Palstan linjasta

Ilmoitan nyt selkeästi, että palstalla ei ole mitään virallista teologista linjaa.
Tämä on tarkoitettu keskusteluun lestadiolaisuudesta ja sen liepeillä olevista asioista.

Kirjoittajat ovat tasa-arvoisia eikä ole olemassa vääriä ja oikeita mielipiteitä. On vain sopivia ja sopimattomia.

Jokaisen kirjoittajan on syytä ottaa huomioon, että jokaisella kirjoittajalla on samat oikeudet olla mukana.

Toivon, ettei näihin menettelytapakysymyksiin tarvitsisi enää palata, että toiseen kirjoittajaan ei henkilönä kajota.

Mikäli toiminnassani arvelette olevan huomauttamista, tehkää se palautteena ylläpidolle ja asianne tulee kunnollisesti huomioiduksi.

Julkinen arvostelu häiritsee yhteistoimintaamme.

Mikäli olette sitä mieltä, että joku toinen selviytyisi paremmin sheriffin tehtävästä, siitäkin voi tehdä esityksen ylläpidolle tai itse voi laittaa hakemuksen, jonka ylläpito käsittelee.

Näin voidaan hoitaa asioita asiallisesti.

9

929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuin

      Mietin vähän tuota teologista linjaa. Itse edustan luterilaista uskonnäkemystä ja pidän että se on kaikista lähimpänä Raamatun opetusta
      kaikessa siinä mitä tulee kristinopin ydinkysymyksiin. Vanhurskauttaminen pyhitys
      Kaste seurakunta, etc.

      Missääntapauksessa en pidä muita käsityksiä esim Kasteesat oikeina.

      Ongelmaksi muodostuu nyt se, että en voi sanoa juu, jos uskon että ei.

      Miten minun tulisi menetellä Jakossa?

      • Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse luopua omasta ymmärryksestään, vasta sitten, kun oivallus antaa siihen kehotuksen.

        Kun vastaamme kysymyksiin ja mielipiteisiin, voisimme opetella, että aina vastaamme tuntemattomalle henkilölle. Silloin ei voi olla ennakkokäsitystä, onko hän oikeassa vai ei.

        Jos päästäisi henkilöistä irti ja voisimme keskustella asioista asioina, olisi paljon mukavampaa.


      • Nuin
        vihne kirjoitti:

        Minun mielestäni kenenkään ei tarvitse luopua omasta ymmärryksestään, vasta sitten, kun oivallus antaa siihen kehotuksen.

        Kun vastaamme kysymyksiin ja mielipiteisiin, voisimme opetella, että aina vastaamme tuntemattomalle henkilölle. Silloin ei voi olla ennakkokäsitystä, onko hän oikeassa vai ei.

        Jos päästäisi henkilöistä irti ja voisimme keskustella asioista asioina, olisi paljon mukavampaa.

        Olen viime viikkojen aikana lukenut ristimänimeni ja asuinkaikkani koskevia tietoja tältä palstalta useaan eri kertaan. Tämä henkilö nimittelee julkisesti minua myös sudeksi ja muulla halveksittavalla tavalla. Hänen viestinsä täyttävät herjauksen tunnusmerkistön juridisesti.

        Miten näin törkeästi käyttäytyvä henkilö voisi olla minua tuntematon? Hän siis kirjoittaa todennäköisesti (esikoislestadiolainen henkilö) tuntemalleen henkilölle tällä tavoin? Ilmoittamatta kuitenkaan omaa nimeään.

        Oudointa tässä on että juuri tällaiset henkilöt ovat mielestään parhata kristittyjä! Ja kirjoittavatkin juuri siinä ominaiusuudessa.

        Mielestäni tällaiset kirjoittajat tulisi jäljittää ja bannata tämä henkilö.


      • mysteeriö
        Nuin kirjoitti:

        Olen viime viikkojen aikana lukenut ristimänimeni ja asuinkaikkani koskevia tietoja tältä palstalta useaan eri kertaan. Tämä henkilö nimittelee julkisesti minua myös sudeksi ja muulla halveksittavalla tavalla. Hänen viestinsä täyttävät herjauksen tunnusmerkistön juridisesti.

        Miten näin törkeästi käyttäytyvä henkilö voisi olla minua tuntematon? Hän siis kirjoittaa todennäköisesti (esikoislestadiolainen henkilö) tuntemalleen henkilölle tällä tavoin? Ilmoittamatta kuitenkaan omaa nimeään.

        Oudointa tässä on että juuri tällaiset henkilöt ovat mielestään parhata kristittyjä! Ja kirjoittavatkin juuri siinä ominaiusuudessa.

        Mielestäni tällaiset kirjoittajat tulisi jäljittää ja bannata tämä henkilö.

        Taitaa nyt pata kattilaa soimata, muista se.


      • Copy/paste
        mysteeriö kirjoitti:

        Taitaa nyt pata kattilaa soimata, muista se.

        En missään tapauksessa nimittele ketään eläimiksi täällä. Älä edes yritä puolustella.

        Minä tiedän mistä mallisi(?) on.
        Kuulin julistusta sioista ja vuohista Helsingistä muutama vuosi sitten, ja silloin kylvetty "usko" on näemmä syttymässä liekkiin.


      • taivas on uskoni määrä
        Copy/paste kirjoitti:

        En missään tapauksessa nimittele ketään eläimiksi täällä. Älä edes yritä puolustella.

        Minä tiedän mistä mallisi(?) on.
        Kuulin julistusta sioista ja vuohista Helsingistä muutama vuosi sitten, ja silloin kylvetty "usko" on näemmä syttymässä liekkiin.

        Eikö juuri raamatussa kirjoiteta, koirista, sudesta, sioista, lampaista, karitsoista, käärmeistä, aaseista, kyyhkyistä, taivaan linnuista, joten ei tuossa mitään uutta ole.


      • Cpy/paste
        taivas on uskoni määrä kirjoitti:

        Eikö juuri raamatussa kirjoiteta, koirista, sudesta, sioista, lampaista, karitsoista, käärmeistä, aaseista, kyyhkyistä, taivaan linnuista, joten ei tuossa mitään uutta ole.

        Ei koskaan. Mutta kylläkin sellaisista susista puhutaan jotka pyrkivät erottamaan Jeesuksen lampaita pois Jeesuksesta. Minne kaikkialle muualle, mutta ei uskolla ansiottomana ja ilmaiseksi omistamaan ainoata oikeata syntiuhria, joka on uhrattu jokaisen syntien edestä joka uskoo, kaikkien syntien edestä.

        Herätkää hyvät ihmiset valvomaan ja katsokaa minne teitä yritetään liekanarussa kiskoa.
        Tekojen oppiin, traditioihin, ihmisoppeihin ja luottamaan erehtyviin ihmisiin, Jumalan sanan sijasta.

        Ei tämä mikään leikin asia todellakaan ole.


    • Leeviläinen

      Oikeastaan, vaikkakin toimintaasi viime syksynä arvostelin ja irvistelinkin, Vihne, niin olet kuitenkin osuva sheriffi tähän foorumiin. Salaa olen kurkistellut kannanottoja, ottamatta itse kantaa asioihin, joista en mitään ymmärrä. Toimintasi sovittelevana sensuurina saa puoleltani hyvän arvosanan. Jatka samaan malliin, niin hyvä tulee. Joskus taas, kun sielunvihollinen mieltäni kalvaa, tulen tänne foorumiin viekastelemaan, mutta sitäkin jo etukäteen anteeksipyydän?

    • siion

      Olen kirjoittanut muutamia keroja keskustelupalstalle, ja sähköpostiini on tullut tieto, että niihin on vastattu. Onko joku oikotie, että löydän nämä vastaukset, ettei tarvitse selata sivuja moneen kertaan.
      Odotan vastaustasi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      348
      4594
    2. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      28
      2875
    3. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      93
      1959
    4. Herätys nyt vittu!

      Laihduta hyvänen aika
      Ikävä
      134
      1895
    5. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1825
    6. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      39
      1713
    7. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      31
      1623
    8. Hävetkäämme!

      Rydman saa jatkaa. Hymyili leveästi haastattelujen aikana. Mikä meissä on vikana kun tuollainen "mies" ministerinä?
      Perussuomalaiset
      110
      1424
    9. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1319
    10. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      177
      1292
    Aihe