että tästäkö mun pitäs maksaa (460€).Äijä totes ,jos et maksa kissaa et saa mukaas,eikä osannu sanoo mikä meni vikaan.Oli muuten viitta vaille ,etten antanut vitosta leukaan ,luuvitosta meinaan.Muutenkin oli äijän touhussa hosumisen meininkiä hoiti varmaan rahan kiilto silmissä 50 asiaa samaan aikaan.

• Salla-78

Kanta-hämeen eläinklinikalle en mene enään koskaan ja et olisi varmasti ensimmäinen, joka tekisi valituksen Eläinlääkintävahinkojen arviolautakunta
        : http://www.arviolautakunta.fi/

• !!

Itse olen kokenut hieman samoin tuolla kissaa käyttäessäni. Nuoret hoitajat ovat todella mukavia, mutta muista syistä en siellä tule enää asioimaan. Samasta toimenpiteestä saattoi joutua maksamaan välillä enemmän kuin edellisellä kerralla.

• sairas katti

Nostan tätä vanhaa keskustelua...entäs nykytilanne? Kunnalliselle oli tänään ruuhka, en saanut aikaa varattua (aiemalta käynniltä hyvä kokemus palvelusta). Tilanne ei ole kovin kiireinen, mutta jos viikonlopun jälkeenkään ei pääse sinne, niin mille yksityiselle on paras pyrkiä? Mieluummin kantakaupungin alueelta, että autotonkin pääsee. K-H eläinklinikasta on ikäviä kokemuksia, kaikki kissat pelkää sitä mieslääkäriä, joten en haluaisi sairaalle kissalle tuottaa enempää pahaa oloa kuin eläinlääkärissä käynti ylipäänsä on. Tawastvet on siitynyt osaksi Animagi-ketjua, millainen hintataso on nykyisin?

• Aiemmin käynyt

K-H Eläinklinikan Marja-Liisa Ronkaista voin suositella

• Nuppu13

Minuakin kiinnostaisi kuulla, mihin kannattaa mennä, että on hinta/laatu suhde paikallaan? Rokotus käytyyin ottamassa ronkaisella ja minulle ei siitä jäänyt moitteen sanaa. Mutta nyt olis kastraatio edessä, niin onko porukalla kokemusta mihin kannattaa mennä, ja millaisia kaupungin eläinlääkäreitä täällä on?

• Herra Colt

No ainakin toi amerikkalainen tohtori Winschester on erikoistunut kissoihin. Nopeaa toimintaa ja ei jää kissoille pelkotiloja hoidon jälkeen!!!

• kisukisu1

Itse käytän kissani Lopen eläinlääkäriasemalla. Pyrin aina mahdollisuuksien mukaan asiassa kuin asiassa tukemaan pienempien paikkakuntien yrittäjiä. Lopella ystävällinen ja joustava palvelu, klinikka mukavan pieni ja lämminhenkinen tunnelma. Ainakin itselleni on tullut olo, että siellä töitä tehdään rakkaudesta eläimiin (toisin kuin monella "rahastusklinikalla"). Mukaan saa hyvät hoito-ohjeet ja lähtiessä voi olla varma, että asia tuli hoidettua, hinta-laatusuhdekin kohdallaan. Suosittelen kokeilemaan, reilu puoli tuntia hmlinnasta motaria pitkin ei ole paha.

• emoja3pentua

Itselläni on vain hyvää sanottavaa tuosta K-H eläinklinikasta. Meidän nuori maatiaiskissamme keisarileikattiin ja samalla steriloitiin siellä. Jälki oli todella hyvää ja pennut sekä emo voivat hyvin. Maha näyttää siltä kuin ei olisi ikinä leikattukaan ja emo reipastui leikkauksesta jo seuraavana iltana.

Lääkäri oli omistaja itse, joka suostui tulemaan aikaisemmin paikalle tätä varten. Kaikki muut eläinlääkärit sanoivat, että seurailla tilannetta vaikka emo ei selvästi jaksanut itse puskea pentuja pihalle vaan näytti lopen uupuneelta. K-H eläinklinikka oli ainoa, joka otti minunkin hädän tosissaan.
      Sain mukaani hyvät hoito-ohjeet ja lääkkeet. Vaikka siellä ei oltaisikaan mielin kielin koko ajan, niin kyllä kissa-asioissa siellä osataan parhaiten auttaa ja sanotaan miten asiat oikeasti ovat.

• Jokke.hvkn

Heikki Sirkkolalle älkää missäännimessä ainakaan viekö. Koiria ja kissoja kuollut jo rokotuksissa kun äijällä ei ole mitään pienintäkään ammattitaitoa. En tiä sit miten ihmeessä on eläinlääkärin paperit saanut itselleen, mutta se ukko ei osaa muutakuin sössiä kaiken mitä tulee eläintenhoitoon ainakin lääkitsemisen ja toimenpiteiden suhteen.

Pentti Sarjamo on ehdottomasti paras mutta ikäväkyllä osittain eläkkeellä, ja tästäjohtuen aikoja on rajallisesti, sivut löytyy kyllä mistä löytyy soittoajat yms. Itse olen yli 20 vuotta käyttänyt koirani Pentillä. Kertaakaan ei ole mokannut eikä joutunut arvaileen, päinvastoin. Kun muilla eläinlääkäriasemilla on lääkäreillä mennyt peukalo suuhun ja levitelleet käsiä niin Pentti on kyllä osannut heti tiennyt mistä on kyse ja koirat saanut juuri oikeaa hoitoa. Hinnoista iso kun on aina ollut todella edullinen, lähes ilmainen muihin lääkäriasemiin verrattuna

Evidensia sähkömestarintiellä on myös hyvä paikka. Ainakin lääkärit on osaavia ja hoitajatkin osaavaa väkeä jotka osaavat toimia lääkärin antamien ohjeiden mukaan eivätkä sählää ja söhellä. Hinnoista eli ihan asiallinen hinnoittelu. Iso tulee asioiden kiireellisyyden priorisoimisesta.

Aulangontien, no mikä se nyt olikaan, hyvät kokemukset.

Parolassa on todella kallista ja joutuu odottelemaan mutta osaavat kyllä hommansa hyvin ja jos on kiire niin ei sit ei todellakaan tarvitse odotella vaan koirat on päässyt sillä samalla sekunnilla tutkimuksiin ja hoitoon kun on ovesta astunut sisään. Tietysti ilmoitettu että tällainen tapaus ja tulossa ollaan jo kovaa vauhtia.

• maalainenajokoirami

Vein viime vuonna elokuussa suomenajokoiran parolaan viimeiselle piikille koska koirani oli sairas eikä mitään ollut tehtävissä, sain ajan päivystykseen kiirelisenä, no nais lääkäri tuli kovalla kiireellä nukuttamaan koiraani ja hänellä oli kyllä todella kiirre ja huono päivä sen kyllä ilme kertoi, koirani rupes vaipumaan lattialla horrokseen ennen viimeistä piikkiä lääkäri ei oikein ollut tyytyväinen koiran asentoon hän kiukuspäässään oikein riuhtas koiran pään toiseen asentoon, no kun toimen pide oli ohi hän kysyi tarviinko jätesäkkiä, en kommentoinut mitään, olin todela järkyttynyt, olen koiravainaat käärinyt heidän omiin maakuu mattoihiin ja haudannut parhaan kaverini itse metsään, ja sitten maksu lähes 200 euroo, ois todella hyvä tietää missä ois asiallisia eläinlääkäreitä???????

• pentux

Oliko se sama käikäälän mulkku joka ei osaa edes tervehtiä naapureita ,kauhea koiralauma narussa jotain käytöshäiriöisiä. Haittaa naapureitakin!

• kyynelsimäkul

En tidä!!!!??

• kartyu

En tiedä??vituttaa tommonen käytös,

• aåäpiol

Miksi lääkäriasemilla hinnat eroaa toisistaan useita satoja euroja vaikka toimenpiteet ovat samat ja samanlaiset lääkkeet, tuntuu että eläinlääkärit saavat rahastaa miten huvittaa!!!!!!!!

• eitaida

Niin missä ois asialliset eläinlääkärit, ja kohtuu hintaiset, onko niitä ???

• Anonyymi

En tiedä kun on terveet koirat. Edellinen olikin niin sairas, että tuli kammo eläinlääkäreitä kohtaan.

• Anonyymi

Rengossa on joku hyvä.

• Anonyymi

Mistä tiedät että on hyvä, oletko sukulainen vai itse tämä henkilö.

• Anonyymi

Eivät taida hoitaa kaadetuista puista maahan pudonneita linnunpoikasia. Varsinkaan jos kyseessä kepun demonisoima laji. Heidän rehuviljansa suuri uhka.

• Anonyymi

Muita eläimiä ei tämänkään ketjun mukaan ole kuin koiria ja kissoja.

Kannattaisikin harkita klinikan nimen muuttamista "lemmikkilääkäriksi".

• Anonyymi

Nosto tälle! Mistä hyvä ja asiantunteva lääkäri kossalle?

• Anonyymi

Onko kossa koiran ja kissan risteytys?

• Anonyymi

Aulangontien Eläinlääkäritalon palvelu on ollut tylyä, jopa ylimielistä. En suosittele kenenkään sinne lemmikkiäsi viemään, jos vähäkään niistä välität.

Toisaalta Kanta-Hämeen Eläinklinikalla on ollut erittäin asiantunteva ja ystävällinen palvelu. Sitä suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      131
      3720
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      85
      1875
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1701
    4. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1382
    5. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      120
      1243
    6. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      92
      1228
    7. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      31
      1122
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      68
      1099
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      68
      994
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      102
      975
    Aihe