marokkoon maaliskuussa

marja-leena 1

onko joku ollut marokossa maaliskuussa ?
onko iltaisin lämmin ja mitä pitää pukea iltaisin päälle villasukat ja toppatakki ?
Kyseessä on agadirin matka Tjäreborgin kautta,onko kokemusta club la kasbah hotellista?
Onko paikka enemmän välimeren tyylinen avoterassineen ja ravintoloineen että pärjääkö iltaisin syömässä pitkähihaisen puseron kanssa vai pitääkö syödä sormikkaat kädessä?
Käykö Visa Electron automaateissa ja kannattaako kaikki eurot vaihtaa vasta paikan päällä ?

10

4152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ville

      Olin ite Marokossa vuosi sitten talvella ja tietysti sillon vähän koleaa, mutta maaliskuussa on varsinkin Agadirissa poutaista ja sopivan lämmintä, sellasta 20 ja vähän yli. Yöt saattaa olla hieman viileita, ei kuitenkaan kovin paljoo alle 15. Oisko meri jotain 17 tai 18.
      Agadir on erittäin tasokas lomakohde, mutta silti edullinen Eurooppaan verrattuna. Viidellä eurolla syö päiväsaikaan hyvin. Hotellit ovat kaikki hyvässä kunnossa ja siistejä.
      Visa Electronista kannattaa kysellä paikan päällä, mutta tällaisissa matkailukohteissa se yleensä käy monissa paikoissa. Rahaa voi vaihtaa vain Marokossa ja lähdettäessä kaikki dirhamit on vaihdettava pois. Ongelmaa tämä ei aiheuta, sillä eurojakin hyväksytään yleisesti. Kurssi on helppo: 10 mad = n 1 euro.
      Marokko oli mulle tosi mukava matkailumaa, toivotan sinullekin hyvää matkaa!

    • baabe

      Dirhameita saa electronilla pankin seinästä.Syömässä kannattaa käydä illalla yläkaupungilla.Siellä ison moskeijan lähellä,yläpuolella on paljon edullisia ruokapaikkoja joissa on ruokalistat suomeksikin.Muuten illalla 18.00 jälkeen siellä yläkupungilla aukeavat kaikki mukavat aaltopeltien taakse päivisin piilotetut kaupat.suosittelen

    • niina

      olin agadirissa viime joulukuussa, ja illat oli kylmiä, eli pitkähihaiset on kyllä pakollisia,kannattaa villasukatkin ottaa koska kivilattiat sielläpäin on kylmiä.. mutta muuten loma oli kyllä todella hyvä, ihmiset todella ystävällisiä, hinnat halpoja jne. Haluaisin mennä uudestaan vielä joskus:) hyvää matkaa!

    • Kalevi

      Olen ollut useamman kerran Agadirissa maaliskuun puolessa välissä. Omien kokemusteni mukaan sää on ollut ihan mukavaa. Illat ovat viileähköjä, ja keväällä rannalla saattaa olla tuulista.Joskus tulee vettäkin. Mielestäni ei kuitenkaan mitään toppatakkeja tarvita vaan pitkähihainen pusero tms riittää.Taljbortin kaupunginosassa Hot Sindibadin aukiolla on neljä pientä ravintolaa.Menu on ollut edullinen 35-40 dirhamia.Ruoka on siellä paikallista kuten esim tagine-pataa ja cous-cousta, lisäksi kalaa.Mitään pihvejä siellä ei oikein kannata tilata.Suosittelen esim. Harira keittoa.Ruokappaikkojha on Agadirissä vaikka kuinka paljon. Hintatasoltaan edullisia vaikka ranta-alueella on hieman kalliinpaa.Agadir on edullinen hintatasoltaan.Kannattaa myöskin tutustua marokkolaisiin viineihin ja olueeseen.Kahvilat ovat myöskin kokemisen arvoisia.Kahvileivät ovat upeita.Itse olen menossa Agadiriin 16.3. (Inshaa allaah=jos Allah suo).Oikein mukavaa matkaa ja nauttikaan palveluista.

    • leenakans

      Mekin ollaan lähdössä maaliskuun 23. päivä ja sama hotelli. Olsis kiva kuulla tosta hotellista, jos joku on ollut siellä. Kertokaa! Oltiin Tunisiassa viime vuonna samaan aikaan ja silloin oli lämmintä sellaset 20 astetta päivisin. Ihan kivat Suomen lämpötilaa muistuttavat ilmat. Agadir on alempana, joten kyllä varmaan tarkenee, mikäli vaan ei satu sateita.

    • maroc

      Agadirissä ja Marokossa on talvi maaliskuussa, mutta
      n.19-25celsiusta vuodesta riippuen.
      Jos haluaa lämpöä, niin kannattaa matkata myös 8okm
      itään Taroudant nimiseen kaupunkiin. Se on näkemisen arvoinen kaupunki.

    • Casa Ukko

      Ok. Entäs Casablanca?

    • Casaman

      Nahkavaatteet ja kengät todella edullisia. Ainakin Casablancassa.

    • travelbag

      Mina olin Casablancassa kesakuussa, ja iltaisin vedin puseron paalle kun oli niin tuulista.
      Kannattaa kayda vanha kaupunki medina, josta saa kaikenlaista, muista vain tinkia.

    • Suomen kesä Marokoss

      Casablancassa aurinkoisina päivinä lämmintä, sateisina ja iltaisin viileämpää.
      Kuin Suomessa kesällä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe