Kellään kokemuksia Cymbalta-nimisen lääkkeen hyödyistä, haitoista ja sivuvaikutuksista?
Duloksetiini
5
6683
Vastaukset
- on tietoa
Cymbalta (duloksetiinin) on liittynyt yli 40 itsemurhaan sellaisilla henkilöillä, joilla ei ennen lääkkeen aloittamista ollut esiintynyt itsetuhoisia ajatuksia. Yksi heistä oli Traci Jiohnson, 19 v. joka hirtti itsensä lääketehtaan vessaan. Lääketehdas Eli Lilly & co ja FDA yrittivät salata asian, mutta toimittaja Jeanne Lenzer paljasti sen.
http://www.ahrp.org/infomail/05/09/27.php
Yhdysvaltain lääkevirasto FDA varoittaa duloksetiinin voivan laukaista piilevän maksavaurion. Tästä syystä lääkettä ei tulisi määrätä alkoholia käyttäville potilaille, kirjoittaa SCRIP 2005;3100:20. Varoituksen julkaisi myös Suomen Lääkärilehti 4.11.2005.- contra_m
ja voin sanoa, että on kuin heittäisi rahaa kaivoon. Ei ole itsemurhaajatuksia, mutta ei ole kyllä mitään muitakaan ajatuksia. Turha lääke.
- pitkä kokemus lääkekokeiluista
contra_m kirjoitti:
ja voin sanoa, että on kuin heittäisi rahaa kaivoon. Ei ole itsemurhaajatuksia, mutta ei ole kyllä mitään muitakaan ajatuksia. Turha lääke.
Itsekin käytän ko. lääkettä (sekä alkoholia) enkä ole saanut alkoholin käyttöön liittyviä varoituksia paitsi sen että käyttö saattaa estää lääkkeen mahdolliset auttavat vaikutukset.
En ole myöskään kokenut positiivisia vaikutuksia. Johtuuko se sitten alkoholista vai lääkkeen sopimattomuudesta, en tiedä.
Myöskin, se ettei se toimi minulla eikä sinulla ei tarkoita että se olisi täysin turha lääke. Aivokemia on yksilöllistä.
- neuropaattinen kipu
Sivuvaikutuksena päänsärkyä ja kuvotusta, joista jälkimmäinen häviää ajan kuluessa. Auttaa neuropaattiseen kipuun (jalassa kolarin jäljiltä) eikä 'sekoita päätä'/huimaa & väsytä kuten esim. Lyrica.
- pehttpk
mulle cymbalta sopii täydellisesti,eikä ole sivu vaikutusta.......
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️922007Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1671480YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä741269- 711107
Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2251082Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan871044Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.145974Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava237928Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.51906Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli88881