Minulla on korva ollut kipeänä. Lääkäri suositteli korvahuuhtelua? Minkälainen toimenpide ja sattuuko? Voiko toimenpidettä tehdä, jos korva on kipeä?
Korvahuuhtelu
12
22006
Vastaukset
- Sen kokenut
Jos korva särkee, niin silloin ei sitä voi huuhdella. Pitää odottaa, että särky lakkaa. Oliko sinulla vikaa korvakäytävässä vai välikorvassa vai oliko vaikkua ?
Itse huuhtelu ei satu. Minulla on joskus terveydenhoitaja huuhdellut korvat pirtuvesiseoksella. Sen jälkeen voi hieman huimata, mutta menee ohi. Kuuluu kuulemma asiaan, kun korvassa on se tasapainoelin.- Externi otiitti
Korvakäytävän huuhtelu on korvakäytävän tulehduksen yksi hoitomuoto. Ja kunnon tulehdus on kipeäkin, joten huuhtelu lievittä sitä, kun tulehdus rauhoittuu. Tärykalvon tulee olla ehjä, jottei huuhtelunestettä mene välikorvaan. Yleensä käytetään spriiliuosta, joka lämmitetään ruumiinlämpöiseksi, jolloin ei huimaa. Huimaus ei siis kuulu asiaan, kun huuhtelu tehdään oikein.
- Korvalääkäri teki
Externi otiitti kirjoitti:
Korvakäytävän huuhtelu on korvakäytävän tulehduksen yksi hoitomuoto. Ja kunnon tulehdus on kipeäkin, joten huuhtelu lievittä sitä, kun tulehdus rauhoittuu. Tärykalvon tulee olla ehjä, jottei huuhtelunestettä mene välikorvaan. Yleensä käytetään spriiliuosta, joka lämmitetään ruumiinlämpöiseksi, jolloin ei huimaa. Huimaus ei siis kuulu asiaan, kun huuhtelu tehdään oikein.
Särkevää korvaa ei korvalääkäri suostunut huuhtelemaan. Viikon päästä, kun ei enää särkenyt huuhdeltiin. Korvapolilla itse korvalääkäri huuhteli ja hieman huimasi vähän aikaa sen jälkeen ja lääkäri sanoi sen kuuluvan asiaan ja huimaus menikin ohi, kun vähän aikaa istuskeli paikoillaan.
- vain on
Eli silloin, jos korvassa on tulehdus tai se on kipeä, niin silloin sitä ei pidä huuhdella.
- kävin
vain on kirjoitti:
Eli silloin, jos korvassa on tulehdus tai se on kipeä, niin silloin sitä ei pidä huuhdella.
huuhtelussa ja sen jälkeen alkoin tinnitus.. jatkunut nyt 5 vuotta
- aika
kävin kirjoitti:
kovan hinnan maksoit..
- bööö...
Externi otiitti kirjoitti:
Eli siis korvakäytävän huuhtelu EI tosiaankaan ole tulehduksen hoitomuoto, vaan huuhtelussa on ideana poistaa liiallinen vaikku korvasta, jolloin usein kuulo on huonontunut. Huuhtelua ei tehdä kipeään punoittavaan korvaan ja jos toimenpiteen aikana tuntee kipua, se keskeytetään. Pari päivää ennen huuhtelua käytetään Remowaxia, joka pehmentää vaikkua, eli toimenpiteessä vaikku ainoastaan huuhdellaan pois, ei sen kummempaa. Ja huuhtelussa käytetään ruumiinlämpöistä keittosuolaa. Huimaus kuuluu toimenpiteen jälkeen monen potilaan kohdalla asiaan, ja siksi varsinkin ensimmäisellä korvahuuhtelukerralla kannattaa olla varovainen, eikä tehdä liian äkkinäisiä liikkeitä, silloin kun ei vielä tiedä tuleeko huimausta vai ei. Osaa ei huimaa ollenkaan, se on yksilöllistä.
- kaikkea paskaa sitä
kävin kirjoitti:
muahhaha, joo aivan varmasti alkoi
- homekorva.
Ölkää vain antako mitään pirtuliuosta käyttää korvsan huuhteluun. Ite sain ikuisen homekorvan tuon toimenpiteen seurauksena. Korva muurautuu suultaan umpeen vuorokaudessa jos ei sitä öljyä ja puhdista tupolla. Mitä tämä on ja mikä tähän auttaa.
- Nielssi
Olen samaa mieltä ei pirtuliuosta korviin. Minä hölmö suostuin siihen ja nyt olen alkoholisti.
- sdvfsxdfvs34v
Mulla meni vuosia sitte oikee korva aika tukkoo ja koiti ite kumipumpulla huuhoa sitä vaan siitä se muurausi melkei kiinni. Kävin sitte terkkakeskuksessa ja sielä täti pirrun ja veen sekotuksella huuheli korvakäytävää aikasa. Oli sinne kertyny vaikkua ja varmaan paperimöhnääki ku piän monesti paperisutteja korvisa kue hirveesta nauti siitä terävästä metelistä mitä täälä maatilalla syntyy. Nyt tuntuu vase korva ajottai tukkoselta ja iltasi maate käyesä ja kehon rauhotuttua alkaa paskamasesti hussuttaa (tsssh tshhh tshhh)vasemmassa korvassa syämenlyönnin tahtii. Korva ei oo kipee mutta ku kokeilee kovertaa hiuspinnillä onkaloa puhtaaksi niin pinnin silmukka tuola josai syvemmällä vähän ku kolahtaa johonki; kai sielo kuivunutta vaikkupaperimassa-jänkkiä. Vois tok käyä huuhteleen vasemmanki korvan. Tuota paepritolloilua ku oon kuiten vuosia harrastanu nii kai nytto sitte toiseenki korvaan kertyny häirihevä määrä paperimassaa
- Anonyymi
Mua huuhtelu alkoi huimata reippaasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768