monitoimikoneen kuljettaja sai surmansa huolto täissä .... ikävä tapaus.... olkaa kolleekat varovaisia näitten koneitten kanssa...
satakunnan kansasta luin sivulta 12....
monitoimikoneen kuljettaja sai surmanse
20
9023
Vastaukset
- Timber
Itekkii luin tänä aamuna länsi-savosta enne ku olin ite mehtää lähös. Se on nii petollinen laitos jota ei pitäs käynnissä ollessa sörkkiä tai sitten olla menemättä sillon sinne kouran(leukojen) sisäpuolelle. Näitä sattuu aina sillon tällön ja sit sitä voi aatella vaan omalle kohalle. Itellä ei oo muuta sattunu ku et meinas tulla vaa puu hyttii mut sain just seisattuu sen ni kopsahti vaa vähäse.
- Sitten
Oli jossainpäin Pohjois-Suomessa koneenkäyttäjä jäänyt motokouran leukojen puristukseen pari vuotta sitten. Kone ei ollut ollut edes käynnissä. Outo juttu, mistä paineet olivat tulleet? En tiedä asiasta enempää, joten VAROVAISUUTTA !!!
- pmo
moi no se joku vuosisitten oli koulukaverin tuttu kun sai surman....
- päässyt
pmo kirjoitti:
moi no se joku vuosisitten oli koulukaverin tuttu kun sai surman....
käymään niin että keskustelu taito on parantunut tai sivistys taso noussut.Jos tämäntyylin asiasta olis keskusteltu vielä muutamia vuosia takaperin niin kohta olis joku alkanu älämölöttää että minun ajamallani konemerkillä tuollainen ei ole mahdollista.Tästä ammattimiehille täydet pisteet.Ja niin hei!ollaan sitten varovaisia siellä ulkona!
- On vaarallinen
toisinaan myös sammutettuna ,sillä melkein joka merkissä on järjestelmässä jonkinasteiset paineakut joihin saattaa jäädä painetta ,vaikka moottori olisi sammutettuna ja koura voi elää tällöin tarpeeksi vahinkoa aiheuttaen. Esim. sormet ovat tällöin erityisessä vaarassa,jos ne ovat jossain kouran sokkeloissa.Pitäkää asianmukaiset käsineet,kun vaihdatte teräketjua.Ittellä meinas kerran valtimo aueta,kun sattu ote lipsahtamaan.Surullinen asia tämä tapahtunut onnettomuus.Ei voi muuta kuin toivoa omaisille voimaa selvitä tämän kriisin yli.
- töitä tehdään
voi sattua vahinko.
niin se moton koura homma on kyl aikas erikoinen juttu !! - -moto-
... marraskuussa vastaavanlaisesti kuoli suomalainen yrittäjä jäätyään kouran puristuksiin... ehti soittaa apua, mutta apu ei ehtinyt ajoissa... ikäviä juttuja...
- näitä
ikäviä tapahtumia sattuu tulee mieleen mikä on se tapahtumien kulku ja mitkä seikat tähän ovat johtaneet?Mielessä käy kieltämättä ajatus ylipitkistä työpäivistä ja jatkuvasta kiireestä. Väsyneenä ainakin itselläni on sattunut muutamia läheltäpiti tilanteita.Liukastumisia ym.kompurointeja.Ja kieltämättä joskus pitkän päivän jälkeen on kotiin ajaminenkin varsinkin pitkästä matkasta ollut sellaista ettei siitä edes seuraavana päivänä kunnolla muista.Tuskinpa siinä tilanteessa ne refleksitkään on ihan terävimmillään.En tietenkään väitä että näissä ko.tapauksissa olisi välttämättä näistä asioista kysymys mutta varmasti tätäkin puolta asioista on kunkin syytä mielessään pohtia.
- monitoimikoneen kuljettaja ...
moi no tuollainen valehtelu aiheesta ei oiken oo suotavaa ,, kuolleen metsäkoneyrittäjän oma vaimo löysi miehensä kuolleena ,,,,
- hieman ensin
monitoimikoneen kuljettaja ... kirjoitti:
moi no tuollainen valehtelu aiheesta ei oiken oo suotavaa ,, kuolleen metsäkoneyrittäjän oma vaimo löysi miehensä kuolleena ,,,,
ennen kun ketään valehtelijaksi syytät.Lue teksti vielä ajatuksella läpi minä en pystyisi tuosta ketään valehtelusta syyttämään!
- motokuski
hieman ensin kirjoitti:
ennen kun ketään valehtelijaksi syytät.Lue teksti vielä ajatuksella läpi minä en pystyisi tuosta ketään valehtelusta syyttämään!
niin mä asun noormarkussa ja tunnen nämä kuviot täälä niin siitä voi päätellä paljon , tunnen täkäläiset motokuskit ym... ja sitärataa
- sanoin
motokuski kirjoitti:
niin mä asun noormarkussa ja tunnen nämä kuviot täälä niin siitä voi päätellä paljon , tunnen täkäläiset motokuskit ym... ja sitärataa
edellä."En tietenkään väitä että ko.tapauksissa olisi tästä kysymys"Eli kyse ei suinkaan ollut "valehtelusta" tms.
- homma
piti juuri moto hommin lähtee mut en taida uskaltaa jos no koneet ottaa ja tappaa ??
- Hieman edes
kunnioitusta, jos ei itseä niin toisia kohtaan vai oletko niin itsekäs ettet sellaiseen pysty.Ajattele hiukan!
- hermoilet
kunhan valittet koneeksesi vallun tai deeren niin ei mitään hätää!! vallu oli näköjään lehtikirjoituksen mukaan sertifioitu ja tarkastettu maailman turvallisimmaks metsätyökoneeks!! (lue hankintavinkit) kaikki on hyvin kun et koske "tappaja ponsseen" ne todellakin on surkeita vehkeitä.
- se yksi
hermoilet kirjoitti:
kunhan valittet koneeksesi vallun tai deeren niin ei mitään hätää!! vallu oli näköjään lehtikirjoituksen mukaan sertifioitu ja tarkastettu maailman turvallisimmaks metsätyökoneeks!! (lue hankintavinkit) kaikki on hyvin kun et koske "tappaja ponsseen" ne todellakin on surkeita vehkeitä.
umpi junttikin sieltä.
- murheellisesta
se yksi kirjoitti:
umpi junttikin sieltä.
tapahtumasta Lahtosen sivuilta.
Voiko Ponssen kouraa yleensä yöllä korjata,kun tarvii pimmeessä metässä koneen valoja apuna.
Läsähtääkö koura laakista kiinni ,jos kouran sähköpuolelle tulee oikosulku.
Kai niistä öljykierron saa päältä pois.
Lakolla aikoinaan tein pöllejä,siinä riitti kun rullien puristuksen paineakun naksutteli katkasijasta tyhjäks. - 1.9 guatro
murheellisesta kirjoitti:
tapahtumasta Lahtosen sivuilta.
Voiko Ponssen kouraa yleensä yöllä korjata,kun tarvii pimmeessä metässä koneen valoja apuna.
Läsähtääkö koura laakista kiinni ,jos kouran sähköpuolelle tulee oikosulku.
Kai niistä öljykierron saa päältä pois.
Lakolla aikoinaan tein pöllejä,siinä riitti kun rullien puristuksen paineakun naksutteli katkasijasta tyhjäks.niin kunhan muistaa sammuttaa koneen enne hytistä poistuloa
- ponssen omistaja
1.9 guatro kirjoitti:
niin kunhan muistaa sammuttaa koneen enne hytistä poistuloa
Ponssesta saa kyllä hanat kiinni ja sen jälkeen koura ei mene kiinni. Lisäksi jos kopista poistuu normaalisti siten että kääntää penkin ovea kohti kouraa ei saa enää auki. Koura ei voi olla aukijos ei käännä penkkiä takaisin työasentoon ja viritä kouraa moto auki-napista.
Kyseisessä tapauksessa yrittäjä oli vaihtamassa mitta pyörän rikkinäistä mitta-anturia. Kone oli käynnissä ja painehanat auki.(koura oli auki joten ohjelma oli viritetty) Mies oli vetänyt puukolla anturinjohdon poikki ja aiheuttanut oikosulun, sulakkeen hajoamisen ja mittalaitteen "kaatumisen" jolloin koura sulkeutuu...
Sulkeutuminen tapahtuu kun penkki käännetään pois työ asennosta turvallisuus syistä ettei koneen käydessä kouraan sisään päästä. Koura sulkeutuu silloin 30 paineella.
Kone oli kunnostettu osin uhrin toimesta palaneesta, käytetystä koneesta... - yksin
ponssen omistaja kirjoitti:
Ponssesta saa kyllä hanat kiinni ja sen jälkeen koura ei mene kiinni. Lisäksi jos kopista poistuu normaalisti siten että kääntää penkin ovea kohti kouraa ei saa enää auki. Koura ei voi olla aukijos ei käännä penkkiä takaisin työasentoon ja viritä kouraa moto auki-napista.
Kyseisessä tapauksessa yrittäjä oli vaihtamassa mitta pyörän rikkinäistä mitta-anturia. Kone oli käynnissä ja painehanat auki.(koura oli auki joten ohjelma oli viritetty) Mies oli vetänyt puukolla anturinjohdon poikki ja aiheuttanut oikosulun, sulakkeen hajoamisen ja mittalaitteen "kaatumisen" jolloin koura sulkeutuu...
Sulkeutuminen tapahtuu kun penkki käännetään pois työ asennosta turvallisuus syistä ettei koneen käydessä kouraan sisään päästä. Koura sulkeutuu silloin 30 paineella.
Kone oli kunnostettu osin uhrin toimesta palaneesta, käytetystä koneesta...surullinen tapaus on tollanen ja surullista löytää oma mies kuolleena työpaikalta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1632571Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2051198Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131111Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299933- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849