Kumpi kalliimpi?

soie

Potkunyrkkeily vai Nyrkkeily? (aloittelijalle)

10

4862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä maksaa

      jos jompikumpi kiinnostaa, menet sinne. Jos vaan raha kiinnostaa, jätä väliin tai soittele suoraan seuroihin. EI täällä kukaan mitään oikeasti tiedä, kaikki vaan luulee tietävänsä ja olevansa oikeita asiantuntijoita!

    • paljon kalliimpi harrastus

      Potkunyrkkeilyssä pitää yleensä käydä alkeiskurssi noin 60-100 eur. Sen lisäksi useissa seuroissa sanotaan, että lisenssi on pakollinen 45 eur (voimassa elokuu-syyskuu), vaikka sellaista ei lain mukaan voi velvoittaa hankkimaan. Sitten pitää maksaa passi 25 eur. Vyökoemaksua en muista mutta noin 20 eur (keltainen vyö). Tämän jälkeen hankitaan hanskat, jalkasuojat, alasuojat, käsisiteet, hammassuojat, alasuojat, pääsuoja, seuran asu ja vyö (yhteensä 150-400 eur). Lisäksi maksetaan kymmenien eurojen kuukausimaksuja mahdollisia vuosimaksuja. Jos haluaa osallistua vyökokeisiin, jatkossa pitää käydä maksullisilla liiton leireillä.

      Nyrkkeilyseuroihin pääsee yleensä mukaan ilman maksullista alkeiskurssia ja vuosimaksut kohtuullisia esim. 20 eur. Kuukausimaksuja ei normaalisti ole. Alussa riittää kun hankkii käsisiteet ja hammassuojat (reilut 10 euroa). Seuroilla on yleensä hanskoja ja pääsuojia, joita voi lainata. Myöhemmin ne kannattaa hankkia omaksi. Hanskat 40-80 eur, pääsuoja 50-130 euroa, tossut 50-120 euroa. Näiden hankintojen jälkeen nyrkkeilyn harrastaminen on todella edullista esim. 20 euroa vuodessa.

      Lyhyesti sanottuna nyrkkeily on hyvin edullinen laji ja potkunyrkkeily on pääsääntöisesti paljon kalliimpaa vaikka sekin on kohtuuhintaista, kun kaikki varusteet on hankittu.

      • AndyS

        Varusteissa eronahan on lähinnä se, että potkunyrkkeilyyn tarvitaan säärisuojat (60-80€) ja mahdollisesti myös jalkateräsuojat (~50€), kun nyrkkeilyyn tarvitaan ne tossut (50-120€), joten sen suhteen eroja ei paljon tule. Vyöt maksavat muutamia euroja, ja harjoitusasut ovat saman hintaiset. Keltaisen vyön koe maksaa kympin ja muutenkin vyökokeiden osuus harjoittelukustannuksissa on olematon.

        Kuukausi- ja vuosimaksut riippuvat lähinnä siitä, missä seura treenaa. Pikkupaikkakunnilla kunta usein tarjoaa edullisia salivuoroja, mutta jossain Hesassa ne pitää vuokrata kovalla rahalla. Nyrkkeilyseuroja on tietysti paljon enemmän pikkukunnissa, joten keskimäärin hinnat on varmasti alemmat. Toinen seikka on se, että alle 18-vuotiaiden toimintaa kunta tukee myös usein ja näiden osuus on yleensä nyrkkeilyseuroissa suurempi.


      • näinhänse

        onhan se potkunyrkkeily kalliimpaa. on se silti halpaa kun vertaa golfiin tennikseen lasketteluun jääkiekkoon ym. nyrkkeilysaleja löytyy kaupungin ylläpitäminä, joista jakavat vuoroja seuroille nimellishintaan, kun taas potkunyrkkeilyseurat jotuvat pääsääntöisesti vuokraamaan itselleen pysyvät tilat 24h vuorokaudessa ja hankkimaan sinne tatamit ym. varusteet ihan itse. suurimmassa osista potkunyrkkeilyseuroja vetäjät kuitenkin tekevät ohjaustyötään ihan ilmaiseksi pelkästään rakkaudesta lajiin. jos saisivat siitä palkkaa, olisivat maksut vielä kolme kertaa kalliimmat. nyrkkeilyyn verrattuna potknyrk.ssä useissa seuroissa opettavat melko nuoret aktiivi kilpailijat ja koulutetut valmentajat, siinä missä nyrkkeilyseuroissa ohjaajina keskimäärin toimii ikivanhoja tärähtäneitä papparaisia jotka on kauan sitten pudonneet kärryiltä lajin ja urheilutietämyksen kehittyessä. on totta että nyrkkeily on lähes ilmaista harjoitella. jos tärkein kriteeri harrastukselle on hinta, niin kannattaa aloittaa vaikka hölkkä. minä itse haluan nauttia ammattitaitoista ohjausta ja valmennusta samoilta henkilöiltä jotka valmentavat tämän maan huippuja, hienoissa puhtaissa tiloissa joissa on ensiluokkaista välineistöä ja riittävästi tilaa ja hyvä meininki ja olen valmis maksamaan siitä jopa enemmän kuin tällä hetkellä maksan. kun kaikki varusteet on hankittu ja on päästy alkuun harrastuksessa, potkunyrkkeily on halvempaa kuin monilla punttisaleilla tai aerobicissä käynti.
        mielestäni paras seura on gb-gym


      • Milla
        näinhänse kirjoitti:

        onhan se potkunyrkkeily kalliimpaa. on se silti halpaa kun vertaa golfiin tennikseen lasketteluun jääkiekkoon ym. nyrkkeilysaleja löytyy kaupungin ylläpitäminä, joista jakavat vuoroja seuroille nimellishintaan, kun taas potkunyrkkeilyseurat jotuvat pääsääntöisesti vuokraamaan itselleen pysyvät tilat 24h vuorokaudessa ja hankkimaan sinne tatamit ym. varusteet ihan itse. suurimmassa osista potkunyrkkeilyseuroja vetäjät kuitenkin tekevät ohjaustyötään ihan ilmaiseksi pelkästään rakkaudesta lajiin. jos saisivat siitä palkkaa, olisivat maksut vielä kolme kertaa kalliimmat. nyrkkeilyyn verrattuna potknyrk.ssä useissa seuroissa opettavat melko nuoret aktiivi kilpailijat ja koulutetut valmentajat, siinä missä nyrkkeilyseuroissa ohjaajina keskimäärin toimii ikivanhoja tärähtäneitä papparaisia jotka on kauan sitten pudonneet kärryiltä lajin ja urheilutietämyksen kehittyessä. on totta että nyrkkeily on lähes ilmaista harjoitella. jos tärkein kriteeri harrastukselle on hinta, niin kannattaa aloittaa vaikka hölkkä. minä itse haluan nauttia ammattitaitoista ohjausta ja valmennusta samoilta henkilöiltä jotka valmentavat tämän maan huippuja, hienoissa puhtaissa tiloissa joissa on ensiluokkaista välineistöä ja riittävästi tilaa ja hyvä meininki ja olen valmis maksamaan siitä jopa enemmän kuin tällä hetkellä maksan. kun kaikki varusteet on hankittu ja on päästy alkuun harrastuksessa, potkunyrkkeily on halvempaa kuin monilla punttisaleilla tai aerobicissä käynti.
        mielestäni paras seura on gb-gym

        Just niin, kattokaa miten nyrkkeily on saanut tukea vimeisinä kymmeninä vuosina kun on olympialaji. Tilat on olleet ilmaisia, leirit, matkat, jne. on maksettu, mutta tulokset on kehnoja (tuetkin nykyään vähissä). Suosittelen potkunyrkkeilyä www.combat.fi-huippuopet ja tilat.


      • eihän tää tähän kuulu, mutt...
        näinhänse kirjoitti:

        onhan se potkunyrkkeily kalliimpaa. on se silti halpaa kun vertaa golfiin tennikseen lasketteluun jääkiekkoon ym. nyrkkeilysaleja löytyy kaupungin ylläpitäminä, joista jakavat vuoroja seuroille nimellishintaan, kun taas potkunyrkkeilyseurat jotuvat pääsääntöisesti vuokraamaan itselleen pysyvät tilat 24h vuorokaudessa ja hankkimaan sinne tatamit ym. varusteet ihan itse. suurimmassa osista potkunyrkkeilyseuroja vetäjät kuitenkin tekevät ohjaustyötään ihan ilmaiseksi pelkästään rakkaudesta lajiin. jos saisivat siitä palkkaa, olisivat maksut vielä kolme kertaa kalliimmat. nyrkkeilyyn verrattuna potknyrk.ssä useissa seuroissa opettavat melko nuoret aktiivi kilpailijat ja koulutetut valmentajat, siinä missä nyrkkeilyseuroissa ohjaajina keskimäärin toimii ikivanhoja tärähtäneitä papparaisia jotka on kauan sitten pudonneet kärryiltä lajin ja urheilutietämyksen kehittyessä. on totta että nyrkkeily on lähes ilmaista harjoitella. jos tärkein kriteeri harrastukselle on hinta, niin kannattaa aloittaa vaikka hölkkä. minä itse haluan nauttia ammattitaitoista ohjausta ja valmennusta samoilta henkilöiltä jotka valmentavat tämän maan huippuja, hienoissa puhtaissa tiloissa joissa on ensiluokkaista välineistöä ja riittävästi tilaa ja hyvä meininki ja olen valmis maksamaan siitä jopa enemmän kuin tällä hetkellä maksan. kun kaikki varusteet on hankittu ja on päästy alkuun harrastuksessa, potkunyrkkeily on halvempaa kuin monilla punttisaleilla tai aerobicissä käynti.
        mielestäni paras seura on gb-gym

        minä itse haluan nauttia ammattitaitoista ohjausta ja valmennusta samoilta henkilöiltä jotka valmentavat tämän maan huippuja


        no mitä sitten teet gb-gymillä? eihän siellä ole ketään maan huippuja ei ottelijoina eikä valmentajina. hyviä siellä on varmaan, mutta ei lähelläkään huippuja


      • Mellari
        eihän tää tähän kuulu, mutt... kirjoitti:

        minä itse haluan nauttia ammattitaitoista ohjausta ja valmennusta samoilta henkilöiltä jotka valmentavat tämän maan huippuja


        no mitä sitten teet gb-gymillä? eihän siellä ole ketään maan huippuja ei ottelijoina eikä valmentajina. hyviä siellä on varmaan, mutta ei lähelläkään huippuja

        GB gymiltä löytyy Mauri Cederlöf joka edusti suomea alapotkujen MM-kisoissa,on hallitseva suomenmestari ja on otellut useita ammattilaisotteluita.Eikös se ole aikalailla huippuottelija??
        Saman seuran Marek oli myös MM-kisoissa suomen valmentajana.


      • hmmm...
        Mellari kirjoitti:

        GB gymiltä löytyy Mauri Cederlöf joka edusti suomea alapotkujen MM-kisoissa,on hallitseva suomenmestari ja on otellut useita ammattilaisotteluita.Eikös se ole aikalailla huippuottelija??
        Saman seuran Marek oli myös MM-kisoissa suomen valmentajana.

        Vantaan kamppailukeskuksesta niitä huipuja tulee.
        Miltä kuulostaa Jere Reinikainen,Anne katas,Markus hakulinen..ym ja Vielä päälle voi vaatimattomasti sanoa että valmentajana toimii Pasi rantala,kaksinkertainen maailmanmestari ja valittu neljänä peräkkäisenä vuotena parhaaksi valmentajaksi...no joo tää nyt on vähän tällästä
        "mun isä on vahvempi ku sun isä" juttuu =)


    • Rocky B

      joo kannattaa valita nyrkkeily ooksä kattonu rockya vähä mahtava mutta valitsisin nyrkkeilyn

    • nyrrkkeilijä

      kyll nyrkkeily on kallis harrastus jos sitä meinaa kilpanyrkkeillä esim mulla on mennyt noin 2000e vuosi esim. lisenssi 40e kilpakypärät 2 kpl 230e joka vuosi plus otteluhanskat joka vuosi noin 120e plus muut varusteet jos kilpanyrkkeilee niin varusteet kuluu loppuun noin vuodessa ja sit vielä matka kustannukset joka päivä reenisalille eli mkalliiksi tuleee seura maksu on 50e joka vuosi ym....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe