oksaalihappo

epätietoinen

kerro kokemukset ja sekoitus suhde?

10

6897

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JH

Oksaalihappo auttaa vesirajan keltaiseen oikein hyvin. Todennäköisesti poistaa osan ja valkaisee jämät (?).
      Helpoimmalla pääset, kun ostat valmista tököttiä esim. StarBritelta.

• kokemusta

Älä hyvä ystävä osta apteekin raakaa oksaalihappoa!! (tuo apteekin oksaalihappo on vain niiden juttuja, jotka itse ei ole koskaan sitä edes käyttäneet!!!!)

Halvemmalla saat veneliikkeistä Hempell merkkistä valmiiksi veneen puhdistukseen tehtyä oksaalihappoa ja purkki maksaa noin.10€.

Lisäät vain vajaa puolikahvikupillista vettä, sekoitat ja sivelet pensselillä sen mönjän veneen kylkiisi, annat kuivua valkoiseksi noin 15-30min ja huuhtelet vedellä, siinä koko homma.Ja takuulla tulee puhdasta ja vieläpä tosi helpolla.

Tuo Hempelin puhdistusaine on turvallista käyttää ja puhdistaa takuulla veneesi kyljet lähes uuden veroiseksi.
      Olen itse käyttänyt vuosikymmeniä veneeni Kaikkien lasikuitupintojen puhdistamiseen ja parempaa ainetta en ole vielä tavannut!
      Aivan joka syksy tai kevät puhdistan em.aineella ja sitten vain vahaus ja veneeni on aina puhdas ja siisti.

• Justus

Apteekin oksaalihaposta en käyttäisi sanaa "raaka". Voit huoletta ostaa apteekista ja laimentaa sitä sopivaksi. Lunttaa jonkun kaupallisen oksaalihappoa sisältävän purkin kyljestä, mikä on oksaalihapon prosenttisuus kyseiseää aineessa. Voit itse laimentaa jauhemaisesta oksaalihaposta sopivaa lientä. Muista nitriilikumihanskat! Muista tämä: Ensin vesi, sitten happo. Tämä pätee paremmin esim laimennettaessa rikkihappoa tai vetykloridihappoa (suolahappo). Reaktio vapauttaa aika reippaasti lämpöä, ja esim rikkihappo präiskyy niin perkeleesti, jos sekoitat väärin päin.

• Happo

Miten käy vesilinjassa olevien maalien? Ainetta kai väkisin valuu alas kylkeä pitkin. Vaikuttaako se koristeraidan sävyyn. Myrkkymaalillahan ei ole niin väliä, kun se maalataan kuitenkin uudelleen käsittelyn jälkeen.

• Justus
        Happo kirjoitti:

Miten käy vesilinjassa olevien maalien? Ainetta kai väkisin valuu alas kylkeä pitkin. Vaikuttaako se koristeraidan sävyyn. Myrkkymaalillahan ei ole niin väliä, kun se maalataan kuitenkin uudelleen käsittelyn jälkeen.

Veneeni vesilinja on kestänyt hyvin. En kyllä tiedä, mitä siinä on käytetty maalina. Vähän tuntuu siltä että pigmentti on gelcoatissa. Pohjamaaliin oksaalihappo tekee komeita läiskiä. Huolellinen vesipesu kyllä huuhtoo hapon pois.

• rautapaatti
        Justus kirjoitti:

Veneeni vesilinja on kestänyt hyvin. En kyllä tiedä, mitä siinä on käytetty maalina. Vähän tuntuu siltä että pigmentti on gelcoatissa. Pohjamaaliin oksaalihappo tekee komeita läiskiä. Huolellinen vesipesu kyllä huuhtoo hapon pois.

Käykö oksaalihappo maalatuille teräspinnotteille?

• kokemusta
        Justus kirjoitti:

Apteekin oksaalihaposta en käyttäisi sanaa "raaka". Voit huoletta ostaa apteekista ja laimentaa sitä sopivaksi. Lunttaa jonkun kaupallisen oksaalihappoa sisältävän purkin kyljestä, mikä on oksaalihapon prosenttisuus kyseiseää aineessa. Voit itse laimentaa jauhemaisesta oksaalihaposta sopivaa lientä. Muista nitriilikumihanskat! Muista tämä: Ensin vesi, sitten happo. Tämä pätee paremmin esim laimennettaessa rikkihappoa tai vetykloridihappoa (suolahappo). Reaktio vapauttaa aika reippaasti lämpöä, ja esim rikkihappo präiskyy niin perkeleesti, jos sekoitat väärin päin.

Apteekin oksaalihappo maksaa enemmän kuin esim.Hemppelin valmiiksi laimennettu ja nimenomaan veneen puhdistukseen tehty tuote!!!!!!

• Happo
        rautapaatti kirjoitti:

Käykö oksaalihappo maalatuille teräspinnotteille?

Kyllä sopii,itse olen teräsvenettäni sillä vuosia hapotellut ja ainoastaan apteekin hapolla koska se on parasta.Väittäköön muut mitä lystää!!!

• epätietoinen
        Happo kirjoitti:

Kyllä sopii,itse olen teräsvenettäni sillä vuosia hapotellut ja ainoastaan apteekin hapolla koska se on parasta.Väittäköön muut mitä lystää!!!

kerro suhde kun olet käyttänyt apteekin happoa?

• HAPPO!
        epätietoinen kirjoitti:

kerro suhde kun olet käyttänyt apteekin happoa?

Se riippuu käyttökohteesta,mutta n.2dl 5litraan vettä on aika bueno.Mitä laimeempaa se on niin sitä kauemmin joutuu vaikutusta odottelemaan tai sitten uusimaan käsittelyn.Siihen tulee kyllä äkkiä näppituntuma!!!Ei kun kokeilemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      78
      3200
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2112
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1879
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1772
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe