Lastentarvike -

ei alennusta!

Millaisia kokemuksia teillä on tarvikkeiden hankinnasta Lastentarvike-liikeketjusta? Itse kävin katselemassa Emmaljungan vaunuja, mutta hämmästyin, kun myyjä ei suostunut laskemaan paketin hintaa eskon eskolla... Kyseessä oli kuitenkin lähes tonnin pompsi, ja ostamatta jäi. Samaiset vaunut olivat pari päivää aikaisemmin -10 %, mutta nyt ei alennuksesta suostuttu edes neuvottelemaan. Kyl oon sitä mieltä, että ilman muuta tuollaisesta ostoksesta pitää saada jonkinlainen pakettitarjous.

Tietääkö kukaan saako Emmaljungia tilattua netin kautta, koska itseltä meni maku liikkeessä asiointiin. Eri paikkakunnalla asuva kaveri oli kyllä saanut liikkeestä vaunutarjouksen, mut taitaapi olla liikekohtaisia eroja...

37

24096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • me saatiin

Ihan mukiinmenevä pakettitarjous lastentarvikeliikkeestä, kun ostettiin emmaljungat tykötarpeineen. Pyydettiin laskemaan sopuhinta ja laski sen. Maksellakin saadaan erissä sillon kun siltä tuntuu, pääasia on, että ovat maksetut ennen kun haetaan liikkeestä pois.

• Violet82

Me ei saatu alennusta, vaikka kyselin sitä. Erissä olisi kyllä saanut maksaa, mutta jäi sitten ostamatta vaunut kyseisestä Lastentarvike -liikkeestä. Toisesta paikasta sai Emmaljungat edullisempaan hintaan:)

• alennusta
        Violet82 kirjoitti:

Me ei saatu alennusta, vaikka kyselin sitä. Erissä olisi kyllä saanut maksaa, mutta jäi sitten ostamatta vaunut kyseisestä Lastentarvike -liikkeestä. Toisesta paikasta sai Emmaljungat edullisempaan hintaan:)

en kyllä muista kuinka paljon..ei muistaakseen hirveesti..ostettiin turvaistuin ja emmaljungan yhdistelmävaunut samalla kertaa.osamaksukin olisi onnistunut mutta pitää olla maksettuna ennen hakua.
        ihan hyvää palvelua meille annettiin, se olikin yksi syy miksi valitsimme lastentarvikeliikkeen..

• ole tapana tinkiä

Toisissa maissa tinkiminen ja hintaneuvottelut ovat arkipäivää ja suorastaan ainoa kaupanhieronnan muoto. Suomessa tarkka lainsäädäntö säätelee myyntiä ja hinnoittelua. Suomessa yleensä tuotteessa on hintalappu ja se hinta pitää, ellei tule jotakin loppuunmyyntialea tms. En minäkään myyjänä olisi myöntynyt, jos joku vain kävelee liikkeeseen ja sanoo, että mä haluun tosta alennusta.

Jos olisitte ostaneet ison kasan erilaisia tuotteita, niin sitten ehkä myyjä olisi voinut harkita jonkinlaista pakettihintaa (jos hänellä on sellaiseen liikkeenomistajan myöntämät valtuudet).

• helppa (rv 36+1)

on ihan pakko mainita poikkeuksena instrumenttikaupat. siellä on tapana tinkiä ihan kaikesta; jopa plektroista saa alennuksen kun pyytää.

• b.b
        helppa (rv 36+1) kirjoitti:

on ihan pakko mainita poikkeuksena instrumenttikaupat. siellä on tapana tinkiä ihan kaikesta; jopa plektroista saa alennuksen kun pyytää.

Menee ohi aiheesta, mutta kyllä meidän paikkakunnalla on pari kauppaa joista tippuu 5-20prosenttiin hinta kun vain kysyy mikäs on lopullinen hinta.
        Kyseessä ihan isot kauppaliikkeet.
        Ne on hinnoitelleet siihen hintaan sen alennusvaran suoraan.
        Eli kyllä kannattaa ja pitääkin kysellä hintoja tarkempaan joissakin erikoisliikkeissä.
        Itse en pidä juuri lastentarvikkeesta sen hintapolitiikan suhteen.

• Ap.
        b.b kirjoitti:

Menee ohi aiheesta, mutta kyllä meidän paikkakunnalla on pari kauppaa joista tippuu 5-20prosenttiin hinta kun vain kysyy mikäs on lopullinen hinta.
        Kyseessä ihan isot kauppaliikkeet.
        Ne on hinnoitelleet siihen hintaan sen alennusvaran suoraan.
        Eli kyllä kannattaa ja pitääkin kysellä hintoja tarkempaan joissakin erikoisliikkeissä.
        Itse en pidä juuri lastentarvikkeesta sen hintapolitiikan suhteen.

Olen jokseenkin hyvin perillä myynnin ja markkinoinnin käytännöistä. Mielestäni etelämaalainen tinkiminen ja pakettitarjouksen hinnoittelu ovat kuitenkin aivan eri asia. Emme todellakaan menneet sisälle kaupaan ja alkaneet tivaamaan alennusta, vaan kävimme jo toisen kerran katsomassa vaunuja ja keskustelimme saman myyjän (joka on myös kauppias) kanssa. Ja tässäkin tapauksessa kyseessä oli paketti, johon kuului varsinaisen yhdistelmän lisäksi lisätarvikkeita.

Minun käsitystäni kaupankäynnistä ei oikein vastaa se, että tuon hintaluokan paketista ei tipu alennusta eskon eskoa. Tietysti on helppo sanoa, mutta jos itse olisin ollut myyjän asemassa, olisin sanonut reippaasti selvästikin potentiaalisille asiakkaille, että lasketaan teille tästä pakettihinta. Näinhän onneksi usein myyjät jo itse ehdottavatkin. Uskoisin nimittäin, ettei kyseinen liike edes myy kovin monia vaunuja vuodessa - ja myymättä jäi nytkin.

Lohduttavaa kuulla, että muillakin on vastaavia kokemuksia :) Uskoisin, että kyselemällä ja tarkailemalla tuollaisessakin paketissa saattaisi säästää jopa 200 euroa. Joku mainitsi jossain aikaisemmassa ketjussa, että Haaparannassa on kauppa, josta saa Emmaljungia edullisemmin kuin Lastentarvikkeesta. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa ko. putiikista?

• Tua
        Ap. kirjoitti:

Olen jokseenkin hyvin perillä myynnin ja markkinoinnin käytännöistä. Mielestäni etelämaalainen tinkiminen ja pakettitarjouksen hinnoittelu ovat kuitenkin aivan eri asia. Emme todellakaan menneet sisälle kaupaan ja alkaneet tivaamaan alennusta, vaan kävimme jo toisen kerran katsomassa vaunuja ja keskustelimme saman myyjän (joka on myös kauppias) kanssa. Ja tässäkin tapauksessa kyseessä oli paketti, johon kuului varsinaisen yhdistelmän lisäksi lisätarvikkeita.

Minun käsitystäni kaupankäynnistä ei oikein vastaa se, että tuon hintaluokan paketista ei tipu alennusta eskon eskoa. Tietysti on helppo sanoa, mutta jos itse olisin ollut myyjän asemassa, olisin sanonut reippaasti selvästikin potentiaalisille asiakkaille, että lasketaan teille tästä pakettihinta. Näinhän onneksi usein myyjät jo itse ehdottavatkin. Uskoisin nimittäin, ettei kyseinen liike edes myy kovin monia vaunuja vuodessa - ja myymättä jäi nytkin.

Lohduttavaa kuulla, että muillakin on vastaavia kokemuksia :) Uskoisin, että kyselemällä ja tarkailemalla tuollaisessakin paketissa saattaisi säästää jopa 200 euroa. Joku mainitsi jossain aikaisemmassa ketjussa, että Haaparannassa on kauppa, josta saa Emmaljungia edullisemmin kuin Lastentarvikkeesta. Onko kenelläkään tarkempaa tietoa ko. putiikista?

Haaparannalla liike nimeltä Jala toimii Emmaljunga-jälleenmyyjänä. Yhteystiedot:

Haparanda Jala
        Torggatan 46
        Tel. 0922-102 00

Hinnoista en osaa sanoa, ovatko edullisempia kuin Lastentarvikkeessa, mutta kysymällähän tuo selviää :)

• Ap.
        Tua kirjoitti:

Haaparannalla liike nimeltä Jala toimii Emmaljunga-jälleenmyyjänä. Yhteystiedot:

Haparanda Jala
        Torggatan 46
        Tel. 0922-102 00

Hinnoista en osaa sanoa, ovatko edullisempia kuin Lastentarvikkeessa, mutta kysymällähän tuo selviää :)

Tack ska du ha! :)

• Ap.
        Ap. kirjoitti:

Tack ska du ha! :)

Olen lähettänyt laajassa mittakaavassa tarjouspyynnön Emmaljungaa myyville liikkeille Ruotsissa. Raportoin hintatasosta täällä, kunhan tarjouksia alkaa sadella.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

• helppa (rv 36+2)
        Ap. kirjoitti:

juuri tultiin vauvatalo johannasta, ostettiin sitteri ja sideharsovaippoja. kassalla antoivat alennuksen ihan pyytämättä. (sivuhuomautuksena: en olisi itse uutta ostanut; ekologisesti pyrimme toimimaan, mutta mummo halusi ja annoin nyt sitten luvan). niin ja vielä sellainen tuli mieleen, että kun baby centerissä katselin huvikseen häkkisänkyjä, niin myyjä tuli paikalle ja tarjosi patjaa samaan hintaan kun yhtä mallia vähän pidempään syynäsin.

• Maijuli
        Tua kirjoitti:

Haparanda Jala
        Torggatan 46
        Tel. 0922-102 00

Kun ostaa vaunut ruotsin puolelta niin takuu ei yllä suomeen saakka. Siis vain suomesta ostetut vaunut korjataan takuuseen suomessa. Kannattaa miettiä kaks kertaa onko mitään mieltä hakea vaunuja ruotsista.

• marru 28
        Tua kirjoitti:

Haparanda Jala
        Torggatan 46
        Tel. 0922-102 00

hintaa oli heittoaisallisella yhdistelmävaunulla 6900kr n.766€,eli saa suomesta halvemmalla.hoitolaukku oli vain muutaman euron halvempi.Olen kysellyt hintaa lastentarvikeliikkeistä ja tällä hetkellä kemistä saa 720€ ja saa matkahuollon kautta tilattua.hoitolaukku 49€ puh.016-223319 (hyvä palvelua ainakin puhelimitse).Turun ja Oulun lastentarvike liikkeistä saa 820€ että aika paljon hinta eroa.Mitenköhän voi olla niin suuri hinta ero?Vaunupuoti lahti 03 751 3704 EMMALJUNGA DUO EDGE (Sport Cryptonite) YHD 795.- ja
        -06 kuosit 695 €.

• Hippiäinen76

Pitääpä sanoa kiitos ideasta. Eipä tullut itselleni edes mieleen, että voisi yrittää tinkiä hinnasta ostaessa vauvantarvikkeita. Ajattelin automaattisesti hintojen olevan kiinteät ja pysyvät hinnat (paitsi tietenkin ale-hinnat).Pitääpä yrittää, kun seuraavan kerran menen ostoksille. Ostoslistalla kun olisi vielä muutama 'isompi' ostos.

• jenni

Kävin tällä viikolla ostamassa vielä syntymättömälle lapselleni sänkytarvikkeita Oulun lastentarvike -liikkeestä ja täytyy sanoa että myyjä oli oikealla alalla. Alennusta saatiin ihan mukavasti, ja kaupan tekijäisiksi saatiin 6 € hintainen lelu joka oli tarkoitus ostaa. Palvelu oli myös mukavaa ja ennenkaikkea sitä saatiin kysymättäkin. Vaikka tietysti jo tuotteita katsella korkeahkot hinnat pistivät silmään; alennettu vauvan pussilakana setti oli muistaakseni n. 30 €. Oikea hinta 44,50€. Toisaalta heidän valikoimansa on mielestäni parempi kuin kilpailevalla yrityksellä, hintataso kai kutakuinkin sama.

Yhdistelmä vaunuista sen verran että ostin carenan yhd.vaunut hintaan 199€, kuullut olen että ne on ihan ok. Ois tietty ollu kiva hankkia sellaset hienommat pyöränkumi tyylisillä renkailla varustetut (näissä on myös isot mustat ilmakanavarenkaat jotka on vähän kovemmat mut ei tartte niin paljoa huoltoa) mutta koska meidän ei tartte vaunujen kans mennä metsäpolkuja niin asfaltilla ja auratulla lumella näillä pääsee eteenpäin mainiosti!

• sammakko

Pakko kommentoida, että me on saatu samanlaista "palvelua" vantaan variston lastentarvikkeessa.

Olen kuullu, että Espoon myymälässä olis enemmän asiakaspalveluhenkisempää, joten aion mennä sinne jos jotain tulee vielä hankittua.

Pakko sanoa, että Emmaljungat jäi ostamatta juuri tuon palvelun puutteen takia.

-sammakko-

• Ap.

Tää kyseinen Lt sijaitsee pienellä paikkakunnalla, eikä kilpailua juuri ole. Eli kun ajattelee, että suurinpiirtein kaikki suuremmat ostokset olisi tullut kyseisestä liikkeestä ostettua niin kyllä mun mielestä silloin asiakaspalvelulla ja reilulla hinnoittelulla on suuri merkitys! Nyt ei kiinnosta mennä koko liikkeeseen. Ollaan nimittäin aiemminkin käyty liikkeessä katselemassa sänkyjä, hoitopöytiä, turvaistuimia... Mut nyt mua ei tosiaan kiinnosta.

Onneksi olen huomannut, että netin kautta saa tilattua tosi kätevästi ja usein vieläpä huomattavasti edullisemmin tavaraa. Lisäksi esim. HuutoNetissä tai Vauva-lehden kirpparilla on myynnissä aivan uudenveroista tavaraa. Saisihan näihin uppoamaan vaikka 5 000€, mutta mun mielestä on turhaa maksaa ylettömiä summia jostain sellaisesta, mitä käytetään vain vähän aikaa & saa huomattavasti halvemmallakin. Noi vaunut on ainoa sellainen, mikä ostetaan uutena. Pitää soitella ensi viikolla sinne Haaparannan Jalaan ja kysellä hintoja :)

• hankinnat tehty

Aloitin ajoissa suunnittelemaan hankintoja ja selvitin etukäteen aika hyvin mitä haluan. Netistä löytyy kyllä hyvin tietoa ja ostopaikkojakin. Lastentarvike-ketjusta en tainnut ostaa mitään, yhdestä toisesta isosta ketjusta kyllä.

Tinkimistä olen kyllä harrastanut! Liikkeestä ostaessa olen koittanut kasata isomman satsin samaan ostokertaan, jolloin alennusta on kyllä tullut. Ei sitä senkummemmin ole tarvinnut tingata, kunhan olen kysynyt että mitäs nämä sitten yhteensä maksavat, ja aina on muutama kymppi hinnasta pudonnut. Kaupan päälle on lisäksi aika helppo saada vaikka joku vaunulelu tms. kun vaan keksii kysyä. Kun tietää mitä muut ovat yleensä samasta maksaneet niin on ihan ok vähän tinkiä: esim. turvakaukalosta sanoin että tätä kaukaloa on tarjottu xx hintaan muualla, ja sain heti saman tarjouksen.

Nettikirppiksiä olen myös käyttänyt, tosi kätevää jos ei ole kiirettä. Löysin esim. juuri haluamani vaunut todella vähän kaytettynä ja 2005 mallia ja hinta oli melkein puolta pienempi kuin kaupassa. Vähän aikaa piti tietysti malttaa seurata tarjontaa ja hintatasoa.

Mutta yleisesti mielestäni lastentarvikeliikkeessä tinkiminen on yhtä luonnollista kun vaikka huonekaluostoksilla. Siis jos ostetaan monien satojen eurojen arvosta niin tinkiä kuuluu ja hinnoissa on siihen varaa. Ainakin isoilla paikkakunnilla joilla on kilpailuakin tähän voi luottaa. Pelkästä tuttipullosta tai muusta pienemmästä voi maksaa hintalapun mukaan, ja ilmeisesti pikkupaikkakunnan ainoa liike voi luottaa siihen että asiakkaat eivät lähde muualle vaikka hinnat olisivat kalliit :(

• Niuho

"Tietääkö kukaan saako Emmaljungia tilattua netin kautta, koska itseltä meni maku liikkeessä asiointiin. Eri paikkakunnalla asuva kaveri oli kyllä saanut liikkeestä vaunutarjouksen, mut taitaapi olla liikekohtaisia eroja"

Ensinnäkin: netin kautta tilatessa ei ainakaan varmasti tipu alennusta, joudutpa vielä kustantamaan postikulut/kuljetuksenkin.

Toiseksi: taisitte mennä ja vinkua alennusta ihan oletusarvona. Ehkä kaverisi oli fiksumpi ja pyysi tarjousta vaunuista ja muusta. Ei saa olla töykeä ja tyhmä vaikka pihi olisikin.

• Ap.

No joo, toi sun kirjoituksesi oli kokonaisuudessaan niin ala-arvoinen, etten viitsi sitä edes kommentoida...

• pettynyt

Joo, mullakin jäi VÄHÄN huono maku tosta Lastentarvike liikkeestä.

Ostin tuplarattaat ja niihin toiselle puolelle kanto-kopan/pussin. Palvelu oli silloin vielä hyvää ja uusi myyjä, sinä päivänä aloittanut, oli ystävällinen.

Huomasin kuitenkin kotona, heti vaunut kasattuani, ettei koppa oikein "istu" vaunuihin. Oli todella hankala saada koppa vaunuihin ja vauva koppaan. Tulin siihen tulokseen, että koppaa en aio käyttää, kun se on niin epäkäytännöllinen.

Yritin palauttaa sitä, mutta miten kävikään.. Myyjä tyrmäsi heti kättelyssä, ettei heidän liikkeessä ole tavaroille minkäänlaista palautusoikeutta! Yritin kertoa, ettei koppaa ole käytetty kertaakaan ja minulla on siitä tarvittavat kuitit.. ei auttanut. Vastaus oli joka kerta sama; liikkeessämme ei ole tavaroille minkäänlaista palautusoikeutta! Yritin sanoa, että eikö se olisi pitänyt kertoa minulle jo kaupanteon yhteydessä, niin vastaus oli vain, että: valitettavaa, mutta se joka on myynyt sinulle nämä vaunut, oli silloin juuri aloittanut meillä..ehkä hän ei muistanut mainita..

Mielestäni minulla on hyvä syy palauttaa tuote: Tuote on epäsopiva tarkoitukseensa ja minulle ei kerrottu, ettei tuotetta voi palauttaa!!

Jos olisin tiennyt Lastentarvikkeen myyntipolitiikan, olisin kokeillut jo liikkeessä tätä yhdistelmää..

Yritän ottaa yhteyttä kuluttajansuoja- palveluun, mutta saas nähdä.. Nyt on niin monelle tutulle ja ystävälle käynyt vastaavaa kyseisessä liikkeessä, meistä on moni saanut jo tarpeekseen asioidessaan siellä. Tästä lähtien aion asioida muualla. ikävämpi juttu...

• tola

Emmaljungan kantokoppaan meille vaihdettiin kapeammat raudat pohjaan kun se tuli tuplakärryyn. Kysy tätä mahdollisuutta.

• pp

Kyllä se niin vain on, että Lastentarvikkeella ei ole minkäänlaista velvoitetta vaihtaa käyttämätöntä tuotetta. Kuluttajasuoja-palvelu ei edellytä sitä. Vain ja ainoastaan tavarataloilla on PALVELUNA 14vkr palautus oikeus.

• asioinut

Kemin lastentarvikkeesta me ainakin saatiin alennusta tosi reilusti.. Ostettiin siis emmaljungat.. Ovh paketille oli noin 950€, me saatiin se 700€.. Kyseessä vuoden 2009 malli..

Siellä liikkeessä vaan toinen naismyyjistä on paljon mielyttävämpi (omistaja?) kuin toinen..

• Miilok

Ottakaa huomioon että viestiketju on aloitettu vuonna 2006!
        Taas piti nostaa monta vuotta vanha ketju..

• ppoppana

Voin sanoa, että alennusta annetaan yleensä noin paljon jos on vanha malli. Tuote kuin tuote niin alennusta ei muuten tule noin paljon. Ostat sitten kännykän tai kaapiston.

• sofiina_1
        ppoppana kirjoitti:

Voin sanoa, että alennusta annetaan yleensä noin paljon jos on vanha malli. Tuote kuin tuote niin alennusta ei muuten tule noin paljon. Ostat sitten kännykän tai kaapiston.

Me katseltiin lokakuussa tulevan vuoden mallia olevia vaunuja sekä Suomen että Ruotsin puolelta. Kemin Lastentarvikkeessa hinnaksi ilmoitettiin OVH hinta, eli 999e. (Oli muuten kallein mahdollinen Emmaljungan vaunu, mutta niin herkullinen valkoinen keinonahka, joihin heti rakastuin...). Kävin katsastamassa Haaparannalta Jalasta, ja juuri samoille vaunuille tuli hintaa 740e. Hintahan aina vaihtelee kruunun kurssin mukaan. Kun mainitsin asiasta Kemin myymälässä, oltiin siellä heti valmiit tiputtamaan hinta lähes samaan. Päädyimme kuitenkin Haaparantaan, kun siellä hinta oli heti halvempi. JOs asuisimme kaukana Haaparannasta, olisin tietysti ostanut vaunut Kemistä juuri takuuasioiden takia. Vaikka ei ole kyllä koskaan vielä takuita tarvinnut käyttää, vaikka Emmaljungia on kulutettu 18 vuotta lähes päivittäin =).

• Jummalenga

Seinäjoelta Huvikummusta Duo Edge Sport Cryptonite-vaunut irtosi tarjoushintaan 759e. Tinkimisvaraa ei ollut.
      Tarjous meni ja hinta taas 849e.

• valk.nahkaa

itse ostin emmaljungan celebration mallin yhdistelmät, turvaistuimen, adapterin, päivänvarjon ja hoitolaukun eli siis kaiken mahdollisen mitä siihen juhlamalliin kuului. koko paketti maksoi lähes 1400 euroa ja satasen sai alennusta. Myyjä oli työnsä osaava ja hyvin kaupallinen. Tammiston lastentarvikeliikkeessä asioitiin. Muista emmaljunga-malleista saa varmasti vielä enemmän alennusta mutta kyseinen celebration on joku emmaljungan 85 vuotis juhlamalli eikä niitä ole toimitettu jokaiseen liikkeeseen kuin korkeintaan 50 kpl. Kyseisestä mallista ei saisi paljoa antaa alennusta mutta saatiin kuitenkin satasen verran. Olen todella tyytyväinen lastentarvikeliikkeen palveluun.

• Mama for twins to be

Huvikummussa näyttäisi taas olevan Emmaljungan sport - rungolliset Duo edget tarjouksessa!
        norm. 849e tarjoushinta 799e!
        Tänään kävin asioimassa, mammavaatteita ostamassa ( ehdottomasti koko maakunnan paras valikoima, muuten )
        ja huomasin tuon tarjouksen.

On muuten todella asiallista ja osaavaa palvelua tuolla, mäkin olisin ostanut ihan väärän kokoisia vaatteita, ellei osaava myyjä olisi neuvonut kokeilemaan kokoa pienempiä, niitä jotka istuivat kuin unelma.

Käykäähän ostoksilla, takaan että saatte hyvää palvelua ja hinnatkin kohdalleen :)

• s.t
        Mama for twins to be kirjoitti:

Huvikummussa näyttäisi taas olevan Emmaljungan sport - rungolliset Duo edget tarjouksessa!
        norm. 849e tarjoushinta 799e!
        Tänään kävin asioimassa, mammavaatteita ostamassa ( ehdottomasti koko maakunnan paras valikoima, muuten )
        ja huomasin tuon tarjouksen.

On muuten todella asiallista ja osaavaa palvelua tuolla, mäkin olisin ostanut ihan väärän kokoisia vaatteita, ellei osaava myyjä olisi neuvonut kokeilemaan kokoa pienempiä, niitä jotka istuivat kuin unelma.

Käykäähän ostoksilla, takaan että saatte hyvää palvelua ja hinnatkin kohdalleen :)

Lasten turvaistuimet on ostettu tuolta. (Yks kerrallaan.) Ja kyllä saatiin tingittyä hinnasta.

Kyllä Pohjanmaalla pidän outona jos ei saa yhtään tingittyä. En nyt meinaa mitään ruokakauppaa mutta muista erikoiskaupoista kyllä yleensä saa alennusta jos pyytää. Mistään prismasta ei tietenkää saa kun eihän ne sielä kassalla mistään saa/voi päättää.

Miettimisen arvosta muuten; jo 20€ ale on enemmän kun vanha 100mk... Kyllä niillä on kaupoissa katteet kohdallaan kun alennusta voi sada 50-100€.

• Aia.

Itselläni jäi tosi positiivinen kokemus lastentarvikeliikkeestä. tykkäsin siellä asioida, ja mukavaa henkilökuntaa oli. Emmaljunga vaunuja käytiin katselemassa mieheni kanssa (kuopion lastentarvikeliikkeestä). Myyjä kysyy minkälaista hintaluokkaa oltiin ajateltu,minkä hintaiset vaunut ajateltiin ostaa. Sanottiin hintahaarukka ja hän esitteli mahdollisia emmaljunga vaunuja ja kyseli mielipiteitämme. Ei löytynyt oikein meidän mieleistämme,ja myyjä esitteli pudjettimme hieman ylevämpää hintaluokkaisia vaunuja pyynnöstämme. Löytyi yhdet emmaljunga vaunut, ja ne oli jo alennuksessa valmiina. Päädyttiin niihin vaunuihin, ja samalla kertaa saman myyjän kanssa katseltiin myös turvaistuinkaukaloita. Nekin alennettuun hintaan ostettiin (valmiiksi oli tarjouksessa). Kysäisin vielä mahdollista alennusta,kun ostettiin(ostetaan) molemmat tarvikkeet samasta liikkeestä. Puotti hintaa vielä entisestäänkin :) Eli suht.halvalla saatiin molemmat hankinnat. Vaikka kerralla meillä ei ollut vara niitä ostaa, avattiin tili sinne liikkeeseen,ja kuukausi erissä maksetaan ne. :)

Mutta nämä on tosiaan paikkakohtauksia,ja myyjissäkin on eroa. Liikkeen omistaja antaa paremmin alennuksia,kun "tavan myyjät". Tsemppiä teille vaunujen hankintaan! :)

• J

Ensimmäisellä käyntikerralla kysyttiin et paljon maksaa pinnasänky,hoitopöytä ja patja yhteensä ja mukava miesmyyjä laski meille hinnan josta oli otettu noin parikymppiä pois..Sillä kerralla kun ne sitten haettiin niin palvelemassa oli naismyyjä jota ei kiinnostanut pätkän vertaa ostetaanko me mitään sieltä ja väkinäisesti sen parinkympin alennuksenkin niistä antoi..
        Mutta halvemmalla kuitenki saatiin,tosin mua jäi ärsyttämään naismyyjän asenne asiakkaisiin

• Pääsivät huijaamaan

Ostimme lastentarvikkeen maahantuomia "Emma" puhdistuspyyhkeitä. Kotona vilkaisin huvikseni netistä mitä aineita pyyhkeisiin on ujutettu. Itse pakettihan kehuu niiden soveltuvan herkälle iholle, olevan hajusteettomia, rauhoittavia, sisältävän aloe veraa jne... Todellisuus on jotain ihan muuta. Paketissa valehdellaan, että pyyhkeet eivät sisällä alkoholia. Paitsi propyleeniglykolia ja fenoksietanolia, kuten tuoteselosteesta käy ilmi. Muut yksitoista kemikaalia ovat mm. eri parabeeneja, methylisothiazolinone, EDTA, Methylchloroisothiazolinone jne.

" Parabeeneja epäillään hormonihäiritsijöiksi, tutkimuksissa ne ovat jäljitelleet estregeenien vaikutusta eläimissä ja kudosviljelyissä"

"Hengitettynä EDTA aiheuttaa hengenahdistusta ja nieltynä huonoa oloa. Kuumentuessaan aine hajoaa, jolloin syntyy muun muassa typenoksideja.[2] Kaloille ja muille vesieliöille EDTA on lievästi myrkyllistä.[9]"

"Propyleeniglykolipohjaisia nesteitä käytetään lentokentillä lentokoneiden jäänpoistoon sekä jäänestoon. Lämmöntalteenottojärjestelmissä propyleeniglykolia käytetään lämmönsiirtonesteenä. Auton jäähdytysnesteenä propyleeniglykolia käytetään erityisesti sellaisissa auton moottoreissa, joissa on alumiinista valmistettuja osia.Lyhytaikainen altistus ärsyttää silmiä ja toistuva tai pitkäaikainen ihokosketus voi aiheuttaa ihon herkistymisen."

"KÄYTTÖTURVALLISUUSTIEDOTE 2-FENOXIETANOL

SILMÄT: voi ärsyttää silmiä. IHOKOSKETUS: voi aiheuttaa ärsytystä.
      NIELTYNÄ: Vaarallinen nieltynä. Voi aiheuttaa pahoinvoinnin ja oksennuksen.
      SISÄÄNHENGITYS: voi ärsyttää limakalvoja.
      R-lausekkeet R-22 Terveydelle haitallista nieltynä. R-36 Ärsyttää silmiä.
      S-lausekkeet S-26 Roiskeet silmistä huuhdeltava välittömästi runsaalla vedellä ja mentävä lääkäriin."

"In pure form or in high concentrations, methylchloroisothiazolinone can be a skin and membrane irritant or cause chemical burns. It was largely removed from most cosmetic products except for those with only short duration skin contact such as rinse-offs"

"Some studies have shown MIT(Methylisothiazolinone) to be allergenic and cytotoxic, and this has led to some concern over its use.[11][12] In 2002, there was an in vitro study of the neurotoxicity of MIT in the department of Neurobiology at the University of Pittsburgh.[13] In that study, it was shown that a short exposure (10 min) to concentrations of MIT of 30-100 micromolar (or 4-12 parts per million) were lethal to mature neurons in tissue culture"

Ja kyllä. Viimeisenä, eli määrältään vähäisimpänä löytyy myös aloe barbadensis lehtiuute.

"Vauvan ihon paksuus on vain viidesosa aikuisen ihon paksuudesta, joten vauvan iho on herkempi vahingoittumaan.
      Koska vauvan ihon sarveiskerros on paljon ohuempi kuin aikuisen eivätkä sen solut ole pakkautuneet yhtä tiiviisti, sen antama suoja on aikuisen ihon sarveiskerrokseen verrattuna vielä varsin vähäinen. Siksi ihon kanssa kosketuksiin tulevat aineet voivat kulkeutua ihon sisäkerroksiin ja imeytyä helpommin.
      Näiden erojen vuoksi vauvan iho on erityisen herkkä kemiallisille, fysikaalisille ja mikrobien vaikutuksille sekä altis kuivumiselle."

LASTENTARVIKKEEN MIELESTÄ KYSEINEN TUOTE SOVELTUU ERITYISEN HYVIN JUURI VAUVAN HERKÄLLE IHOLLE!!

Mitä mieltä sinä olet?

• --------------------

Itse olen sitä mieltä, että on suorastaan tyhmää ostaa tonnin tarvikkeita lasta varten. Se jälkeläinen kun tarvitsee esim. vaunuja niin vähän aikaa. Luusisi niin isolle rahalle olevan parempaakin käyttöä, kuten esimerkiksi tietokone ja opintotuki lapselle sitten, kun muuttaa omilleen.

Kaikki tarvikkeet on mahdollista saada käytettyina ja jopa uuden veroisina ja tonnin maksavat kärryt tuskin niin paljon eroavat satoja euroja halvemmista. Sukulaisilta ja kavereilta voi myös lainata.Turha niillä on hifistellä, kun jäävät kuitenkin kohta tarpeettomiksi.

• ---emma---

No mikäs siinä on tonnin tarvikkeita ostellessa, jos budjetti antaa myöden! Kyllä jokainen saa ostaa lapselleen juuri niin kalliit tarvikkeet kuin tahtoo :) Jos rahat riittää, niin mikäs siinä. Itselläni ei ikinä olisi varaa sijoittaa noin paljon rahaa lastenvaunuihin, mutta jos jollain on, hyvä niin :) Ja kaippa ne tonnin kärryt jollain tavalla eroaa satasen vastaavista, tuskin niissä muuten niin huikea hintaero olisi.

• --------------------

Vaikka kärryissä olisikin eroja, niin silti niitä käytetään vain lyhyen aikaa. Ja kuten sanoin, se lapsi lähtee myöhemmin opiskelemaan ja tulee tarvitsemaan säännöllisesti rahaa vanhemmiltaan elämiseen ja hankintoihin, sillä tuskin opintotuki 20 vuoden kuluttua edelleenkään riittää elämiseen. Eli jos ylimääräistä rahaa olisi niin perkuleen paljon laittaa joihinkin lähes käyttämättä jääviin kärryihin, niin sijoittaisin sen mieluummin lapsen tilille odottamaan tulevaisuutta.

Lisäksi jokaisella on mielestäni moraalinen velvollisuus kunnioittaa ympäristöä ja ostaa tavaroita mahdollisimman vähän uutena.

Terveisin
        Graduvaiheen opiskelija, joka ei olisi päässyt tähän vaiheeseen ilman vanhempien raha-apua

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe