Willenskraft

koiria?

Onko kenelläkään kokemusta, millaisia koiria tuolta tulee? Kannattaako ottaa koiraa jne. Netti sivuja en löytänyt, joten olen ihan ast.listan ja jalostustietokannan varassa.

28

19473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vaan

      on hyvä ,kun toimii, apuväline.Eli mene Kennelliiton sivulle ja sieltä koiratietokanta.
      Jos olet hakemassa koiraa,niin älä tuijota kenneliä vaan yhdistelmiä.

      • mieltä

        Kolme ko kennelin kasvattia tunnen, kaikki olleet hyviä koiria. Silti täytyy myötäillä tuota, että kannattaa katsoa niitä yhdistelmiä eikä tuijottaa sokeasti kennelnimeen.


      • narttu
        mieltä kirjoitti:

        Kolme ko kennelin kasvattia tunnen, kaikki olleet hyviä koiria. Silti täytyy myötäillä tuota, että kannattaa katsoa niitä yhdistelmiä eikä tuijottaa sokeasti kennelnimeen.

        ko. kennelistä ja toista en sieltä ottaisi. Hermostunut, piippaava koira joka ei todellakaan tule muiden koirien kanssa toimeen. Oli sitten kyse nartusta, uroksesta tai pennusta.


      • ....
        narttu kirjoitti:

        ko. kennelistä ja toista en sieltä ottaisi. Hermostunut, piippaava koira joka ei todellakaan tule muiden koirien kanssa toimeen. Oli sitten kyse nartusta, uroksesta tai pennusta.

        Tässäpä loistava esimerkki siitä, että kannattaa tosiaan katsoa niitä yhdistelmiä.

        Mun tuntemat koirat ei todellakaan ole piippaajia vaan jämäköitä käyttökoiria.


      • .....
        .... kirjoitti:

        Tässäpä loistava esimerkki siitä, että kannattaa tosiaan katsoa niitä yhdistelmiä.

        Mun tuntemat koirat ei todellakaan ole piippaajia vaan jämäköitä käyttökoiria.

        Jämäkkä käyttökoira on siis varsin suhteellinen käsite.


      • vikaa
        narttu kirjoitti:

        ko. kennelistä ja toista en sieltä ottaisi. Hermostunut, piippaava koira joka ei todellakaan tule muiden koirien kanssa toimeen. Oli sitten kyse nartusta, uroksesta tai pennusta.

        muussa kuin kasvattajassa, kenties kasvatuksessa?
        Tuskin yksi koira voi olla hermorakenteeltaan paljon muista poikkeava!


      • ...
        ..... kirjoitti:

        Jämäkkä käyttökoira on siis varsin suhteellinen käsite.

        No kelpaisko virkakoira.


      • ....
        vikaa kirjoitti:

        muussa kuin kasvattajassa, kenties kasvatuksessa?
        Tuskin yksi koira voi olla hermorakenteeltaan paljon muista poikkeava!

        "Tuskin yksi koira voi olla hermorakenteeltaan paljon muista poikkeava!"---Kyllä se on täysin mahdollista.


    • saku

      määrä ainakin on kiitettävä,itse kisoissa nähnyt pari koiraa,tyytyväisiä olivat ainakin omistajat,mutta enemmän painottaisin itseä mielyttäviin yhdistelmiin,kuin kennelnimeen.Sitä kun sattuu virheitä kaikille kasvattajille,kennel nimestä huolimatta.

    • samasta paikasta

      Koira erittäin avoin ja sosiaalinen, kaiken lisäksi terve ja toimiva työkoira. Suosittelen, jos yhdistelmä sopiva. Kasvattaja osaa varmaan antaa neuvoja soveltuuko tarpeisiisi.

    • Willenskraft

      Täällä asustaa myös yksi tuolta lähtöisin oleva koiruus, terve ja energinen. Harmi kun ei ole kennelillä noita int.sivuja, vois lähetellä kuvia komeista koirista. Otan myös seuraavan varmaankin samasta paikasta, jos vaan sattuu sopiva yhdistelmä tulemaan.

    • koiria

      Eikös ne lie sellaisia moneen käyttöön soveltuvia koiria, ei mitään huippuja, mutta paljonhan noita ilmeisesti menee virkakäyttöön joten tuskin mitään sekundaa?!?

    • sivel

      kys kennelistä.En ollut tyytyväinen,mutta tilanteethan on varmaan muuttunut.Ei pärjännyt kehissä eikä kentillä,sairasteli aika tiheään ja kuolikin aika nuorena.Se oli semmonen fiasko koko koira.

    • kaksi

      ko. kennelistä on meidän ensimmäinen. hihnan toisessa päässä oli se, joka opetteli ja teki virheitä, mutta koira sieti sekä kesti... ja kasvattaja tuki tarvittaessa. toinen koirakin on W-kraft ja tosi mukava ja reipas koira.

    • Willenskraftin omistaja

      Meillä yks Willenskraft ja koiraan itsessään olen tyytyväinen, mutta en kasvattajaan. Loppui mielenkiinto koiraan kun tuli lonkkatulokset. Meiltä jäi jäljestäminen hänen kanssaan kesken kun ei ollut enää kiinnostunut koirasta. Samoin kaikki muukin yhteydenpito. En ota sieltä enää koiraa itselleni.

      • edelleen minun dogi<3

        En ottaisi minäkään.kasvattajan kanssa erimielisyyksiä kun etsin hädissäni koiralle uutta kotia,käski viedä piikille.Koira ihana ja lapsirakas touhupakkaus.Nyt seitsemän vuotiaana todettu plasmooma ja pannus.


    • Vastuullinen mieluummin

      Meillä mitä on kokemusta Willenskraftin koirasta ja kasvattajan kanssa tehdystä yhteistyöstä niin kyllä täytyy sanoa että hyvä koira ja hieno kasvattaja on ollut. Halusin juuri kasvattajan joka välittää koirasta vielä senkin jälkeen kun perävalot ovat pihasta hävinneet. Asiat pitää sanoa suoraan jollei ne muuten mene perille, ja mielestäni aina vastuuhan on kuuntelijalla ;).

      • tyytyväinen 10

        itselläni on kaksi willenskraftia ja olen todella tyytyväinen. Ja ollaan oltu kasvattajan kanssa yhteyksissä. tulen ottamaan sieltä lisää koiria vielä aikanani.


      • kkkk77
        tyytyväinen 10 kirjoitti:

        itselläni on kaksi willenskraftia ja olen todella tyytyväinen. Ja ollaan oltu kasvattajan kanssa yhteyksissä. tulen ottamaan sieltä lisää koiria vielä aikanani.

        terveys ei priimaa, paljon kutinoita ja allergioita tietyissä linjoissa. Hyviä koiria kun tietää mistä yhdistelmästä ja linjasta ottaa.


    • vähän reilu

      2 vuotiaana.Kammottava koira!Ei minkään näkönen j luonne kuraa,lonkat terveet,mutta ei pljon auta kun muu oli täyttä p****a!

    • linjoja tutkinut

      Itselläni on sekalinjainen uros ko. kennelistä. Etsin sellaista vanhanaikaista hyvähermoista saksanpaimenkoiraa, jolla olisi hyvät käyttöomaisuudet mutta jonka kanssa olisi myös helppo elää arjessa. Omani on terve kaikin puolin ja pääkopan sisällä kaikki kohdallaan. Hyvähermoinen ja varma uros, kaksiviettinen, toimii hyvin. Ei piippaa eikä vuoda muutenkaan. Ulkonäkökään ei lainkaan hullumpi liki puhtaaksi käyttölinjan koiraksi. Tutkin linjoja tarkkaan ja kun mieleinen pentue sitten aikoinaan syntyi en viivytellyt päätöstä. Kyseisen kennelin koiria kun saattaa hyvinkin joutua jonottamaan eikä kaikille välttämättä edes myydä. Kennelistä on lähtöisin suhteellisen paljon virkakoiria, mutta valitettavan moni muu kasvateista on jäänyt vain sohvachampiooniksi. Syy ei varmaan ole koirissa vaan laiskoissa omistajissa! Kasvattajalla on pitkäaikainen kokemus rodusta ja hän pystyy neuvomaan tarvittaessa myös koulutuksessa. Monipuolisia koiria, jotka soveltuvat hyvin eri lajeihin. Mutta kuten aiemmissa vastauksissa on todettu, ei kannata katsoa pelkkää kennelnimeä vaan nimenomaa yhdistelmää.

      • :)

        Minullakin sekalinjainen narttupentu, ja tyytyväinen olen vaikkei yhteiseloa kovin kauan olekaan kerinnyt kertymään vielä. Näkee jo nyt että koirassa on potentiaalia vaikka mihin, loppu kaiketi itsestä kiinni ja omasta aktiivisuudesta. Ja painottaisin että emmehän me hyvät ihmiset kasvattajaa osta vaan koiran. Aina ei voi kaikkien kanssa tulla toimeen eikä pidäkään, neuvoja voi kuunnella monesta eri paikasta eikä aina sokeasti luottaa yhteen lähteeseen. Mutta kyseiseltä kasvattajalta olen oppinut uutta ja varmasti jatkossakin. Luvannut auttaa jos ongelmia ilmenee ja tahtoo pitää yhteyttä. Ja mitä yleensäkin koiriin ja ihmisiin tulee, eihän kukaan ole täydellinen! Ko. kennellin kasvattaja on mielestäni aika tiukka, siis mahdolliselta pennun hankkijalta kyselee asiantuntevasti millaisen kodin voi pennulle tarjota ja miettii sen mukaan minkälaisen pennun myy, jos myy ollenkaan. Eli kokemattomalle saattaa mahdollisesti katsoa pentueesta "pehmeämmästä"päästä olevan ja kokeneelle harrastajalle taas toisen tyyppisen. Mielestäni oikea periaate. Ja en ymmärrä miksi ihminen joka ylipäätänsä ei jaksa liikkua ja makaa vain sohvalla, ottaa saksanpaimenkoiran joka on palveluskoira? Rakastaa liikkumista, aktiviteetteja ym.. Ei koiraa pidä valikoida ulkonäön takia vaan omien voimavarojen, käyttötarkoituksen, liikunnallisuuden ja monien muiden syiden perusteella. Saksanpaimenkoira on minusta aktiviisten ihmisten koira, hyvin monipuolinen harrastusmahdollisuuksien kannalta. Itse en ole vielä päättänyt mihin suuntaudumme, tokoa tottakai aluksi sitten varmasti jälkeä ja suojelu on kiinnostanut jo kauan. Mutta tärkeintä että se tuntuu meistä molemmista mukavalta ja oikealta lajilta. Pentuni on tähän mennessä osoittautunut rohkeaksi, suhteellisen kovaksi, fiksuksi, helposti koulutettavaksi, rakenteeltaan melko suoraselkäinen, todella rakastettavaksi ystäväksi jonka kanssa tulee varmasti vääntöä mutta myös palkitsevia aikoja yhdessä. Olen enemmän kuin tyytyväinen, valinnut mielestäni oikein. Soittelin ja tiedustelin toki enkä ostanut ensimmäisestä kennelistä koiraani. Toivon tietenkin että koirani pysyy terveenä, molemmat vanhemmat ainakin ovat ja lonkkakuvatkin olisivat hyvät mutta miten tahansa rakastan koiraani enkä luopuisi mistään hinnasta. Itse en näyttelylinjaista haluaisi, näyttelyt eivät oikeastaan kiinnosta. Saatan kokeilla kyllä sitäkin mutta tämä sekalinja tuntui oikealta ja yleensäkin käyttöpuolelle kallistuva. Kauniimpia mielestäni ja muistakaa että tärkeintä olisi painottaa kasvatuksessa rodunomaiseen rakenteeseen ja luonteeseen, minkälaisia ne sitten alunperin olivatkaan..? Kannattaa katsoa saksanpaimenkoiran kehityksestä nettisivuja ja yleensäkin miettiä vähän. Moni toki haluaa sohvaperunan ja sellaiseksi koira jää, en tietenkään mitenkään väheksy ihmisiä jotka eivät kiinnostu harrastamisesta missään alajaostossa vaan itsekseen ja harrastavat liikuntaa koiransa kanssa ihan itsekseen se on mielestäni myös ok:) Jokainen tyylillään mutta täällä näitä kirjoituksia katselleena olen huomannut että haukutaan vain puolin ja toisin kasvattajia ja näyttiksiä ja käyttiksiä ym ym.. miksi aina pitää riidellä ja jauhaa turhanpäiväisistä asioista. Arvostakaa toisianne, koirianne ja erilaisia mielipiteitä? Avartakaa vähän ajatusmaailmaanne, ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa mielipidettä. Minä itse henkilökohtaisesti ottaisin varmasti jatkossakin Willenskraftilta koiran, toinen taas ei. Mutta tulinpahan vain kertomaan mielipiteeni. Itselläni 2 saksanpaimenkoiraa, samassa rodussa pysyn jatkossakin näitä rakkaita perheenjäseniä en vaihtaisi mihinkään.. Toivoisin että keskustelu täällä olisi asiallisempaa eikä vain tappelua ja muiden mielipiteiden halventamista. Miksi emme jakaisi tietoa ja kokemuksiamme kuin aikuiset ihmiset? Itse en tarkoittanut ainakaan kirjoituksellani ketään haukkua tai loukata.. :)


      • anskuli63
        :) kirjoitti:

        Minullakin sekalinjainen narttupentu, ja tyytyväinen olen vaikkei yhteiseloa kovin kauan olekaan kerinnyt kertymään vielä. Näkee jo nyt että koirassa on potentiaalia vaikka mihin, loppu kaiketi itsestä kiinni ja omasta aktiivisuudesta. Ja painottaisin että emmehän me hyvät ihmiset kasvattajaa osta vaan koiran. Aina ei voi kaikkien kanssa tulla toimeen eikä pidäkään, neuvoja voi kuunnella monesta eri paikasta eikä aina sokeasti luottaa yhteen lähteeseen. Mutta kyseiseltä kasvattajalta olen oppinut uutta ja varmasti jatkossakin. Luvannut auttaa jos ongelmia ilmenee ja tahtoo pitää yhteyttä. Ja mitä yleensäkin koiriin ja ihmisiin tulee, eihän kukaan ole täydellinen! Ko. kennellin kasvattaja on mielestäni aika tiukka, siis mahdolliselta pennun hankkijalta kyselee asiantuntevasti millaisen kodin voi pennulle tarjota ja miettii sen mukaan minkälaisen pennun myy, jos myy ollenkaan. Eli kokemattomalle saattaa mahdollisesti katsoa pentueesta "pehmeämmästä"päästä olevan ja kokeneelle harrastajalle taas toisen tyyppisen. Mielestäni oikea periaate. Ja en ymmärrä miksi ihminen joka ylipäätänsä ei jaksa liikkua ja makaa vain sohvalla, ottaa saksanpaimenkoiran joka on palveluskoira? Rakastaa liikkumista, aktiviteetteja ym.. Ei koiraa pidä valikoida ulkonäön takia vaan omien voimavarojen, käyttötarkoituksen, liikunnallisuuden ja monien muiden syiden perusteella. Saksanpaimenkoira on minusta aktiviisten ihmisten koira, hyvin monipuolinen harrastusmahdollisuuksien kannalta. Itse en ole vielä päättänyt mihin suuntaudumme, tokoa tottakai aluksi sitten varmasti jälkeä ja suojelu on kiinnostanut jo kauan. Mutta tärkeintä että se tuntuu meistä molemmista mukavalta ja oikealta lajilta. Pentuni on tähän mennessä osoittautunut rohkeaksi, suhteellisen kovaksi, fiksuksi, helposti koulutettavaksi, rakenteeltaan melko suoraselkäinen, todella rakastettavaksi ystäväksi jonka kanssa tulee varmasti vääntöä mutta myös palkitsevia aikoja yhdessä. Olen enemmän kuin tyytyväinen, valinnut mielestäni oikein. Soittelin ja tiedustelin toki enkä ostanut ensimmäisestä kennelistä koiraani. Toivon tietenkin että koirani pysyy terveenä, molemmat vanhemmat ainakin ovat ja lonkkakuvatkin olisivat hyvät mutta miten tahansa rakastan koiraani enkä luopuisi mistään hinnasta. Itse en näyttelylinjaista haluaisi, näyttelyt eivät oikeastaan kiinnosta. Saatan kokeilla kyllä sitäkin mutta tämä sekalinja tuntui oikealta ja yleensäkin käyttöpuolelle kallistuva. Kauniimpia mielestäni ja muistakaa että tärkeintä olisi painottaa kasvatuksessa rodunomaiseen rakenteeseen ja luonteeseen, minkälaisia ne sitten alunperin olivatkaan..? Kannattaa katsoa saksanpaimenkoiran kehityksestä nettisivuja ja yleensäkin miettiä vähän. Moni toki haluaa sohvaperunan ja sellaiseksi koira jää, en tietenkään mitenkään väheksy ihmisiä jotka eivät kiinnostu harrastamisesta missään alajaostossa vaan itsekseen ja harrastavat liikuntaa koiransa kanssa ihan itsekseen se on mielestäni myös ok:) Jokainen tyylillään mutta täällä näitä kirjoituksia katselleena olen huomannut että haukutaan vain puolin ja toisin kasvattajia ja näyttiksiä ja käyttiksiä ym ym.. miksi aina pitää riidellä ja jauhaa turhanpäiväisistä asioista. Arvostakaa toisianne, koirianne ja erilaisia mielipiteitä? Avartakaa vähän ajatusmaailmaanne, ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa mielipidettä. Minä itse henkilökohtaisesti ottaisin varmasti jatkossakin Willenskraftilta koiran, toinen taas ei. Mutta tulinpahan vain kertomaan mielipiteeni. Itselläni 2 saksanpaimenkoiraa, samassa rodussa pysyn jatkossakin näitä rakkaita perheenjäseniä en vaihtaisi mihinkään.. Toivoisin että keskustelu täällä olisi asiallisempaa eikä vain tappelua ja muiden mielipiteiden halventamista. Miksi emme jakaisi tietoa ja kokemuksiamme kuin aikuiset ihmiset? Itse en tarkoittanut ainakaan kirjoituksellani ketään haukkua tai loukata.. :)

        Itse jälleen reilun 20 vuoden jälkeen saksanpaimenkoira piireihin palaamassa. Ihmettelen tätä suurta hajaannusta. Välillä tuntuu kuin niin rakkaan saksanpaimenkoiramme omistajat olisivat kansakunnan katkerinta ja kaunaisinta populaa. se tuntuu pahalta. Yhtenäisyyttä rodun kehittämistahtoon tarvittaisiin vissiin kohta kipeästi. Tämä jatkuva riitely näyttää lopun alulta :(

        Käväisin tänään muuten Willenskraftilla ja ainakin minä vakuutuin kasvattajan asiallisuudesta, tietämyksestä kuin myös kantavan nartun "kotikäyttäytymisestä". Tosin nämä tiedothan eivät alkuperäistä keskustelun alottajaa todennäköisesti enää auta, mutta uusille pennun hakijoille: olkaa ennakkoluulottomia, etsikää ja punnitkaa tietoja, käyttäkää omaa järkeänne. tämä kaikki vilpittömästi sillä olen juuri paraikaa etsimässä itselleni pentua, joten samalla pentukopalla kilpaillaan :) :D


    • anshu_

      Itse tiedän muutaman oikein ihanan ja terveen haukun kennelistä, itsellä 1,5 vuotta ollut nyt 6v kodinvaihtajauros. Täydellisen terve (myös lonkat, kyynärät), toiminut poliisin harjoituskoirana, tulee kaikkien kanssa toimeen ja aivan ihanaluonteinen muutenkin. Paljon on energiaa ja touhua täytyy keksiä kokoajan :)

      • Lila-tyttö

        Kyseisestä kennelistä tuli muinoin hankittua hauva,uroksen olisin halunnut mutta nartun sain..Aivan mahtava likka on kyllä ollut,ei ole harmittanut yhtään.
        Lonkat oli kuvauksissa huonot mutta eipä ne ole vaivanneet paitsi nyt vanhemmiten hieman hankalaa nousta jos makoilee lenkin päätteeksi kauankin paikallaan.
        Yhteistä taivalta meillä on jo yhdeksän ja puolivuotta takana,pelottaa kun "se" päivä koittaa..
        Edellisen sakun "jouduin" lopettamaan alle neljä vuotiaana kun oli niin paha (krooninen) ihosairaus,menihän siihenkin rekkuun kun alkoi oireilemaan puolentoista vuoden aikana vajaat kaksikymmentätuhatta markkaa.
        Se vaan on yritettävä asennoitua että jonain päivänä tiemme eroavat niin valitettavaa kuin se onkin..


    • abcabc

      Suosittelen välttämään kyseistä kenneliä viimeiseen saakka. Kasvattajan suhtautuminen koirien aggressiivisuuteen on välinpitämätöntä. Saattaa olla yleistäkin koirapiireissä, en tiedä. Mutta kylmät väreet tulee kun tätä kenneliä ajattelee.

    • 16

      Kyseinen kennel ei ole enää vuosiin myynyt paljoa virkakoiriksi, asian voi tarkistaa googlaamalla poliisin ja rajan koirat..Kannattaa myös tarkistaa että koirilla ei ole hammaspuutoksia, että on kuvattu läpeensä vanhemmat. Rodunomaisia tai yleensä mitään tuloksia kennelin astutettavilla koirilla ei ole, eivätkä pääse liiton listalle myöskään. Pentueita paljon, laatu keskinkertainen. Hyviä kotikoiria, jos terveys osuu kohdilleen.

    • Anonyymi

      Vähän kunnioitusta ystävää kohtaan, minullakin tuolta kennelistä paras kaveri <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe