Hei!
Luulin että minulla on migreeni mutta kohtauksen tultua migreenilääke ei auttanutkaan vaan luulen että hieronta siihen auttoi.Yleensä päänsärky on oikealla puolella ja alkaa rankan liikunnan jälkeen. Niskahartiaseutu on aina kipeä jos on päänsärkyä. Kipu tuntuu myös silmissä.Kannattaako vielä hakea migreenilääke apteekista vai luuletko että kyseessä onkin jännityspäänsärky.Pahoinvointia on ollut kerran ,näkökentässä ei mitään oireita..
jännityspäänsärky
9
13137
Vastaukset
- Tiinalta
Migreenilääkkeistä triptaanitkaan ei auta ihan kaikkia. Sanotaan, että kannattaa kokeilla samaa triptaania kolme kertaa, jos ei sittenkään auta, niin ei se sitten auta. Särky voi silti olla migreeniä. Toinen triptaanimerkki voi sitten taas auttakin vähän paremmin. Triptaanitkaan ei tee ihmeitä, vaikka olis ottanut tabletin, niin voi kestää kaksi tuntia ennenkuin se alkaa auttaa eikä sittenkään tunne itseään vielä ihan terveeksi. Mutta ilman triptaania se oliskin sitten ehkä kestänyt pari päivää. Niska tulee kipeäksi migreenin yhteydessä ja voi pysyä kipeänä vielä kauan, vaikka päässä helpottaakin. Migreeni alkaa monilla aamuyöstä, mutta jännityspäänsärky on aamuisin vähäisempää ja pahenee päivän mittaan. Mutta voihan migreeenikin tietysti alkaa vaikka aamupäivällä tai varsinkin iltapäivällä kolmen tienoilla.
- Nipsu
Mulla on vaiheiltu diagnoosin kanssa mutta jännityspäänsäryksi sitten luokiteltu oireiden perusteella. Oon syöny hirveesti särkylääkkeitä ja aina on niskat jumissa. Nyt vasta olen tajunnut alkaa käydä hierojalla 1-2 viikon välein ja tuttu hieroja tietää mitkä kohdat vaatii huomiota ja lisäksi auttaa ja neuvoo oikeanlaisiin venytyksiin enaltaehkäisyksi.
Myös liikunnasta on ollut ilmeisesti apua. Ýhdessä toimii hyvin ja lähes päivittäinen särky on pysynyt poissa!! Ihanaa! Alussa jumpassa käynnin jälkeen oli ihan hirvee hedari josta huolestuin,samoin lääkäri. Mutta nyt sitä ei enää tuu, taisi olla vaan totutteluvaiheen ongelma kun oon ollu aika sohvaperuna.. Töissä yritän myös niskaa venytellä välillä.
Parempi vointeja! P.s. hierontaopistoilla opiskelijahieronnat on hyvin edullisia ja mulla on ainakin vaan hyviä kokemuksia!- vai migreeni
tänään oli migreenin oireet,joihin en ottanut pilleriä vaan "kärsin". Kipu ei ollut paha mutta burana ei oikein auttanut. Menin kevyeen jumppaan ja venyttelyyn 1,5h ja kappas päänsärky hävisi kun hartiaseutua oikein venytettiin. Olen huomannut että päänsärky alkaa jos jumppa on ollut rankka esim spinning. täytyy siis alkaa käymään rauhallisimmissa jumpissa ja myös hierojalla.työpaikalla soppari edulliselle hierojalle joten alan käymään siellä ainakin 2xviikossa.voi olla että sen migreenin vei se lääke,siinä kuitenkin kesti ylih. luulin että lääke auttaa noin 20 min kuluttua eikä tuntien päästä.täytyy tutkailla tilannetta kumpaa tämä nyt on..
- Janne
vai migreeni kirjoitti:
tänään oli migreenin oireet,joihin en ottanut pilleriä vaan "kärsin". Kipu ei ollut paha mutta burana ei oikein auttanut. Menin kevyeen jumppaan ja venyttelyyn 1,5h ja kappas päänsärky hävisi kun hartiaseutua oikein venytettiin. Olen huomannut että päänsärky alkaa jos jumppa on ollut rankka esim spinning. täytyy siis alkaa käymään rauhallisimmissa jumpissa ja myös hierojalla.työpaikalla soppari edulliselle hierojalle joten alan käymään siellä ainakin 2xviikossa.voi olla että sen migreenin vei se lääke,siinä kuitenkin kesti ylih. luulin että lääke auttaa noin 20 min kuluttua eikä tuntien päästä.täytyy tutkailla tilannetta kumpaa tämä nyt on..
Kuulostais aika paljon Hortonin päänsäryltä.
http://www.kolumbus.fi/geodun/cluster.htm
- Tuhkis
Mitä eroa on jännityspäänsäryllä ja jännitysmigreenillä.
- krisse23
Päänsärkyä on ollut syksystä asti ja kävin lääkäreillä ja totesivat jännityspäänsäryksi. Sain lähetteen fysikaaliseen, särky ei loppunut mutta niska- ja hartiaseudun kireyteen sain hieman helpotusta.
Särky vain jatkui ja jatkui, joten lopulta menin neurologille. Diagnoosina jännityspäänsäryn ja migreenin sekoitus. Sain taas lähetteen fysikaaliseen, mutta lisäksi sain migreeninestolääkkeet. Särky oli aikaisemmin melkein päivittäistä, nyt on viimeinkin alkanut helpottaa. :)- Pääpippee
Miten sinä pystyt elämään ns normaalia elämää tuon säryn kanssa?Minä luovuin työstäni kun oli staattista ja pelottaa lähteä uutta ammatti etsimään kun, joka viikko joutuu huilaamaan pään takia
- luulosairas.
Moro.
On ollut päänsärkyä ja aivokasvaimen pelkoa nyt jo noin 4-5kk.
Kävellessä huimaa välillä ja päänsärky on melko tasaista aika lievää nipistelyä,puristelua,vihlaisuja.
Todettu paniikkihäiriö varmaan lisää jännitystä ja luulosairautta. Käynyt neurologilla yksityisellä ja sanoi että oireita ei ole, ja kai sanaan voi luottaa?
Hieroja sanoi niskan vasemman puolen olevan huono ja oikean surkea.
Päänsärky menee tasaisena koko päivän , ei tarvitse ottaa lääkkeitä eikä muuta ohjelmaa tartte rajoittaa. Ei oksentelua ei mitään, olisiko neurologi lähettänyt magneettiin jos syytä olisi?- ellu
kyllä magneettiin kannattais mennä.. ittellä ollu 7kk pää kipee koko aika. usein ei kova kipu,mut häiritsevä kuitenki. neurologilta toiselle juossu,sairaalaski ollu plus miljoonalla eri hierojalla ja parantajalla. sairaalas jo kerran kuvattu,nyt taas 2 vko päästä magneettiin. neurologin lähetteellä.. ei tää lopu. megneetis saisit ainaki varmuuden et ei oo mitää kasvainta tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713125
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595- 151359
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348- 191314
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131283Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242